Morgen proefrit Honda VFR750F...Jullie mening graag...

Gestart door Yvil, 19 oktober, 2007, 18:10:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Citaat van: karz op 25 oktober, 2007, 07:55:34
Ik vind het het juist verstandig dat hij ook even een v-twin gaat proberen. Zal hij niet net zo als mij 2 motorjaren weggooien door op een 4 cilinder te rijden :shutup:


Hahaha geweldig hoe iedereen iets anders geweldig vind en denkt!!!  :lol: Als ik er een betaalbare tegenkom zal ik
er zeker eens een proefrit op maken  :yes6rs: Kan ik tenminste zelf oordelen (he suzuki-girl ;) want dat klopt ook
wel weer wat jij zegt).

Op dit moment kan ik zeggen dat ik de cbr600f lekker vond rijden en dat die VFR750F simpelweg heerlijk reed!!!
Bij de zzr vond ik de zitpositie en zachte achtervering (toen mn vriendin achterop stapte merkte ik dat vooral)
minder, plus het schakelen (wat kawa eigen schijnt te zijn) vond ik minder. En dan de Suzuki GSX-F....Tja  :-X
Dat heb ik hierboven eigenlijk al uitgelegd. Naast het feit dat het uiterlijk om te  :puke: is, was het ook niet echt
mijn ding om op te rijden. Al had ik in mijn hoofd mezelf al wijsgemaakt dat het allemaal best meeviel... :oops:

We gaan maar weer eens verder kijken... Morgen ga ik eens op pad met een mede motorrijder (zijn motor wil ik wel :yes6rs: GSX-R 750 '06 20th anniversary edition) die er wat meer vanaf weet allemaal. Zien we dan wel weer verder.

Laterszzzz...

WhomBom

als t je eerste motor is kun je echt beter een oude crosser oid kopen. dat heeft alleen maar voordelen.. zo kost het minder, je kunt er ook mee rijden als het glad is, en je leert er daadwerkelijk mee rijden.  ;)
het enige nadeel is dat het er niet gelikt uit ziet....
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Citaat van: WhomBom op 25 oktober, 2007, 14:54:54
als t je eerste motor is kun je echt beter een oude crosser oid kopen. dat heeft alleen maar voordelen.. zo kost het minder, je kunt er ook mee rijden als het glad is, en je leert er daadwerkelijk mee rijden.  ;)
het enige nadeel is dat het er niet gelikt uit ziet....



:stupid:

Maar je kan ook in plaats van TL en Busa kopen :-X

Proud on the South  

Mounty

Ik ben het wel met SuzukiGirl eens..niet meteen op een 1000je stappen al is een 4 cylinder best rustig te berijden....Maar.....je wil en gaat je grenzen opzoeken, nu denk je nog van niet maar het komt toch...dan kun je beter een motor hebben die een lagere grens heeft. Als je alles uit die 600 weet te halen en te persen en hebt nog niet genoeg geproeft dan kun je later nog altijd overstappen op een 1000 of 1300 of zo..

Ik denk dat een 600 of 750 best goed genoeg is, qua vermogen en koppel. De bochtjes kun je evensnel nemen als een 1000 of meer als ook een 250 cc..de rechte stukken kun je toch aardig hard gaan.

Gewoon zoeken en kijken blijven, opeens kom je hem tegen. en na een maandje heb je zoiets van..is dat het nou...
Of je hebt zoiets van...die wil ik nooit meer kwijt...

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#49
http://www.marktplaza.nl/Yamaha-XT-600-E-bj-2000-4321438.php ff als voorbeeld, deze XT 600, zou in mijn ogen ook een ideale starter zijn :yes6rs: stuurt goed, zit goed, is goedkoop in benzine en onderhoud en kan je niet verrassen ;) en als ie een keer omvalt, ben je niet gelijk je spaarcenten kwijt om hem weer op te kalefateren.

en een 4 cilinder hoort in een auto thuis :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars op 26 oktober, 2007, 07:18:34
http://www.marktplaza.nl/Yamaha-XT-600-E-bj-2000-4321438.php ff als voorbeeld, deze XT 600, zou in mijn ogen ook een ideale starter zijn :yes6rs: stuurt goed, zit goed, is goedkoop in benzine en onderhoud en kan je niet verrassen ;) en als ie een keer omvalt, ben je niet gelijk je spaarcenten kwijt om hem weer op te kalefateren.

en een 4 cilinder hoort in een auto thuis :mrgreen:

:stupid:
Smells like rubber

Yvil

Mensen,

Bedankt voor het meedenken, alle tips, meningen en hulp!!!
Vandaag is de knoop doorgehakt en de koop voltrokken.....En de winnaar is...... De VFR in Margraten!!! :yeah:

Volgende week vrijdag om 10u mag ik hem op gaan pikken!!! :yes6rs:

Iemand een goede tip voor waar ik het beste een verzekering kan afsluiten? :dunno: Want dat is het volgende waar ik me in moet gaan verdiepen.

Grtz,
Y

DeWitte

Delta Loyd, KNMV? Centraal Beheer? (ff apeldoorn bellen?) heb ik iig goed ervaringen mee

een op maat gesneden (onafhankelijk) advies kan je op www.Independer.nl vinden :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Gefeliciteerd met je koop, en heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst  :yes6rs:



You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Gefeliciteerd  ;)


blijf je zelf en laat je niet opnaaien

en nu niet meteen die ketel gaan pimpen  :mrgreen:

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

Veel succes ermee, en doe voorzichtig de eerste tijd
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Steefke™

gefeliciteerd :thumbsup:

Citaat van: Dwars® op 03 november, 2007, 07:01:39
Delta Loyd, KNMV? Centraal Beheer? (ff apeldoorn bellen?) heb ik iig goed ervaringen mee

een op maat gesneden (onafhankelijk) advies kan je op www.Independer.nl vinden :yes6rs:

:stupid:
Smells like rubber