Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Citaat van: Joepie1958 op 04 januari, 2009, 19:24:20
Tonny, als er nog olie in dat blik X100 zit dan is het of geen twee-takt of niet de originele olie, voor zover ik weet is X100 wel een hele oude aanduiding bij Shell, maar alleen als motorolie en niet voor meng-smering :-X
En dat kleine flesje met wondermiddel? Proost :mrgreen:

Joepie 1958, bedankt voor deze informatie, het is een nog onaangebroken blik, met verzegelde dop, mij was te verstaan gegeven, dat het om tweetaktolie ging, maar ik neem gaarne van jou aan, dat het een motorolie is, vondt het i.i.g wel heel erg leuk om het aan mijn verzameling toe te voegen.
V.w.b het onaangebroken flesje, hier gaat het om Ricinus olie Castor  (geen Castrol,) werdt ook wel wonderolie genoemt, als extra toevoeging bij tweetakten, je kreeg er i.i.g zo,n lekkere racegeur van :lol:
Werdt gewonnen uit de Ricinus plant.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag werd ik blij verrast, van het Kawasaki GP1 team, wat gehuisvest is in Heerlen, kreeg ik 2 mooie gesigneerde kaarten van John Hopkins en Anthony West, en stickers met het no 21 van John.
Mijn dag kan niet meer stuk. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 15 januari, 2009, 20:18:05
Vandaag werd ik blij verrast, van het Kawasaki GP1 team, wat gehuisvest is in Heerlen, kreeg ik 2 mooie gesigneerde kaarten van John Hopkins en Anthony West, en stickers met het no 21 van John.
Mijn dag kan niet meer stuk. :lol:

In de Beitel zitten die van Kawasaki idd, kom ik regelmatig langs. Wist eerst niet dat die daar zaten...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: FZ_Ron op 15 januari, 2009, 21:33:16
Citaat van: Road Racing Hayabusa op 15 januari, 2009, 20:18:05
Vandaag werd ik blij verrast, van het Kawasaki GP1 team, wat gehuisvest is in Heerlen, kreeg ik 2 mooie gesigneerde kaarten van John Hopkins en Anthony West, en stickers met het no 21 van John.
Mijn dag kan niet meer stuk. :lol:

In de Beitel zitten die van Kawasaki idd, kom ik regelmatig langs. Wist eerst niet dat die daar zaten...

I.d.d, velen weten niet, dat het Kawa GP1 team is gevestigd op de Sourethweg11, zelfs een goede vriend van mij, die 1 km daar vandaan woont, wist het tot vanavond niet, schijnt een groot wat ouder complex te zijn, met de ingang aan de achterkant, of zoiets.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

1e wat ik hoor dat die op de Beitel zitten
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

Ze zitten er ook nog geen 2 jaar:

CiteerThuisbasis in Heerlen

Het hoofdkantoor van Kawasaki Europa is in Hoofddorp gevestigd. Sinds april van dit jaar heeft nu ook het Kawasaki Racing Team een oranje tintje gekregen. Sourethweg 10 in Heerlen is het adres. Tijdens de TT van Assen maakte de Puniet en West van de gelegenheid gebruik om het hoofdkantoor te bezoeken.

Teammanager Michael Bartholemy zegt: " Zij zijn hier zelden, hebben hier ook niets te zoeken. Anthony was hier om een handtekening te zetten onder het contract en zijn spullen, teamkleding en dergelijke op te halen". Bartholemy woont zelf in Eupen en zocht iets in Nederland vanwege de makkelijke administratieve afhandeling. Hoofddorp zou logisch geweest zijn maar met racemotoren heb je andere behoeften en geeft dat alleen maar gedoe. Heerlen ligt strategisch, uitvalswegen alle kanten op en meerdere vliegvelden in de buurt. November 2006 gooide Kawasaki het roer om, Duitse eigenaar Harald Eckl werd uitgekocht en Bartholemy kon met niets beginnen. Het pand in Heerlen heeft beveilgde parkeerruimte voor de trucks en daarmee is tevens de belangrijkste functie van de vestiging beantwoord. Er wordt zelden aan motoren gewerkt. Alles gaat rechtstreeks via japan. Bij wijze van spreken heeft het espresso-apparaat het meeste onderhoud. Het Racing team telt 34 personen met twaalf nationaliteiten waaronder twee Nederlanders. Bartholemy is zelf Belg maar beschouwt Nederland als " honderd procent thuis"." Alles heeft een Nederlandse uitstraling: het adres op het briefpapier, de Nederlandse kentekenplaten op de auto´s en truck´s". Nu alleen de kleur nog.(red.)

Bron: AD.nl 21-07-2007 20:43

Steefke™

Wist ik ook niet, ik ben hun trucks wel al een aantal keren tegengekomen.
Smells like rubber

Motzippaldy

Motzy moet iedere dag 2 keer langs de Kawa werkplaats,het ligt tegenover fabriek waar ik werk  :-X

Proud on the South  

Road Racing Tonnie

Citaat van: Motzippaldy op 16 januari, 2009, 16:37:13
Motzy moet iedere dag 2 keer langs de Kawa werkplaats,het ligt tegenover fabriek waar ik werk  :-X



Mooie foto Motzy, een goede vriend van mij, die daar in de buurt woont, heeft op mijn verzoek, hun een bezoek gebracht vandaag, werdt daar vriendelijk ontvangen, maar de grote teambaas, (Barthlomeum) was er niet, om eens een kijkje te mogen nemem binnen, maar over 14 dagen was hij weer aanwezig, proberen een afspraak te maken, en dan probeer ik daar ook bij aanwezig te zijn. :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

wel koffie komen drinken @ dwars, wa oldtimer?  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 16 januari, 2009, 18:19:33


Mooie foto Motzy, een goede vriend van mij, die daar in de buurt woont, heeft op mijn verzoek, hun een bezoek gebracht vandaag, werdt daar vriendelijk ontvangen, maar de grote teambaas, (Barthlomeum) was er niet, om eens een kijkje te mogen nemem binnen, maar over 14 dagen was hij weer aanwezig, proberen een afspraak te maken, en dan probeer ik daar ook bij aanwezig te zijn. :D


Volgens mij zit Bartholemy in AU Eastern Creek.OJ is daar nieuwe Ninja aan het testen.
Als datum van je komst naar Heerlen bekend is meld dan kom ik jou begroeten  ;)
Proud on the South  

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Mijn Limburgse papparazi fotograaf, heeft in het diepste geheim wat foto,s gemmaakt van het Kawasaki pand in Heerlen.
Waarvoor mijn grote dank.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag een bezoek gebracht aan de 87 jarige Wim Lievenstro, Wim heeft vanaf 1946 jarenlang aan de motoren van Drikus Veer gesleutelt, op de Int Nat racepistes, uitgezondert de TT van 1954-1955, toen Drikus het aanbod kreeg om van Gilera de heftige 4 cil racers te bemannen, wat resulteerde in een 8ste en een 4e plaats, en Wim het toen vanaf de zijlijn moest aanschouwen.
Wim een unieke man, met een feilloos geheugen, die zich alles nog perfect weet te herinneren, prachige verhalen aanhorende, en op mijn verschillende prangende vragen, wist hij direct een antwoordt te geven.
De uren vlogen voorbij, en binnenkort komt hij mij met een bezoek vereren, daar hij zeer veel interesse heeft in mijn verzameling.
Wim je bent van harte welkom, en nogmaals bedankt voor die onbetaalbare onvergetelijke uren.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Heb weer leuke spulletjes kunnen toevoegen aan mijn verzameling, van Eef van Mil, in de 60-70tiger jaren een zeer geduchte tegenstander op de Int racepistes, daarna aan het zijspancrossen begonnen, en de laatste jaren actief in de wegrace zijspanklasse, waar zijn vrouw als bakkeniste fungeerde o.a, en waarin hij in 2008 kampioen werdt bij de CRT/MON wedstrijden.
En uniek is het feit dat hun zoon Ramon vorig jaar kampioen werdt met zijn Polaris Quad bij de MON/Inters
Een 20 bekers, oude racebril, en niet te vergeten, een 6 originele Honda tandwielen voor de beroemde RC 163 racers van weleer.
En binnenkort krijg ik een van Eef een mal, waar 50-125cc raceframes op gemaakt zijn, door Eef.
Eef mijn dank is groot
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********