Heeft Dakar nog wel bestaansrecht? Discussie

Gestart door DeWitte, 05 januari, 2008, 08:15:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: Dwars® op 09 januari, 2008, 08:53:03
Citaat van: karz op 09 januari, 2008, 08:17:42

OMG !!  :shock:  JAAAAAAAAAHAAAAAA !!!!   dakar en elfstedentoch ook :yes6rs:   gefeliciteerd !!  :guns:

Maar dat beide niet gebeurt kunnen ze niet garanderen, net hetzelfde als dat een deelnemer een hartaanval krijgt ofzo  :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: .....  Dus waarom om het ene reden de boel wel stil leggen en de andere niet.

Ga jij naar de zelfde betonleverancier als Dwars ?   :mrgreen:   


eey, ik heb (eiken-)hout :mrgreen: kijk leuk je verzameling piccie's en emoticons te showen om je onzinnige argumentatie te sterken, "me ut is nieks en wead nuuks" :yes6rs:
Maar omwille dat ik me graag vregel en zeker met jou :mrgreen:

jij zegt:
CiteerJe gaat met grof materiaal in een woestijn knallen , wat nou veiligheid!
Kijk, als jij iets organiseert (zelf arrogante fransozen) moet je ook voor de veiligheid van je deelnemers instaan, dat je de risico's van de sport niet wegnemen kan is een heel ander verhaal: Om jouw vergelijking te gebruiken: met de elfstedentocht kan je ook een poot of misschien wel je nek breken met klunen. maar deze terroristische dreiging is iets anders. En wellicht is het zo dat dit soort evenementen omwille van nog meerdere aangehaalde argumenten niet meer van deze tijd is? zou zo maar kunnen imo.

Iig de ook door jou en je vriend hier  aangehaalde "oplossing" gaat niet werken, vast van overtuigd :yes6rs:









Ok zonder emoticons dan, zijn meer lollig bedoeld dan versterking. Handig omdat nu ineens zo uit te leggen mijn transparante vriend, maar die cursus heb ik ook gehad. Je kunt wel blijven roepen dat het kwatsj en onzin is en dingen in je moerstaal tussen "" zetten om je weinig inhoudelijke tegenargumentatie kracht bij te zetten. 

"Gulp Gulp, Dakar en Elfstentocht...Gulp Gulp , dat is toch heeel iets anders .. Gulp Gulp, ... die ie gek !!!"
is het enige dat ik terugkrijg... wouw..

Ik heb nog steeds niet gehoord waarom de vergelijking in deze context mank gaat.  Dat de magnitude, origin van de elfstedentocht en dakar niet te vergelijken valt snapt mijn kont ook. Het blijven 2 evenementen die afhankelijk zijn van de omgevingssituatie op de dag. En het enige punt wat ik daar nog steeds mee wil maken is. Waarom definitief einde van Dakar , waarom niet wachten dat de terroristjes weg zijn na een paar jaar (of niet) en dan weer een nieuwe editie

Wat is het toch voor een oogkleppen idee dat dakar over rijden in het zand gaat.  Dakar gaat om het komen van A naar B in een bepaalde omgeving. 

Stel dat :

..het regent.
..de omgeving nu ineens volstaat met terroristen.
..de omgeving ineens geasfalteerd is ( ik zal jullie maar voor zijn , nee dat zullen ze niet doen, en dat kan niet enz..  En kom niet aan met ('..ja stel'.  )

Als je een of meerdere van bovenstaande situaties  niet wil als organisatie dan moet je kappen met Dakar en wachten dat je voorwaarden weer door de omgeving worden ingevuld. Simpel als dat.

En dat mijn "oplossing" niet gaat werken ... gee really ? gaan ze geen kanonnen op hun voertuigen binden ?   snap ik echt niet

CiteerEn wellicht is het zo dat dit soort evenementen omwille van nog meerdere aangehaalde argumenten niet meer van deze tijd is? zou zo maar kunnen imo.

En blijkbaar komen er nu ineens nog andere argumenten uit de lucht vallen ?  zou zomaar kunnen imo ook dan ...



Even terug naar het verschil in gevaar van 'de woestijn'  en terreur.
Wat is er zoveel anders aan dan  rijden tegen een door zand verborgen rots, of overreden worden door een collega ? en je voorwiel laten landen op een landmijn ?   
In het geval van Dakar moet je deze twee gevaren wel optellen, waardoor het in totaal gevaarlijker wordt. Maar dan is nog steeds de vraag of je dat als organisatie en natuurlijk als deelnemer wil.   
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: karz op 09 januari, 2008, 09:41:43

Ik heb nog steeds niet gehoord waarom de vergelijking in deze context mank gaat.  Dat de magnitude, origin van de elfstedentocht en dakar niet te vergelijken valt snapt mijn kont ook. Het blijven 2 evenementen die afhankelijk zijn van de omgevingssituatie op de dag. .
Eens, alleen zeg ik dat die omgevingssituatie niet met elkaar te vergelijken valt, Appels en peren, beide fruit doch verschillen sterk in smaak, consistentie en samenstelling. sterker nog je eigen kont zegt het zelfs (lees je antwoord eens terug)

Citaat van: karz op 09 januari, 2008, 09:41:43
En het enige punt wat ik daar nog steeds mee wil maken is. Waarom definitief einde van Dakar , waarom niet wachten dat de terroristjes weg zijn na een paar jaar (of niet) en dan weer een nieuwe editie

heel verhaal...................


