hier een paar piccies van mijn project(je)
Ik heb de motor gekocht met een geschuurd blok vandaar deze reïnkanarie
Ik heb het motorblok uit elkaar moeten omdat het carter van voor bij de ophanging tot aan het kopplingsasje gescheurd was.
Ik ben er imiddels ook achter gekomen dat dit is gekomen door een verkeerde afstelling van ontstekingstijdstip waar door hij bij het starten een terugslag krijgt (en dat vind ie niet leuk)
(http://img288.imageshack.us/img288/2649/dscf0056tv8.jpg)
(http://img281.imageshack.us/img281/1616/dscf0052gk7.jpg)
En zo het blokske in delen
ik kan nog even vooruit
nou veel plezier ermee zou ik zeggen :lol:
:shock: doe jij ook Sudoko-puzzels ??
ga je hem alleen reviseren? of word hij ook in elkaar gebouwd met high end race materiaal? 8)
Citaat van: "Dwars":shock: doe jij ook Sudoko-puzzels ??
eitje! dat is nou net de uitdaging (gelukkig maar een een cilinder) motoren zijn voor mij ook ontspanning als ik er aan kan sleutelen (met crossmotors zoals ik eerst reed doe je niet anders)
Citaat van: "Youp"ga je hem alleen reviseren? of word hij ook in elkaar gebouwd met high end race materiaal? 8)
ik heb hem gekocht voor de high end race delen die erop zaten zoals blauwe Akront velgen met gouden Talonnaven, Leovice carbondemper deze motor is bij 4Strokes Only opgebouwd maar de eigennaar waar ik hem van gekocht heb had geld nodig. Ik ga er wel nog het een en ander aan veranderen, andere kleur en alu delen polijsten en nog meer van die ongein
Citaat van: "steefke"Citaat van: "Youp"ga je hem alleen reviseren? of word hij ook in elkaar gebouwd met high end race materiaal? 8)
ik heb hem gekocht voor de high end race delen die erop zaten zoals blauwe Akront velgen met gouden Talonnaven, Leovice carbondemper deze motor is bij 4Strokes Only opgebouwd maar de eigennaar waar ik hem van gekocht heb had geld nodig. Ik ga er wel nog het een en ander aan veranderen, andere kleur en alu delen polijsten en nog meer van die ongein
ik had het even puur over het motorblok :P
Citaat van: "Youp"Citaat van: "steefke"Citaat van: "Youp"ga je hem alleen reviseren? of word hij ook in elkaar gebouwd met high end race materiaal? 8)
ik heb hem gekocht voor de high end race delen die erop zaten zoals blauwe Akront velgen met gouden Talonnaven, Leovice carbondemper deze motor is bij 4Strokes Only opgebouwd maar de eigennaar waar ik hem van gekocht heb had geld nodig. Ik ga er wel nog het een en ander aan veranderen, andere kleur en alu delen polijsten en nog meer van die ongein
ik had het even puur over het motorblok :P
het blokje is in handen van JP jorissen (4Strokes Only fabriekstuner van husqvarna) geweest, er is het een en ander aan gedaan maar wat moet ik hem nog vragen. wat zeg ik de motor is door 4Strokes omgebouwd naar SM.
good stuff :cool:
dat gaat dus wat worden als ie weer in mekaar staat :worship-cool:
Citaat van: "WhomBom"dat gaat dus wat worden als ie weer in mekaar staat :worship-cool:
laten we hopen :lol:
JP Jorissen rulez :!:
Heeft de Suzuki van Eddy Seel ook al onder handen gehad :wink:
Vet project Steefke :wink:
Ben beniewd als hij af is :wink:
Gaaf!
Zo'n werkbank met een exploded block doet me denken aan m'n zundapp tijd 8)
veel plezier en keep us posted!
Citaat van: "Busaberke"Gaaf!
Zo'n werkbank met een exploded block doet me denken aan m'n zundapp tijd 8)
veel plezier en keep us posted!
daar kan ik over meespreken, die Zundapp GTS van mij was zo opgepept dat ik ieder 3 maanden een mtorblokrevisie moest doen aders liep ik het risico dat ie zou vastpinnen.
wat is dat toch met zundapp volk :shock: Volges mij de helft op het forum hier heeft vroegah een dapp gehad :wink:
:yes6rs: 8)
Gelukkig niet. :wink:
Citaat van: "WhomBom"wat is dat toch met zundapp volk :shock: Volges mij de helft op het forum hier heeft vroegah een dapp gehad :wink:
daar is het gedonder begonnen :yes6rs: 8)
misschien een leuke nickname "Zundapp4ever"
vandaag weer lekker aan het sleutelen geweest.
het voorvorkje uit elkaar gehaald en schoon gemaakt
(http://img57.imageshack.us/img57/1764/vorkpoten2ti7.jpg)
en aan de dempers gepolijst
(http://img391.imageshack.us/img391/4012/dempersef9.jpg)
en opzoek geweest voor wat onderdelen
Schiet es op ja! :mrgreen:
Goed bezig :thumbsup:
Waneer denk je dat ie weer in ut veld te vinden is???
Nu is de tijd om es te kijken wat ie kan.....
Hoe meer modder hoe beter!!! {:) {:) {:)
Citaat van: "Jor"Waneer denk je dat ie weer in ut veld te vinden is???
Nu is de tijd om es te kijken wat ie kan.....
Hoe meer modder hoe beter!!! {:) {:) {:)
ik hoop aan het eind van februari ver klaar te zijn, ik heb een hoop nieuwe onderdelen besteld dus het ligt een beetje aan hoe snel ik alles binnen heb.
en dan ook crosse of alleen sm :?: :?: :?:
Citaat van: "Jor"en dan ook crosse of alleen sm :?: :?: :?:
es ich nog un achterwielke ving op kort termijn waal. ach crosse bedoel ich he :wink:
Heel good , dat motte ver hubbe!!!
Met cross benj kin ste oach sm'en!!
Lukt mich oach, effe wenne me good ut kint :lol: :lol:
Citaat van: "Jor"Heel good , dat motte ver hubbe!!!
Met cross benj kin ste oach sm'en!!
Lukt mich oach, effe wenne me good ut kint :lol: :lol:
der is niks lekkerder dan baggere door het zand
jawaal baggere door de bagger (aka modder)
:mrgreen:
Heb vandaag het carter/blok gespoten dan kan ik als ik maandag het pakkingset krijg de boel in elkaar gaan zetten. Vandaag ook het frame gestraald en geprimerd terug gekregen, dan kan die volgende week gespoten worden.
:thumbsup: super werk geleverd met dank aan de buurman
(http://img391.imageshack.us/img391/6065/carter2bg8.jpg) (http://img57.imageshack.us/img57/9949/carter3kx8.jpg)
fresh paintjob
:evil: en de vrouw weer blij met die rommel in de bijkeuken :evil:
:thumbsup:
en dan is het .<<((. met die balle
ben benuuwd nao de pics...
Citaat van: "Steefke"Heb vandaag het carter/blok gespoten dan kan ik als ik maandag het pakkingset krijg de boel in elkaar gaan zetten. Vandaag ook het frame gestraald en geprimerd terug gekregen, dan kan die volgende week gespoten worden.
:thumbsup: super werk geleverd met dank aan de buurman
(http://www.supermotos.nl/images/carter2.jpg) (http://www.supermotos.nl/images/carter3.jpg)
fresh paintjob
:evil: en de vrouw weer blij met die rommel in de bijkeuken :evil:
:shock: :shock: spuit jij in de keuken??? en ut meadje mer sjoebe, vin je dat gek :lol:
vandaag weer flink aan het hobbien geweest
blinger de bling achterbrugje gemaakt, ik heb een kant bijna helemaal klaar. Het begon met een beetje polijsten en eindigde met volledig glad geschuurde en gepolijste lasnaden
zo was ie joa dit is waal de angere kant
(http://img57.imageshack.us/img57/9693/brug2ly8.jpg)
en zo is ie nu
(http://img391.imageshack.us/img391/9606/brug1na6.jpg)
blinkt sjun: om niet te zeggen geil 8)
zeer sjun jao, un zonnebril is waal op zen plaots 8)
kijk hier eens; http://www.liquidglass.com/
die hebben ergens zon "wappi" spul, dat kun je over gepolijste dingetjes smeren, zodat ze niet meer oxideren... zou zonde zijn als je achterbrug na 1 regenritje al dof is wa :?
ziet er goed uit.... 8)
:stupid: :worship-cool:
Citaat van: "WhomBom"kijk hier eens; http://www.liquidglass.com/
die hebben ergens zon "wappi" spul, dat kun je over gepolijste dingetjes smeren, zodat ze niet meer oxideren... zou zonde zijn als je achterbrug na 1 regenritje al dof is wa :?
ziet er goed uit.... 8)
Ik was al opzoek naar iets om te beschermen, bedankt voor de tip :wink:
vandaag weer flink productief geweest 8)
Frame gespoten
(http://img252.imageshack.us/img252/2236/frame4hw5.jpg)
het lijkt lichter dan het is komt door het licht van de spuitcabine :wink:
de kleur die ik heb gebruikt zit ook in de stickers en zadel
(http://img391.imageshack.us/img391/5107/framewa0.jpg)
en het blokje voor een deel in elkaar gezet, kop laten vlakken en een helicol laten zetten.
(http://img252.imageshack.us/img252/3559/blok2gn6.jpg)
zo komt er langzaam schot in het project 8)
en zoe begint ut langzaam aon op te sjeete :worship-cool: ... moos wel nog de pratsj dermit in goon :roll:
Mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
8)
wel grallig blauw zo'n husky :mrgreen:
Citaat van: "Dwars"wel grallig blauw zo'n husky :mrgreen:
grallig blauw is neet lielik :)}
de mos toch get oet keeze
de sudoku puzzel is klaar
Het heeft dan ff mogen duren maar het blokske is nu dan toch eindelijk gereed voor montage, nu verder om er voor te zorgen dat het blokske ook ergens onder kan worden gehangen :wink:
gisteren was het dan eindelijk zo ver ik kon eindelijk het frame, blok, voorvork en de achterbrug in elkaar gaan flanzen. eindelijk zie ik eens een beetje resultaat van het avond aan avond sleutelen
(http://www.supermotos.nl/images/husk_april07.jpg)
ik heb alle tupperware delen nieuw besteld, hopelijk krijg ik van de week een telefoontje dat het binnen is
da's een heeeel leuke step :worship-cool: :worship-cool:
Het begint vorm te krijgen 8)
Goed bezig M!!! :wink:
Heel gaaf spuitwerk Steefke. Ik denk er aan mijn bike om te bouwen naar supermono, maar alle kuipdelen krijg je ongespoten, heb je tijd ???????/
Citaat van: "Joepie1958"da's een heeeel leuke step :worship-cool: :worship-cool:
:laughing49so:
Citaat van: "Desmo-devil"Heel gaaf spuitwerk Steefke. Ik denk er aan mijn bike om te bouwen naar supermono, maar alle kuipdelen krijg je ongespoten, heb je tijd ???????/
had ik maar tijd als dit project klaar is moet ik nodig de buitenboel gaan schilderen en verder met de tuin
(door omstandigheden op geschoven ligt pas van vorige zomer te wachten) maar het motoke gaat voor.
als je en spuiter nodig hebt moet je het maar ff laten ik ken der nog een paar :wink:
Ok ,top
Goed bezig Steefke :wink:
:thumbsup:
saterday update :wink:
vandaag flink bezig geweest remmen voor en achter schoongemaakt gemonteerd en en ontlucht (tussedoor nog ff bie hakki gewaes) kettinggeleider gemodificeerd, tandwielen en ketting gemonteerd, uitlaat gemonteerd, (toch voor de LeoVince carbon SBK demper gekozen) alle kabels gemonteerd en kleppen gesteld en nog wat van die kleine dingskes.
conclusie:
bellen waar m'n plastics blijven radiateurs monteren hier en daar wat vloeistof erin en aan trappen die hap.
piccie volgt
ttiwwp
daar komt ie dan
(http://www.supermotos.nl/images/husk_02.jpg)
De spatborden van voor (Seel replica sm 630) en achter (TC) zij besteld dit wordt gecombineerd met een DRC ledachterlamp em een blauwe koplamp van Polisport en blauwe handbeschermkappen.
(http://www.supermotos.nl/images/husk_01.jpg)
De SBK demper ziet er toch een stuk vetter uit dan de dubble orginele demper
ik ben mss van plan om de velgen de zelfde kleur blauw te gaan spuiten als het frame maar dat komt later.
(http://www.supermotos.nl/images/husk_03.jpg)
inmiddels heb ik ieder onderdeel van de motor uit elkaar gehad en schoon en in orde gemaakt
nu nog ff wachten op de nieuwe onderdelen da kan die eindelijk de weg op
we zijn dr biiiijna, we zijn dr bijnaaaaa! :lol:
Supermooooooi 8)
Maareuh...
Citaat van: "Steefke"blauwe koplamp van Polisport
Yamaha blauw? Dat past niet bij jou... :?
8) Old School SM :worship-cool: :worship-cool:
Citaat van: "Schmetzke"Yamaha blauw? Dat past niet bij jou... :?
jaaa je bent goed wakker :wink: Ik dacht, k laat dat Yamaha ff weg.
SSTTTT dat weten toch alleen de insiders :wink:
Ziet er erg strak uit Steefke. " Da hejje mooi 'doan"
Veel plezier ermee.
Citaat van: "Steefke"Citaat van: "Schmetzke"Yamaha blauw? Dat past niet bij jou... :?
jaaa je bent goed wakker :wink: Ik dacht, k laat dat Yamaha ff weg.
SSTTTT dat weten toch alleen de insiders :wink:
Ja maar das een heel andere kleur blauw :shock:
:o
ik heb er een bij Bon besteld zoals ze op de nieuwer types husqvarna zitten. of dat nu Yamaha blauw is weet ik niet.
Vrijdag na het werk gelijk ff doorgestoom naar Den Bosch om m'n nieuwe onderdelen op te halen, helaas was het achterspatbord nog niet binnen en was de achterlamp verkeerd. Maar ik had weer genoeg spullen om er weer een flink stuk verder te komen.
(http://www.supermotos.nl/images/husk_050507.jpg)
Nog te doen:
achterspatbord en lamp monteren (krijg ik hopelijk deze week)
afvullen (olie en koevloeistof)
afwerken grondplaat van m'n nieuwe trailtech kmteller
aansluiten van lichtschakelaar en een nieuwe kabelboom maken
Tussendoor ook de helm nog ff onderhanden nemen want het design is niet echt meer van deze tijd.
De bedoeling is dat het geel en blauw van de motor terug komt in de helm.
(http://www.supermotos.nl/images/helm1.jpg)
(http://www.supermotos.nl/images/helm2.jpg)
Klaar voor een nieuwe grondlaag
(http://www.supermotos.nl/images/helm3.jpg)
8) sjun
Vandaag was het de dag van de waarheid.
:yes6rs: Het machinke heeft gelopen. :yes6rs: Amai zeg wat komt er een tof geluid uit diene carbondemper. :cum: Niet dat de buurt er blij mee zal zijn. :shock: :twisted:
Wel een vinger verbrand aan de uitlaat maar dat mag de pret niet meet drukken.
Ik stond de eerste keer een partijtje te trappen maar hij gaf geen kick. :? Toen ik weer op adem was gekomen heb ik een paar andere manieren geprobeerd (algemeen bekent bij ne husk geen gas want dat kost je een poot/voet) en per toeval ontdekte ik een manier waarbij hij in één trap aansloeg :lol: (volgens de geleerde in huskland uniek voor ne husk met kickstarter).
Ik kwam natuurlijk ook nog een paar kleine mankementen tegen zoals een lekkende radiateur. :guns:
mss heeft iemand een tip het is een aluminium radiateur.
Heb ook nog een andere maar die is weer gedeukt.
Mijn avond kan naar een paar maanden sleutelen niet meer stuk. :joy:
rieje mit dea keatel 8)
:wink:
:worship-cool: :worship-cool:
Vandaag ut hok verzekerd en de schorsing op gezegt dus hou je maar vast de komende dagen :lol:
wat een geld 4 euro verzekering per maand daar kun je nog geen 49 cc Dapp voor rijdenCitaat van: "Steefke"Ik kwam natuurlijk ook nog een paar kleine mankementen tegen zoals een lekkende radiateur. :guns:
mss heeft iemand een tip het is een aluminium radiateur.
probleem opgelost :!:
er zat een haar scheurtje in.
2 componenten epoxy metaallijm :worship-cool: :thumbsup: super spul, ff het scheurtje open gefreest met de dremel en toen gevult met lijm. Ik had in het verleden al eens een carter van mijn crossmotoke gerepareerd met epoxylijm.
dus wanneer kom je met die ketel posen??? 8)
RIEJE................
Citaat van: "Dwars"dus wanneer kom je met die ketel posen??? 8)
RIEJE................
as soon as posseble bel wel ff van te vore
wat is dee husky toch verweend gewoore :mrgreen: Is eg sjiek gewoore! Vuil plezeer dermit :mrgreen:
Omdat ik nog steeds geen achterspatbord heb ben ik vandaag naar Vangenechten in Geel (B) geweest. K heb m'n ogen uitgekeken. Ze hebben alle plasticdelen van de verschillende types gewoon op voorraad liggen. Zo gebeurde het dat er een set gele radiateurkappen met de orginele decorset die bij m`n zadel past aan de vingers is blijven plakken (zo als Vangenechten zij gaat ge hem in het geel steken). Helaas had hij het achterspadbord aan iemand mee gegeven om te passen dus moet volgende week nog ff terug.
nu moet ik nog het spatbord en de achterlamp monteren dan kan ik ook een rondje limburg maken kan nu ook maar ik wil helemaal af hebben voor dat ik ga posen :wink:
keums ste heij mer pose, kin ste metein helpe mit de CR .. :mrgreen: grepke hè :wink:
nog ff een paar piccies
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel1.jpg)
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel2.jpg)
Miene prive monteur
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel_steef.jpg)
Citaat van: "Steefke"nog ff een paar piccies
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel1.jpg)
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel2.jpg)
Miene prive monteur
(http://www.supermotos.nl/images/husk_geel_steef.jpg)
dee liste foto is leuk!! :mrgreen:
waat ein sjtuk op die letste foto, kins ste trots op zeen, zonne leuke monteur :wink:
Hij is heel mooi, nice job :thumbsup:
Deh kleine kump met zien kleine hendjes wael euveral aan, toch bes wael henjig!!! :lol: :lol:
Gisteren heb ik dan eindelijk het achterspatbord gekregen. Maar toen moest wel nog ff de tukkendoos moeten opentrekken. Ik had een origineel off road spatbord besteld met de bedoeling om het achterlamp gedeelte dat aan het spatbord vastgegoten (uit een stuk) zit eraf te zagen en en DRC ledachterlichtje te monteren. Dat bleek nog een hele klus maar het resultaat mag gezien worden, teminste ik ben super tevreden met resultaat. Je weet van tevoren niet helemaal hoe het er uitgaat zien.
(http://www.drcproducts.com/elect/anato/image-bg.jpg)
(http://www.supermotos.nl/images/DRC_achterlamp.jpg)
Lekker vutsje :wink:
tering..
goede oplossing..
mooi lampke en tenminste niet echt aanwezig..
ey..bin mit da belgom sjpul bezig he..veur da alu te potse..geit bes good doamit..waal reteveul wirk..
:yes6rs: Toch ne echte 4 strokes only krachtbron. :worship-cool:
Omdat ik een aantal koppelingdelen nodig had ben ik gisteren (zaterdag) weer eens met ut koekblik naar Geel gekoetst om mijn bestelde onderdelen op te halen. Helaas zoals iedere keer liepen we weer eens tegen een probleem aan. De bestelde delen paste niet terwijl het toch echt voor het type besteld was. Na lang speuren in de onderdeel fiches kwamen we tot de ontdekking dat de versnellingsbak niet van een 610 maar van een 510 was. Frans van de motorzaak vroeg me om een aantal details van het motorblok, deze kom ik bevestigen. Waarop hij wist vast te stellen dat het blok dus echt getuned is door Jorissen (fabriekstuner van Husqvarna). Ik wist wel dat er iets gebeurd was met het blok maar niet dat er bijvoorbeeld door een trucje uit te halen met de krukas de slag verlengd kom worden en dat de versnellingsbak vervangen werd door een 510 bak omdat deze sterker was en pk's beter kan overbrengen. En ik me maar afvragen hoe het mogelijk is dat hij gewoon ongeacht de veerspanning door de koppeling heen trekt. :?
Morgen een ritje Amsterdam geboekt. Ik heb zo goed als zeker een setje gepolijste Behr supermotardwielen met Talon naven voor de husq gekocht. ik had een stevige knik in het achterwiel die niet te herstellen is. Ik moet ze alleen ff in amsterdam op gaan halen. Dus morgen ff (met mijn neefie) op en neer crossen.
zijn dat van die blauwige wielen ?
Citaat van: Dwars® op 25 juli, 2008, 12:38:25
zijn dat van die blauwige wielen ?
(//)
K had ff geen kleiner afbeelding :mrgreen:
wow, ik heb de computer maar even aan de beamer (nee niet de beemer gehangen), volgens mij zijn die velgen 2,40 meter hoog (en breed) :mrgreen: :mrgreen:
Mooi spul :worship-cool:
miljaar..heb laatst wat slicks in 165 weggedaan..
en jouw helemaal vergeten :oops:
was goed geweest voor op den husky.
Zal volgende keer aan je denken
Citaat van: Joepie1958 op 25 juli, 2008, 16:08:54
wow, ik heb de computer maar even aan de beamer (nee niet de beemer gehangen), volgens mij zijn die velgen 2,40 meter hoog (en breed) :mrgreen: :mrgreen:
nou die husk is ook best hoog hoor :mrgreen:
Citaat van: Joepie1958 op 25 juli, 2008, 16:08:54
wow, ik heb de computer maar even aan de beamer (nee niet de beemer gehangen), volgens mij zijn die velgen 2,40 meter hoog (en breed) :mrgreen: :mrgreen:
Ruim de beamer maar weer op :mrgreen:
(http://img172.imageshack.us/img172/1530/1000044gi4ay3.jpg)
(http://img523.imageshack.us/img523/7672/1000046vk1jh9.jpg)
Dit zijn ze ik kan eigenlijk niet wachten.
Citaat van: Hakinnen op 25 juli, 2008, 16:48:16
Mooi spul :worship-cool:
miljaar..heb laatst wat slicks in 165 weggedaan..
en jouw helemaal vergeten :oops:
was goed geweest voor op den husky.
Zal volgende keer aan je denken
:thumbsup: K zal eerst deze ff kaal trekken :mrgreen:
Om 08.00 uur vertrokken en om 13.00 terug. ff op en neer na amsterdam. Het is altijd de vraag wat je gaat aantreffen maar ik heb er gram spijt van. De wielen zijn echt in een super staat en de bandjes (michelin pilot sport) hebben nog 70% profiel en dat alles voor een spotprijsje. Kortom het was het ritje van 430 km en 25 euries diesel zeker waard.
ff snel het achterwiel gemonteerd om te kijken hoe het er uitziet.
(http://img262.imageshack.us/img262/3517/dscf0136gc5.jpg)
De velg is van Behr 17 inch X 4,5 breed (achter) met Talon naaf.
Zo was de combinatie eerst
(http://img233.imageshack.us/img233/4475/dscf0137wa5.jpg)
Blauwe Akront velg met goude Talon naaf.
Omdat de blauwe kleur me nooit echt heeft aangestaan was ik al een tijdje opzoek naar een andere set en had ook al eens geinformeerd naar nieuwe velgen tot ik van de week deze set tegenkwam.
Ziet er mooi uit hoor :yes6rs:
iig mooier dan dat blauwe!!!
Veel plezier ermee ;)
kun ste waal meer aan ut poetsen wa? :?
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:26:45
kun ste waal meer aan ut poetsen wa? :?
:evil:
Ff door de wasbox en dan zien ze weer wie nie.. :lol:
Steefke, ziet er een stuk beter uit. Die blauwe velgskes is ook niet mijn ding...
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:26:45
kun ste waal meer aan ut poetsen wa? :?
Doa geuf ut wondermiddel veur :cool:
(http://www.majoorbussum.nl/files/wiro%20op%20uw%20kranen,%20doucheschermen,tegels.etc.jpg)
Dat reinig en beschjermp :yes6rs:
Citaat van: Steefke™ op 27 juli, 2008, 11:19:09
Citaat van: Dwars® op 27 juli, 2008, 07:26:45
kun ste waal meer aan ut poetsen wa? :?
Doa geuf ut wondermiddel veur :cool:
Dat reinig en beschjermp :yes6rs:
uh..durf het bienao neet te vraoguh...
hakmeister heaf aug alu velgen..die motte gepots..dat sjpul..wirk det good? moag ich es probere..wo krig ste det?
uierzalf? :rofl:
Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 11:30:21
uh..durf het bienao neet te vraoguh...
hakmeister heaf aug alu velgen..die motte gepots..dat sjpul..wirk det good? moag ich es probere..wo krig ste det?
Gein probleem manne, dat sjpul wirk super. Doa kinste verwearde aluminium nog mit laote glimme.
Zo tijd voor een kleine update. Nieuwe schijven lagertjes omgezet en monteren die handel.
Achterschijf nieuw en oud
(http://img232.imageshack.us/img232/479/dscf0140qz1.jpg)
Oud en nieuw
(http://img53.imageshack.us/img53/1113/oudennieuwbe4.jpg)
met de nieuwe wielen
(http://img380.imageshack.us/img380/1586/husq2na4.jpg)
nice very nice :worship-cool: :worship-cool:
Citaat van: Gassie op 01 augustus, 2008, 22:12:36
nice very nice :worship-cool: :worship-cool:
Thanx ;)
Mooi! Welke banden heb je er onder?
Citaat van: Herr Tod op 03 augustus, 2008, 15:14:43
Mooi! Welke banden heb je er onder?
Michelin pilot sport, ze zaten al op de wielen toen ik ze kocht. Aan mij de eer om ze kaal te rijden :mrgreen: Ik ben benieuwd hoe dat rijd. Ik denk in iedergeval een stuk beter dan die dunlops tourmax die op de andere wielen zitten.
ziet er goed uit :cool:
sjiek machintje geworden,was nog wat voor naar mijn werk mee te kretse :mrgreen: :worship-cool:
niet echt iets om mee te showen, dit is een stukje van de schade aan de kop en de uitlaatklep
(http://img168.imageshack.us/img168/5229/dsc00134mn4.jpg)
deze is normaal rond :-X
(http://img368.imageshack.us/img368/7239/dsc00129td5.jpg)
Damn.. das naaierij. Gebeurt dat wel meer bij die blokken of was hier iets anders aan de hand?
Citaat van: Herr Tod op 26 augustus, 2008, 22:03:35
Damn.. das naaierij. Gebeurt dat wel meer bij die blokken of was hier iets anders aan de hand?
Als ik zo rond lees schijnt het wel vaker voor te komen. :?
Bestaan er geen after-market kleppen voor je blok? Titanium-poes-pas.... nu je toch bezig bent, "van gaar naar beter" :yes6rs:
Citaat van: Herr Tod op 26 augustus, 2008, 22:26:38
Bestaan er geen after-market kleppen voor je blok? Titanium-poes-pas.... nu je toch bezig bent, "van gaar naar beter" :yes6rs:
Ik ben me nog aan het oriënteren. Ik zou het snelst en het goedkoopst klaar zijn door een andere kop te kopen en te monteren maar ik wil eerst ff informeren bij de Husq dealer in Geel. De goede man heeft wel een stukje kennis, heeft altijd wel een goed alternatief en is er niet zo één van dat soort die gelijk je portemonnee leeg wil trekken.
Zo Ik heb inmiddels een complete cilinderkop weten te scoren, dus geen gehannes gelijk klaar om te monteren.
Door deze nieuwe cilinderkop ben ik er wel achter gekomen dat de kop die er op zat gezien de diameter van de uitlaat waarschijnlijk afkomstig is van een 410 en niet van een 610. Dit is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de prestaties.
Wat wel handig is nu dat ik de kop er af heb is dat ik de cilinderinhoud kan opmeten. Ik weet dat er het een en ander aan het blok en de motor gebeurd is, zo hebben ze de slag van de krukas verlengd en zit er een ander carburateur en nokkenas in. Alleen weet ik niet precies wat nu de cilinderinhoud na het verlengen van de slag is.
De originele inhoud is volgens het werkplaats handboek 98 x 76,4 omgerekend is dat 575,9cc, de cilinderinhoud na het verlengen van de slag is 98 x 79,5 omgerekend is dat 599,3cc.
Volgens de specs die ik via internet heb zou hij standaard 53.00 pk (38.7 kW) bij 7000 RPM hebben daarom ben ik benieuwd wat de pktjes zijn als hij straks weer in elkaar staat.
loopt ie al?
Citaat van: Dwars® op 02 september, 2008, 20:34:35
loopt ie al?
Nog niet ik moet eerst de uitlaatbocht op maat laten maken. Ik laat in plaats van een oog een flens aan de bocht maken waar mee ik hem kan monteren. Het oog dat er bij de oudere modellen op zit scheurd uit, met een flens is dat niet meer het geval. In de loop van volgende week zijn ze klaar.
stukje bij beetje wordt ie weer beter... :yes6rs:
zek steefke..
de hubs neet toevallig M7x1 klepstelboutjes (met meebewegende tasje) liggen he?
weit det het o.a op LC4 zit..
of dee Husk dee aug heaf weit ich neet..
zeuk een setje maar ze zin nuuj neet mie leverbaar is mich verteld
Citaat van: Hakinnen op 03 september, 2008, 00:27:05
zek steefke..
de hubs neet toevallig M7x1 klepstelboutjes (met meebewegende tasje) liggen he?
weit det het o.a op LC4 zit..
of dee Husk dee aug heaf weit ich neet..
zeuk een setje maar ze zin nuuj neet mie leverbaar is mich verteld
Nei die hub ich neet. Bie de husq zit der geen teske op. Is volgens mich waal M7 maar mit een geharde slaagkop.
Hey Maurice,
dat ziet niet goed uit :cry:
Wat is gebeurd??
Suc6 met de reparatie. ;)
M@zzels Roy
Citaat van: GTV op 07 september, 2008, 20:20:08
Hey Maurice,
dat ziet niet goed uit :cry:
Wat is gebeurd??
Suc6 met de reparatie. ;)
M@zzels Roy
Hey Roy,
Ik heb den Husq ff na het poetsen droog gereden. Niks bijzonders gedaan, ik reed bij ons de straat in en hij viel ineens weg maar zonder dat ik er erg in had dat er iets aan de hand was. Maandags toen ik ff een stukje wou tuffen kwam ik er achter dat iets op de zuiger lag. :shock: Ik heb in middels een nieuwe kop maar wil eigenlijk ook de cilinder vervangen. Deze heeft een kras die me niet aanstaat. :twisted: Zaterdag maat ff naat antwerpen daar zit een gast die nog een berg spullen heeft.
Ik zag je gisteren bij de knastercross langs de baan staan.
Hey Maurice,
dat is idd fuck, dat gaat alweer euri's kosten :cry: :cry:
Als je daarna weer kan genieten verzacht het de pijn een beetje :lol:
Ik heb je helaas niet gezien op de knastercross.
Het was wel weer prachtig om te zien.
Volgend jaar ook maar eens wat inelkaar bastelen :twisted:
Suc6 met de huksy ;)
Ik heb vanavond het blok weer voor het grootste deel in elkaar gezet en de kleppen gesteld. Ik denk dat hij met de nieuwe cilinder en zuiger zeker een stuk beter zal lopen. De zuiger en cilinder die er eerst op zaten hadden een stuk meer speling als deze. Alleen de carburateur en het carterdeksel nog monteren en dan kan ik de tank , het zadel en de kappen weer erop zetten.
Leuk project! Gaat volgens mij helemaal goed komen :worship-cool:
Foto's ???
Citaat van: CafeCB360 op 07 oktober, 2008, 19:03:10
Leuk project! Gaat volgens mij helemaal goed komen :worship-cool:
Foto's ???
Ja, alleen jammer dat het dit niet gepland was :( Maar goed tis ook een stukje hobby.
Eigenlijk ben ik natuurlijk ook zelf voor een deel schuld dat hij nog steeds niet klaar is, ik moest zo nodig een nieuwe cilinder en zuiger hebben.
Nu ik het blok in elkaar heb staan heb ik de compressie eens even getest. Eeder kreeg ik hem met gemak met de hand door de compressie heen gedrukt dat gaat nu niet echt meer lukken. Ik ben benieuwd wat dat met aankicken gaat geven :shock:
Eigenlijk is het gewoon weer in elkaar zetten en is er niet veel bijzonders om te laten daarom heb ik geen piccies genomen.
Ik heb wel al weer wat hersenspinsels over dingen die ik tzt wil aanpassen.
'T heeft veel te lang geduurt maar gisteren kon ik dan eindelijk het apparaat weer eens starten. Omdat de cilinder een nieuwe Nicasil wand heeft en er ook een nieuw pistonneke zit moest ik hem eerst 3 keer op de bok warm laten draaien voor dat ie de weg op mog. Nu dat ik hem warm heb laten draaien moet ik eerst nog een volle tank met maximaal half gas rijden voor dat ik hem kan opendraaien. Het motorgeluid is een stuk rustiger. Ik hoor nu eigenlijk alleen de kleppen maar dat is normaals bij een Husq. De compresie is een stuk hoger dan met de oude cilinder waardoor ik een stuk harder moet trappen. Gelukkig ben ik een tijdje geleden aan het fitnesse gegaan dus dat aantrappen is geen probleem. :mrgreen:
Wel wil ik alsnog een paar kleine aanpassingen doen:
- De uitlaat bochten (standaard al) zitten niet zo als ik het graag gehad had.
- De carburateur wil ik vervangen door een Keihin FCR MX deze is veel beter af te stellen.
- De velgen van de oude set wielen wil ik zwart spuiten.
- Op het oude setje wielen ga ik een setje intermediate banden leggen zo kan ik in het najaar ook nog een stukje sturen.
Maar nu eerst het tankje voorzichtig leeg rijden :D
It's alive again :mrgreen: Good bezig!
mooooi :cool:
Geen foto's tussendoor gemaakt? Altijd cool om te zien!
Hey steefke,
Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D
Citaat van: CafeCB360 op 11 november, 2008, 18:29:36
mooooi :cool:
Geen foto's tussendoor gemaakt? Altijd cool om te zien!
Een paar maar niks bijzonders. Piccie volgen nog :mrgreen:
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,
Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D
Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.
Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,
Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D
Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.
kom op zeg.... tis 'n Husk
geen vrouw :lol:
Citaat van: BoxerQ op 12 november, 2008, 16:22:41
Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,
Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D
Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.
kom op zeg.... tis 'n Husk
geen vrouw :lol:
:stupid:
Hij is niet van suiker.... :D
Citaat van: Bakkertjedeeg op 12 november, 2008, 19:48:30
Citaat van: BoxerQ op 12 november, 2008, 16:22:41
Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,
Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D
Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.
kom op zeg.... tis 'n Husk
geen vrouw :lol:
:stupid:
Hij is niet van suiker.... :D
Dat klopt, maar ik heb net ongewilt voor bijna 1000 euries aan een nieuwe kop, cilinder, zuiger en pakkingen uitgegeven. Ik wil het daar voorlopig even bij laten. :cry:
Gisteren toch nog een ritje naar Schilde (bij antwerpen) gemaakt. Omdat ik niet tevreden was met hoe de uitlaatbochten op de motor zaten was ik opzoek gegaan naar een paar nette gebruikte. Deze vond ik in Schilde bij een husqvarna handel die al jaren aan van de krengen sleutelt. Hij had voor 40 euries een set hele nette bochten, nieuw kosten ze 105 euries per stuk. Ook had hij nog een paar andere dingen zoals een rechter veerpoot en een nieuwe chokehendel die ik nodig had liggen.
Het grappige van die belgen is dat het meestal mensen zijn die al jaren in het vak zitten en een overschat aan kennis hebben. Zo was het bij deze man het zelfde. Ik kwam om 10.30 binnen en ging met mss wel 25 tips op zak pas om 12.15 weg. Hij vertelde en liet van allerei fotos zien. Zo vertelde hij dat hij afgelopen Superbiker www.superbiker.com evenement door husqvarna benaderd was om de amerikaan Micky Dymond van technische bijstand te voorzien. Micky Dymond was in de 80er jaren een zeer succes vol motorcrosser en is begin dit jaar door Husqvarna USA binnen gehaald om het AMA supermoto kampioenschap te rijden. Dymond werd tussen mannen als Stefan Everts en nog een aantal andere wereld kampioenen 5 bij dit evenement
Citaat van: Steefke™ op 16 november, 2008, 20:31:48
Gisteren toch nog een ritje naar Schilde (bij antwerpen) gemaakt. Omdat ik niet tevreden was met hoe de uitlaatbochten op de motor zaten was ik opzoek gegaan naar een paar nette gebruikte. Deze vond ik in Schilde bij een husqvarna handel die al jaren aan van de krengen sleutelt. Hij had voor 40 euries een set hele nette bochten, nieuw kosten ze 105 euries per stuk. Ook had hij nog een paar andere dingen zoals een rechter veerpoot en een nieuwe chokehendel die ik nodig had liggen.
Het grappige van die belgen is dat het meestal mensen zijn die al jaren in het vak zitten en een overschat aan kennis hebben. Zo was het bij deze man het zelfde. Ik kwam om 10.30 binnen en ging met mss wel 25 tips op zak pas om 12.15 weg. Hij vertelde en liet van allerei fotos zien. Zo vertelde hij dat hij afgelopen Superbiker www.superbiker.com evenement door husqvarna benaderd was om de amerikaan Micky Dymond van technische bijstand te voorzien. Micky Dymond was in de 80er jaren een zeer succes vol motorcrosser en is begin dit jaar door Husqvarna USA binnen gehaald om het AMA supermoto kampioenschap te rijden. Dymond werd tussen mannen als Stefan Everts en nog een aantal andere wereld kampioenen 5 bij dit evenement
zo zijn Notten in Brunssum of boxertoko in Ysselsteyn ook :yes6rs: een Wikipedia op 't gebied van BMW :worship-cool:
mannen met smeer onder de nagels ;)
van zo iemand wordt je alleen maar wijzer :mrgreen: bij Mokam alleen maar armer :-X
alhoewel ben nog nooit bij Mokam geweest :oops:
T was al weer een tijdje geleden dat ik de heleboel weer in elkaar gezet had. Om de nieuwe cilinder in te laten lopen was me verteld dat ik hem eerst 3 keer op de bok moest laten warm draaien voor ik de weg op kon. Nu moet ik eerst nog een volle tank leeg rijden voor ik weer een wheelie mag maken.
Afgelopen zaterdag was het de eerste keer dat ik een stukje ben gaan rijden. Was wel gaaf dat ik hem bij de eerste keer starten met 2 x kicken aan had. Dat was eerder wel anders, ik moest soms wel een keer of 6 kicken. na een lekker stukje tuffe had ik wel een lamme linkerhand. Omdat ie te veel kp's voor de koppeling heeft had ik de druk op de platen verzwaard. Hierdoor trekt hij niet meer door de koppeling maar krijg je wel een rambo arm van het koppelen. Er moet dus nog iets aan de koppeling gebeuren. Voor de rest loopt ie als een zonnetje. :worship-cool:
Rem ook verzwaren, dan gaan je armen tenminste wel gelijk op :yes6rs:
Citaat van: karz op 22 februari, 2009, 08:27:53
Rem ook verzwaren, dan gaan je armen tenminste wel gelijk op :yes6rs:
:schater: :laughing49so:
(http://www.thepumpingstation.com/Bodybuilding1.jpg)
Ik had aan het eind van de zomer (vorig jaar) het vermoeden dat er iets met de koppakking van de Husk aan de hand was. Ik heb hem daarom van de week maar voor de zekerheid ff uit elkaar getrokken. En ja hoor de ijzeren ring die in de pakking zit was de koelkamer van de cilinder in geblazen :twisted:. Gelukkig had ik de nieuwe al besteld dus morgen gaat ie weer in elkaar als het goed is.
