Morgen proefrit Honda VFR750F...Jullie mening graag...

Gestart door Yvil, 19 oktober, 2007, 18:10:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Varadero3005

Bij Rekers zou ik nog geen ventieldopje kopen.

Helaas is mijn dealer nu failiet (motorhuis Geleen )maar persoonlijk was ik daar zeer tevreden , anderen weer niet. Ook ik moet nu opzoek naar een andere zaak en al jaren hoor ik alleen maar goede berichten over margraten dus denk ik dat dit ook mijn nieuwe adres gaat worden ofschoon ik ook erg gecharmeerd ben van Heuts in Schin op Geul. Hier staan echter maar een handvol motoren in de verkoop maar de eigenaar/monteur is zeer vakkundig. Voordeel is dat deze zaak in het seizoen altijd tot 19.00 uur geopend is en elke zondagmiddag.

Dutch FZ6

Schepers in Brunssum heeft voor dat geld ook nog een hele mooie, opgeknapte Kawa Zephyr 750 naked staan.....

als ik nu geen hele mooie Yammie had wist ik 't wel.....

dus gewoon 's binnenlopen en kijken  :roll:

Kijken kost immers nix.

T. :cool:
Never be afraid to slow down....... 8)

Yvil

#32
Ben nu heel serieus aan het overwegen om die GSX-F 600 te kopen in Margraten. Heb eigenlijk voor
donderdagmorgen al afgesproken voor een gesprek waar misschien maar eens een knoop wordt doorgehakt...

ff de gegevens:
   Soes GSX-F600 van 2002
   +/- 31000 gelopen
   Goede banden, tandwielen, enz.
   Knalgeel  :shock:
   Vr.pr €3200,- (Deuk in uitlaat en ietsiepietsie barstje in n kuip, dus simpelweg omgevallen)

Rede voor deze keuze... Ik studeer momenteel nog(steeds :oops:) en heb mn zaakjes redelijk op orde, maar
financieel hebben we het niet overdreven breed. Onderhoudtechnisch is zo'n GSX-F goedkoper (heb ik me dus laten vertellen) dan de "sportievere/krachtigere" motoren binnen mijn budget. Ook zit er wel ff verschil in bouwjr. '02 en '92(die VFR). Daarnaast is het natuurlijk mn eerste motor en is het misschien wel verstandig voor mij om stapje voor stapje over te stappen naar het (nog) leukere speelgoed. Oké, uiterlijk van de GSX-F is niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar die (in dit geval) lelijke kuip heeft zo ook wel weer z'n voordelen t.o.v. bijv. de Bandit. Dan heb ik het over een stukje bescherming tegen de elementen en bij hogere snelheden lijkt me.

Pech kun je altijd hebben, maar hoofdreden: Minder financieel risico... Of niet?  :dunno:

Het is uiteraard mijn persoonlijke keuze die ik dan ook zelf moet maken, maar toch de vraag van mijn kant... Kunnen jullie je n beetje vinden in deze redenatie?!? Ik stel een ieders mening zeer op prijs!! :yes6rs:

Thnx,
Y

DeWitte

kijk dat het JEUKT geloof ik je meteen :yes6rs: :mrgreen: , maar wrom wil je perse die beslissing ZO snel nemen?

Motoren zat!!!!! :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars op 24 oktober, 2007, 07:45:22
kijk dat het JEUKT geloof ik je meteen :yes6rs: :mrgreen: , maar wrom wil je perse die beslissing ZO snel nemen?

Motoren zat!!!!! :yes6rs:

:stupid:
Smells like rubber

Toledo

http://www.autotrader.nl/BIKES/search/bikes-search-page.jsp    kijk hier eerst effe, tik je budget in en hoeveel km je rond je woonplaats wil zoeken. Mischien komt er wel iets langs wat je toch nog beter bevalt.
Maar een gsx vind ik persoonlijk een goede beginnersmotor. Je krijgt voor een lager budget toch een betrouwbare, jonge en met lage kmst zijnde motor. En is prima voor de eerste ervaring mee op te doen. En als je hem na een jaar of zo kwijt wil zijn ze beter in te ruilen, dan een oudere (snelle zware) met hoge kmst. En het uiterlijk zie je toch niet zoveel van als je erop zit. Succes ermee
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

d'r Blieje

Tja.....

Ben jij een weegschaal?
Bij iedere vraag/motor heeft iedereen wel een gevoel waar hij/zij z'n mening op zal baseren.
Die zullen dan net zo ver uit elkaar liggen als er soorten motoren zijn  :mrgreen:

De shit van internet is natuurlijk dat je honderde leuke machines ziet met waarschijnlijk nog leukere prijzen. Maar het verhaal achter die motoren ken je niet. Niemand schrijft dat dat zijn motor zo goedkoop is omdat hij helemaal is afgetrapt! Maar die prijs heb je wel in je hoofd als je naar een dealer gaat... dat valt dus altijd wat tegen. Maar bij die dealer kun je wel nog terug met eventuele mankementen.
Als je gaat kopen, en je bent niet zeker van je zaak, kijk dan eens of een keuring door de Promotor adviseur iets is?

Verder denk ik dat je, zeker in het begin, beter af bent met een wat tammere motor (lees niet te sportief/krachtig).
Iedereen maakt in het begin (inschattings)fouten, en de gevolgen zijn imo afhankelijk van de grootte/vermogen van je bike. Leef je daarom eerst lekker uit op bijv. een GSX-F600 en over een tijdje, wanneer de finacien dat ook toelaten, stap je over op een zwaardere machine. Als je daar nog trek in hebt tenminste  :D

Ohw ja...
Doe je eigen ding, waar jij je lekker bij voelt. Het is natuurlijk kut wanneer het mis zou gaan, maar nog kutterder als dat gebeurt omdat je naar iemand anders hebt geluistert!  :yes6rs:
Blieve lache...8)

Hakinnen

hakki says:

TL1000S kopuh!

kosten niet veel..en ze zijn cool

kun je mee tuffen, kun je mee raggen

als je jezelf een beetje in de hand hebt luistert ie naar je als een schoothondje
moet het later wat harder heeft ie daar geen problemen mee
Heb je jezelf niet in de hand ..staan laten..TLS is de baas.

Dutch FZ6

Citaat van: Black FZ6 op 23 oktober, 2007, 18:48:48
Schepers in Brunssum heeft voor dat geld ook nog een hele mooie, opgeknapte Kawa Zephyr 750 naked staan.....

als ik nu geen hele mooie Yammie had wist ik 't wel.....

dus gewoon 's binnenlopen en kijken  :roll:

Kijken kost immers nix.

T. :cool:



Wat meer info:

Merk: KAWASAKI
Type: ZEPHYR 750
Bouwjaar: 1994
Teller: 30.472 Km
Kleur: Anthraciet
Prijs: € 3.750,-
Garantie: Ja

Schepers Motoren Design Special incl. grote beurt, ketting en tandwielen en nieuwe banden.
Speciaal spuitwerk, divers polijstwerk, design spiegels, led-knipperlichten, stalen remleidingen, valblokken en schermpje.

Kortom een exemplaar waar je echt naar moet komen kijken.



zei ik toch........ KIJKEN kost nix !!

T. :cool:
Never be afraid to slow down....... 8)

Yvil


FZ6
Thnx voor het mee denken/zoeken!!!  :thumbsup: Sorry, maar smaken verschillen.  :?

Verder is de update alweer dat ik ook niet voor de GSX-F ga........... :(

Na alweer een nachtje onrustig slapen heb ik besloten dat ik die alleen maar zou kiezen
voor de eventuele economische voordelen en daar heb ik niet al dat geld voor het rijbewijs
in geïnvesteerd :) Dat heb ik gedaan omdat ik heel mn leven al wil rijden en dat voor mn
lol en ontspanning wil doen. Als het ware een uitlaatklep.... Voor mijn gevoel gaat dat niet
lukken op die GSX-F, al had John in Margraten een heel goed verhaal daarvoor ;)

Heb weer met een vriend gepraat wat zelf n aantal jaren GSX-F heeft gereden en heb zijn
ervaringen eens goed aangehoord. Niet negatief naar de GSX-F toe, maar ook niet positief
naar mijn wensen...

Jullie zullen wel denken.... Die vindt nooit wat hij wil met al die eisen  :lol: Ik hoop zelf dat
dat wel gaat lukken als ik maar een beetje geduld kan opbrengen.

Ik ga ook eens een proefrit op een tl1000s proberen te regelen... Heb nooit op een 1000der
gereden en ben wel erg benieuwd. Los van het fwit of het verstandig is  ;) Denk mezelf goed
in de hand te hebben, maar motorrijden is toch weer iets nieuws en een beetje een verhaal
appart  :mrgreen:

Als jullie het nog willen volgen tot Laterszzz  :oops: Ik weet, ik ben erg en ongeduldig  :twisted:

Grtz, Y
   

@Nippon

Citaat van: Black FZ6 op 24 oktober, 2007, 19:10:42
Citaat van: Black FZ6 op 23 oktober, 2007, 18:48:48
Schepers in Brunssum heeft voor dat geld ook nog een hele mooie, opgeknapte Kawa Zephyr 750 naked staan.....

als ik nu geen hele mooie Yammie had wist ik 't wel.....

dus gewoon 's binnenlopen en kijken  :roll:

Kijken kost immers nix.

T. :cool:



Wat meer info:

Merk: KAWASAKI
Type: ZEPHYR 750
Bouwjaar: 1994
Teller: 30.472 Km
Kleur: Anthraciet
Prijs: € 3.750,-
Garantie: Ja

Schepers Motoren Design Special incl. grote beurt, ketting en tandwielen en nieuwe banden.
Speciaal spuitwerk, divers polijstwerk, design spiegels, led-knipperlichten, stalen remleidingen, valblokken en schermpje.

Kortom een exemplaar waar je echt naar moet komen kijken.



zei ik toch........ KIJKEN kost nix !!

T. :cool:


:shock:

meen je dat nou  :?

B-Witch

Heey Yvil, volgens mij ga jij veel te veel te werk op wat anderen zeggen.
Jij hebt toch met die gsxf (en die andere motoren) gereden, dus jij weet hoe het rijdt, en of jij er lekker op zit, en of jij er lekker mee onder de voeten uit zult kunnen.
Dat kan niemand anders voor je bepalen.
enne ook een wijze les: pk's en cc's zijn niet heilig, het komt er op aan wat jij met een motor kan en wil.
en een 1000 voor een beginner: ik vind het wahnsinn, een 600 of 750 heeft meer dan zat aan boord om jou ervaring op te laten doen, dat is wat je nu als belangrijke faktor moet zien.
Dikke motor en niet fatsoenlijk kunnen rijden brengt je immers niets, alleen mss een hoop ellende...

Nou ja is zomaar even hoe ik het zie, vanuit een vrouwelijk perspectief. :D
succes met je zoektocht verders ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: suzuki-girl op 25 oktober, 2007, 07:02:30
Heey Yvil, volgens mij ga jij veel te veel te werk op wat anderen zeggen.
Jij hebt toch met die gsxf (en die andere motoren) gereden, dus jij weet hoe het rijdt, en of jij er lekker op zit, en of jij er lekker mee onder de voeten uit zult kunnen.
Dat kan niemand anders voor je bepalen.
enne ook een wijze les: pk's en cc's zijn niet heilig, het komt er op aan wat jij met een motor kan en wil.
en een 1000 voor een beginner: ik vind het wahnsinn, een 600 of 750 heeft meer dan zat aan boord om jou ervaring op te laten doen, dat is wat je nu als belangrijke faktor moet zien.
Dikke motor en niet fatsoenlijk kunnen rijden brengt je immers niets, alleen mss een hoop ellende...

Nou ja is zomaar even hoe ik het zie, vanuit een vrouwelijk perspectief. :D
succes met je zoektocht verders ;)

maak dat wat uit !

gekeken naar de pk's en koppel

karz

Citaat van: suzuki-girl op 25 oktober, 2007, 07:02:30

en een 1000 voor een beginner: ik vind het wahnsinn, een 600 of 750 heeft meer dan zat aan boord om jou ervaring op te laten doen, dat is...

gaan we weer  :roll:

Wat nou een 1000 waanzin , als je iedere willekeurige 1000cc 4 cilinder pakt kan er zowiezo niets gebeuren want die heeft een baby nog in de hand. Als je een 1000 cc v-twin (zoals de TLS)  pakt moet je even wennen aan het bokken en geen rotondes pakken in de 2 met 1 hand aan het stuur etc.

Als je zoiets als een bmw of moto guzzi pakt (dwarsgeplaatste twin), moet je even wennen aan de krachten die het blok zelf uitoefend op je rijrichting.

Het aantal CC / pk zegt geen fluit, wedden dat ik moeite heb als ik op een 450 cc 1 cilinder ofziets stap :yes6rs: .
Ligt toch echt wel aan de motor. Het aantal PK's is alleen belangrijk op een recht stuk zeker bij een 4 cilinder , nou of je dan met 100 of 180 pk gekatapulteerd wordt zal niet veel uitmaken qua ervaring.

Ik vind het het juist verstandig dat hij ook even een v-twin gaat proberen. Zal hij niet net zo als mij 2 motorjaren weggooien door op een 4 cilinder te rijden :shutup:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: suzuki-girl op 25 oktober, 2007, 07:02:30

en een 1000 voor een beginner: ik vind het wahnsinn, een 600 of 750 heeft meer dan zat aan boord om jou ervaring op te laten doen, dat is...

Het gaat er toch alleen maar om hoe goed je je rechterhand in bedwang hebt. Met een 400 blijf je echt niet minder dood als met een 1000.

Its all about de grieze massa :lol:
Smells like rubber