Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Citaat van: Busaberke op 23 september, 2008, 14:04:40
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 22 september, 2008, 21:35:41
Citaat van: diddl TL-R op 22 september, 2008, 20:02:44
tonnie wie is nou eigelijk jou echte favoriete coureur uit de vroege tijden ???

Hele goeie vraag, hou ik van.
Hoef daar niet lang over na te denken, ik was een totale fan v-d Zuid Afrikaan John Ekerold, een karaktercoureur van het zuiverste water, een coureur die zo ontzettend heeft moeten afzien, mede door de vele blessures en een chronisch geldgebrek, het is werkelijk onvoorstelbaar, maar altijd de wil hebben om te winnen, kwam helemaal alleen naar het vreemde Europa, met weinig of niets, en probeerde met het racen een boterham te verdienen, ging op de bonnefooi naar de GP van Oostenrijk, b.v zonder inschrijving, na veel gezeur, mocht hij een kwartiertje trainen, en wat denk je, hij reed eenieder het snot voor de ogen.
In 1980 is hij Wereldkampioen geworden, tijdens de laatste Gp op de Nurnburgring, of hij of Anton Mang zou het worden.
John heeft jaren in Ned gewoont, waar hij voor de Fa Opstalan uit Oisterwijk reed.
Nu woont hij al jaren in Duitsland, zijn zus Karen Ekerold, is getrouwd met Alan North, daar waar ik een raceoverall helm en laarzen van heb.
Een unieke man, een unieke coureur, die zoveel ledematen gebroken heeft, maar altijd weer terug kwam, op het hoogste niveau.
Bij de GP van Frankrijk kwam hij ten val, en zijn duim kwam tussen de ketting en het tandwiel, dus de duim werdt spontaan geamputeerd, en moest hij opgenomen worden in het ziekenhuis, maar daar wilde hij niets van weten, mede door geldgebrek, en John ging moederziel alleen in zijn Ford Transit terug naar Engeland, waar hij toen woonde, ondanks de helse pijn, en geld voor eten had hij ook niet meer, gezien dat hij geen resultaat behaalde aldaar.

Je zou toch bijna gaan denken dat de huidige generatie top coureurs met hun miljoenen salarissen, mega-mobile homes en geschenken als Breitling's en BMW's een béétje verwend worden. ;)

Ja Robert, dat heb je correct opgemerkt.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

tonnie heb je ook een mooie aktie foto van john zou het wel gaaf vinden om te zien wie jij bedoeld met motor
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

#482
Hier een paar foto,s van John Ekerold met rijnummer 2, in gevecht met zijn aartsrivaal Anton Mang.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

die Mang was anders ook geen "slechte" coureur. was dat niet een duitser?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 25 september, 2008, 09:57:10
die Mang was anders ook geen "slechte" coureur. was dat niet een duitser?

helemaal correct.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Diddl

is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 17:02:24
is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha

Dit is de Varsselring te Hengelo (G) de laatste bocht voor start en finisch.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 18:17:56
Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 17:02:24
is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha

Dit is de Varsselring te Hengelo (G) de laatste bocht voor start en finisch.

dat dacht ik al te zien :yes6rs:
Smells like rubber

Road Racing Tonnie

Citaat van: Steefke™ op 25 september, 2008, 21:10:05
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 18:17:56
Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 17:02:24
is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha

Dit is de Varsselring te Hengelo (G) de laatste bocht voor start en finisch.

dat dacht ik al te zien :yes6rs:

Ben je daar wel eens geweest dan???????, zover van huis :lol:, ik snap niet wat je in de Achterhoek te zoeken heb :lol:, dat kan nooit veel bijzonders geweest zijn :oops:, hooguit naar de Witte (voetballende) wieven :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 22:24:23
Citaat van: Steefke™ op 25 september, 2008, 21:10:05
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 18:17:56
Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 17:02:24
is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha

Dit is de Varsselring te Hengelo (G) de laatste bocht voor start en finisch.

dat dacht ik al te zien :yes6rs:

Ben je daar wel eens geweest dan???????, zover van huis :lol:, ik snap niet wat je in de Achterhoek te zoeken heb :lol:, dat kan nooit veel bijzonders geweest zijn :oops:, hooguit naar de Witte (voetballende) wieven :yes6rs:

:yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: en of hij er geweest is.. :mrgreen: heeft daar zelfs een stukje grond omgeploegd.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: FZ_Ron op 25 september, 2008, 22:27:25
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 22:24:23
Citaat van: Steefke™ op 25 september, 2008, 21:10:05
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 18:17:56
Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 17:02:24
is dat toevallig een nederlands circuit ik zie veel nederlandse koeien staan hahaha

Dit is de Varsselring te Hengelo (G) de laatste bocht voor start en finisch.

dat dacht ik al te zien :yes6rs:

Ben je daar wel eens geweest dan???????, zover van huis :lol:, ik snap niet wat je in de Achterhoek te zoeken heb :lol:, dat kan nooit veel bijzonders geweest zijn :oops:, hooguit naar de Witte (voetballende) wieven :yes6rs:

:yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: en of hij er geweest is.. :mrgreen: heeft daar zelfs een stukje grond omgeploegd.. :mrgreen:

Onze mooie Achterhoekse natuur een beetje gaan vernielen,  :yes6rs: :-X, is dat nou nodig???? :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Diddl

ik heb vaker de achterhoek op zijn kop gezet hihi met name in almelo in maria parochie ja zelf dat dorp ken ik
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Road Racing Tonnie

Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 22:59:06
ik heb vaker de achterhoek op zijn kop gezet hihi met name in almelo in maria parochie ja zelf dat dorp ken ik

Maar dat is het Tukkerland Twente (Overijssel), en daar mag het. :yes6rs: :D :oops:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 25 september, 2008, 23:14:02
Citaat van: diddl TL-R op 25 september, 2008, 22:59:06
ik heb vaker de achterhoek op zijn kop gezet hihi met name in almelo in maria parochie ja zelf dat dorp ken ik

Maar dat is het Tukkerland Twente (Overijssel), en daar mag het. :yes6rs: :D :oops:

:schater: :schater: :rofl:
Smells like rubber