Wat is nog veilig/verstandig?

Gestart door Yvil, 01 april, 2008, 10:33:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

quatsch desmo, jij kent mij en mijn rijstijl goed. Ik zeg 180 bij regen op een duitse autobahn met een stevige brommert op een paar goede banden (druk) is geen enkel probleem. Dat probleem zit alleen tussen je oren.   
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

iig bedankt voor alle reacties!!

We laten het maar in het midden of dat het nu verstandig/veilig is of niet.
Uiteindelijk is het keuze die iedereen voor zichzelf moet maken en de één
voelt zich er goed bij en de ander niet. Ik zou het denk ik ook niet snel nog
eens doen, het kwam nu alleen zo uit en het voelde op dat moment echt
niet verkeerd of gevaarlijk.
Ik had de spanning en de bandjes in orde en was al letterlijk de hele dag
onderweg. Ik had die dag eindelijk eens een goed gevoel met de motor en
heb er verder dus niet echt bij stilgestaan. Ik ben er pas over na gaan
denken toen die collega van mij zo verontwaardigd reageerde. Vandaar
dat ik benieuwd naar jullie mening was.

Dus nogmaals  :thumbsup:  en als iemand hier nog iets over te melden heeft
dan hoor lees ik dat hier graag!!

Grtz,
Yvil

Desmo-devil

Er is een groot verschil tussen stoerdoenerij hier op het forum en de werkelijkheid op de weg.
Ik denk dat bijna iedereen in die omstandigheden ook denk aan vrouw en kinderen thuis en
dan vanzelf het gas wat dichtdraait, en ja Dwars ik ken je goed genoeg om te weten dat jij dat ook zal doen. :yes6rs:

@Nippon

Citaat van: Desmo-devil op 04 april, 2008, 07:20:52
Ik rij ook graag in de regen, en ik durf best een bocht te nemen als het nat is .
Maar 180 in de stromende regen op de autobaan vind ik iets teveel van het goede.
En degenen die hier beweren dat dat geen  enkel probleem is en niet gevaarlijk ,
zijn of niet gehecht aan het leven of hebben nog nooit met die snelheden gereden in de regen en
weten niet waar ze het over hebben.



tis ook mijn mening   ;)



trouwens 180 haal ik nog niet eens  :roll:

Road Racing Tonnie

Eenieder moet naar eigen kunnen rijden wat voor hem op dat moment als veilig overkomt, en dat is in snelheid heel erg rekbaar, en iemand die zich met 180 in de regen daarbij goed voelt, en weet waar hij mee bezig is, dan is dat geen probleem, maar gaat men twijfelen, pas dan je snelheid aan, naar jou capaciteiten,
is toch geen probleem, vaak ontstaan er problemen, indien men met een groep onderweg is, en men niet voor elkander onder wil doen, en dan met hangen en wurgen, toch proberen de aansluiting te behouden met de groep, helemaal fout, laat je afzakken en bepaal zelf wat in jou beleving veilig is.
Het rijden in een groep is so wie so niet aan mij besteedt, ik voel mij daar nooit prettig bij, hooguit met een hele goede bekende, en wij goed op elkaar ingespeeld zijn, door signalen naar elkander af te geven, met een hand of voet enz, als er verkeertechnisch daar een reden voor is.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Herr Tod

Citaat van: Desmo-devil op 04 april, 2008, 14:54:02
Ik denk dat bijna iedereen in die omstandigheden ook denk aan vrouw en kinderen thuis

Daarom ben ik vrijgezel :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Desmo-devil op 04 april, 2008, 14:54:02
Er is een groot verschil tussen stoerdoenerij hier op het forum en de werkelijkheid op de weg.
Ik denk dat bijna iedereen in die omstandigheden ook denk aan vrouw en kinderen thuis en
dan vanzelf het gas wat dichtdraait, en ja Dwars ik ken je goed genoeg om te weten dat jij dat ook zal doen. :yes6rs:


Ik denk altijd aan mijn gezin, dat klopt, maar dat heeft helemaal niks te maken met een regenritje op een duitse autobahn aan 180 km/h.
Zoals ik al zei dat probleem zit alleen tussen je (jouw?) oren  :-X

we kunnen het eens uittesten?   
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

180 bij regen, al is het op de autobahn, ik denk er nog niet over :?
Ik ben daar waarschijnlijk veel te schijterig voor, durf ik gewoon niet. :oops:
En daarbij bij echt hoge snelheden, ook met goeie omstandigheden, denk ik idd wel eens: eey miepie, je bent niet alleen op de wereld, er zijn thuis nog 2 knulletjes die je nog niet kunnen missen.
Die gedachte weerhoudt mij er toch vaak van om onverantwoorde dingen te doen (wat ik dus als onverantwoord voor mijzelf vind).
Maar in de regen eens wat vaker rijden, zou ook mij geen kwaad doen, is toch wel leerzaam.
Kan wel eens een verschil uitmaken.
Zo heb ik ooit een keer toen wij langs de moezel reden noodgedwongen een vette uitwijkmanouvre moeten maken.
Toen haalde een tegenmoet komende Mercedes een traktor in, die had mij niet zien komen en ik moest dus op nat wegdek waar dus gewoon een centimeter water opstond een uitwijkmanouvre doen, noodgedwongen.
Het ging gelukkig allemaal goed, en ik heb de motor dus netjes weer in het gewone spoor kunnen sturen, zonder zelfs ook maar een moment het gevoel te hebben gehad van: dit gaat verkeerd.
Mr.kawa reed voor me en die had het allemaal zien gebeuren, en zag mij al afgevoerd worden in op zijn minst een ambulance... :shock:
Hij zij later: dat ging echt maar op een cm of 10 goed, als jij niet zo had uitgeweken, had je er frontaal op gehangen.
Vanaf dat moment wist ik gewoon, dat je met een motor op het natte veel meer kan dan dat je zou denken.
dat geeft wel een goed gevoel over je eigen rijvaardigheid hoor  :yes6rs:
Maar toch, ik wil het niet meer meemaken, en ik hou dus gewoon een rustiger tempo aan als het nat is.
Gewoon just in case, als ik weer eens een gek tegenkom ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Funmode aan :mrgreen:
Moet je doen Desmo, dan kan Dwars in je slipstream rijden, en eindelijk eens een keer 180 met die ketel  Honda rijden
Funmode uit.

Ik rij ook elke werkdag met de motor en regen is dan ook mijn deel, nou rij ik als een opa (en dat ben ik ook) maar het valt me bij mezelf op dat ik in de regen net zo hard (traag) of harder (minder traag) rij zodat ik niet zoveel last heb van eventueel mij passerende koekblikken, en het voelt voor mij niet gevaarlijker aan, en 180? ik denk dat mijn motor dat wel kan, maar ik wil hem er niet toe dwingen :-X :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Ik probeer het rijden in de regen te vermijden en als het toch moet dan rij ik wel wat langzamer, ook omdat ik weinig ervaring heb in deregen met deze motor. Voorheen wel vaker in de regen gereden met een XT600 en de XJR1300....de XT had nergens last van en kon je net zo hard, nou ja met een top van 140, doorrijden als met droog weer. Wel was de funfactor in de veldwegen wel vel male groter als het nat was.. :yes6rs:
De XJR moest ik toch wel voorzichtig mee zijn..het achterwiel wil met nat weer toch sneller wat spinnen of erger. Als je er rekening mee houd no problem, maar 180 vind ik iig ook waanzin, maar das mijn persoonlijke mening die gedeeld word door vele (verstandigen) :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: Joepie1958 op 04 april, 2008, 22:20:37
en 180? ik denk dat mijn motor dat wel kan, maar ik wil hem er niet toe dwingen :-X :-X

Moet eigenlijk zeggen dat die van mij er konstant om smeekt  ;) Dus van dwingen is geen sprake! :mrgreen:

Och het zijn ook eigenlijk snelheden die je nooit rijdt, heb laats een stukje 210 gereden en die motor wilde nog harder  :shock: maar ik niet meer  :oops: Gewoon een keer om te kijken hoe hard dat is en wat mijn motortje ervan vind. Zal iedereen toch wel een keer gedaan hebben, of niet  ???

Kan je vertellen dat het hard is  :yes6rs:

Citaat van: FZ_Ron op 04 april, 2008, 23:25:04
Als je er rekening mee houd no problem, maar 180 vind ik iig ook waanzin, maar das mijn persoonlijke mening die gedeeld word door vele (verstandigen) :mrgreen:

Tja, "verstandigen" is een relatief begrip  ;)

Steefke™

Citaat van: Yvil op 05 april, 2008, 00:21:02
Gewoon een keer om te kijken hoe hard dat is en wat mijn motortje ervan vind. Zal iedereen toch wel een keer gedaan hebben, of niet  ???

210 gaat de husk niet halen maar 165 zonder kuip om achter te duiken voelt niet echt fijn aan.
Smells like rubber

DeWitte

Citaat van: Suzuki-Girl© op 04 april, 2008, 22:19:21
hou dus gewoon een rustiger tempo aan als het nat is.

en dat is wat ik bedoel: althans het tegenovergestelde: je brommert kan pcies net zoveel als het nat: uitwijken bijv.
abrubte stuur en rembewegingen(zonder abs) uiteraard vermijden, maar dat is ook niet zo handig om te doen als het droog is. zeker niet bij hoge snelheden.
Tuurlijk ik rij in de bochten andere lijnen en hoek de motor niet zo uitbundig: maar je staat ervan versteld wat er allemaal kan bij regen :yes6rs:: Zelfs volluit remmen
(voordat je abs indien aanwezig inslaat) is gewoon mogelijk. De beperkende factor is de mens/motard.

Wat Joepie zegt klopt gewoon: dat hij niet zo hard wil rijden is zijn keuze, maar hij rijdt zoals ie altijd doet: regen of geen regen. Het maakt voor hem geen verschil. en @ joepie: slipstreamen achter de Busa van BB ging maar ffkes, maar wel ver over de 180, mag ik je melden, yep met die duikboot (Hondi) :mrgreen:

Kijk iedereen moet/mag lekker doen wat hij of zij veilig vind: daarom meet ik me nog geen oordeel aan over een ander die het wel of niet doet: want je weet niet waar je het over hebt als je niet regelmatig door de regen koetscht en dat heeft dus niks met je thuissituatie te maken,  ........................ :roll: 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 05 april, 2008, 07:10:09
Kijk iedereen moet/mag lekker doen wat hij of zij veilig vind: daarom meet ik me nog geen oordeel aan over een ander die het wel of niet doet: want je weet niet waar je het over hebt als je niet regelmatig door de regen koetscht en dat heeft dus niks met je thuissituatie te maken,  ........................ :roll: 
:stupid:

Ik rijd de ene keer rustig de andere keer wat harder, het is maar net rebels ik op dat moment ben. :mrgreen:
Smells like rubber

Desmo-devil

#29

CiteerIk denk altijd aan mijn gezin, dat klopt, maar dat heeft helemaal niks te maken met een regenritje op een duitse autobahn aan 180 km/h.
Zoals ik al zei dat probleem zit alleen tussen je (jouw?) oren  :-X
we kunnen het eens uittesten?   
Denk je dan ook aan je medeweggebruikers en hun gezinnen ?
En dat testen doe je maar lekker in je eentje. Ik hoef niets meer te bewijzen.
Die tijd heb ik gehad, maar ja sommigen leren het maar op een manier , de harde manier !!!!!!!!!!!!!!! :-X