Hoofdmenu

Stoner

Gestart door Desmo-devil, 24 juni, 2007, 16:58:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

appels met peren :wink:

Dezelfde fabrieken, dezelfde budgetten !!

ga me nou niet vertellen, dat er voor super-bike en Gp-racerij dezelfde inspanningen worden geleverd? dat de budgetten gelijk zijn en nog sterker dat je super-bike en gp met elkaar kunt vergelijken.  :?

zijn niet te vergelijken idd

motoGP is prototype racerij.
SBK is  productiefietsen in racetrim

met uitzondering van ducati wellicht..want hun huidige 999F07 is in niets behalve het kuipwerk nog een straatgerelateerde 999.
Wist je dat bij Ten kate de SBK race honda's hub carriere starten als straatfiets..staan daar gewoon in de showroom als straatmotor..en worden er vervolgens uitgehaald om te worden omgebouwd naar SBK spec racer

bij Ducati niet..iedere 999 racer voor de sbk wordt in de fabriek geboren als racer..

Een 999F07 (of F05/6 Whatever)  heeft niks meer te maken met een productiefiets in racetrim..muv de vorm van het kuipwerk en de typenaam wellicht...blokken worden speciaal gebouwd voor de sbk en maken gebruik van onderdelen waar een straatfiets nog nooit van gehoord heeft..

verder worden er voor de sbk vs de motogp absoluut niet dezelfde inspanningen geleverd..wederom muv ducati (want die hebben de sbk nodig als marketing  / verkoop)
Sterker nog..buiten ducati is er niet één fabrikant die als 100% fabriekteam in het SBK aanwezig is..

Toseland's honda= Tenkate? ..niet Honda Japan / HRC factory
De suzuki's van corona / alstare?  privéspul..van batta..niet van suzuki japan
De yamaha van Haga..fietske van de italiaanse Yamaha importeur..echt niet officieel Yamaha Japan..

De Duc van Bayliss?  101% Ducati factory.

Ducati kan niet zonder de SBK...de Japanners wel..die verkopen ook wel supersports zonder de SBK

Desmo-devil

Jullie begrijpen mijn standpunt niet. Het enige wat ik wil zeggen  is dat Ducati al lang zijn sporen verdiend heeft in de racerij. Ik wil SBK helemaal niet vergelijken met moto GP.
In verhouding heeft Ducati altijd een minder budget zowel in moto Gp als SBK als de Japanners dat is het enige wat ik bedoelde.
Ik vind het trouwens een beetje overtrokken. Als Rossi wint dan ligt dat aan de rijder en niet aan de fiets en als Stoner wint dan ligt dat aan de fiets en niet aan de rijder ! Dat is toch wat je wilt zeggen Dwars ?
Als je 5 van de 8 races wint dan kan je echt wel een stuk sturen.

DeWitte

wat ik wil zeggen is dat als Rossi op die Duc zou zitten en Stoner op de Yammie: Stoner er net zo vaak naast lag als vorig jaar :wink:

Ut stukkie sturen zal Stoner vast en zeker wel door hebben, wil ut niet bagataliseren. Maar de brommert (duc dus) in deze maakt heeeeeeeeeel veel goed :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"wat ik wil zeggen is dat als Rossi op die Duc zou zitten en Stoner op de Yammie: Stoner er net zo vaak naast lag als vorig jaar :wink:

Ut stukkie sturen zal Stoner vast en zeker wel door hebben, wil ut niet bagataliseren. Maar de brommert (duc dus) in deze maakt heeeeeeeeeel veel goed :yes6rs:
:stupid:
Smells like rubber

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Jullie begrijpen mijn standpunt niet. Het enige wat ik wil zeggen  is dat Ducati al lang zijn sporen verdiend heeft in de racerij. Ik wil SBK helemaal niet vergelijken met moto GP.
In verhouding heeft Ducati altijd een minder budget zowel in moto Gp als SBK als de Japanners dat is het enige wat ik bedoelde.
Ik vind het trouwens een beetje overtrokken. Als Rossi wint dan ligt dat aan de rijder en niet aan de fiets en als Stoner wint dan ligt dat aan de fiets en niet aan de rijder ! Dat is toch wat je wilt zeggen Dwars ?
Als je 5 van de 8 races wint dan kan je echt wel een stuk sturen.

heel extreem gezocht zou je dat idd kunnen stellen...

Rossi is de (veruit imo )betere rijder..
Ducati Desmo16 800 de betere fiets momenteel.

en ja..uiteraard heeft ducati een glorierijk raceverleden en hoeven ze zich echt niet te schamen door in Bolonga.
wel mooi dat ze het goed doen nu..alhoewel het nog afwachten is wat het allemaal aan het einde van het jaar nog wordt he.

Van mij mogen ze zeker de titel binnenhalen..
maar ik blijf erbij..stoner is nog lang geen rossi..vergeet niet dat iedereen een tijdje terug helemaal lyrisch was over Dani Pedrosa..dat zou wel eens ff de nieuwe Rossi worden...alez..

Wederom wordt dit seizoen bewezen dat niks zeker is in de racerij tot de laatste finish vlag in de allerlaatste race..
bedoel...als iemand mij aan het begin van het seizoen 2006 had verteld dat Nicky Hayden in 2006 Wereldkampioen MotoGP zou worden had ik onmiddelijk voor een volslagen leek verklaard..

afwachten nog maar ff..of Casey het gaat redden

:wink:

standuc

Rare discussie in mijn ogen. :banghead4rv:
Feiten tellen:

Stoner staat veruit aan kop, een combinatie van rijder, machine en het materiaal zoals de banden.

Alleen als alles klopt dan kun je voren meerijden. :yes6rs:

En als groot Duc fan zal het aan mijn reet roesten waardoor Casey de MotoGP dans leidt. Ik geniet van elk moment dat hij dit volhoudt.
Daarbij heeft Casey in een rechtstreeks duel bewezen dat hij een geduchte tegenstander is voor Valentino (ook in mijn ogen nog steeds de beste van het veld).
:twisted:

Desmo-devil

Ik blijf het herhalen  : Stoner is een super rijder.
Als je een race zo strak kan rijden van begin tot einde met die ronde tijden dan ben je imo een absolute topper.
Hele weekend de snelste en de beste. Dik verdiende overwinning !
Ook op die korte baan van Laguna Seca en dan die brute Duc zo door de
"kurkentrekker" sleuren, geweldig.
Trouwens ook petje af voor Vermeulen, super race gereden.
@ Dwars , kratje Alfa was het toch he.  :lol:  :lol:

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"@ Dwars , kratje Alfa was het toch he.

ja probleemdrinker :mrgreen: was ut seizoen al om dan?? :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ja ja ik weet het , je moet nooit de krat leeg drinken voordat de beer geschoten is of zoiets. Maar als Stoner de rest van het seizoen op zijn fiets blijft zitten, ziet het er toch somber uit voor "il Doctore".

Ik zet erop dat Stoner drie races voor het einde in zijn "eigen" thuis GP van Australie wereldkampioen wordt.  8)

Steefke™

Gloeiende wat ging die Stoner er vandoor, wordt tijd dat Rossi den riesbrenner gaat inruilen :wink:
Smells like rubber

Desmo-devil

:nana9oi:  :nana9oi:  :nana9oi:  :nana9oi:  :nana9oi:  :nana9oi:
:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

DeWitte

ja zo schiet ut niet op met die Yamaha/Rossi, zelfs de Soepzoekie ging harder en de kawa zat um in de nek te hijgen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"ja zo schiet ut niet op met die Yamaha/Rossi, zelfs de Soepzoekie ging harder en de kawa zat um in de nek te hijgen :?

en dat nog wel met een nieuw blok :shock: normaal worden ze beter maar bij die reisbrenners gaat het alleen maar achteruit  :?
Smells like rubber

WhomBom

had ie dat blok al erin voor deze race? vond het iig sneu voor rossi   :?  maar wel weer toppie voor hopkins  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Desmo-devil

Nieuw blok zat nog niet in de Yammi.