The best biking roads in the alpes

Gestart door DeWitte, 22 september, 2005, 18:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Een mooie site voor de liefhebbers van Les Alpes; alle infoKLIK HIER
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Yummie!!

ik wil best weer eens terug naar de "Passo Stelvio" (Dolemieten)







47 tornanti !!!!!!!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

super-affen-titten-geil Passo di Stelvio 8) volgend jaar MFL-Ride Out ri Dolle-Tieten :P
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik heb mijn Duc de foto's laten zien en hij kreeg meteen heimwee.
Zit dus maar een ding op. Daar moeten we naartoe.

DeWitte

ff wat in de groep gooien; zit er aan te denken volgend voorjaar (dus 2006) ri dolle tieten te koetsche (It). zit zelf te denken aan het hemelvaartweekend (25-28mei) :wink: Donderdags afrijden en Zondags terug :mrgreen: Up-tempo dan wel he?

wellicht eens samen komen om e.e.a. door te spreken??? wie heeft er interesse?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Kep vernomen dat je voor sommige "passen" moet betalen  :shock:
je weet wel zoals bij een ski lift  :oops:
is dat commercie of willen ze overlast beperken  :?:

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"ff wat in de groep gooien; zit er aan te denken volgend voorjaar (dus 2006) ri dolle tieten te koetsche (It). zit zelf te denken aan het hemelvaartweekend (25-28mei) :wink: Donderdags afrijden en Zondags terug :mrgreen: Up-tempo dan wel he?

wellicht eens samen komen om e.e.a. door te spreken??? wie heeft er interesse?

...helaas is de Stelvio rond deze tijd nog gesloten, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

standuc

Ik kan het kombineren met World Ducati Week in Misano.
Zal ook rond die tijd zijn.................... :lol:

DeWitte

He Gummi-Kuh (fellow Gs-er) :wink: allereerst  Welkom @ MFL. Is dat zo Stelvio nog dicht met hemelvaart ?:shock: heb ook al andere geluiden gehoord nl.

trouwens stel je aub HIER ff voor 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"He Gummi-Kuh (fellow Gs-er) :wink: allereerst  Welkom @ MFL. Is dat zo Stelvio nog dicht met hemelvaart ?:shock: heb ook al andere geluiden gehoord nl.

Ik ben er destijds met Pinksteren geweest, no problemo!
Echter, toen waren alle passen al open, dus het ligt waarschijnlijk aan de hoeveelheid aanwezige sneeuw.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Dr. A.

otor Forum Limburg Ghost

Zwerver

Hoe lang die passen dicht liggen is per jaar verschillend..

Makkelijkste is voor vertrek even kijken hoe het met de sneeuw is op de Stelvio :



Link:
Webcams Stelvio
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

kiek doa hant vier nog ins get aa 8)

thanx geert :wink:

edit; wie heeft er interesse om bijv. met de hemelvaart ri dolle tieten te bollen 8) tijd voor een polletje?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Als veilige datum dat de Stelvio open is kan je gemakshalve aanhouden na 15-6(richtlijn ANWB), echter dit is geheel afhankelijk van een evt. streng en sneeuwrijk voorjaar.Vergeet niet dat de Stelvio op 1 na de hoogste pas van W-Europa is.Over het algemeen wordt er altijd heel lyrisch gedaan over de Stelvio maar vaak valt het tegen en dan bedoel ik het rij-technische gedeelte van deze pas.Mijn voorkeur gaat altijd uit om de Stelvio te beklimmen vanaf de Italiaanse kant dan kun je tenminste de 48 haarspeldbochten bergop rijden.De afdaling richting Bormio vindt ik altijd spectaculair om dat hier rechte stukken door halfopen tunnelbakken inzitten.Op een zonnige dag tel je op de top gemakkelijk enkele honderden motoren dit geeft aan hoe populair deze pas is....en het staat ookwel leuk op je motor-cv.
Vrijwel ernaast ligt ook bv de Gavia-pas welke door sommigen alsnog spectaculairder gezien wordt, waarschijnlijk door het ontbreken van enige vorm van vangrails langs de diepe kloven.
Een lang weekend Stelvio is zeker te doen maar uit en thuis is a hell of a ride(immers niet iedereen heeft een GS( :lol: ).
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

DeWitte

hoeft idd ook niet perse de Stelvio te zijn; de Dolle Tieten zijn uberhaupt mooi om te rijden, er zijn ook zat kleinere passen waar je je met een motor heel goed kunt amuseren :yes6rs:

iig met de hemelvaart wellicht daar ergens een pension kamers/afhuren (waar je 's avonds een lekker wijntje of pilsje kan nuttigen) en van daaruit, wellicht in groepen gaan toeren. 8) en 's avonds sterke verhalen vertelle  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away