Hoofdmenu

Stoner

Gestart door Desmo-devil, 24 juni, 2007, 16:58:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Hey Suzuki girl , sinds Stoner wint zie ik hier geen verslagen meer van de moto GP. Heb je soms wat tegen Ducati ? (grapje)
In ieder geval ik vind het super hoe die jonge gast tekeer gaat en niet omdat hij nou toevallig op een Ducati zit. Ik bedoel Capirossi heeft dezelfde machine en die komt er  helemaal niet aan. Stoner rijdt Rossi helemaal zoek en Edwards wist vandaag ook niet wat hem overkwam en dat op een natte baan. Geweldig wat die gast laat zien. Ik hoop echt dat die jongen wereld kampioen wordt , zou ook voor Ducati een enorme opsteker zijn.

B-Witch

Bij deze  :wink:

CiteerMotoGP: Stoner veruit de sterkste op opdrogende baan

Casey Stoner heeft op het opdrogende asfalt van Donington Park de Grand Prix van Engeland gewonnen. De jonge Aussie was veruit de beste tijdens de wisselende weersomstandigheden. Bij de start van de race was de complete baan nat maar naarmate de wedstrijd vorderde onstond er een droog spoor. Hierdoor kregen de regenbanden het zwaar te verduren.

Bij de start waren het pole-sitter Colin Edwards en Dani Pedrosa die de kop namen. Al snel werden de twee bijgehaald door Nicky Hayden, Stoner, John Hopkins, Valentino Rossi, Chirs Vermeulen en Anthony West. Kort daarna was het wereldkampioen Hayden die onderuit ging en zijn race verloren zag gaan. Ondertussen wisten Edwards en Stoner een gat te slaan met de anderen.

Vervolgens was het de van de zeventiende plaats gestarte Anthony West die, gelegen op een vijfde positie, de grindbak bezocht. The Ant kon zijn race nog wel vervolgen en kwam als elfde over de streep. Rossi wist beide Suzuki-coureur Vermeulen en Hopkins voorbij te gaan en ondanks een uitstapje door het gras de derde plaats te pakken. Vooraan was het Stoner die halverwege de race eenvoudig Edwards passeerde. De Texas Tornado had teveel van zijn banden gevergd en moest de jonge Australiër laten gaan.

Loris Capirossi die de eerste helft van de race niet in het spel voorkwam wist goed raad met een opdrogende baan. Roodkapje reed binnen korte tijd naar de zesde plaats en leek op weg naar een podium. Tot het moment dat de ervaren Italiaan zijn Ducati op zijn kant legde. Naar het einde van de race toe wist Vermeulen het gat naar Rossi te verkleinen. Vier ronden voor het einde stak de Australiër zijn Suzuki voorbij de Yamaha van The Doctor en nam de derde plaats over.

Aan de kop was het Stoner die een groot gat geslagen had naar Edwards. De Ducatist kon vrij eenvoudig naar de finish rijden en zijn vijfde zege van het seizoen te pakken. Door de vierde plaats van Rossi, is de voorsprong in de titelstrijd opgelopen naar 26 punten in het voordeel van Stoner.

En Desmo, nee hoor heb niks tegen Ducati  :wink:
Ik was natuurlijk weer es op joets  :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil


Hakinnen

alez,,stoner is goed bezig..vorig jaar lag ie er alleen maar naast..

een rossi is het nog lang niet...

hij heeft het voordeel van de duc...

enige motor die 100% okay lijkt te zijn..

de yammie M1 is niet okay aldus rossi
de Honda RCV is gemaakt rondom pedrosa..die doet er niks mee en hayden kan er niet mee overweg.

duc heeft + de power en nog belangrijker...een 100% goed injectiesysteem, een 100% goede tractioncontrol en magnetti-mareli's superontsteking.

duc is de enige fiets die het zowel qua rijwielgedeelte , qua power en als allerbelangrijkste..qua het op het asfalt zetten van die power voor elkaar heeft..aldus de heren "insiders"

Had rossi die fiets was ie waarschijnlijk al ver uitgelopen in de stand
had stoner de yam van rossi...was het maar afwachten geweest

ik denk dat stoner niet in staat is om rossi zoek te rijden..het is nu meer zo dat de desmosedici 800 de yam M1 zoek rijdt.

capirex?  alez..oud aan het worden, vader aan het worden en heeft bovendien als taak om stoner op te leiden en de fiets af te stellen..die hoeft niet meer te knokken..

van mij mag stoner 'm winnen dit jaar
tof voor ducati...als ze het redden..de jappen te kijk zetten in de motoGP

Motzippaldy

Volgens mij ligt alles aan Bridgestone & Michelin  :shutup:
Proud on the South  

Desmo-devil

Logisch verhaal Hakki. Maar ook al heb je de beste fiets je moet het toch nog doen en zoals je al zei, er niet vanaf vallen.
En zoals zondag op een natte baan komt het toch voor 50 % op de rijder aan imo.
Ik vind het wel lachen dat de Jappen met hun megabudgetten geen fatsoenlijke fiets op de baan krijgen.

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Ik vind het wel lachen dat de Jappen met hun megabudgetten geen fatsoenlijke fiets op de baan krijgen.

is ook de 1e keer sinds mensenheugenis, dus toeval dit suc6 van Ducati??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

appels met peren :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Een Ducati (desmo) fan voor het leven :)
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

appels met peren :wink:

Dezelfde fabrieken, dezelfde budgetten !!

Desmo-devil

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Een Ducati (desmo) fan voor het leven :)

Ja je kan natuurlijk ook doorschieten, wat lelijk !

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

appels met peren :wink:

Dezelfde fabrieken, dezelfde budgetten !!

ga me nou niet vertellen, dat er voor super-bike en Gp-racerij dezelfde inspanningen worden geleverd? dat de budgetten gelijk zijn en nog sterker dat je super-bike en gp met elkaar kunt vergelijken.  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Logisch verhaal Hakki. Maar ook al heb je de beste fiets je moet het toch nog doen en zoals je al zei, er niet vanaf vallen.
En zoals zondag op een natte baan komt het toch voor 50 % op de rijder aan imo.
Ik vind het wel lachen dat de Jappen met hun megabudgetten geen fatsoenlijke fiets op de baan krijgen.


hmmm.."geen fatsoendelijke fiets op de baan krijgen" is wellicht wat een wat uh..knarse uitspraak desmo.

enuuh..enig idee wat ducati qua budget heeft voor de motoGP..? alez,,het is echt niet zo heel veel minder als "de jappen " hoor..

de beste fiets qua basis is toch echt sinds jaar en dag de Honda RCV..Vindt ongeveer iedere rijder die er eens mee gereden en vergeleken heeft..
De Duc heeft het voordeel van ..tractioncontrol..en wel een 100% functioneerde traction-control..net als ze in de SBK dat voordeel hebben..
Er is nog geen één japanse fabrikant die tractioncontrol 100% in orde heeft..ook honda niet..Hayden liet 'm laatst zelfs uitzetten en was sneller zonder..
Het moeilijk eraan is dat je op een motor af en toe wat wheelspin wilt hebben ..en een tractioncontrol vookomt wheelspin.. De systemen van de Japanse fabrikanten doen het goed..maar te goed..ze laten wanneer ze op 100% functie staan afgesteld geen enkele "non-traction" toe..
Het systeem van ducati wel..das het verschil..bij Honda / Yamaha e.d staat de traction-control of aan..of op half functioneren ..of op uit.
Die van ducati is min of meer traploos instelbaar..zodat de mannen op de ducs tractie hebben wanneer ze het nodig hebben maar ook een keer wat wheelspin kunnen creëren wanneer ze dat beter uitkomt.

Daarnaast heeft ducati een voortreffelijke magnetti-marelli onsteking en een injectiesysteem dat 100% okay is...

Het moge duidelijk zijn dat die duc met al zijn power nergens was als ze de power niet op het asfalt kregen..en daarom zijn ze zo sterk denk ik..
niet omdat die fiets op zich zoveel beter is..maar omdat ze de techniek die erin zit en die nodig is anno 2007  net iets beter naar hun hand en de wens van de rijder kunnen zetten....

Hoezeer ik ook ducati fan ben..ik ben er van overtuigd dat als rossi dezelfde electronica (lees : o.a een 100% goede tractioncontrol) op die Yammie M1 had dat ie stoner zonder meer vet om de oren reed..

Rossi is imo de beste coureur..veruit..en Honda's RCV de beste fiets..he onbreekt ze momenteel beide alleen even aan de middelen om het plaatje 100% kloppend te maken.

ander onderdeel van dat plaatje zijn de banden zoals motzy al aahaalt..bridgestone vs michelin..

ja..de rijder moet het doen...klopt..zeker in het natte..
maar het complete plaatje moet kloppen he..notoire regenmannen als een vermeulen konden stoners tempo ook niet hebben ..maar geloof me..dat tempo komt niet alleen van stoner..het is de coureur samen met de motor samen met de banden..bij stoner klopte het..bij de rest ergens nog niet helemaal..

;)

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"Volgens mij heb jij al een jaartje of 12 geen superbike race gekeken ??

appels met peren :wink:

Dezelfde fabrieken, dezelfde budgetten !!

yep

al komt het wat budgetten betreft redelijk in de buurt van elkaar..ducati heeft als kleine fabriek een ontzettend groot aandeel gereserveerd voor de racerij..

en voor de rest heeft imo dwars gelijk..motoGP vs SBK is appels met peren.