Moto GP: 2009 zevereck

Gestart door DeWitte, 07 februari, 2009, 18:47:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Ook halverwege de derde testdag op Sepang is het Casey Stoner die bovenaan staat. De Australiër zette een erg snelle tijd neer met 2.01.090. Loris Capirossi (2.01.262) en Valentino Rossi (2.01.408) volgen de Ducati-coureur echter op de voet.

Opvallend is dat nu de eerste acht rijders allemaal onder de 2.02 gereden hebben. Gisteren lukte dat enkel Stoner, Capirossi, Rossi en Dani Pedrosa. Donderdag was Capirex de enige met een 2.01.

Pedrosa komt vandaag niet meer in actie. De Spanjaard heef te veel last van zijn knie, waaraan hij in december nog geopereerd is. Uit voorzorg heeft Pedrosa het vliegtuig alvast gepakt. Hiermee zijn dus drie titelkandidaten niet in goede doen. Stoner heeft nog steeds veel last van zijn pols en Rossi heeft een aantal lastige hechtingen, die hem verhinderen om lange stints te rijden.

1. Stoner (Ducati) 2.01.090 (25 van25)
2. Capirossi (Suzuki) 2.01.262 (10 van33)
3. Rossi (Yamaha) 2.01.408 (8 van25)
4. Edwards (Yamaha) 2.01.413 (7 van22)
5. Elias (Honda) 2.01.560 (17 van30)
6. Vermeulen (Suzuki) 2.01.666 (4 van39)
7. Lorenzo (Yamaha) 2.01.907 (21 van42)
8. Dovizioso (Honda) 2.01.955 (35 van43)
9. Kallio (Ducati) 2.02.386 (34 van41)
10. Hayden (Ducati) 2.02.497 (23 van43)
11. De Angelis (Honda) 2.02.523 (19 van32)
12. Gibernau (Ducati) 2.02.727 (12 van26)
13. De Puniet (Honda) 2.03.418 (24 van35)
14. Takahashi (Honda) 2.03.474 (17 van40)
15. Canepa (Ducati) 2.03.954 (26 van27)
16. Toseland (Yamaha) 2.04.279 (12 van22)
17. Fujiwara (Yamaha) 2.04.328 (14 van38)
18. Yoshikawa (Yamaha) 2.04.614 (32 van33)

Tijden: GPone.com



Bron: Moto73.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 1.043 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 1.137 sec
3. Loris Capirossi ITA Team Suzuki 2min 1.262 sec
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 1.413 sec
5. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 1.560 sec
6. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 1.666 sec
7. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 1.907 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 1.955 sec
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 2.386 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 2.497 sec
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 2.523 sec
12. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 2min 2.727 sec
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 3.418 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 3.474 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 3.901 sec
16. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 3.953 sec
17. 'Bike #T' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.328 sec
18. 'Bike #0' JPN Yamaha Test Rider 2min 4.614 sec
Proud on the South  

DeWitte

Regen in Qatar (update)
Update 22:31 - Race cancelled. Dit is het laatste nieuws uit Qatar. Later wordt bekend gemaakt of de race morgen op tweede paasdag alnog verreden zal worden.

Update 21:06 - De eerste race in 2009 om het kampioenschap in de MotoGP is uitgesteld tot nader order. Terwijl iedereen op de startgrid stond opgesteld, heeft de wedstrijdleiding besloten de race niet van start te laten gaan door regen. Zodra er meer nieuws bekend is zullen we hiervan verslag doen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 13 april, 2009, 06:51:32
Regen in Qatar (update)
Update 22:31 - Race cancelled. Dit is het laatste nieuws uit Qatar. Later wordt bekend gemaakt of de race morgen op tweede paasdag alnog verreden zal worden.

