Heeft Dakar nog wel bestaansrecht? Discussie

Gestart door DeWitte, 05 januari, 2008, 08:15:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: Schmetzke op 06 januari, 2008, 07:40:22

Dakar 2009? Ja of nee?

En zo ja, met hoeveel minder deelnemers? In welk land? Welke route? Finish in Dakar nog mogelijk?

tuurlijk, als het goed vriest en we klunen kunnen tot in Dakar. Moet wel iemand op Willem Alexander letten :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik blijf erbij , gewoon het evenement aanpassen aan de situatie. Een gun-turret monteren op die voertuigen en gaan met die banaan..

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Met dit ding wil ik ook nog wel meedoen.  :yes6rs:

(met schiettoestemming natuurlijk.)  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Persoonlijk denk ik dat de afgelasting te snel beslist is...helaas is de organisatie Frans en de 4 toeristen die vermoord zijn ook....wat zou er zijn gebeurt als het turken of nederlanders geweest waren die daar beroofd en vermoord waren ? ik denk dat ze nu gewoon onderweg waren. Die zogenoemde tereurdreigeing was er 3 maanden geleden ook al, maar er moest eerst wat gebeueren (met een fransman) voordat de organisatie eens bij elkaar ging komen om hierover te praten... voorheen schonken ze geen aandaht aan de dreiging.

Wat mij betreft kan de Dakar en de elf stedentocht gewoon doorgaan... :yes6rs:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

crazy j

ik heb er niet veel over te zeggen.
maar zoals FZ-ron het zegt denk ik er ook over.
er is iets met 4 fransozen gebeurt en alles wordt afgeblazen.
waarschijnlijk zoals FZ het ook zei waren ze nu gewoon onderweg richting dakar als er iets met een nederlander of een pool of een persoon uit weet ik welk land was gebeurt. zo vat ik het op uit de persconferentie met de grote baas van dakar ( ik weet even zijn naam niet)
hij benadrukte er vooral op dat het niet doorging omdat er 4 fransen vermoord zijn.

dit is eigelijk alles wat ik erover kwijt wilde.
van mij hadden ze dakar gewoon mogen laten starten en dan zowieso tot aan de grens kunnen rijden en erna verder kijken zoals jan de rooy ook zei.

grtz. J
living the life the way it comes

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

belsj

maar als je de veiligheid niet kan garanderen voor de deelnemers dan moet je het wel aflasten. Het is niet alleen vanwege de toeristen maar ook omdat groeperingen zich langs de route hebben gemanifesteerd.


Maarrr.... is de dakar nog wel geloofwaardig?

Ik vind het maar een grote hospitality rit geworden voor dikbetaalde coureurs, een uithangbord voor automobielfabrikanten en motorfabrikanten.
1 coureur van KTM of volkswagen heeft misschien 3 of 4 servicetrucks bij zich. Na elke race kunnen ze zowat een nieuwe motor uit de vrachtwagen pakken.

Daarom heb ik des te meer respect voor de amateurs zonder al deze faciliteiten. 

WhomBom

de hele dakar kroam is misschien wat te commercieel geworden... maar wat is dat tegenwoordig niet  :?
Bestaansrecht heeft de rally in mijn ogen zeker, het blijft toch een eigenlijk gestoorde tocht..als is het echte avontuur er door alle flauwekul eromheen een beetje verloren gegaan.
Dat die terroristen nu zelfs zo'n evenementen beginnen te bedreigen vind ik echt te ver gaan  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: belsj op 07 januari, 2008, 21:55:53
maar als je de veiligheid niet kan garanderen voor de deelnemers dan moet je het wel aflasten.

Die hebben ze nooit kunnen garanderen. Je gaat met grof materiaal in een woestijn knallen , wat nou veiligheid ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: karz op 08 januari, 2008, 08:06:44
Citaat van: belsj op 07 januari, 2008, 21:55:53
maar als je de veiligheid niet kan garanderen voor de deelnemers dan moet je het wel aflasten.

Die hebben ze nooit kunnen garanderen. Je gaat met grof materiaal in een woestijn knallen , wat nou veiligheid ?

Verongelukken door een "race" ongeluk, of door een terroristische aanval... tis toch net ff anders :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

Citaat van: belsj op 07 januari, 2008, 21:55:53
maar ook omdat groeperingen zich langs de route hebben gemanifesteerd.

Daar heb je bijvoorbeeld de B-52 voor:



Jammer dat ik niks te zeggen heb  >:(

Herr Tod

Dat zei ik ook al, bommen los! Heb je meteen een paar uitdagende bulten en kraters in de route :thumbsup:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Citaat van: Suzuki-GirlĀ© op 08 januari, 2008, 19:41:12
Citaat van: karz op 08 januari, 2008, 08:06:44
Citaat van: belsj op 07 januari, 2008, 21:55:53
maar als je de veiligheid niet kan garanderen voor de deelnemers dan moet je het wel aflasten.

Die hebben ze nooit kunnen garanderen. Je gaat met grof materiaal in een woestijn knallen , wat nou veiligheid ?

Verongelukken door een "race" ongeluk, of door een terroristische aanval... tis toch net ff anders :?

OMG !!  :shock:  JAAAAAAAAAHAAAAAA !!!!   dakar en elfstedentoch ook :yes6rs:   gefeliciteerd !!  :guns:

Maar dat beide niet gebeurt kunnen ze niet garanderen, net hetzelfde als dat een deelnemer een hartaanval krijgt ofzo  :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: .....  Dus waarom om het ene reden de boel wel stil leggen en de andere niet.

Ga jij naar de zelfde betonleverancier als Dwars ?   :mrgreen:   


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: karz op 09 januari, 2008, 08:17:42

OMG !!  :shock:  JAAAAAAAAAHAAAAAA !!!!   dakar en elfstedentoch ook :yes6rs:   gefeliciteerd !!  :guns:

Maar dat beide niet gebeurt kunnen ze niet garanderen, net hetzelfde als dat een deelnemer een hartaanval krijgt ofzo  :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: .....  Dus waarom om het ene reden de boel wel stil leggen en de andere niet.

Ga jij naar de zelfde betonleverancier als Dwars ?   :mrgreen:  


eey, ik heb (eiken-)hout :mrgreen: kijk leuk je verzameling piccie's en emoticons te showen om je onzinnige argumentatie te sterken, "me ut is nieks en wead nuuks" :yes6rs:
Maar omwille dat ik me graag vregel en zeker met jou :mrgreen:

jij zegt:
CiteerJe gaat met grof materiaal in een woestijn knallen , wat nou veiligheid!
Kijk, als jij iets organiseert (zelf arrogante fransozen) moet je ook voor de veiligheid van je deelnemers instaan, dat je de risico's van de sport niet wegnemen kan is een heel ander verhaal: Om jouw vergelijking te gebruiken: met de elfstedentocht kan je ook een poot of misschien wel je nek breken met klunen. maar deze terroristische dreiging is iets anders. En wellicht is het zo dat dit soort evenementen omwille van nog meerdere aangehaalde argumenten niet meer van deze tijd is? zou zo maar kunnen imo.

Iig de ook door jou en je vriend hier  aangehaalde "oplossing" gaat niet werken, vast van overtuigd :yes6rs:







Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away