Desmo's Helmet Design Studio

Gestart door Busaberke, 21 september, 2006, 21:02:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Citaat van: "Desmo-devil"Wat is een Pocketbikerke zonder helm en ik heb nog een helm, verf en folie over
dus ..................


mooi gedaan, man!
wat voor een folie bedoel je eigenlijk ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Ziet er echt leuk uit die helm, Leuk idee om voor mijn zoons een leuke eigenwijze helm te maken...
Der is er hier ene die graag een Rossi helm zou willen hebben, maar de helms die in de handel zijn hiervan vind ik voor een kind een beetje aan de dure kant, mss een idee om er zelf ene te maken, is het zoals deze van DD een One of a Kind model :!:

Dus Hoe doe je dat???
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

ik gok;

schuren, spuiten, knippen &plakken spuiten?  :?:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Zeg Desmo, mss een eigen "helm-ontwerpstudio" beginnen ???  :wink: Mijne mag je wel eens als proef "misbruiken" 8) (tijd zat heb je toch)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Bedankt voor de leuke reacties , en het  is nog niet eens af.

Het is folie die ze gebruiken in de reclame om auto,s en dergelijke te bestickeren, kan je kopen vanaf de rol in alle kleuren. Is 60 cm breed en lengte kan je zelf bepalen.
Ik had een stuk zwart en een stuk wit van 50 x 60 cm kost  samen 11 euro. Ik haal het altijd in Belgie in Veldwezelt. Daar maken ze ook elke stikker die je maar wilt vanaf een voorbeeld maar dat is natuurlijk duurder.
Heb de folie ook al eens gehaald in Eys, vlakbij Dwars, daar zit ook zo'n bedrijfje. Moet je wel even mee leren werken om alles glad te krijgen , vooral op ronde oppervlakken zoals een helm, maar met een beetje oefenen heb je het snel door en kan je alles maken. Er zijn ook complete stickersets in de handel van Rossi e.d.

Het is inderdaad, helm strippen , goed schuren, alles afplakken, spuitplamuur als er diepe krassen inzitten en anders grondverf, weer schuren, spuiten (3 lagen) en daarna knippen en plakken, als laatste twee lagen blanke lak en de helm weer opbouwen. Peace of cake. Als jullie er niet uitkomen wil ik graag helpen hoor.

Maar let op ! Sommige fabrikanten zeggen dat hun helm niet gespoten mag worden omdat dat de schaal zou aantasten. Ikzelf geloof daar niet in.
In dat geval zou ik de helm heel licht schuren zodat je alleen de blanke lak verwijderd en dan grondverven. Volgens mij kan er dan niets gebeuren met de schaal.

The Dominator

Citaat van: "Desmo-devil"

Maar let op ! Sommige fabrikanten zeggen dat hun helm niet gespoten mag worden omdat dat de schaal zou aantasten. Ikzelf geloof daar niet in.
In dat geval zou ik de helm heel licht schuren zodat je alleen de blanke lak verwijderd en dan grondverven. Volgens mij kan er dan niets gebeuren met de schaal.

sja, meningen zijn hierin verschillend, ga je t risico nemen is dan maar de vraag....

garantie kan je natuurlijk vergeten maarrrrr ook de aansprakelijkheid bij een evt ongeval gaan de heren fabricanten niet meer op zich nemen daar ze vantevoren gezegd hebben mag het niet schuren/spuiten..........

maargoe dt ziet er goed uit dus qua posing zit je goed....... weet wel dat er bepaalde fabricanten zijn waar je speciaal voor dit doeleinde niet gefinishte helmen kan kopen die je dan weer kan voorzien van een special paint, of dit een ander materiaal is, kweenie
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Desmo-devil

Ik weet het fijne er ook niet van. Feit is dat de helm die ik aan het maken ben puur en alleen bedoeld is voor op de pocketbike, dus dat vind ik een aanvaardbaar risico. Ik heb echter in het verleden ook wel helmen van mezelf gespoten en daar jaren mee rondgereden, wellicht achteraf niet verstandig.
De vraag is waarmee spuiten die bewuste fabrikanten hun helmen dan ?
De meeste helmen hebben toch gewoon een laklaag erop zitten.
Ik ga eens kijken of ik meer info hierover kan bemachtigen.  Ik ken iemand die airbrush helmen maakt die zal het zeker weten.
Wordt vervolgd.