En blijkbaar komen er nu ineens nog andere argumenten uit de lucht vallen ? 

nee hoor lees eens terug, ik haalde al in een van mijn 1e posts aan bijv. aan de de locale bevolking er geen ruk aan heeft. Die paar corrupte ambtenaren daargelaten.


Citaat van: karz op 09 januari, 2008, 09:41:43
Even terug naar het verschil in gevaar van 'de woestijn'  en terreur.
Wat is er zoveel anders aan dan  rijden tegen een door zand verborgen rots, of overreden worden door een collega ? en je voorwiel laten landen op een landmijn ?  
In het geval van Dakar moet je deze twee gevaren wel optellen, waardoor het in totaal gevaarlijker wordt. Maar dan is nog steeds de vraag of je dat als organisatie en natuurlijk als deelnemer wil.  

kijk en daar verschilt een organisatie van de deelnemer of wij als liefhebbers van de sport: die heeft de "verantwoordelijkheid" om te beslissen: Denk je nou werkelijk dat een mega-evenement als Dakar "zo maar ff" beslist dat ze niet van start gaan vanwege een landmijn? Of dat die organisatie dringend door een (franse) regering wordt verzocht om nog voor de toekomst enige blijk van empathie naar de rest van de wereld over te houden?? Ik vind deze beslissing om niet te starten zelfs uitermate goed doordacht, zeker voor franse organisatie.

nou u weer :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Nou Jongens had het even niet gevolgd hier en zojuist even bijgelezen, wat een hoop onzin wordt hier
geschreven  met Karz als absolute uitblinker.

Mijn mening is dat er maar een partij beslist om een evenement  (welk evenement dan ook )
af te lassen en dat is namelijk de organisatie , want dat zijn uiteindelijke de enigen die de verantwoording dragen.
Elk ander argument of andere mening van NIET orginisatoren zijn totaal niet relevant en nutteloos.
Niets zo makkelijk om te roepen dat het door moet gaan als je de verantwoording niet hebt.
Dus deze hele discussie gaat nergens over want buiten de organisatie kan niemand beslissen of
een evenement terecht of onterecht wordt afgelast, of het nu Dakar betreft of de plaatselijk
wedstrijd koe-schijten. Het is maar een mening en toevallig die van mij. Groeten.

d'r Blieje

@Desmo

Nu heb je 't erover wie de beslissing MOET/mag nemen...

De discussie gaat er volgens mij net over of je het daar mee eens bent! Letterlijk heeft de Dakar nog bestaansrecht.

Dus laot mèr gaon mit dat vreigele  :mrgreen:
Blieve lache...8)

karz

#34
Citaat van: Desmo-devil op 09 januari, 2008, 12:56:21
Nou Jongens had het even niet gevolgd hier en zojuist even bijgelezen, wat een hoop onzin wordt hier
geschreven  met Karz als absolute uitblinker.


Hoezo dan ?  :roll: (wat is dat toch ,  roepen dat iets onzin is en het er dan bij laten)  is veel letters al een criterium om onzin te roepen ?
lekker makkelijk om een topic zich te laten vullen en dan te brullen dat iedereen onzin verkoopt. Als je je hoofd er niet omheen kan vouwen, laat het dan daarbij. Tenzij je even met de meute wil meedoen ..

Erg goed heb je niet gelezen overigens, ik schrijf overal hetzelfde als wat jij zegt.
De organisatie moet kijken naar de situatie en dan kijken wat ze willen, dit geldt zowel voor de elfstedentocht als voor dakar.

Wat nou ? :dunno:


Ik snap werkelijk met de beste wil van de wereld niet ,waarom iedereen over mijn elfstedentocht voorbeeld valt.
Puur alleen omdat het een over bevroren water gaat en de ander om terreur etc.

Of een evenement nu niet kan doorgaan omdat er terreur dreiging is, dooi, geen sponsorgeld , vulkaanuitbarstingen , aardbevingen etc.
Er kan altijd een moment zijn dat het evenement wel weer kan doorgaan.
Dat is alles wat ik in essentie zeg , wat grapjes over rondrijden met kanonnen daargelaten...get over it.

Citaat van: karz op 06 januari, 2008, 11:18:58
Ik blijf erbij , gewoon het evenement aanpassen aan de situatie. Een gun-turret monteren op die voertuigen en gaan met die banaan..

