Gewonde MotoGP coureurs nog steeds in ziekenhuis

Gestart door suzuki-girl, 19 juni, 2006, 11:33:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

CiteerBARCELONA - De deelname van wegracers Loris Capirossi, Marco Melandri en Sete Gibernau aan de TT van Assen komend weekeinde is nog steeds twijfelachtig. Alledrie verblijven maandag nog in een ziekenhuis in Barcelona, waar ze herstellen van de verwondingen die de motorrijders opliepen bij een zware crash zondag in de Grote Prijs van Catalonië.
De Italiaan Capirossi maakt de meeste kans te starten in de 76e TT. De Ducati-coureur liep vooral blauwe plekken en wat kneuzingen op, maar heeft niets gebroken. Van inwendige bloedingen was geen sprake. Zijn landgenoot Melandri is er slechter aan toe. De Honda-rijder heeft een hersenschudding, nekletsel en een ontwrichte schouder.

De Spanjaard Gibernau, die de grote valpartij veroorzaakte, moet maandag onder het mes. Een metalen plaat in zijn schouder wordt vervangen. De wegracer verloor op het circuit van Catalunya kort na de start de controle over zijn Ducati en maakte met een snelheid van 195 kilometer per uur een enorme smak tegen het asfalt. Hij sleurde vijf rijders mee in zijn val.

De artsen konden Gibernau niet meteen opereren, omdat hij ook nog een hersenschudding opliep. De Spanjaard had al een metalen plaat in zijn schouder zitten van een oude breuk. Een nieuw scheurtje in het sleutelbeen vereist een grotere plaat.

Gibernau raakte overigens zondag nogmaals betrokken bij een ongeval. De ambulance die hem vervoerde, botste vlakbij het ziekenhuis op een bus. Als geluk bij een ongeluk liep de motorrijder daarbij geen nieuwe verwondingen op.

De Grote Prijs van Catalonië leverde ook nog een slachtoffer op in de 125cc-race. De Spanjaard Julian Simon brak door een val een been en is zeker twee maanden uitgeschakeld.

bron Telesport.
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Hier wat foto's van de crash van gisteren





You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Gibernau raakte overigens zondag nogmaals betrokken bij een ongeval. De ambulance die hem vervoerde, botste vlakbij het ziekenhuis op een bus. Als geluk bij een ongeluk liep de motorrijder daarbij geen nieuwe verwondingen op.

:rofl: mag je hier voor lachu   :?:

:oops:  :oops: zal ut nooit meer doen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"Gibernau raakte overigens zondag nogmaals betrokken bij een ongeval. De ambulance die hem vervoerde, botste vlakbij het ziekenhuis op een bus. Als geluk bij een ongeluk liep de motorrijder daarbij geen nieuwe verwondingen op.

:rofl: mag je hier voor lachu   :?:

:oops:  :oops: zal ut nooit meer doen


wat mij betreft wel hoor :lol:
ik mag die man gewoon niet :angel:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

CiteerNu Melandri en Gibernau zeker niet zullen starten worden de geruchten ook weer sterker dat Jurgen van den Goorbergh op de fiets van Melandri stapt. In elk geval ontkent hij niet. En de organisatie kennende zullen ze hun uiterste best doen een Nederlander te laten starten.

Ook grappig is het bericht dat na afloop Jovink en de Voederbietels optreden. Nou ja, voor de band niet, dat is gewoon hun werk, maar niemand minder dan Randy Mamola zal proberen een gastoptreden te verzorgen bij hun...als drummer

of dat allemaal waar is over vd Goorbergh :?:
dacht dat die er mee gestopt was :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

Citaat van: "suzuki-girl"
CiteerNu Melandri en Gibernau zeker niet zullen starten worden de geruchten ook weer sterker dat Jurgen van den Goorbergh op de fiets van Melandri stapt. In elk geval ontkent hij niet. En de organisatie kennende zullen ze hun uiterste best doen een Nederlander te laten starten.

Ook grappig is het bericht dat na afloop Jovink en de Voederbietels optreden. Nou ja, voor de band niet, dat is gewoon hun werk, maar niemand minder dan Randy Mamola zal proberen een gastoptreden te verzorgen bij hun...als drummer

of dat allemaal waar is over vd Goorbergh :?:
dacht dat die er mee gestopt was :?


tsja...das een gerucht..

VdG is testrijder voor michelin...het team van meladri rijdt op michelin en daarom steken er links en rechts geruchten op dat VdG maar alvast een "fortuna overal" moet gaan passen..

ik denk van niet..maar alé, je weet het nooit.

Imo zou ie dienen als "veldvulling"...geen raceritme meer..
bovendien denk ik dat Jurgen wel wijzer is om na de "rizla suzuki blamage" tijdens de SBK vorig jaar nog een keer "voor schut" te gaan..


Capi rijdt wellicht in Assen, melandri zeker niet,,,wie wel...uh..zou het zo niet weten..

Road Racing Tonnie

Zou zo maar kunnen zijn, dat de keizer uit Rome (Max Biaggi) zijn opwachting zal gaan maken, als vervanger van Sete Gibernau, en als het zo mocht zijn, dat Loris kan starten in Assen, kan Max mooi als stoorzender optreden, dat kun je aan hem wel overlaten, zodat Loris, v.w.b het klassement, niet teveel achterstand oploopt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "suzuki-girl"
CiteerNu Melandri en Gibernau zeker niet zullen starten worden de geruchten ook weer sterker dat Jurgen van den Goorbergh op de fiets van Melandri stapt. In elk geval ontkent hij niet. En de organisatie kennende zullen ze hun uiterste best doen een Nederlander te laten starten.

Ook grappig is het bericht dat na afloop Jovink en de Voederbietels optreden. Nou ja, voor de band niet, dat is gewoon hun werk, maar niemand minder dan Randy Mamola zal proberen een gastoptreden te verzorgen bij hun...als drummer

of dat allemaal waar is over vd Goorbergh :?:
dacht dat die er mee gestopt was :?

tsja...das een gerucht..

VdG is testrijder voor michelin...het team van meladri rijdt op michelin en daarom steken er links en rechts geruchten op dat VdG maar alvast een "fortuna overal" moet gaan passen..

ik denk van niet..maar alé, je weet het nooit.

Imo zou ie dienen als "veldvulling"...geen raceritme meer..
bovendien denk ik dat Jurgen wel wijzer is om na de "rizla suzuki blamage" tijdens de SBK vorig jaar nog een keer "voor schut" te gaan..


Capi rijdt wellicht in Assen, melandri zeker niet,,,wie wel...uh..zou het zo niet weten..

Ik denk dat hij rijdt. Hij kent de baan, de banden en de motor. Ik denk dat de motor sowieso moet rijden ivm sponsorverplichtingen. Ukawa is natuurlijk ook een optie. Heb trouwens vandaag 2 trucks van Rossi gezien, 1 Kwak truck en 1 Konica Minolta. Wat mij betreft mag touwens Dovizioso dit zetel krijgen van die laatse truck. Echt een zadelvast toppertje!!

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Zou zo maar kunnen zijn, dat de keizer uit Rome (Max Biaggi) zijn opwachting zal gaan maken, als vervanger van Sete Gibernau, en als het zo mocht zijn, dat Loris kan starten in Assen, kan Max mooi als stoorzender optreden, dat kun je aan hem wel overlaten, zodat Loris, v.w.b het klassement, niet teveel achterstand oploopt.

Ik denk dat testrijder Vittoriano Guareschi zal rijden voor Gibernau.

Motzippaldy

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Zou zo maar kunnen zijn, dat de keizer uit Rome (Max Biaggi) zijn opwachting zal gaan maken, als vervanger van Sete Gibernau, en als het zo mocht zijn, dat Loris kan starten in Assen, kan Max mooi als stoorzender optreden, dat kun je aan hem wel overlaten, zodat Loris, v.w.b het klassement, niet teveel achterstand oploopt.

Ik denk dat testrijder Vittoriano Guareschi zal rijden voor Gibernau.


Of Shinichi Itoh  :?:
Proud on the South  

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Zou zo maar kunnen zijn, dat de keizer uit Rome (Max Biaggi) zijn opwachting zal gaan maken, als vervanger van Sete Gibernau, en als het zo mocht zijn, dat Loris kan starten in Assen, kan Max mooi als stoorzender optreden, dat kun je aan hem wel overlaten, zodat Loris, v.w.b het klassement, niet teveel achterstand oploopt.

Ik denk dat testrijder Vittoriano Guareschi zal rijden voor Gibernau.


Of Shinichi Itoh  :?:

Ik heb eigenlijk niks meer van hem gehoord. Heeft die nog iets met Ducati dan?

Motzippaldy

Proud on the South  

Hakinnen

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Zou zo maar kunnen zijn, dat de keizer uit Rome (Max Biaggi) zijn opwachting zal gaan maken, als vervanger van Sete Gibernau, en als het zo mocht zijn, dat Loris kan starten in Assen, kan Max mooi als stoorzender optreden, dat kun je aan hem wel overlaten, zodat Loris, v.w.b het klassement, niet teveel achterstand oploopt.

imo absoluut uitgesloten Tonnie..

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"Test rijder voor Bridgestone op Duc.

itoh heeft capirossi vorig jaar toch ook eens vervangen he?

ik hoop dat loris zelf rijdt...zeker voor het kampioenschap..

Motzippaldy

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"Test rijder voor Bridgestone op Duc.

itoh heeft capirossi vorig jaar toch ook eens vervangen he?

ik hoop dat loris zelf rijdt...zeker voor het kampioenschap..



:yes6rs:
Proud on the South