Update 21:06 - De eerste race in 2009 om het kampioenschap in de MotoGP is uitgesteld tot nader order. Terwijl iedereen op de startgrid stond opgesteld, heeft de wedstrijdleiding besloten de race niet van start te laten gaan door regen. Zodra er meer nieuws bekend is zullen we hiervan verslag doen.


ben benieuwd wat ik dan heb opgenomen  :shock: kon het niet kijken en heb dus de HD geprogd.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: YZF_Ron op 13 april, 2009, 07:40:46
Citaat van: Dwars® op 13 april, 2009, 06:51:32
Regen in Qatar (update)
Update 22:31 - Race cancelled. Dit is het laatste nieuws uit Qatar. Later wordt bekend gemaakt of de race morgen op tweede paasdag alnog verreden zal worden.

Update 21:06 - De eerste race in 2009 om het kampioenschap in de MotoGP is uitgesteld tot nader order. Terwijl iedereen op de startgrid stond opgesteld, heeft de wedstrijdleiding besloten de race niet van start te laten gaan door regen. Zodra er meer nieuws bekend is zullen we hiervan verslag doen.


ben benieuwd wat ik dan heb opgenomen  :shock: kon het niet kijken en heb dus de HD geprogd.

Ik heb de race nog op de HD staan, kan het desgewenst nog wel ff op een DVD branden.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Alweer twee Yamaha's op het podium  :mrgreen:
Proud on the South  

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#7
De Spaanse motorcoureur Sete Gibernau mist zondag de Grote Prijs van Frankrijk. Hij kwam zaterdag op het circuit van Le Mans tijdens de training met zijn Ducati ten val en liep daarbij een gebroken sleutelbeen op. Gibernau wordt naar Barcelona gebracht om verder te herstellen. Hij keerde dit seizoen na een afwezigheid van twee jaar terug in de MotoGP. Hij nam in 2006 afscheid na een reeks blessures.

Bron: AD


Spanjaard Dani Pedrosa heeft in de allerlaatste fase van de kwalificatie de poleposition te pakken gekregen op het Franse circuit van Le Mans. De Honda coureur was vlak voor het vallen van de finishvlag met slechts 0.005 seconden sneller dan landgenoot Jorge Lorenzo. Ducati coureur Casey Stoner kon de kemphanen niet voorbij en eindigde daarmee als derde. Melandri en de Puniet moesten na een valpartij de kwalificatie afmaken op hun reservemotor. Valentino Rossi zal morgen niet vanaf de eerste rij starten, hij was maar liefst twee tienden van een seconde langzamer dan Pedrosa. Hij vertrekt hierdoor vanaf de vierde positie.

met dit kl*teweer
RTL-GP vanmiddag op RTL7, 12:15uur
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerZeven jaar achtereen was motorcoureur Valentino Rossi heer en meester in Toscane op zijn favoriete circuit Mugello. Casey Stoner maakte zondag op niet mis te verstane wijze een einde aan de hegemonie van de Italiaanse wereldkampioen. De Australiër won de Grote Prijs van Italië in de koningsklasse MotoGP en nam tevens de leiding in het wereldkampioenschap over van Jorge Lorenzo. De rijder van Ducati bleef in een spectaculaire race vol inhaalacties de Spanjaard (Yamaha) net voor. Rossi moest genoegen nemen met de derde plaats. De race begon op nat asfalt en Lorenzo had vanaf poleposition een flutstart. De Spanjaard zakte weg naar de achtste plaats. Chris Vermeulen daarentegen spoot flitsend weg vanaf de elfde plek en reed na een aantal bochten zelfs op kop. Die eerste schermutselingen leidden een race in waarin coureurs elkaar veelvuldig inhaalden en koplopers elkaar voortdurend afwisselden.

