Hoofdmenu

Buell gets Dirty

Gestart door DeWitte, 12 september, 2005, 18:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Buell XB12X een alternatief voor een verstokte Gs rijder :? Mooi? tsja, een slechte kopie of juist vernieuwend :?

Toch 100bhp  :twisted:



Ik ga in elk geval eens proefrijden, al is het maar omdat ze het me zo netjes gevraagd hebben :mrgreen:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik dacht in eerste instantie dat dat een bmw was  :oops:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

vind de nw Buell moto's wel wat hebben 8) Alleen hoe zit het met de kwaliteit? schijnen niet de meest betrouwbare bike's te zijn; hoor ik :?

iemand ervaringen ?? :D
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Het GS-gehalte van dat ding is wel errug hoog.......

Die imitatie-drang ben ik niet gewend van Buell!

Zou de inspiratie op zijn?

Hoe dan ook: spreek eens wat Buell lijders euh......... rijders aan, er zal een wereld voor je open gaan.  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

The Dominator

Citaat van: "Dwars"vind de nw Buell moto's wel wat hebben 8) Alleen hoe zit het met de kwaliteit? schijnen niet de meest betrouwbare bike's te zijn; hoor ik :?

iemand ervaringen ?? :D

ik kan het je na 1 oktober vertellen, want dan gaat ik namelijk proefrijden op die beemer-look-a-like  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Desmo-devil

Welke idioot hangt er koffers aan een buell ??  :(
Ik heb gereden met de XB 9 en dat viel niet tegen ( dat rijmpt)
Dat ding heeft  een enorm koppel en wegrijden is een enorme sensatie zelfs voor een Ducati rijder.
Wat enorm tegenvalt is het doortrekken op hogere snelheid.
Dan komt je met deze machine echt tekort.
Hij haalt de 200 wel maar dat duurt wel erg lang.
Maar daarentegen ,sturen is fenominaal als je eenmaal gewend bent aan de korte wielbasis.
Doet me denken aan de eerste keer dat ik op een monster reed, je moet even het gevoel krijgen om hem plat te duwen maar als je dat eenmaal durft dan is het super. Het geluid is bijna net zo mooi als een Duc.
Resume : Als je van het korte snelle bochtenwerk houd en niet van  heel hard  rechtuit rijden is Buell een aanrader. Over de betrouwbaarheid kan ik niets zinnigs roepen , ik weet het niet.
Ik ga binnenkort terug om te rijden met de XB 12

Busaberke

Het is door een Amerikaan geschreven, en dus mss niet erg objectief (hoe kom ik er bij hè ....... :roll: ) maar HIER kun je alvast een eerste test lezen.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Enne TT/Haya hoe is de proefrit bevallen met deze Gs wannebee ??:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

alleeh, ben inmiddels weer van de tandarts terug en mn vullingen zijn allemaal weer vastgezet (tja, zo'n proefritje heeft toch wat voeten in de aarde)

anyway,
zaterdag om 11u meldden we ons bij HD dealer in sittard  waar we de proefrit op de BUELL XB12X gingen maken, we hadden beide een uur gereserveerd, maar omdat we zo'n leuke jongens waren kregen we ook nog een firebolt mee en mochten dus met die 2 fietsen 2 uurtjes gaan buiten spelen.
moesten wel nog effe gaan aftanken, damn wat heeft die X een klein tankje, net genoeg voor actieradius van 190km volgens de salesmanager, nu komt meteen ook om de hoek kijken dat het meer een fuckbike uh sorry funbike is dan een toerbuffel want met zo'n klein tankje kom je niet ver (om maar niet te spreken over de trillingen)
anyway, nadat we volgetankt waren (en ik mn voet tussen t schakelpookje en voetsteun ingewurmd kreeg van de R effe eens rustig warmgereden (regende natuurlijk)

maar wat blijkt bij vlot binnendoorrijden kom je niet vaak verder als een derde versnelling. trek je in een hogere versnelling met lage toeren de gashendel open dan schudt en beeft ie dat t een lieve lust is en zal de vrouwelijke bijrijdster (in dit geval thuisgelaten) ook beginnen te schreeuwen dat t een lieve lust is...... dus aan fun geen gebrek!

ook meer eens effe een bospaadje ingegaan (daar waar hij op zn best zou moeten zijn, maar hier komt al snel tot uiting dat je daarvoor toch net wat meer profiel op de banden zou moeten hebben daar het koppel alleen maar resulteerd in het gooien met de kont en glijden.....


uiteindelijk nog een lekker stukje gereden met beide fietsen, TTigertje maar 800mtr met de R daar hij zn lengte (1.9nogwat) niet kwijtkwam, maar misschien is de LONG versie dan wel voor hem geschikt (mocht ie nu echt een BUELL willen)


conclusie voor mij:

superlekker rauw blok (ook meteen nadeel)
waanzinnige voorrem
leuke fiets voor vooral fun gebruik
stuurt als een mes in boter
toercapaciteit ivm kleine tank en trillingen wat minder
afwerking (vd R) doet beetje goedkoop aan vanwege neonkleurplastic

dus leuk voor een paar uurtjes mee te spelen maar om nu te zeggen, dat wil ik hebben, neej dus!!
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

zo op echte piccie's en div, laten we zeggen minder positieve reactie die ik overal lees; vooral wbt, afwerking, comfort, actieradius toch geen alternatief en dus zeker geen concurrentie imo voor de Gs 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"zo op echte piccie's en div, laten we zeggen minder positieve reactie die ik overal lees; vooral wbt, afwerking, comfort, actieradius toch geen alternatief en dus zeker geen concurrentie imo voor de Gs 8)

volgens de salesmanager van HD waren er al twee GS rijders overgestapt op de BUELL, maarja ligt er ook maar net aan wat voor soort rijders dat waren he (of is het niet rijders???)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

TTigertje

Mijn bijdrage in het geheel......

De plussen...  :D

*Véél groter dan gedacht
*Nèt genoeg beenruimte (ondanks mijn > 1.93m)
*Prettige zithouding, ietsje schuin, niet te recht
*Stuurt sportief-strak en goed
*Remt meer dan prima, bijterig
*Dashboard goed en overzichtelijk
*Indrukwekkend motorgeluid
*Veel power (vanaf 3000toeren)
*Mooi motorplaatje
*Redelijke prijs
*Geen bloembakken maar V-Twin

En de minnen........  :(

*Kleine tank (iets van 14 lt)
*Trillen, rammellen, slaan...  (het heeft z'n charmes, in het bijzonder voor de dames)*Kon mijn voet amper op linker voetsteun houden...
*Handkappen ietsje te klein..(handschoenen worden toch nat)
*Spiegels hebben het zwaar te verduren door trillingen
*Geen "all road" banden
*Gierende ventilator (wat 'n herrie)
*Stuur had ietsje breder gekund
*Niet smeuïg genoeg
*Dure accessoires (die je bij de Tiger kado krijgt!) zoals er zijn; de middenbok, handvatverwarming en een kofferset
*Voor mij teveel Fun-bike en teweinig Tour-bike

De Firebolt XB12R was zoals hierboven al beschreven is NOT my thing!
Alleen al vanwege mijn lengte NIET te doen, helaas!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

NrGiZeR

Nope niet mijn smaak.  :!:  :!:  :!:
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Hakinnen

Buell,..tsja..

hakki zegt niks....


Moet binnenkort toch ook maar es een proefritje gaan maken met zo'n fietske, heb dan wel een voorkeur voor die firebolt[, wellicht toch best leuk om eens een uurke mee te raggen?  Al zal mijn favo voor dit jaar toch wel de Superduke blijven.

Yammie MT-0S al gezien?  das ne toffe...

Karin

Citaat van: "Hakinnen"Buell,..tsja..

hakki zegt niks....


Yammie MT-0S al gezien?  das ne toffe...

De MT-03 bedoel je zeker. Hier een link voor diegene die zich er iets bij willen voorstellen  :lol:

http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/sport_roadster/MT-03.jsp?view=gallery