Morgen proefrit Honda VFR750F...Jullie mening graag...

Gestart door Yvil, 19 oktober, 2007, 18:10:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen mn pasje opgehaald en ging vanmiddag ff geheel vrijblijvend
in Motoshop Margraten kijken (ben dus wel echt op zoek naar een motor!!!)
Nou, nadat die beste man echt alle tijd voor me neemt heb ik voordat ik het
weet een afspraak om morgen een vfr750f een uurtje uit te laten!!!

Eenmaal thuis en eens rustig alle indrukken op me in laten werken, ben ik toch
hard aan het twijfelen geslagen. Vandaar jullie mening aub.... ALLES IS WELKOM!!

Honda vfr 750 f van '92
60800km gelopen (mijn grootste zorg)

Verder gaaf, geen beschadigingen voor
zover ik heb gezien. Tandwielen en ketting
practisch nieuw en banden ook erg goed.

Prijs was nu €3300,- Maar daar ging nog wat
vanaf ivm het niet hebben van een inruil en er
zouden dan nieuwe spiegels opgezet worden
omdat de rubbers oud waren en daarom te kort
en lelijk.

Wat vinden jullie van dat type motor (ook als zijnde eerste motor) en daarnaast,
wat vinden jullie van de hier boven kort beschreven motor?

Nogmaals, alle meningen, tips en weetjes zijn welkom!!

Grtz,
Yvil

Mounty

tja..wat zal ik zeggen..
Kilomterstand zegt me weinig, zijn meer factoren wat meespelen.
Als de motor altijd goed onderhouden is en altijd zijn beurtjes gehad heeft, of mischien een revisie gehad....wat zeggen die kilomters dan tegenover een motor met maar 30000 km en nooit onderhouden en zo..
Helaas kun je niet in de motor kijken maar geluiden en geurtjes zeggen ook al veel.

Als eerste motor is dat toch een prima keus een 750 met genoeg Pk en koppel om lekker mee te toeten en oom om eens wat sneller te gaan.

Banden,ketting en tandwielen zo goed als nieuw ? dan hoef je iig voorlopig geen grote uitgaven te doen (geen garantie natuurlijk) Garantie krijg je trouwens toch ook in margraten ?

Honda is een prima merk dat normaal wel lekker soepel loopt en weinig bijgeluiden heeft zoals een Kawasaki Yamaha of Suzuki van die leeftijd..

De prijs vind ik nogal hoog maar als er nog wat af gaat en ze zorgen dat ie piekfijn in orde is met garantie... prima toch..

Das mijn mening...Ik heb dan ook een motor uit 1989 met bijna 60000 kilometers erop enne ook een 750...was trouwens ook mijn eerste eigen motor.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

http://www.rima-motoren.nl/    Ze hebben een gsx 600f staan voor 3250,- met 28500 km lijkt mij prima om mee te beginnen
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

zo ene? Een Honda? Een VFR?, in Margraten? kan je met een gerust hart kopen, zeker ook aangezien die km'stand niet mee gefoeteld lijkt te zijn.



ffkes op internet gezocht: vond er een stuk of 10 tussen 2900-3950, met kmstanden tussen de 40-75dzd. Dus de vraagprijs is normaal als ook de kmstand. De VFR750F is een probleemloze Honda, mooi (vooral die enkelzijdige ophanging achter en dat kontje), niet al te sportieve zithouding en ook goed met duo te koersen. Ik geloof Joep heeft dezelfde?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Ik ga gewoon maar eens rijden..... Vind ik overigens errug spannend en kan bijna niet wachten!!! Waar ik ook een beetje mee zit is dat dit buiten een honda cb500 en een honda cbf 500 (voor zover daar überhaupt verschil in zit) op geen andere motor heb gereden. Oké ik heb ook eens op een suzuki gsxR 750 gereden, maar dat was maar een minuut of 3 (had nog geen rijbewijs  :twisted:).

Wat ik me dus afvraag is of het wel verstandig is om meteen een motor te kopen zonder eerst ook nog op wat andere motoren te rijden....(?)

In ieder geval al bedankt zover :)

Joepie1958

Als je nog geen specifieke keuze hebt gemaakt zou ik zeker met meerdere verschillende motoren rijden, heb ik ook gedaan, b.v. met een B.M.W. R1100 GS en een Honda Varadero, toen wist ik zeker dat het een 1150 gs zou worden, maar dat was dus eigenlijk al van te voren bekend.
Ga maar eens lekker op een heleboel plaatsen met verschillende motoren rijden en maak dan je keuze, en k.m.'s spelen toch niet zo'n hele grote rol, de mijne gaat hard naar de 88.000 toe en is van 2001 :)
Veel plezier :yes6rs: :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Mijn allereerste (illigale) motorkilometers destijds ook op een Hondi VFR 750 F gedaan.
Mr.Kawa heeft met deze motor een paar jaar gereden, en zeer tevreden erover geweest./
Ga gewoon lekker testrijden, en als hij je bevalt, dan zou ik zeggen waarom niet.
Succes met je proefrit morgen, en vooral Heel veel plezier ;)

