amateur of prod

Gestart door Hakinnen, 14 april, 2006, 13:02:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Citaat van: "karz"


En waarom zou een amateur racer niet met dat 'beest' overweg kunnen. Wat is het verschil tussen een goede amateur en een professional, een of andere heilige 'swearing in' ceremony ofzo ?  spidersence ? Wat Gamma stralen misschien.. spinazie  ? Volgens mij alleen een zak geld en vriendjes.

Ik denk dat een amateur racer best wel met het beest overweg kan..
Ik denk echter tevens dat wanneer "het beest" voor de volle 100% aangesproken dient te worden dat dat een hopeloze opgave is voor een amateur racer..
De motoGP duc schijnt een "pain in the ass"bike te zijn..en als je capirossi zite "knokken" met het ding idd..

Iedereen kan er mee rijden denk ik, slechts enkele zullen 'm de baas zijn


dat je het verschil tussen een goede amateur en een proffesional omschrijft als "een zak geld en vriendjes"?
Onzin imo..
de echte profs zijn ook ooit als amateur begonnen.  het feit dat de meesten van hen nu beschikken over de juiste vriendjes en en zak geld komt imo doordat ze het talent hadden om zich uiteindelijk prof te mogen noemen.

Iemand als Capirossi verdient dat imo ook...enig idee hoeveel lef, stuurmanskunst en talent er voor nodig is om zo'n Duc (of whatever merk) naar het podium te kunnen rijden?

Enig idee hoe hard dat gaat aan boord van een "echte racer"?
Het staat in geen enkel vergelijk tot hetgeen sommigen van ons laten zien op straat of op een recreatieve circuitdag of whatever..

Al eens op  de achterlus van Spa-Franco met 270km/u op een K5 ingehaald door Veneman met een 600tje? Of al eens bij Veneman achterop de two-seater gezeten? Probeer het eens  en je weet meteen dat het verschil tussen een prof en een goede amateur meer inhoudt dan een zak geld en vriendjes

Imo zijn de mannen die SBK / SS en motoGP rijden allemaal profs.

ik heb bij team Dirk van Mol een 16 jarig menneke aan het rijden op mijn vering (Danny de Boer).  net 3 maanden 16 geworden en nu al "volle patat"aan het racen op een  190 pk sterke GSX-R1000K6 !  
Moet je je voorstellen, zo'n tenger klein menneke van 16  die nog moet slagen voor zijn brommercertificaat die zo'n dikke racegix in bedwang kan houden en er bovendien mee kan "knokken"...dat is imo een prof ondanks zijn leeftijd.. Gaat volgend jaar EK rijden!
toen ik 16 jaar was ging ik "hard" met 80 km/u op een honda MB50...danny doet dat met een GSXR1000 met 300km/u!
Ik heb daar zeer veel bewondering voor..als die jongen later goed gaat verdienen, coole vriendjes en zichzelf prof mag noemen krijgt heeft ie dat imo zelf verdient..ik gun het 'm van harte..

WhomBom

Citaat van: "hakinnen"

Ik denk dat een amateur racer best wel met het beest overweg kan..
Ik denk echter tevens dat wanneer "het beest" voor de volle 100% aangesproken dient te worden dat dat een hopeloze opgave is voor een amateur racer..

ik denk dat dat niet alleen geld voor een GP machine, ook voor de meeste "gewone" fietskes.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Busaberke"Wat mij bij de specs opvalt:

CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm

100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ?  :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:

idd, op de Tiller heb ik al 106 en dat bij 6500 toeren ofzo.

Ik neem aan dat je je Tiller toch niet wilt vergelijken met deze geavanceerde GP machine ?


een Tiller is niet te vergelijken met geen enkele duc...zelfs niet met een oudje
Ducs hebben wegligging, goede remmen en een goed stuurgedrag ..Tillers niet

en ja , ook Tillerblokken sneuvelen wel eens



ja sorry, ben op dreef.. :mrgreen:


neemt niet weg dat een Tiller cool is..vooral het blok

karz

Ok, ik ben overtuigd ik ga een duc kopen.

Heb overigens nog steeds niet gehoord wat het grote voordeel van desmodinges is... :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

die duwt de kleppen zelf open en weer terug, ipv normaal, waar een veer ze terug duwt.

grote voordeel? geen id.. de kleppen kunnen niet gaan zweven maar voor de rest  :?   verkooptruc van ducati  :nana9oi:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

ik haal ff bier en chips :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Al eens op  de achterlus van Spa-Franco met 270km/u op een K5 ingehaald door Veneman met een 600tje? Of al eens bij Veneman achterop de two-seater gezeten? Probeer het eens  en je weet meteen dat het verschil tussen een prof en een goede amateur meer inhoudt dan een zak geld en vriendjes

Er is toch een moment dat iemand amateur is en de volgende dag prof ? Je bent niet eerst een paar jaar een beetje prof ofzo. In een etmaal veranderen er geen lichamelijke abilities lijkt me. Het verschil tussen vandaag en morgen is dus .. en zak geld (contract) en vriendjes.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"Ok, ik ben overtuigd ik ga een duc kopen.

Heb overigens nog steeds niet gehoord wat het grote voordeel van desmodinges is... :roll:  Behalve dat het sneller kapot gaat

desmodinges gaat niet kapot...meestal zijn het krukaslagers..

En de rest...

Boooh.. en ik had het nog zo snel weggehaald ;)  Voelde al nattigheid..:+
Maareh...wat is het voordeel van desmodronisch!!!?!
.......................................................................................................

zit je nu mijn post te editen?

ik hebgeen flauw idee?
wat is het voordeel van niet desmodromisch?



waarom hebben mannen tepels?

waarom rijdt dwars nog steeds niet met een KTM?

beats me dude

:wink:

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"
Al eens op  de achterlus van Spa-Franco met 270km/u op een K5 ingehaald door Veneman met een 600tje? Of al eens bij Veneman achterop de two-seater gezeten? Probeer het eens  en je weet meteen dat het verschil tussen een prof en een goede amateur meer inhoudt dan een zak geld en vriendjes

Er is toch een moment dat iemand amateur is en de volgende dag prof ? Je bent niet eerst een paar jaar een beetje prof ofzo. In een etmaal veranderen er geen lichamelijke abilities lijkt me. Het verschil tussen vandaag en morgen is dus .. en zak geld (contract) en vriendjes.


denk ik wel..je bent niet vandaag amateur en morgen prof toch..
ik denk wel dat je eerst amateur bent en daarna een beetje prof en daarna...alé..

joey litjens bijvoorbeeld is imo toch wel een prof...een zak geld heeft ie zeker niet en als ie de juiste vriendjes had zat ie wel in een ander team dan bij molenaar.

wellicht gaat je zakgeld / vriendjes verhaal meer op in de formule één



het verschil tussenvandaag en morgen is momenteel ca 9.5 uur

karz

Citaat van: "Hakinnen"

denk ik wel..je bent niet vandaag amateur en morgen prof toch..
ik denk wel dat je eerst amateur bent en daarna een beetje prof en daarna...alé..

joey litjens bijvoorbeeld is imo toch wel een prof...een zak geld heeft ie zeker niet en als ie de juiste vriendjes had zat ie wel in een ander team dan bij molenaar.

wellicht gaat je zakgeld / vriendjes verhaal meer op in de formule één


..Dat is juist mijn vraag. Volgens mij is er toch een moment dat je gaat rijden om er van te leven (want dat is volgens mij professioneel rijden (rijden als je professie), en dat begint ooit op een dag. Maar wil imo niet zeggen dat je de tijd ervoor als amateur slechter kon rijden.

..Mijn zakgeld / vriendjes verhaal is idd meer op formule 1 gebaseerd. Maar het verhaal gaat evenredig op met de populariteit (omzet) binnen een bepaalde sporttak. Dus het is een kwestie van tijd in de motorsport
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"

denk ik wel..je bent niet vandaag amateur en morgen prof toch..
ik denk wel dat je eerst amateur bent en daarna een beetje prof en daarna...alé..

joey litjens bijvoorbeeld is imo toch wel een prof...een zak geld heeft ie zeker niet en als ie de juiste vriendjes had zat ie wel in een ander team dan bij molenaar.

wellicht gaat je zakgeld / vriendjes verhaal meer op in de formule één


..Dat is juist mijn vraag. Volgens mij is er toch een moment dat je gaat rijden om er van te leven (want dat is volgens mij professioneel rijden (rijden als je professie), en dat begint ooit op een dag. Maar wil imo niet zeggen dat je de tijd ervoor als amateur slechter kon rijden.

..Mijn zakgeld / vriendjes verhaal is idd meer op formule 1 gebaseerd. Maar het verhaal gaat evenredig op met de populariteit (omzet) binnen een bepaalde sporttak. Dus het is een kwestie van tijd in de motorsport

okay...dan hebben we het over verschillende manier van "profesioneel zijn


jij bedoelt "als iemand er zijn beroep van kan maken en er van kan leven


ik bedoel"als iemand de capaciteiten heeft om zichzelf een profi te kunnen en mogen noemen"..

In jouw geval heb je gelijk..als iemand erg goed is maar nog amateur en de volgende dag komt er een zak geld binnenvallen dan is ie idd beroepsmatig van de ene op de andere dag prof.

k*t..hebben we het over twee verschillende zaken blijkbaar..
jammer, begon net op dreef te komen..
:wink:

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen"

denk ik wel..je bent niet vandaag amateur en morgen prof toch..
ik denk wel dat je eerst amateur bent en daarna een beetje prof en daarna...alé..

joey litjens bijvoorbeeld is imo toch wel een prof...een zak geld heeft ie zeker niet en als ie de juiste vriendjes had zat ie wel in een ander team dan bij molenaar.

wellicht gaat je zakgeld / vriendjes verhaal meer op in de formule één


..Dat is juist mijn vraag. Volgens mij is er toch een moment dat je gaat rijden om er van te leven (want dat is volgens mij professioneel rijden (rijden als je professie), en dat begint ooit op een dag. Maar wil imo niet zeggen dat je de tijd ervoor als amateur slechter kon rijden.

..Mijn zakgeld / vriendjes verhaal is idd meer op formule 1 gebaseerd. Maar het verhaal gaat evenredig op met de populariteit (omzet) binnen een bepaalde sporttak. Dus het is een kwestie van tijd in de motorsport

okay...dan hebben we het over verschillende manier van "profesioneel zijn


jij bedoelt "als iemand er zijn beroep van kan maken en er van kan leven


ik bedoel"als iemand de capaciteiten heeft om zichzelf een profi te kunnen en mogen noemen"..

In jouw geval heb je gelijk..als iemand erg goed is maar nog amateur en de volgende dag komt er een zak geld binnenvallen dan is ie idd beroepsmatig van de ene op de andere dag prof.

k*t..hebben we het over twee verschillende zaken blijkbaar..
jammer, begon net op dreef te komen..
:wink:

..beetje jammer ja ;)

Volgens mij is het zo:

een professioneel rijder is iemand die rijdt als beroep.
iemand die professioneel rijdt is iemand die goed genoeg rijdt om een professioneel rijder te kunnen zijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"waarom rijdt dwars nog steeds niet met een KTM?

omdat ie nog steeds falliet is :mrgreen: en die afgetrapte en zwaar aangerande Beemer  :cry: aan de straatstenen niet kwijtraakt :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Wat een Duc niet allemaal los maakt in de mensen.

Volgens mij is het voordeel van desmodronische kleppen dat je exact het tijdstip van sluiten kan bepalen. Bij een veer kan dat niet die duwt de klep gewoon dicht.
Overigens heeft het systeem ook vele bewezen nadelen, denk alleen maar aan het afstellen. Dus ik zit hier niet te beweren dat dit systeem heilig is, maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .
Maar ja die paar SBK titeltjes die ze ermee gehaald hebben stelt natuurlijk niets voor , toch Meneer Karz ??

karz

Citaat van: "Desmo-devil"Wat een Duc niet allemaal los maakt in de mensen.

Volgens mij is het voordeel van desmodronische kleppen dat je exact het tijdstip van sluiten kan bepalen. Bij een veer kan dat niet die duwt de klep gewoon dicht.
Overigens heeft het systeem ook vele bewezen nadelen, denk alleen maar aan het afstellen. Dus ik zit hier niet te beweren dat dit systeem heilig is, maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .
Maar ja die paar SBK titeltjes die ze ermee gehaald hebben stelt natuurlijk niets voor , toch Meneer Karz ??

Wat is dat voor een vrouwenreactie. Zie je mij dat ergens stellen ?
Jij zegt zelf dat ik me erin moet verdiepen en dan de vermogensafgifte beter begrijp.
Je komt zelf niet verder als '..maar volgens mij halen ze hiermee vermogenswinst .' .  Ik had meer een uitleg verwacht waarom 100 NM bij 14000 dan wel vet cool zou zijn..

Anyway.. het enige wat ik betwist aan jouw uitspraak was dat er tussen een  professioneel rijder en een amateur rijder geen verschil hoeft te zijn in rijkwaliteiten. Hierboven terug te lezen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.