13 en 14 Mei: Demodagen RosaMotoren Eijsden

Gestart door Schmetzke, 29 april, 2006, 16:43:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

ja leuk ideetje om op moederdag daar te gaan kieken :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Het zal a.s. zondag wel tering-druk worden!
Het hele industrie terrein Zoerbeemden heeft zowat open dag dit weekend.

http://www.zoerbeemden.nl/

Ik begreep van Ludo (Rosa) dat het stuntteam i.i.g. uitgebreid is en men nu ook met sjoppers gaat stunten  :wink: tja wat moet je d'r anders mee hè ........

Als je wilt demo-rijden, is de zaterdag wellicht beter aan te raden!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

ik ga zaterdag niet redden :wink:  volles program :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

tja..communiefeest bij petekind van vrouwlief...en zaterdag helpende hand uitsteken bij het opzetten van tenten en biertappen....

dus geen motoren voor mij..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

The Dominator

Citaat van: "Schmetzke"Zijn er ook nog liefhebbers voor de Enduro  :?:

ikke wil wel :mrgreen: kan ik eens op wat anders zitten als op die 18 jarige hondi
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Schmetzke"Zijn er ook nog liefhebbers voor de Enduro  :?:

ikke wil wel :mrgreen: kan ik eens op wat anders zitten als op die 18 jarige hondi

:shock:  :shock: welke 18 jarige?? smeerlap



:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

NrGiZeR

Hoop dat ik tijd over heb om ff langs te komen. Heb het gewoon retuh druk hier met dat kut weer.

Wil iig ZEER graag 'ns een SM rijden, nog nooit op gereden en ben heeeeeel nieuwsgierig.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Karin

Citaat van: "NrGiZeR"Heb het gewoon retuh druk hier met dat kut weer.


Pardon  :shock:  Het is juist SUPER weer  8)

NrGiZeR

Niet wanneer je een agrarische onderneming hebt, en je af en toe water van boven wilt. En wanneer er nix komt zullen we het van onder moeten halen.
Maar mss komt er aanstaande zaterdag en dinsdag regen.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

B-Witch

Idd, de tuin kan ook wel wat regen verdragen...
maar dat die dan weer net in het weekend moet vallen :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Ik ben net al even gaan kijken :shock:  :shock:
De pratsch-brommerts stonden al netjes gepoetst voor de deur 8)
Even een praatje gemaakt en bewonderend staan te kijken naar een shoppert die even wat poetsmateriaal kwam halen voor zijn stralende bike, kwam geheel in het zomerpak (korte mouwen, korte broek, slippers) even voor meer dan 30 euri poetsspullen halen :oops:
Volgens mij kun je dan beter een nieuwe motor kopen :yes6rs:, en ik geloof dat hij ook nog de asbakjes vol had :rofl:
Die Hyosung 650 R of zo iets zie er trouwens voor dat geld heeeel erg leuk uit
Maar de grasmaaiers konden mij meer bekoren :D
Het gaat trouwens zondag (liefst zo vroeg mogelijk, dus collegaatje lief aankijken) worden dat ik kom testen :lol:
@allen die mij voorgaan: Hou ze heel :guns:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Schmetzke

Moahaha... Dag 1 is echt mega geslaagd  :yes6rs: Super weertje op 1 kleine bui na, maar toen zaten we toch te shaften :P
Genoeg volk, ook veel interesse voor de SM's, alleen snapt 95% niet wat een SM is en hoe je erop moet rijden :lol:

Busaberke en Hayasjeelskie zijn al even komen proeven.
Busaberke ging goed vooruit op de Huskie  :yes6rs: Klasse!  :thumbsup:

Desmo-devil

Citaat van: "Schmetzke"Moahaha... Dag 1 is echt mega geslaagd  :yes6rs: Super weertje op 1 kleine bui na, maar toen zaten we toch te shaften :P
Genoeg volk, ook veel interesse voor de SM's, alleen snapt 95% niet wat een SM is en hoe je erop moet rijden :lol:

Busaberke en Hayasjeelskie zijn al even komen proeven.
Busaberke ging goed vooruit op de Huskie  :yes6rs: Klasse!  :thumbsup:

Shit, mooie gelegenheid gemist. kl... moederdag. :evil:

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"Moahaha... Dag 1 is echt mega geslaagd  :yes6rs: Super weertje op 1 kleine bui na, maar toen zaten we toch te shaften :P
Genoeg volk, ook veel interesse voor de SM's, alleen snapt 95% niet wat een SM is en hoe je erop moet rijden :lol:

Busaberke en Hayasjeelskie zijn al even komen proeven.
Busaberke ging goed vooruit op de Huskie  :yes6rs: Klasse!  :thumbsup:

Ik vond het echt VEHÉÉÉT !!!!!!
Het was de eerste keer dat ik op zo'n SM reed en ik heb genoten!
Zo'n ding weegt in verhouding tot mijn Busa 2x niks en heeft een schijnbaar oneindige veerweg, waardoor er heerlijk mee te raggen was.
Het leuke van zo'n Husky is dat je 'm echt kunt doortrekken zonder dat je meteen 200km / h rijdt, het vermogen kan echt volledig benut worden.
Ik reed wel veel te hoog in het toerenbereik, waardoor ik regelmatig de toerenbegrenzer voelde ingrijpen. :mrgreen:

Verder had ik wel moeite met de hoge zitpositie en de brede zithouding.
Als je (zoals ik) je hele motorcarriere op sportmotoren rijdt, is dat héél vreemd.
Daarom had ik ook niet het vertrouwen om het ding in de bochten ècht plat te gooien. Wellicht dat daar nog enkele demo dagen voor nodig zijn  :twisted:

Verder was het gaaf om eens een stukje off-road te gaan.
Het is een beetje vreemd om te voelen hoe de motor onder je blijft "zoeken" , en ik merkte dat ik te hard op de bochten aanreed, want remmen kun je nauwelijks in de kiezel, en platgooien leek mij niet zo'n goed plan. :shock:

De Husky 510 had een wat hoogtoeriger motorkarakter, hetgeen mij in eerste instantie wel aanstond.
De 610 echter, had wat meer vermogen, hetgeen mij nog beter beviel toen ik eenmaal in de gaten had dat ik 'm lager in toeren moest rijden.

Persoonlijk vond ik de trillingen die de eencilinders produceerden wel erg irritant net als de daardoor vrijwel onbruikbare trillende spiegels.
Maar ja, ik rijd al 18 jaar op 4 cilinders, dus dat is een heel andere beleving.
Gezien de beperkte inzetbaarheid van zo'n SM zou ik er nooit mijn Busa op inruilen, maar het is natuurlijk wel ERRUG LEUK om erbij te hebben.  :wink:

Tot slot:
Schmetzke gaf een leuke show weg als voorrijder.
Het leek er op dat hij het record "wheely-end en slidend door Limburg" wilde verbeteren  8) , ik heb genoten!
Het tempo zat er goed in, waardoor het geen suffe "bloesem rit" werd.  :wink:

Alleen jammer datie met zijn onnavolgbare SM-stijl steeds zoveel sneller door de bochten ging dan ik ................. :cry:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Schmetzke

Citaat van: "Busaberke"De Husky 510 had een wat hoogtoeriger motorkarakter, hetgeen mij in eerste instantie wel aanstond.
De 610 echter, had wat meer vermogen, hetgeen mij nog beter beviel toen ik eenmaal in de gaten had dat ik 'm lager in toeren moest rijden.

Leuk dat je het zo kicks vond BB  :D

Een kleine verbetering: De 610 heeft 10 pk minder, en weegt 20 kg meer dan de 510. De 510 is dan ook een rasechte competitiemachine, de 610 is meer geschikt voor langere afstanden, maar minder voor het échte SM werk. De 610 is idd ook een heel stuk laagtoeriger dan de 510.

BTW... Ons uber-modje Dwars himself heb ik het hele weekend niet gezien  :roll:
De zondag is ook mega geslaagd. We hebben de hele dag genoten van een geschift gezelschap dat zich "stuntrijders" noemt. Zelf had ik meer het id dat ze uit het plaatselijke circus ontsnapt waren, maar dat mocht de pret niet drukken... Sterker nog, het kwam de pret zeer ten goede  :lol:  :lol:
Echt ruig om zo'n clown op het achterwiel voorbij te zien komen op een Honda Magna  :lol:  :lol:
Zelf heb ik na de échte stuntshow ook nog even laten zien wat er met een Husq allemaal mogelijk is :mrgreen: Helaas waren er de 2e dag bijna geen stoppies mogelijk vanwege het vochtige asfalt  :(

Al met al een zéér geslaagd weekend  :yes6rs: