Komt het goed met asfalt op Assen??

Gestart door Bakkertjedeeg, 17 maart, 2006, 20:36:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

Ik vroeg me af of het nog goed komt met de toplaag op het circuit. Nog steeds is de baan niet voorzien van de toplaag. Een aantal dagen +5 graden is nodig om te asfalteren. Gezien het ONK begint op 2 april, begin ik me toch een beetje zorgen te maken.

Zou toch wel lekker zijn als het ONK al een keer over het circuit heeft gereden, voordat ik 10 april de baan op ga.

Iemand meer informatie?

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Ik vroeg me af of het nog goed komt met de toplaag op het circuit. Nog steeds is de baan niet voorzien van de toplaag. Een aantal dagen +5 graden is nodig om te asfalteren. Gezien het ONK begint op 2 april, begin ik me toch een beetje zorgen te maken.

Zou toch wel lekker zijn als het ONK al een keer over het circuit heeft gereden, voordat ik 10 april de baan op ga.

Iemand meer informatie?

Heb v/d week met de aannemer gesproken, en hij zegt dat alles op tijd klaar is, ze liggen op schema.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

NrGiZeR

Hmmm, ik hoop dat die aannemer gelijk heeft, want als eerste op splinternieuw asfalt rijden voel ik me ook niet zo goed bij.

Maar ik neem aan dat zo'n baan toch grondig schoongemaakt wordt na de laatste werkzaamheden.....??
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Hakinnen

ONK op 1 en 2 april is reeds afgelast..asfalt op Assen is niet tijdig klaar..

schopt mijn planning iig duchtig in de war.. :evil:

NrGiZeR

Hmmmm, daar ben ik niet zo blij mee.
En mss is het asfalt dalijk nog op 10 april nog klaar.

Dan zal het op Zolder ook wel een probleem worden, daar komt ook alles nieuw.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Hakinnen"ONK op 1 en 2 april is reeds afgelast..asfalt op Assen is niet tijdig klaar..

schopt mijn planning iig duchtig in de war.. :evil:

I.d.d, door de nog steeds aanhoudende vrieskou, moeten ze zich gewonnen geven, helaas.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Citaat van: "NrGiZeR"Nog maar 2 nachtjes

Asfalt klaar??? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "NrGiZeR"Nog maar 2 nachtjes

Asfalt klaar??? :?

ANP - 30 maart 2006 14:27 printversie

Nieuw asfalt TT Circuit Assen



Het vernieuwde TT-circuit van Assen heeft eindelijk nieuw asfalt. De afgelopen dagen waren de weersomstandigheden ideaal voor het aanbrengen van de toplaag. Komende zaterdag vinden al de eerste races plaats, meldde donderdag de directie. ANP Photo
ASSEN (ANP) - Het vernieuwde TT-circuit van Assen heeft eindelijk nieuw asfalt. De afgelopen dagen waren de weersomstandigheden ideaal voor het aanbrengen van de toplaag. Komende zaterdag vinden al de eerste races plaats, meldde donderdag de directie.

Het Asser circuit is de laatste jaren grondig gerenoveerd. Strekkende meters racebaan zijn ingeleverd voor nieuwe tribunes en een evenemententerrein. Het nieuwe TT-circuit is de lange noordlus kwijtgeraakt en meet nog maar 4555 meter.

Het aanhoudende vriesweer in februari en maart zorgde voor oponthoud en vertraagde de noodzakelijke asfaltwerkzaamheden. Daardoor moest het circuit vorig weekeinde de jaarlijkse Lenteraces schrappen.


enne je weet hé ...... op nieuw asfalt is de remweg langer  :twisted:

NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Hakinnen

Net terug uit Assen..

Asfalt is okay.
was gistermorgen nog wel wat vuil..

igg, de meeste coureurs vonden het nieuwe assen een verbetering.
werden gisteren in de middag en vanmorgen wel al snelle tijden gereden.
1.50 is een redelijke tijd denk ik bij wat hogere temeraturen.
Danny de Boer reed in de laatste vrije training een 150.02 en reed omdat ie op SC2 (met 7 graden celsius) stond enigzins behouden..
banden waren reeds 6 sessies oud..grip is dus zeker voldoende ..

Het was overigens wel teringkoud..bandenwarmerkes hebben overuren gemaakt en gingen er bij ons steeds op het allerlaatste moment vanaf. veringen door de kou aan de stugge kant.

voor degenen die er de 10de gaan rijden...veel plezier.
Geruststelling vwb het nieuwe asfalt...ik heb niemand zijn glijden of vallen.

oja..op de pitmuur waar je voorheen zo lekker overheen kon hangen hebben ze nu helaas van die hekken geplaatst met slechts openingen om een pitbord doorheen te steken..das wel minder..

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"Net terug uit Assen..

Asfalt is okay.
was gistermorgen nog wel wat vuil..

igg, de meeste coureurs vonden het nieuwe assen een verbetering.
werden gisteren in de middag en vanmorgen wel al snelle tijden gereden.
1.50 is een redelijke tijd denk ik bij wat hogere temeraturen.
Danny de Boer reed in de laatste vrije training een 150.02 en reed omdat ie op SC2 (met 7 graden celsius) stond enigzins behouden..
banden waren reeds 6 sessies oud..grip is dus zeker voldoende ..

Het was overigens wel teringkoud..bandenwarmerkes hebben overuren gemaakt en gingen er bij ons steeds op het allerlaatste moment vanaf. veringen door de kou aan de stugge kant.

voor degenen die er de 10de gaan rijden...veel plezier.
Geruststelling vwb het nieuwe asfalt...ik heb niemand zijn glijden of vallen.

oja..op de pitmuur waar je voorheen zo lekker overheen kon hangen hebben ze nu helaas van die hekken geplaatst met slechts openingen om een pitbord doorheen te steken..das wel minder..

Mooi... Ik heb der zin in. Morgen om 13.00 aan rijden. Heb om 17.00 een afspraak met Mile. Krijg nog ff een modificatie aan mijn kwak.  8)  Ik zit op dit moment vreselijk in dubio. Ik heb  SC1 gemonteerd voor en achter ivm de weersomstandigheden. Ik rij normaal altijd met SC2 voor en achter. De SC1 heeft een zachter karkas dan de SC2. Dit is dus minder voor de stabiliteit. Vandaag is mijn broer bandensetjes gaan halen bij ene A. V uit Oss. Hij heeft deze week op SC2 gereden en zweert hierbij. Wat moet ik hier nu mee. Toch maar voor een SC2 monteren of zal het voor ons stervelingen wel meevallen?? Wat is jou mening?

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Net terug uit Assen..

Asfalt is okay.
was gistermorgen nog wel wat vuil..

igg, de meeste coureurs vonden het nieuwe assen een verbetering.
werden gisteren in de middag en vanmorgen wel al snelle tijden gereden.
1.50 is een redelijke tijd denk ik bij wat hogere temeraturen.
Danny de Boer reed in de laatste vrije training een 150.02 en reed omdat ie op SC2 (met 7 graden celsius) stond enigzins behouden..
banden waren reeds 6 sessies oud..grip is dus zeker voldoende ..

Het was overigens wel teringkoud..bandenwarmerkes hebben overuren gemaakt en gingen er bij ons steeds op het allerlaatste moment vanaf. veringen door de kou aan de stugge kant.

voor degenen die er de 10de gaan rijden...veel plezier.
Geruststelling vwb het nieuwe asfalt...ik heb niemand zijn glijden of vallen.

oja..op de pitmuur waar je voorheen zo lekker overheen kon hangen hebben ze nu helaas van die hekken geplaatst met slechts openingen om een pitbord doorheen te steken..das wel minder..

Mooi... Ik heb der zin in. Morgen om 13.00 aan rijden. Heb om 17.00 een afspraak met Mile. Krijg nog ff een modificatie aan mijn kwak.  8)  Ik zit op dit moment vreselijk in dubio. Ik heb  SC1 gemonteerd voor en achter ivm de weersomstandigheden. Ik rij normaal altijd met SC2 voor en achter. De SC1 heeft een zachter karkas dan de SC2. Dit is dus minder voor de stabiliteit. Vandaag is mijn broer bandensetjes gaan halen bij ene A. V uit Oss. Hij heeft deze week op SC2 gereden en zweert hierbij. Wat moet ik hier nu mee. Toch maar voor een SC2 monteren of zal het voor ons stervelingen wel meevallen?? Wat is jou mening?

Heb arie gisteren zien raggen met ne CBR..ging erg goed.
volgens mij als ik het goed heb gezien reed ie de voorlaatste vrije  training "stiekum" met ne 1000er blade terwijl ie niet op "de tijden" stond...zonder transponder denk ik?  wilt zich natuurlijk niet in de kaart laten kijken?

Mening over de banden voor asssen met dit weer?
Uh..weet ik niet , ik ben geen coureur..

Wij hadden bij Van Mol min of meer hetzelfde dillema..
Vanwege de kou is er heel even gedacht aan SC1,  echter om verschillende redenen toch voor de SC2 gekozen.
- de bandenwarmers gingen er pas echt op het laatste moment vanaf
- De SC2 heeft een stijver karkas dan de SC1 en is stabieler en vervormt minder ..zeker op een 1000cc
- De 1000 heeft met een snelle rijder aan boord power in overvloed om de band ook warm te houden..

Ik weet niet zeker wat de keuze zou zijn mocht het een 600 geweest zou zijn..denk toch de SC2..  
Heb wel een GSX-R600 met soft compound Michelin power race gezien die zijn achterband aan niet netjes versleet...daarna op dezelfde fiets de SC2 en niks aan het handje...

In jouw geval.........?

TSja...moeilijk..
t; is natuurlijk de vraag of je de SC2 warm genoeg krijgt en houdt he..
Ik zou dan voor de "veilige optie" kiezen en de SC1 laten zitten ...ondanks de wat mindere stabiliteit (ik neem aan dat het op een 600 mee zal vallen wat dat betreft) zit je wel qua temperatuur aan de veiligere kant..
Ik zou dan de eerste sessie op SC1 rijden en daarna kijken wat "ie deed" en hoe ie uitziet en voelt..

wellicht kun je een SC2 meenemen en ter plekke monteren mocht het nodig zijn..

tijden zijn inmiddels richting 1.49 gegaan..
ik denk dat het onk zeker met warmer weer makkelijk 1.45 gaat doen

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Net terug uit Assen..

Asfalt is okay.
was gistermorgen nog wel wat vuil..

igg, de meeste coureurs vonden het nieuwe assen een verbetering.
werden gisteren in de middag en vanmorgen wel al snelle tijden gereden.
1.50 is een redelijke tijd denk ik bij wat hogere temeraturen.
Danny de Boer reed in de laatste vrije training een 150.02 en reed omdat ie op SC2 (met 7 graden celsius) stond enigzins behouden..
banden waren reeds 6 sessies oud..grip is dus zeker voldoende ..

Het was overigens wel teringkoud..bandenwarmerkes hebben overuren gemaakt en gingen er bij ons steeds op het allerlaatste moment vanaf. veringen door de kou aan de stugge kant.

voor degenen die er de 10de gaan rijden...veel plezier.
Geruststelling vwb het nieuwe asfalt...ik heb niemand zijn glijden of vallen.

oja..op de pitmuur waar je voorheen zo lekker overheen kon hangen hebben ze nu helaas van die hekken geplaatst met slechts openingen om een pitbord doorheen te steken..das wel minder..

Mooi... Ik heb der zin in. Morgen om 13.00 aan rijden. Heb om 17.00 een afspraak met Mile. Krijg nog ff een modificatie aan mijn kwak.  8)  Ik zit op dit moment vreselijk in dubio. Ik heb  SC1 gemonteerd voor en achter ivm de weersomstandigheden. Ik rij normaal altijd met SC2 voor en achter. De SC1 heeft een zachter karkas dan de SC2. Dit is dus minder voor de stabiliteit. Vandaag is mijn broer bandensetjes gaan halen bij ene A. V uit Oss. Hij heeft deze week op SC2 gereden en zweert hierbij. Wat moet ik hier nu mee. Toch maar voor een SC2 monteren of zal het voor ons stervelingen wel meevallen?? Wat is jou mening?

Heb arie gisteren zien raggen met ne CBR..ging erg goed.
volgens mij als ik het goed heb gezien reed ie de voorlaatste vrije  training "stiekum" met ne 1000er blade terwijl ie niet op "de tijden" stond...zonder transponder denk ik?  wilt zich natuurlijk niet in de kaart laten kijken?

Mening over de banden voor asssen met dit weer?
Uh..weet ik niet , ik ben geen coureur..

Wij hadden bij Van Mol min of meer hetzelfde dillema..
Vanwege de kou is er heel even gedacht aan SC1,  echter om verschillende redenen toch voor de SC2 gekozen.
- de bandenwarmers gingen er pas echt op het laatste moment vanaf
- De SC2 heeft een stijver karkas dan de SC1 en is stabieler en vervormt minder ..zeker op een 1000cc
- De 1000 heeft met een snelle rijder aan boord power in overvloed om de band ook warm te houden..

Ik weet niet zeker wat de keuze zou zijn mocht het een 600 geweest zou zijn..denk toch de SC2..  
Heb wel een GSX-R600 met soft compound Michelin power race gezien die zijn achterband aan niet netjes versleet...daarna op dezelfde fiets de SC2 en niks aan het handje...

In jouw geval.........?

TSja...moeilijk..
t; is natuurlijk de vraag of je de SC2 warm genoeg krijgt en houdt he..
Ik zou dan voor de "veilige optie" kiezen en de SC1 laten zitten ...ondanks de wat mindere stabiliteit (ik neem aan dat het op een 600 mee zal vallen wat dat betreft) zit je wel qua temperatuur aan de veiligere kant..
Ik zou dan de eerste sessie op SC1 rijden en daarna kijken wat "ie deed" en hoe ie uitziet en voelt..

wellicht kun je een SC2 meenemen en ter plekke monteren mocht het nodig zijn..

tijden zijn inmiddels richting 1.49 gegaan..
ik denk dat het onk zeker met warmer weer makkelijk 1.45 gaat doen

Was ook al mijn idee. SC2 ligt al achter in de wagen. Ga gewoon de baan op en zie wel. Fiets is compleet nieuw voor me, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Zal wel los lopen.

Hakinnen

Verstandig denk ik Ralf..

Als assen nu in zolder had gelegen was ik wel ff gekomen :mrgreen:
Gieskes rijdt er geloof ik ook he..
Maar ik vindt het steeds maar een kl*te afstand naar Assen.

igg veel plezier en hou het spul heel he..

 :wink:

piccie van vandaag: danny de boer op een Van Mol Gix1000K6 (alé, da menneke is 16 jaar he :worship-cool:  )