Zo was de Italiaan Marco Melandri heel even vooraan te vinden mocht zelfs oude rot Loris Capirossi zich een korte fase de fiere koploper noemen. De wisseling van de motoren halverwege de koers markeerde een beslissende wending in de race. Zodra Casey Stoner zijn machine met regenbanden had omgeruild voor een met slicks, gaf hij vol gas. Lorenzo kwam op de gladde banden ook veel beter weg en rukte langzaamaan op. In de slotronde lag hij comfortabel tweede, maar was niet in staat de leidende Stoner nog te bedreigen. Rossi leek aanvankelijk nog een serieuze kandidaat voor de zege op Mugello. Na tien ronden lag hij ouderwets op kop. De veelvoudig wereldkampioen verloor echter veel tijd en posities na de wisseling van de motor. Rossi moest duidelijk zijn ritme opnieuw zien te vinden op de Yamaha met slicks. Hij kreeg weliswaar in de slotfase de juiste snelheid te pakken, maar het was te laat. De strijd om de wereldtitel is spannend. Stoner leidt na vijf races met 90 punten, Lorenzo staat tweede met 86 en Rossi is derde met 81 punten.

De Italiaan Mattia Pasini bracht de race in de 250cc-klasse op zijn naam. Hij versloeg na een enerverend duel landgenoot en titelverdediger Marco Simoncelli op de meet. Alvaro Bautista uit Spanje finisthe als derde en behield de leiding in het wereldkampioenschap. De Brit Bradley Smith won in de 125cc-klasse. Hij nam tevens de leiding in het WK over van de Spanjaard Julian Simon. De Nederlander Jasper Iwema, die twee weken geleden op het circuit van Le Mans zijn eerste WK-punten behaalde, kon dit keer niet mee met de besten. De Drent eindigde als 23e.

Bron: TELEGRAAF

idd mooie race gisteren :yes6rs: :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Yvil

Citaat van: karz op 15 juni, 2009, 10:49:59
http://www.youtube.com/watch?v=Tim-FyiVfyQ

Echt kippenvel!!! Zat in m'n eentje op de bank te klappen alsof hij het persoonlijk zou kunnen horen.
Wat een laatste 3 ronden om het fantastisch af te maken in de laatste bocht :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Rossi:
:haildaking:

Joepie1958

Kijk er eigenlijk nooit naar, maar omdat ik het einde van de 24 uur van Le Mans wilde zien kwamen die beelden ook op mijn netvlies :shock:
Het wachten was eigenlijk in welke bocht ze samen onderuit zouden gaan, maar ik vond het uberaffengeil hoe die twee zich bijna het licht uit de ogen reden om de overwinning binnen te halen :worship-cool:
En nr. 46 (komt geloof ik wel eens bij mij tanken, want er komt vaker een menneke binnen met dat nummer op zijn helm :lol:) trok toch aan het langste eind. :yes6rs:
Ik geloof dat ik toch maar eens ga kijken als ze weer moeten racen :)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Yvil

Citaat van: Joepie1958 op 15 juni, 2009, 15:33:19
Kijk er eigenlijk nooit naar, maar omdat ik het einde van de 24 uur van Le Mans wilde zien kwamen die beelden ook op mijn netvlies :shock:
Het wachten was eigenlijk in welke bocht ze samen onderuit zouden gaan, maar ik vond het uberaffengeil hoe die twee zich bijna het licht uit de ogen reden om de overwinning binnen te halen :worship-cool:
En nr. 46 (komt geloof ik wel eens bij mij tanken, want er komt vaker een menneke binnen met dat nummer op zijn helm :lol:) trok toch aan het langste eind. :yes6rs:
Ik geloof dat ik toch maar eens ga kijken als ze weer moeten racen :)

:schater: :laughing49so:

Dan moet ik ook maar eens bij jou komen tanken als ik dan Rossi himself tegen kan komen.

Gassie

wat een ronde en dat beentje altijd wat ie uitsteekt  :worship-cool:
vraag me alleen af had die lorenzo het niet verwacht of deed ie het op een punt waar je normaal niet inhaald ??
KTM SMT 2011

Yvil

Citaat van: Gassie op 15 juni, 2009, 16:30:54
wat een ronde en dat beentje altijd wat ie uitsteekt  :worship-cool:
vraag me alleen af had die lorenzo het niet verwacht of deed ie het op een punt waar je normaal niet inhaald ??

Dat laatste :yes6rs: