750 Supersport metamorfose

Gestart door Desmo-devil, 21 april, 2007, 20:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

De kogel is door de kerk, mede door het steeds vaker hebben van rugpijn na lange ritten, heb ik besloten om de Duc totaal te gaan veranderen. Geinspireerd door de Duc Streetfighter heb ik besloten de zithouding drastisch te gaan veranderen. Een andere kroonplaat is reeds aangeschaft dus er komt een superbikestuur op. Aangezien de racekuip dan niet meer past komt er een stuurkuipje op. Uiteraard wil ik weer niet kiezen voor kant en klare (peperdure) oplossingen dus heb al een paar ideetjes uitgebroed en die liggen nu op de tekentafel. Iig wordt dat dus mijn project voor deze winter.
Dus wie heeft nog liggen : superbike stuur, stuurklemmen, handbeschermers ( cross) , stuurkuipjes ,lange stalen remleidingen, kleine km en toerenteller, laat het even weten wellicht kan ik er iets mee en neem ik het van je over.
Wordt vervolgd.

Timeeh

Ik ben benieuwd wat er op de tekentafel ligt!  :lol:

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Er was niks bij de post vandaag Desmo :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

#49
Sorry lukt me niet om een ingescande tekening te uploaden  :(

Yvil

Ik zie geen afbeelding hierboven  :dunno:

Ben ik de enige of is er iets mis gegaan?

Timeeh

Citaat van: Yvil op 29 oktober, 2009, 13:33:29
Ik zie geen afbeelding hierboven  :dunno:

Ben ik de enige of is er iets mis gegaan?

Kzie ook niks. Denk dat ie alles heeft weggehaald!

Desmo-devil

alle onderdelen zijn binnen en moto is inmiddels gestript. piccies volgen zsm.

Steefke™

Ik ben razend benieuwd naar je creatie :yes6rs:
Smells like rubber

Desmo-devil

#54
tweede hands kroonplaat gekocht op marktplaats en een set nieuwe stuurklemmen. Deze op de kroonplaat bevestigd. Omdat ik echter een centimeter of 4 te kort kwam ( hoogte van de clip-ons) heb ik de nieuwe kroonplaat bovenop de oude bevestigd.


Ik heb inmiddels een stuurkuipje gekocht en alvast eens geplaatst (hier nog met de clipons)




Inmiddels heb ik de klokken uit elkaar gedraaid en een nieuwe cockpit gemaakt


Handkappen zijn er inmiddels ook , ben alleen nog aan het wachten op het stuur


als ik het stuur heb kan ik gaan kijken welke kabels en leidingen ik moet gaan verlengen, maar ik denk dat het meevalt. Ben ook nog op zoek naar zijkapjes omdat ik het geheel zo te kaal vind, mijn beste optie tot nu toe zijn de zijkappen van een peugeot speedfight scooter maar ben er nog niet uit.

wordt vervolgd


Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Zoals ik het op de foto's kan zien heb je nog niet zo heel veel gewonnen qua stuur-/zithouding.
Je hebt nu toch weer de clip-ons gebruikt. Ga je toch nog dat superbike stuur gebruiken? Dat zal volgens wij namelijk wel heel veel schelen qua hoogte en kun je ook meer naar te toe draaien.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb hier ook wel eens over nagedacht ivm het rij-comfort, maar ik moet dan in de kuip gaan zagen en dat zie ik niet zitten.

Suc6 :yes6rs:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Desmo-devil

Natuurlijk ga ik een superbike stuur plaatsen dat was de hele opzet  :-X
Zie tekst bij de foto,s
Ben nog op het stuur aan het wachtten.

Desmo-devil

#59
Vandaag stuur gekregen dus alles eens kunnen opbouwen. Koppeling en remleidingen zijn helaas net te kort dus gaat niet werken.
Kan nu beginnen aan de definitieve afwerking. Excuses voor de slechte foto's zijn met de gsm gemaakt





Onderste lampje van de km teller is gesneuveld :evil:

Stuur is erg breed en ik denk dat ik het nog een stukje ga inkorten.

Oh ja @ Dwars , was me toch nog een uurtje aan het vervelen dus heb nog wat stickers voor je geknipt  :mrgreen: