Team Legiyo goes for Africa!

Gestart door Youp, 26 oktober, 2006, 20:21:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Youp

Ik weet niet of het wel toegestaan is om dit te plaatsen op ons geweldige mooie tweewieler forum.... Maar toch doe ik het! :P

Zoals de topictitel al zegt: Team Legiyo gaat naar Afrika... Nou wie of wat is Team Legiyo? Team Legiyo bestaat uit drie leden, namelijk Leon Vertappen, Giel Simons en Youri Claessen (ik dus :P ).



Wij zijn drie klasgenoten van een MBO Niveau 4 Motorvoertuigentechniek (vroegâh de MTS motorvoertuigentechniek). We zitten in het vierde en laatste jaar en sinds dit jaar hebben we een nieuwe leeraar. Deze leeraar bleek oprichter te zijn van de stichting "Go For Africa" en hij heeft ons warm gemaakt om mee te doen aan een soort van "Amsterdam - Dakar rally". Het komt in principe op het zelfde neer als de Amsterdam - Dakar, dus met een low budget auto van Nederland naar Dakar crossen en de opbrengsten zijn voor het goede doel. Echter werkt Go For Africa met een paar vaste goede doelen, bij Amsterdam - Dakar worden de voertuigen geveild aan de lokale bevolking en worden de opbrengsten aan de goede doelen gedoneerd. Dit is een beetje crù want de bevolking daar heeft een heel hoge pet op van de westerse auto's, die zijn immers altijd goed onderhouden, hier hebben we geld genoeg... Echter word er met dit soort rally's met zwaar afgeragde auto's gereden die de trip nog maar nèt hoeven te overleven. Omdat onze leeraar het hier niet zo mee eens was heeft hij Go For Africa opgezet. De auto's worden bij aankomst gebruikt als lesmateriaal, ook alle gereedschappen en uitrusting blijft daar en gaat naar enkele technische scholen en projecten, zoals een autosloperij en recycling.

Nou goed wij hebben dus besloten mee te gaan doen aan deze uitdaging (die overigens drie weken duurt) en we hebben met zn drieën Team-Legiyo opgericht. Ruim een week geleden hebben we een auto gekocht om mee te doen aan deze tocht, we zijn druk bezig met het maken van een website en hard op zoek naar sponsoren. Het sponsoren vinden is niet zo'n probleem aangezien we nu al een keer in Dagblad de Limburger hebben gestaan, we vier keer met verhaal en foto in De Trompetter komen (tijdens de reis), we hard aan het onderhandelen zijn met L1 en er in Dagblad de Limburger nog meer verhalen met foto's gaan volgen. Misschien gaat er zelfs een reporter van het dagblad mee op de reis om iedere twee à drie dagen een stuk te schrijven! Ook is ons toegezegd dat er een en ander op SBS6 uitgezonden gaat worden, dit wordt verzorgd door een of andere media opleiding in Zeeland die ook als team meegaan.

stukje uit de krant: klik

Wij staan overigens in dit stukje niet op de foto...

Ik heb dit hier gepost omdat er misschien wat mensen zijn die het leuk vinden dit te volgen, zoe nee, dan hoor ik het wel, zo ja, dan ga ik hier vaker verslag doen :D

Alvast een fototje van onze megastoere Nissan Patrol 3.3 Turbo uit 1989! 8)



Onze website is (wordt) www.team-legiyo.nl en de website van de stichting is www.goforafrica.nl waar je ook nog erg veel informatie kunt vinden! :D
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke


Joepie1958

Da's een bijna splinternieuwe Patrol :lol:
Welkom in 4x4 Land :D  :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

te gek joh, zetten jullie hem wel nog even in de was voor dat jullie vertrekken.

CiteerIk heb dit hier gepost omdat er misschien wat mensen zijn die het leuk vinden dit te volgen, zoe nee, dan hoor ik het wel, zo ja, dan ga ik hier vaker verslag doen  

lijkt me leuk om te horen hoe het jullie vergaat/vergaan is :thumbsup:
Smells like rubber

B-Witch

Natuurlijk gaan we dat volgen, heel erg leuk!!!
En goeie aktie :thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

strakke actie  :worship-cool:  en maak piccies onderweg!
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Youp

leuk dat het zo goed ontvangen word!  :D

hier wat mooie foto's van vorig jaar...

jaahaa... sneeuw in Afrika!


bergen....


en dan... puin!


vervolgens woestijn...


slapen in de kattenbak...


strand.... kilometers strand... (stranden van 400-500km aan een stuk  :shock: )


en voor de afwisseling... zand...


8)
opeloos benzine verslaafd...

Arrty

Stoere shit, die nieuwe leraar is begin van het jaar mijn mentor geweest, want ik zit bij je op school ;) (2e klas, zelfde opleiding)

Ziet er in ieder geval goed uit allemaal!
oorlopig nog met de fiets :D

Joep

Citaat van: "Arrty"Stoere shit, die nieuwe leraar is begin van het jaar mijn mentor geweest, want ik zit bij je op school ;) (2e klas, zelfde opleiding)

Ziet er in ieder geval goed uit allemaal!

Iemand uit Meerssen die in Remunj naar school gaat? Staat die school zo goed aangeschreven of is d'r in het Zuiden verder niets???



Maar mannen helemaal top dat dit jaar dit initiatief wordt doorgezet. En natuurlijk wil ik graag een mooi verslagje zien van jullie. Als ik jullie kan sponsoren met een liter peut dan stuur maar een pm'tje met de gegevens en dan maak ik het over. Ik ben zelf vorig jaar in Gambia geweest en inderdaad alle hulp is welkom. Mits het natuurlijk goed terecht komt, want ook daar lopen er rond die over de rug van andere proberen een beetje bij te sjnabbele...... :evil:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citaat van: "Joep"
Citaat van: "Arrty"Stoere shit, die nieuwe leraar is begin van het jaar mijn mentor geweest, want ik zit bij je op school ;) (2e klas, zelfde opleiding)

Ziet er in ieder geval goed uit allemaal!

Iemand uit Meerssen die in Remunj naar school gaat? Staat die school zo goed aangeschreven of is d'r in het Zuiden verder niets???



Maar mannen helemaal top dat dit jaar dit initiatief wordt doorgezet. En natuurlijk wil ik graag een mooi verslagje zien van jullie. Als ik jullie kan sponsoren met een liter peut dan stuur maar een pm'tje met de gegevens en dan maak ik het over. Ik ben zelf vorig jaar in Gambia geweest en inderdaad alle hulp is welkom. Mits het natuurlijk goed terecht komt, want ook daar lopen er rond die over de rug van andere proberen een beetje bij te sjnabbele...... :evil:

nou we hebben heel mooie stickers van 15 bij 10,5cm waar je een handtekening of een persoonlijk stukje tekst op kan schrijven. eigenlijk speciaal voor particulieren. wanneer je wat wil sponsoren mag je gerust wat op een sticker zetten! :D
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

kostda?? :wink: (sjeelski heb jij nog MFL stickers?? :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citaat van: "Dwars"kostda?? :wink: (sjeelski heb jij nog MFL stickers?? :mrgreen:)

echte bestickering is vrij duur (500 euro voor 12dm²) maar voor MFL willen we misschien wel een kleine uitzondering maken ;) maar voor je handtekening ofzo op een stickertje staat geen vast bedrag, alle donaties zijn natuurlijk welkom maar we doen het natuurlijk ook niet helemaal voor niks... zeg 10 euro (of meer  :twisted: ) ofzo :D
opeloos benzine verslaafd...

Youp

zo, gister de eerste echte (niet particuliere) sponsor binnen gehaald....

RSM Wehrens, Mennen & de Vries

8)  8)
opeloos benzine verslaafd...

karz

Had dit topic nog niet gezien, tof man :cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.