Let op, verkeerscontroles!

Gestart door Schmetzke, 03 april, 2006, 17:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

van horen zeggen:
nieuwe flitspaal in valkenburg/broekhem. Vanuit valkenburg gezien ff na de Aldi op de broekhemmerweg
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

van horen zeggen is een test paal voor een nieuw soort flitser foto,s worden niet beboet
KTM SMT 2011

Mounty

Citaat van: Gassie op 30 september, 2011, 22:53:49
van horen zeggen is een test paal voor een nieuw soort flitser foto,s worden niet beboet

:lol: als ik gesponsord word wil ik het wel uittesten... :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citeer130 kilometer op 60 procent snelwegen   
   
De maximumsnelheid op bijna 60 procent van de snelwegen wordt per 1 september volgend jaar de hele dag of een deel van de dag 130 kilometer per uur. Minister Melanie Schultz (Infrastructuur) heeft dat maandag aan de Tweede Kamer gemeld. Voor snelwegen in de buurt van natuurgebieden (zo'n 19 procent) wordt onderzocht of de snelheid ook daar omhoog kan. Verder gaat de maximumsnelheid op vier van de vijf 80 kilometerzones bij de grote steden per 1 juli volgend jaar omhoog naar 100 kilometer per uur.

In een toelichting zei Schultz maandag dat de norm 130 kilometer per uur wordt, maar niet op plaatsen waar dat niet kan vanwege het milieu of de verkeersveiligheid. Op ruim 900 kilometer snelweg geldt straks 24 uur per dag de norm van 130. Op bijna 500 kilometer snelweg kan in de avond en nacht zo hard gereden worden. In het voorjaar hoopt Schultz te kunnen zeggen of de snelheid omhoog kan bij natuurgebieden, zoals op het noordelijk deel van de A2 tussen de knooppunten Holendrecht en Vinkeveen

bron KNMV
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Dit is de beschrijving van een weg waar nu de vorstelijke snelheid van 50 km/h is toegestaan..........
Voerendaal bedankt............
Citeer
The 4.2 km circuit of Voerendaal hosted motorcycle races from 1968-1975, of which the final three years under NMB sanction, after
the organising club Stichting Limburgse Motorsport left the KNMV. A further meeting was announced for 1976 but this did not take
place. Described at the time as a miniature Isle of Man, the course included over 70 metres of elevation change, more than any
other Dutch circuit. The main straight had a length of over 1.7 km and ran entirely downhill - a whopping 15% at one point - allowing
speeds over 250 km/h. The back section, on the other hand, included a spectacular passage through Windhagen hamlet, where
riders had to manoeuvre between the houses, and a 14% steep climb through a narrow sunken lane that led back onto the wide
straightaway at the Bergseweg, which named the circuit.
Bron: nog even onvermeld
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Bergseweg is volgens mij 60km/h? Maar naar die races ging ik als jongk menneke (ja ook ik ben jong geweest :-X) met de hele familie en een grote picknickmand te voet naar toe. (wij woonden toen in Mounty's durpke)  :worship-cool: Ge-wel-dig, volgens mij heb ik daar de passie voor motorrijden dmv het snuiven van die 2-takt uitlaatgassen opgedaan. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

hoge 50 of lage 60, maakt weinig verschil. Het is gewoon te langzaam (zegt captain Slow) Maar zo is't in de hele gemeente voerendaal :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Gassie

ligt niet aan de gemeente maar aan de wetgeving die verplicht dat er een maximale snelheid mag worden gereden van 60 km aansluitend op een 30 km zone
wat ik dan niet snap is datze niet na die boerderijen een bord neergooien van 80 km (weet niet of dat wel mag dan )
Citaat van: Joepie1958 op 22 februari, 2012, 09:34:28
hoge 50 of lage 60, maakt weinig verschil. Het is gewoon te langzaam (zegt captain Slow) Maar zo is't in de hele gemeente voerendaal :-X
KTM SMT 2011

Yvil

Dat mag zeker Gassie en wordt ook vaker gehanteerd. Alleen hier niet... Het ligt dus wel aan de gemeente!! Belachelijk  :overkill:

Joepie1958

In Nuth hadden we nog niet zo lang geleden een 30 km/h zone die direct overging in 120 km/h zone (autoweg), die 30 km zone hebben ze nu weer aangepast naar 50 km/h :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

NU vandaag grote (motor)verkeerscontrole (incl div radars) in en om het Vijlenerbos. Je bent gewaarschuwd
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

betay

Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2008, 17:29:25
Ik heb eens wat rondgelezen op diverse Limburgse fora. Grappig om te zien dat de meeste mensen helemaal geen last hebben van de motorrijders, het gaat in grofweg 8 van de 10 berichten over wielrenners. De rest wordt verdeeld... 1.8 is van wielrenners zelf die een potje zitten te huilen en de 0.2 die overblijft richt zich voornamelijk tegen Nordic Walkers :lol:

Tot zover de wensen van de bewoners. Ik zet er geld op dat voornamelijk toeristen klagen over de motoren, let wel... het overgrote deel van die motoren is afkomstig uit een dorpje verderop, voornamelijk de mensen die hier (in de buurt) wonen rijden hier :yes6rs: Ik vraag me af hoe dat zit bij de wielrenners, dat zal het tegenovergestelde zijn :dunno:

Ik heb het voorbeeld van de Rotterdammer al eens genoemd die een brief schreef aan de Limburger omdat hij zich stoorde aan de motoren die van Slenaken naar Hijenrath reden, waar hij dan weer een vakantiehuisje had. Wil je rust? Ga dan naar het Schwarzwald :roll: maar niet in week 33 en 34 hehehehehe

Vorig jaar kwam er heel vaak een boze oude meneer de weg op lopen op het moment dat ik Epen binnen reed. Na een aantal keer ben ik toch eens gestopt en heb ik gevraagd of die levensmoe was... 1 keer raden.... jawel een toerist.

Zelfs op B-wegen (landweggetjes) waar ik gewoon mag rijden met een auto of motor snappen die toeristen het niet. Laatst reed ik in de buurt van Wijlre over zo'n weg maar de wandelaars die me tegemoet kwamen wilden niet schuiven, zelfs de goede oude 'ff op het achterwiel trekken'-truc werkte niet :shock: Dan maar stoppen, wat krijg je dan te horen? "Het is hier geen crossbaan" ... Nee inderdaad, het is een B-weg en dat betekent dat voetgangers zich aan de kant moeten houden en al helemaal als er gemotoriseerd verkeer nadert :fuckyou: Schijnbaar ben je meteen 'volle gaas' aan het crossen als je met een crossmotor over een landweg rijdt, die 'het is hier geen crossbaan' hoor ik constant :jack:

Dus, conclusie.... wie is waarschijnlijk de dupe van de toeristendrukte kwa bekeuringen en overlast in het algemeen? Het 'eigen' volk :evil:

Het allerergste vind ik dan nog die braakselopwekkende borden langs de snelwegen, "De Limburgers heten u welkom". Welke randdebiel heeft dat verzonnen? :banghead4rv:

Beetje laat om hierop te reageren, maar ik vind met name je laatste alinea te gek :thumbsup:

DeWitte

Het hele heuvelland lijkt wel 1 grote controle / flitslocatie  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

betay

Citaat van: DeWitte op 27 mei, 2012, 15:01:37
Het hele heuvelland lijkt wel 1 grote controle / flitslocatie  :?

Precies!
Eigenlijk zou Schmetzke zijn praktijken als controle meldpunt weer moeten proberen op te pakken of een van ons vertellen hoe hij de info vond. Dan kunnen we weer voorbereid de straat op.

karz

Die vooraankondigingen kun je op meerdere plekken vinden.  Ik kan zo 123 niet meer vinden waar ze zo netjes opgesomd stonden.

Kijk eens of je hier wat mee kan : http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/controles/actueel/
sometimes the same is different, but mostly it's the same.