Piaggio MP3 LT; Motorrijden met autorijbewijs

Gestart door suzuki-girl, 09 november, 2008, 07:40:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch



Piaggio denkt de oplossing voor het drukke woon- werkverkeer te hebben uitgevonden met de MP3 LT. Deze motorscooter beschikt namelijk over twee voorwielen. Uniek is dat je geen motor- maar autorijbewijs moet hebben om er op te rijden.

De voordelen van drie wielen komen tot uiting wanneer het wegdek glad of nat is. De MP3 LT rijdt als een normale scooter, maar in de stad zijn het veiligheidsniveau en stabiliteit hoog. Bovendien kwam de Bovag vorige week met het statement dat de MP3 LT bij file stapvoets tussen de auto's door mag rijden.

Piaggio biedt daarnaast de kopers van de motorscooter kosteloos een eendaagse training aan verzorgd door de Koninklijke Motorrijders Vereniging. Geïnteresseerd? De MP3 LT250 is er vanaf  7.789 euro, de 400cc begint vanaf 8.889 euro.


bron:motor-magazine.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.

Gassie

volgens mij is dat ding te breed om tussen de nederlandse files door te rijden
vooral als sommige denken daar komt er weer een
houd ie zo dadelijk ons op  :shock:
KTM SMT 2011

QuattroFrits

Citaat van: Gassie op 09 november, 2008, 10:04:10
volgens mij is dat ding te breed om tussen de nederlandse files door te rijden
vooral als sommige denken daar komt er weer een
houd ie zo dadelijk ons op  :shock:

Hij is smaller als een brandweerwagen en die moet er, indien nodig, ook tussendoor kunnen.
Het is nou eenmaal gedoogd om er tussen door te rijden, dus moet men ook plaats maken.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

#3
hij is volgens mij smaller/breder dan een DL 650 met koffers 

of een GSA met alu pisbakken  ;)


DeWitte

ik zie ze al voor me, van die Yuppen in 3delig zonder 1mtr brommertervaring op deze gedrochten. Ut zou wat voor mijn baas zijn :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

in Italie zie je die dingen veelvuldig over de vluchtstrook scheuren als het op de autostrada weer een vast staat..

Handige dingen voor "woon-werk" en in de stad toch
Uiterlijk boeit in dit geval niet..dingen moeten functioneel zijn

DeWitte

na na, kheb je ook al eens anders gehoord :-X, Wat "uiterlijk telt niet?" we gaan toch ook geen lelijke wijven poppe wa? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 09 november, 2008, 21:14:58
na na, kheb je ook al eens anders gehoord :-X, Wat "uiterlijk telt niet?" we gaan toch ook geen lelijke wijven poppe wa? :mrgreen:


CiteerUiterlijk boeit in dit geval niet.


;)

Desmo-devil

Ik was vorige week in Parijs, daar stikt het van die dingen. En wat betreft overal tussendoor rijden.
Ga daar maar eens kijken, die gasten vliegen links en rechts langs je en overal tussendoor.
Zelfs bij nat weer, dan zitten ze in en soort regenhoes met de benen en gaan met die banaan.
Voor in de stad en woon werk absoluut geschikt.

DeWitte

je schijnt met alleen A-rijbewijs niet met dit "ding" te mogen rijden....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 16 november, 2008, 07:22:02
je schijnt met alleen A-rijbewijs niet met dit "ding" te mogen rijden....

Dan zou het dus volgens de wet een auto zijn en mag je dus niet tussen de files door rijden, want het is een auto.  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Ik zou er als A tot en met E had nog niet op gaan rijden. Dit valt bij mij echt niet in de categorie motoren. Ik nog eerder op een Burgman stappen. :yes6rs:
Smells like rubber

Herr Tod

Ik zie er wel een uitdaging in eigenlijk... zou je daar een highsider mee kunnen maken?? :yeah:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Citaat van: Dwars® op 16 november, 2008, 07:22:02
je schijnt met alleen A-rijbewijs niet met dit "ding" te mogen rijden....

Als je de aangepaste uitvoering hebt mag je met een B rijbewijs er op rijden, nl: aangepaste spoorbreedte, positielicht aan voorzijde, aangepaste kentekenplaathouder met verlichting, de geintegreerde richtingaanwijzers verruilen voor buiten het kuipwerk uitstekende en last but not leas een voetrem.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair