Schalkse® weekje France

Gestart door Schalkseruiter®, 14 augustus, 2007, 20:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schalkseruiter®

Hoi Allen:
Efkes een kort verslagje met m'n picies.
Voorgerecht
Maanden geleden besloten om voor de eerste maal in mijn leven op reis te gaan,samen met mijn zwager als een klein kind liggen aftellen naar DE datum...nl 30/07/2007 was onze vertrekdatum en we zouden een weekje wegblijven(hebben velen  hier van genoten me dunkt :lol:  :lol: )Doch we waren zo blij als een kermisvogel  of laat ik beter zeggen als een klein kind op een morgend van 6 december.
De voorbereiding van het weekje was eentje van 2 overnachtingen in een chambre dhotes (eerste en laatste nacht in het zelfde) de rest tussendoor op campings.
Hoofdschotel
Vertrokken op maandag 30/07/2007 om 4 uur 's morgens en koud dat het was,alhoewel ik mijn dikke vest bij had vertikte ik het van deze aan te doen(kwas veel te euforisch).
Aangekomen in Frankrijk


onderweg een koppeltje vossen tegen gekomen die zelfs nog niet zo schuchter waren   neee geen vossend koppeltje hé :roll:
Dus op weg naar onze eerste overnachting want onze eerste dag telde maar liefst 750KM zonder één km snelweg.
's middags toch maar een stopje gemaakt om te kokkerellen

nadien op een rustig tempo verder

Departement Allier...een ondergewaardeerde streek waar de mooie baantjes er best mogen wezen.

Mensen tis daar de moeite...warm ontvangst,lekker eten,mooie omgeving en ik kan er nog veel meer slijk opleggen maar de foto's zeggen genoeg.





verder laat ik een beetje foto's zien waar we geweest zijn,kan bijna geen plaatsen meer benoemen maar twas de moeite
maar de foto's komen in vogorde van noord naar zuid.




plaats voor brood moesten we improviseren..... :wink:

zelfs voor de pastoors heb ik een plaatsje in mijn hart


Mijn eerste bergske....best trotsop op dat moment

onze behoeften moesten we ook doen

bochtjes dalen en klimmen

adembenemend als je dit voor het eerst ziet :shock:

onze eerste camping te danken aan de ANWB poi's van de zumo

toch wel handig als je deze bij hebt
wegen in de rotsen jawadde

zelfs allemaal beestjes
(wie zoekt die vindt....)


Onze opzet was tot in Andorra tegeraken met dagtrips tussen de 450 en de 550 km,dit was echter TE zwaar en we hebben tot onze spijt Andorra moeten achter laten daar we pech hadden met het repareren van de zelfgemaakte GPS houder die we terplaatste moesten zien te fixen en alsook opkomend onweer dat ons belette om door te trekken tot daar(onervaren zie je).Nader hoorden we van mensen dat we toch wel blij moesten zijn dat we niet doortrokken daar het onweer niet van de poes was,in de verte zie je het opkomen


Dan maar naar Middelands zee gebied,waar we op de eerste camping niet welkom waren. "PAS DE MOTARDS" en we wisten het.... :twisted:  :twisted:
Narbonne plage (den deze in zijn nopjes want hij dacht hier eens IETS te zien,jawadde vergeet het....een godverlaten strand jaaaaa)





oeps...Schalkse wordt toch beloond
:razz:  :razz:

Mooie uitzichten



pittoreske huizekes


's morgens 6 uur vertrek....fraai beeldje

De Pont d'Arc is een natuurlijke brug vlakbij en over de rivier de Ardèche gelegen. Hij staat vlakbij de ingang van de Gorges de l'Ardèche, 2 kilometer van de plaats Vallon-Pont-d'Arc in de oude provincie Vivarais in het zuiden van de Ardèche in Frankrijk.

De rotsen vormen een 59 meter lange en 34 meter hoge brug over de rivier de Ardèche. De natuur heeft een natuurlijke boog gevormd over de rivier. Het water, wat hier 's winters heel hoog staat, heeft de boog uitgesleten.



Daar ook een lusje gereden natuurlijk....de moeite neem het van mij aan..


Nagerecht



voor de rest nog onder den indruk en aan't nagenieten.
gereden track:

Schalkse®
NB: rest foto's

DeWitte

:worship-cool: very nice fotorep  :wink: volgend jaar wil ik mee, daar wordt tenminste 's avonds goe doorgezoope  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz



Daar heb ik ook nog eens gekayaked :cool:

Zeg wat heb jij voor een Garmin :shock:  ?  Hoeveel tracklogpunten kan die kwijt ?
Of heb je tussentijds opgeslagen op een laptop ofzo ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schalkseruiter®

CiteerZeg wat heb jij voor een Garmin ? Hoeveel tracklogpunten kan die kwijt ?
a zuma...héél veel 10.000X? dacht ik moet ik effe opzoeken
Schalkse®

B-Witch

Super reportage Schalkse 8)  8)  8)
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Citaat van: "Schalkseruiter®"Hoi Allen:
Efkes een kort verslagje met m'n picies.

Mooie reportage en mooie pics Schalkse.  Flinke trip voor je eerste grote reis. Chapeau !! :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Citaat van: "Schalkseruiter®"
CiteerZeg wat heb jij voor een Garmin ? Hoeveel tracklogpunten kan die kwijt ?
a zuma...héél veel 10.000X? dacht ik moet ik effe opzoeken
Schalkse®

Maar daar staan er toch meer dan 10000.  Je gebruikt er ongeveer 10000 per dag zie ik.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"Super reportage Schalkse 8)  8)  8)
:stupid:

mooie piccies :thumbsup:  inderdaad leuk uitzicht :whipping:
Smells like rubber

Schalkseruiter®

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Schalkseruiter®"
CiteerZeg wat heb jij voor een Garmin ? Hoeveel tracklogpunten kan die kwijt ?
a zuma...héél veel 10.000X? dacht ik moet ik effe opzoeken
Schalkse®

Maar daar staan er toch meer dan 10000.  Je gebruikt er ongeveer 10000 per dag zie ik.
Ik weet dat ik 3185 KM gebold heb en mijn triplog stond op 20%...ik geloof dat het 10x10.0000 punten is dat ie aan kan
Schalkse4
NB: Thx voor de positieve commentaar :!:  :lol:

Menke

He mooie foto's :thumbsup:
En inderdaad herkenbare foto's :roll:
Plage Narbonne dit jaar geweest
En PONT DU ARDECE  :D
Heerlijk daar kun je je amuseren :wink:
aan de foto's gezien  I NICE TRIP 8)

@Nippon


De Generaal


Desmo-devil

Mooie foto,s en ook voor mij een paar herkenningspunten.
4 jaar geleden met het vrouwtje daar een week gereden in de bergen rond Nimes en in de Camarque.

Busaberke

Mooie reportage. Ik heb jaren geleden daar een soortgelijke tocht gemaakt (met een camper  :banghead4rv: ) Mooie streek, alleen jammer dat er zoveel van die kl*te Fransosen zitten.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Citaat van: "Busaberke"Mooie streek, alleen jammer dat er zoveel van die kl*te Fransosen zitten.

Les Français sont très sympathiques  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"