Jammer dan niks in mekaar zetten. Bij het monteren kwam ik er achter dat het kettingslot van de distributieketting niet helemaal jofel was. ik i het koekblik gesprongen half Limburg afgekachelt maar niks he. Gelukkig dat ik mijn vaste adresje in Geel nog heb. Ik rond 16.00 uur Frans van Vangenechten Motors een mailtje gestuurd, kreeg ik 10 minuten later al een mailtje terug dat ie bij de post was afgegeven. met een beetje geluk kan ik hem dinsdag of woensdag weer in elkaar zetten. Wat ik ook nog moet doen is de koppeling. Hiervan heb al een tijdje een nieuw binnenhuis liggen dus die ga ik ook maar gelijk erin zetten
Naa, vandaag weer ff ut durp laote weite dat den Husk weer luip. Ich hub veur de verandering den dubbele oetloat mer weer ins derop gegooid zuut er echt gaaf oet dat dubbel demperke :yes6rs:
Naa, vandaag weer ff ut durp laote weite dat den Husk weer luip. Ich hub veur de verandering den dubbele oetloat mer weer ins derop gegooid zuut er echt gaaf oet dat dubbel demperke :yes6rs:
Citaat van: Steefke™ op 28 juli, 2010, 21:46:49
Naa, vandaag weer ff ut durp laote weite dat den Husk weer luip. Ich hub veur de verandering den dubbele oetloat mer weer ins derop gegooid zuut er echt gaaf oet dat dubbel demperke :yes6rs:
:thisthreadisworthlesswopics:
Citaat van: Dwars® op 29 juli, 2010, 07:56:29
Citaat van: Steefke™ op 28 juli, 2010, 21:46:49
Naa, vandaag weer ff ut durp laote weite dat den Husk weer luip. Ich hub veur de verandering den dubbele oetloat mer weer ins derop gegooid zuut er echt gaaf oet dat dubbel demperke :yes6rs:
:thisthreadisworthlesswopics:
Dubbele uitlaat, dubbele post, dus moet er ook een dubbele foto komen.
is good ich zal zoaterdig ff een paar piccies schete :mrgreen:
Ik kan voor de verandering weer eens een uitlaatklepje van de zuiger af gaan plukken GVD. Was ff een stukje gaan rijden na dat ik de koppeling venieuwd had en dat ie ging tot in de 4 op het achterwiel. Ik rijd nog ff bij ons langs richting Stein draai verdrop in de bocht om ruk hem nog ff open en zei ie ineens blehhhhh GVD weer een uitlaat klep afgebroken. Heb ik net na de vorige gebroken klep 500km met een nieuwe zuiger en cilinder gereden. Denk dat ik maar titaniun krengen er in laat zetten. :twisted:
I gooide dat ding van de sjarberg af als ik daar zoveel zeik mee had :yes6rs:
ik weet niet waar dat is, maar bel ff, dan komen wij kijken :mrgreen:
Ik wil hem wel bij je komen weghalen. Dan ben je er vanaf :mrgreen:
Echt niet de sjarberg aaf.
De cilinderkop en kleppen waren het enige dat nog niet vernieuwd was. Ik moet de shit nog uit elkaar halen. Hoop dat het zaakie niet te zeer beschadigd is. Ik baal wel stevig net nu de koppeling eindelijk niet meer doorslipt dit weer gvd. Eerder kreeg ik de koppeling niet inorde. Maar nu die oke is gaat ie (als ie loopt) heftig op het achterwiel ik schrok er zelfs een beetje van ik moest in de 2 het gas terugdraaien om niet achterover te gaan. Goedverdoeme dat kreng heeft veel power. De topsnelheid was met een slippende koppeling 180km ben benieuwd wat dat is met een goeie koppeling. Eerst maar eens op vancans als ik terug kom is ie de eerste.
Nou het heeft wat voeten in aarde gehad maar op 1 uitlaatklep na heb ik weer alle stukken compleet. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik het blok terug ga brengen naar de orginele krukas en dus niet meer tot in de 5e versnelling op het achterwiel. Of de kop van de zuiger iets te laten uitdiepen dat de kleppen niet meer kunnen raken als ze weer eens gaan zweven.
tja, beter een motor blok wat blijft lopen en dan maar iets minder power dan een blok met veel power en altijd stuk gaan...toch?
Morgenochtend even op en neer naar Schilde bij Antwerpen even geen kijken voor een clinderkop. Dan kan ik eindelijk weer aan de slag. Ik heb de keuze nog steeds niet kunnen maken. Orgineel of toch de getunde spullen. Ik moet er nog een nachtje over slapen haha.
ff naar Antwerpen? suc6 met de reparatie Steef :yes6rs:
Op een goede koop en een goede beslissing. :yes6rs:
Citaat van: Dwars® op 16 april, 2011, 07:06:17
ff naar Antwerpen? suc6 met de reparatie Steef :yes6rs:
Yep ik ben vandaag naar Schlide geweest. Ik heb een hele nette cilinderkop gekocht prijs je was niet verkeerd en ik kreeg ook nog een radiateur die die had liggen voor niks erbij. Ik ben wee helemaal gelukkig. Ik heb toch besloten de standaard krukas te gaan monteren om zo wat langer plezier van het motoke te hebben. Volgende week maar eens het blok er onder vandaan gaan halen.
Citaat van: QuattroFrits op 16 april, 2011, 10:01:12
Op een goede koop en een goede beslissing. :yes6rs:
Thanx Frits,
Ik heb een zeer goede koop gedaan en ook voor verstandigste optie gekozen een geode beslissing denk ik.
Nog steeds niet de kans gezien het machienke in elkaar te pleuren. Moet ook nog ff een Knastercross projectje voor m'n zoontje in elkaar zetten.
Citaat van: Steefke™ op 07 augustus, 2011, 19:55:44
Moet ook nog ff een Knastercross projectje voor m'n zoontje in elkaar zetten.
Is ook veel belangrijker. :mrgreen:
M'n zoontje deelt je mening haha :lol:
Citaat van: Steefke™ op 10 augustus, 2011, 21:35:17
M'n zoontje deelt je mening haha :lol:
Gelukkig, dan is het twee tegen een. :mrgreen:
Little Steefke,
alvast heeeeeel veeeeel succes. :yes6rs: