Hoofdmenu

kTM 2wd ?

Gestart door @Nippon, 19 maart, 2006, 20:24:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

http://www.2wd.nl/

schijnt toekomst in te zitten  8)

DeWitte

8) mooi stukkie techniek. onverhard kan ik me voorstellen dat je er voordeel bij hebt. zeker in mul zand oid. maar op de weg vraag ik het me af; de getoonde LC8 staat toch op weg/allroad banden??

zou er wel eens mee willen rijden 8) lijkt me een hele ervaring :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Het is een beetje een vreemde site.
Er wordt nauwelijks info gegeven, en de meeste knopjes werken niet.

Ik herken wel het systeem van Yamaha met de hydro motor op die KTM.
Zou Yamaha het niet gepatenteerd kunnen hebben omdat hydro motoren al heel lang in andere voertuigen toegepast worden? :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

ow? zou kunnen? weet jij nog meer toepassingen vd hydro motor toevallig? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"ow? zou kunnen? weet jij nog meer toepassingen vd hydro motor toevallig? :wink:

Er zijn legio toepassingen bekend, met name bij het "heavy equipment",

b.v. lieren

landbouwwerktuigen:


hier wordt het vermogen (pak um beet 500pk) omgezet naar hydraulische energie, welke via slangen naar de hydro motoren aan de wielen gevoerd wordt.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Jazeker, Yamaha is al jaren met dit systeem bezig. David Fretigné reed er de afgelopen 2 jaar ook mee in dakar (Yamaha WR450 2WD)
De 2WD hydromotor is powered by Ohlins, een dochterondernemeing van Yamaha.

David had het 2WD systeem in de eerste etappes van de Rally zelfs uitstaan omdat het alleen maar nadelig zou zijn...
Er wordt zelfs gespeculeerd dat David in 2006-2007 op een gewone WR, zónder 2WD van start zal gaan omdat de nadelen van het systeem (gewicht) niet opwegen tegen de voordelen ervan....

Wellicht kan de bandenslijtage op straat beperkt worden met een 2WD?
Voor de grip hoef je het zeker niet te doen...

En schijnbaar merk je er qua rijeigenschappen (bijna) niets van..