Desmo-devil

Ben al wat wijzer geworden. Er zijn twee verschillende hoofd materialen waar helmen van gemaakt worden: van polycarbonaat en van glasvezel (combinatie glasfiber, carbon en kevlar). De helmen van polycarbonaat kun je niet bespuiten of bestickeren, dat tast de buitenkant aan. De structuur van de helm verandert en de originele stevigheid gaat verloren. Ook al kun je het niet zien, tijdens een val merk je het schijnbaar wel.
Een helm van glasvezel is in de fabriek al bespoten en kun je dus zelf ook spuiten en bestickeren. Blijft natuurlijk de vraag hoe zie ik waar mijn helm van gemaakt is
Als we bij de merken gaan kijken zien we o.a. het volgende :

AGV      -    technopolymeer
Airoh    -     lexan of Ronfalin
Nolan   -      lexan

Hier wordt ik niet wijzer van , wat is het voor een materiaal ? shoot.

Schubert  - glasvezel
Shark      - fiberglas/carbon/kevlar combinatie
Shoei       - organic fiber

Deze helmen zou je in principe dus mogen spuiten

Uvex  - polycarbonaat ,  niet spuiten dus.

Let op dit is maar een greep uit het assortiment. Sommige merken gebruiken verschillende materialen per type helm. Meestal afhankelijk van de prijs.
Het is dus raadzaam om voor je eigen merk en type helm op te zoeken waar hij van gemaakt is. ff googelen dus.
greets.

Desmo-devil

Weer wat geleerd  ;
Lexan is polycarbonaat thermoplastic ; niet spuiten dus
Ronfalin is polyacrylnitrilbutadinstyrol, heb je 'm , polycarbonaat dus.

zover ik kan vinden is technopolymeer ook een polycarbonaat  staat eigenlijk ook al in de naam, bij helmen sprekt men vaak over imac, hetgeen ook technopolymeer is.

Zo en nu ga ik verder met mijn helm, die overigens van glasfiber is !! :lol:

Busaberke

dus je hebt 'm eerst helemaal rood gespoten, en vervolgens de witte vlakken en zwarte cijfers er op geplakt ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

hakki zou nog eens graag een mooie gele "senna replica" helm hebben..ech wel...


had er ooit één maar die heb ik met mijn stomme kop.....alé.. :cry:  :oops:

The Dominator

Citaat van: "Hakinnen"hakki zou nog eens graag een mooie gele "senna replica" helm hebben..ech wel...


had er ooit één maar die heb ik met mijn stomme kop.....alé.. :cry:  :oops:

moet je toch maar es gaan praten met die spuiter die ik je laatst vertelde, die is zo gek van Senna dat ie zelfs op zn alfa een hele paintbrush ter ere van hem had gemaakt....... (en als ik het goed heb heeftie zelfs ook zo'nne Senna helm.........)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Desmo mag mijne ouwe "klapkut" als proefobject gaan misbruiken :wink: de helm kan er alleen maar beter op worden zeker na gestuiter op het asfalt van het weekend :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"Desmo mag mijne ouwe "klapkut" als proefobject gaan misbruiken :wink: de helm kan er alleen maar beter op worden zeker na gestuiter op het asfalt van het weekend :oops:

enne vertel.... alleen de helm of ook de rest meegestuiterd???
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "Dwars"Desmo mag mijne ouwe "klapkut" als proefobject gaan misbruiken :wink: de helm kan er alleen maar beter op worden zeker na gestuiter op het asfalt van het weekend :oops:

enne vertel.... alleen de helm of ook de rest meegestuiterd???

alleen de Helm dus :oops: en P lachte me ook nog uit  :evil:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away