You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: suzuki-girl op 19 oktober, 2007, 20:25:32

Ga gewoon lekker testrijden, en als hij je bevalt, dan zou ik zeggen waarom niet.
Succes met je proefrit morgen, en vooral Heel veel plezier ;)



Dat bedoel ik...gewoon rieje en plezier hebben..geen gekke dingen doen, tis nog veradelijk op de wegen, bladeren nattigheid en pratsj maken het glad..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Goed verzorgde VFRgaat niet kapot , en zeker niet met 60 K erop.
Vergeleken met je cb500 enzo zal je de lange adem van dit apparaat opvallen :yes6rs:

Als je ene bent die lang aan zijn apparaat wil vasthouden dan zou ik meerdere motors uitproberen (..neem een twin :mrgreen: ), maar bedenk wel dat een proefrit is te kort om alles te leren van het apparaat.
Als je wat makkelijker bent, dan koop dat apparaat en trap hem weer de deur uit als je hem zat bent, ook al is dat na een paar maanden.


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 20 oktober, 2007, 06:18:38

Als je wat makkelijker bent, dan koop dat apparaat en trap hem weer de deur uit als je hem zat bent, ook al is dat na een paar maanden.


was mijn bedoeling ook toen...maar ja ik rij er nog steeds op..en met veel plezier..ook al is ie oud en de nodige tekens van leeftijd..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Als je hem mooie vindt dan koop je hem .60000km is bijna niets dus hoef je geen zorgen maken .Alleen vind ik dat V4 iets duurder in onderhoud is dan 4 in lijn  :?
En niet vergeten zoals Karz heeft gezegd een uur rijden is niets voor motor beoordelen .
In iedere geval succes met je koop  ;)
Proud on the South  

@Nippon

is dat die rooie  ;)

goed merk om mee te leren rijden heb ik ook gedaan :-X

na 'n paar jaar stap je over naar een BMW heb ik ook gedaan :mrgreen:

succes met je eerste km's  ;)

Desmo-devil

VFR staat bekend als een betrouwbare en goede motor. Prijs vind ik veel te duur voor een Honda van 1992.
Kilometerstand zegt me niets als de onderhouds historie bekend is.
Bij een motor met zoveel kilometers zou ik wel op letten hoe de staat van de vering en diverse lagers is.
Kijk ook naar de dikte van de remschijven!!
Voor die prijs moet je minimaal 6 maanden garantie krijgen of nog beter 10.000 km garantie omdat je waarschijnlijk
pas na de winter echt gaat rijden dus dan zijn er al 4 maanden van je garantie voor bij.
Ik zou eens rustig verder kijken en niet over een nacht ijs gaan. Voor die prijs is er heel veel te koop !!!!!

Yvil

Nou ben dus geweest.....

De hierboven genoemde lange adem is inderdaad echt fantastisch!!!! :worship-cool:
Bochten waren heel erg wennen en hij maakte wel een tikkend geluid bij het snel accelereren, maar hier zouden ze nog even heen kijken. Hij geeft 3mnd garantie op het hele technische gebeuren en garandeert me (binnen de redelijke grenzen natuurlijk, kunnen niet in een motor kijken) dat ik er 6000km mee kan rijden voor er een beurt nodig is of naar banden en dergelijke gekeken dient te worden.

Ik heb alleen niks om hem mee te vergelijken uit eigen ervaring, daarom:

Volgende week ga ik daar ook nog op een zzr600 van '95 rijden en een gsx600F van '01 of '02 dat weet ik ff niet meer. Dit om eens te kunnen vergelijken met motoren die zij in dezelfde prijsklasse hebben staan op dit moment.

Verder denk ik dat ik hem NU iig nog niet ga kopen, maar heb nog een heel weekend de tijd om rustig na te denken. Langzaam maar zeker begin ik zoiets te krijgen van "Nog ff doorsparen en ik kan iig een nieuwere motor met minder km's kopen, en toch nog een veilige buffer houden voor onvoorziene kosten..." want met deze zou ik net over het volledige budget gaan. (heb wel vandaag al een jas, handschoenen en nek warmhouddingetje ;) daar gekocht).

Ik ga het me maar eens goed bedenken allemaal!!! Wat ik wel nog ff kwijt moet; Wat een geweldig vriendelijke, behulpzame en geduldige mensen daar in motoshop Margraten!!! Hebben nog tot lang na sluitingstijd door staan praten.... :thumbsup:

ps. Reacties, weetjes en meningen zijn nog steeds van harte welkom!!! Ook tips voor eventuele andere motoren  :)

Grtz,
een verwarde Yvil


DeWitte

Door de bomen het bos niet meer zien he? Tsja voordeel is dat jij de hele winter hebt om te sjoppen. zoek je de beste brommert die je het beste gevoel geeft voor de beste/juiste prijs uit. :yes6rs: en bij twijfel neem ene van de mannen hier mee, zijn er vast die met je mee willen gaan. ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away