Dit was een grapje , nog maar eens voor de duidelijkheid
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

#35
Citaat van: Dwars® op 09 januari, 2008, 10:02:33
Eens, alleen zeg ik dat die omgevingssituatie niet met elkaar te vergelijken valt, Appels en peren, beide fruit doch verschillen sterk in smaak, consistentie en samenstelling. sterker nog je eigen kont zegt het zelfs (lees je antwoord eens terug)
Ja daar heb je gelijk in, maar dat doet er toch niet toe ?  Hoe ga jij om met metaforen ?  Het gaat erom dat een omgevingssituatie de wenselijke doorgang van een evenement in de weg staat.

Citeer
nee hoor lees eens terug, ik haalde al in een van mijn 1e posts aan bijv. aan de de locale bevolking er geen ruk aan heeft. Die paar corrupte ambtenaren daargelaten.
Oh dat zijn die argumenten,   o.k.

Citeer

kijk en daar verschilt een organisatie van de deelnemer of wij als liefhebbers van de sport: die heeft de "verantwoordelijkheid" om te beslissen: Denk je nou werkelijk dat een mega-evenement als Dakar "zo maar ff" beslist dat ze niet van start gaan vanwege een landmijn? Of dat die organisatie dringend door een (franse) regering wordt verzocht om nog voor de toekomst enige blijk van empathie naar de rest van de wereld over te houden?? Ik vind deze beslissing om niet te starten zelfs uitermate goed doordacht, zeker voor franse organisatie.

nou u weer :mrgreen:

Ik trek de beslissing nergens in twijfel, ik zeg alleen (alle onzin resumerend).

1. de situatie / omgeving veranderd.
2. de organisatie moet kijken of ze nog willen in de nieuwe situatie / omgeving.
3. gevaar in Dakar was al aanwezig en 100% veiligheid nooit te garanderen.
4. een evenement hoeft niet definitief te stoppen. bestaansrecht is gerelateerd aan de situatie.



sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Hoezo er bij laten Karz. ?
Volgens mij gaf ik duidelijk mijn mening daaronder.
Dit is precies het voorspelbare antwoord wat ik van jou verwacht had.
Maar om verdere onzinnige discussies te voorkomen. Je hebt gelijk !

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#38
Citaat van: Desmo-devil op 10 januari, 2008, 11:32:53
Hoezo er bij laten Karz. ?
Volgens mij gaf ik duidelijk mijn mening daaronder.
Dit is precies het voorspelbare antwoord wat ik van jou verwacht had.
Maar om verdere onzinnige discussies te voorkomen. Je hebt gelijk !


Ja , en ik van jou,  ..even aanvallen.. , dan nergens op antwoorden (of zeggen dat dat precies is wat je verwacht, yeah right ..precies dat ook .. hmm hmm , maar dan toch niet inhoudelijk erop in gaan) en gewoon een nieuwe aanval plaatsen. Knap hoor.

K...bla bla bla..
D...jij bent stom !
K...oh ? leg eens uit, volgens mij weet je niet waar je het over hebt en roep je maar wat.
D...hahahaha , ik wist al dat je dat ging zeggen...  jij bent voorspelbaar, .. en stom !

Ik zal het vervolg voorspellen (even je opmerking vergetend dat ik gelijk heb):

K...je negeert wat ik zeg, en zegt alleen dat je wist wat ik ging zeggen ?
D...nee jong, je lult je helemaal vast, en je bent stom.
K... ..jij bent te slim voor mij..



Je kan beter gewoon schrijven.. '.. ik erger me aan je uitlatingen, maar ik weet niet waarom , maar wil toch iets melden' .

Dit is een forum, staat vol onzinnige discussies :dunno: . 'Discussie' Staat er notabene in de titel van dit topic. :roll:

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: karz op 11 januari, 2008, 14:21:44
Citaat van: Dwars® op 10 januari, 2008, 11:45:46
heeft ie nondeju niet  :mrgreen: :rofl:

Gelijk waarin uberhaupt :roll:  

Jezus, ow nee, bedoel Karz  :mrgreen:, ut woar mer ee grepke ee :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 11 januari, 2008, 14:49:40
Citaat van: karz op 11 januari, 2008, 14:21:44
Citaat van: Dwars® op 10 januari, 2008, 11:45:46
heeft ie nondeju niet  :mrgreen: :rofl:

Gelijk waarin uberhaupt :roll:   

Jezus, ow nee, bedoel Karz  :mrgreen:, ut woar mer ee grepke ee :yes6rs:
:shutup:
Je hebt gelijk, geen idee waarom ik me hier zo moe maak.
Heb genoeg gedoe aan m'n kop in the real world eigenlijk, moet ik me hier ook nog wat gaan stechelen.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

#42
Citaat van: karz op 11 januari, 2008, 16:12:41
Heb genoeg gedoe aan m'n kop in the real world eigenlijk, moet ik me hier ook nog wat gaan stechelen.

Niet stechelen !! Is slecht voor de rikketik :mrgreen:

Het laatste nieuws is dat de Dakar rally toch doorgaat, maar dan met Parijs als vertrekpunt maar Eindhoven.
De voorbereidingen in het Brabantse zijn dan ook in volle gang.
Zie http://www.dumpert.nl/mediabase/37579/59e4c2ea/eindhoven_dakar.html voor meer info !!


grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"