Hoofdmenu

BMW motoGP gespot

Gestart door Busaberke, 10 maart, 2006, 10:33:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Officieel is er nog niets bekend gemaakt, maar deze foto laat ons zien dat BMW achter de schermen toch echt stiekem aan een MotoGP prototype werkt.



Het drie cilinder motorblok van dit prototype zou een vermogen van boven de 200pk hebben en werd ontwikkeld door het Italiaanse Oral Engineering. Aan het hoofd van dit bedrijf staat niemand minder dan voormalig Ferrari-ontwikkelaar Mauro Forghieri.

Geruchten over deelname van BMW aan de MotoGP doen al sinds 2003 de ronde maar zijn tot nog toe niet bevestigd. BMW claimt zelf dat het testen met dit prototype bedoeld is voor de ontwikkeling van geavanceerde beveiligingssystemen voor BMW wegmotoren.



bron: motor-magazine.n
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"het Italiaanse Oral Engineering.

:shock:  :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Raad de rijder?


zo te zien...

Alé,...durf er "de eer" op te zetten dat dat degene is naar wie ik zoonlief hier heb vernoemt...Luca Cadalora.

Bakkertjedeeg

Lijkt me niet echt stabiel van voor met een shock :?:

karz

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"het Italiaanse Oral Engineering.

:shock:  :rofl:

Oral  :

# Spoken rather than written.
# Of or relating to the mouth: oral surgery.
# Used in or taken through the mouth: an oral thermometer; an oral vaccine.
# Consisting of or using speech: oral instruction.
# Linguistics. Articulated through the mouth only, with the nasal passages closed.

What's so funny ?   Als het nu Anal Engineering was.  :?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

Ja, ja, motoren bouwen met de mond :lol:
Busaberke doet het met de handen :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

Citaat van: "Busaberke"


Zo zie je maar weer dat je voor het betere werk een kettingaandrijving, radiale remmen en een UPSD vork nodig hebt! :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"


Zo zie je maar weer dat je voor het betere werk een kettingaandrijving, radiale remmen en een UPSD vork nodig hebt! :mrgreen:


mee eens..werkt gewoon niet goed genoeg dat Bmw voorvorksysteem

Er zijn megaveel crashes geweest in de BMW powercup.

rijderklacht was vaak""geen feedback van de voorvering en een vage voorzijde".

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"


Zo zie je maar weer dat je voor het betere werk een kettingaandrijving, radiale remmen en een UPSD vork nodig hebt! :mrgreen:


mee eens..werkt gewoon niet goed genoeg dat Bmw voorvorksysteem

Er zijn megaveel crashes geweest in de BMW powercup.

rijderklacht was vaak""geen feedback van de voorvering en een vage voorzijde".

Denk wel dat je de nuance moet maken: op het circuit :!: op de weg denk ik dat het BMW systeem beter werkt dan de conventionele voorvork 8) Een voorvork die blijft veren onder het remmen zorgt op de "gewone" weg juist voor een beter wegcontact. Zeker als het wegdek niet zo glad is al een biljartlaken (wat in 99% vd gevallen op de wegen zo is) :!: :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"


Zo zie je maar weer dat je voor het betere werk een kettingaandrijving, radiale remmen en een UPSD vork nodig hebt! :mrgreen:


mee eens..werkt gewoon niet goed genoeg dat Bmw voorvorksysteem

Er zijn megaveel crashes geweest in de BMW powercup.

rijderklacht was vaak""geen feedback van de voorvering en een vage voorzijde".

Denk wel dat je de nuance moet maken: op het circuit :!: op de weg denk ik dat het BMW systeem beter werkt dan de conventionele voorvork 8) Een voorvork die blijft veren onder het remmen zorgt op de "gewone" weg juist voor een beter wegcontact. Zeker als het wegdek niet zo glad is al een biljartlaken (wat in 99% vd gevallen op de wegen zo is) :!: :yes6rs:

100% mee eens maar  :shock: kzou wel 'ns willen weten hoeveel speling erin de voorkant gaat zitten :!:  je moet eens kijken naar het aantal draai/verbindings stukken (wetende dat iedere verbinding speling nodig heeft hoe klein ook :wink: .

Airheads believe that the simplest engineering solutions are best. :shutup:

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Busaberke"


Zo zie je maar weer dat je voor het betere werk een kettingaandrijving, radiale remmen en een UPSD vork nodig hebt! :mrgreen:


mee eens..werkt gewoon niet goed genoeg dat Bmw voorvorksysteem

Er zijn megaveel crashes geweest in de BMW powercup.

rijderklacht was vaak""geen feedback van de voorvering en een vage voorzijde".

Denk wel dat je de nuance moet maken: op het circuit :!: op de weg denk ik dat het BMW systeem beter werkt dan de conventionele voorvork 8) Een voorvork die blijft veren onder het remmen zorgt op de "gewone" weg juist voor een beter wegcontact. Zeker als het wegdek niet zo glad is al een biljartlaken (wat in 99% vd gevallen op de wegen zo is) :!: :yes6rs:


beperkt mee eens..wellicht denk ik in deze te "conventioneel" en te "racegericht"..
Ik denk niet dat er veel mis is met het door bmw toegepaste systeem op zich maar het werkt imo never niet beter dan het gewone conventionele systeem van voorvering.  Het maakt verder ook niet uit welk systeem wordt toegepast..het gaat om absorbsie van krachten tussen balhoofd en voorwiel , door welk systeem dat gerealiseerd wordt maakt niet uit.
Van het BMW systeem denk ik dat het voldoet zolang het wordt toegepast op relatief zware motoren. bedoel ik zie iets als een busa best wel met een bmw veersysteem ...moet kunnen denk ik in stuur en veergedrag.

feit blijft dat het bmw systeem (niet op de GS) wel eens kritiek krijgt.. te traag - vage voorzijde- geen feedback..(ik kan dat zelf niet beoordelen of onderbouwen..heb niet veel beemer gereden (GS1150 /1200 /R1100s / Boxercupreplica / K1200S) over de K1200 had ik bepaald geen klagen wat vering betreft..is wel heel erg wennen als je er sportief mee gaat blazen en normale "voorkanten" gewend bent)

hoe bedoel je.."een voorvork die blijft veren onder het remmen zorgt voor een beter wegcontact"?

WhomBom

usd voorvork is echt niet zaligmakend, maar er is geen een motorrijder die wat anders wil, zelfs kleine afwijkingen worden al "scheef aangekeken" zoals hier t bmw systeem.

terwijl er veel "wazigere" systemen zijn, die gewoon nooit eens goed getest kunnen worden, omdat niemand ermee wil rijden  :? en als ze dan al getest worden, ontbreekt het geld/ de vraag om er mee door te gaan. Vergeet niet dat de "gewone" vork al jaren en jaren van aanpassingen, verbeteringen, aanpassingen enz. achter zich heeft, terwijl een nieuwkomer minstens meteen net zo goed moet zijn  :(




Hier het "girder" oid voorkantje van de britten bike, waar toch zeker plat mee gegaan kon worden...




img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."