Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Wou jij zeggen dat je net zo gecontroleerd kunt remmen/lossen in kritieke situaties/noodstop als een ABS-unit? geloof je toch zelf niet. Waarom is het op nieuwe auto's dan bijv. al jaren verplicht. kom op :!: die machine maakt geen fouten, bestuurders wel.

ABS is zeker niet zaligmakend, wil ik echt niet beweren, alleen maar als je zo defensief rijdt als ikke :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"Wou jij zeggen dat je net zo gecontroleerd kunt remmen/lossen in kritieke situaties/noodstop als een ABS-unit? geloof je toch zelf niet. Waarom is het op nieuwe auto's dan bijv. al jaren verplicht. kom op :!: die machine maakt geen fouten, bestuurders wel.

ABS is zeker niet zaligmakend, wil ik echt niet beweren, alleen maar als je zo defensief rijdt als ikke :rofl:

wat ik ermee wil zegge is dat je niet op een brike moet zitten met de gedachte "ik ram die handle zo hard mogelijk in" en hoop/vertrouw erop dat het ABS systeem mijn fout corrigeerd  :wink:
zeg wel eens tegen die jongens als je ABS 2x p/week afgaat dan ken je niet motorrijden (lees : remmen)

TTigertje

Citaat van: "Dwars"Waarom is het op nieuwe auto's dan bijv. al jaren verplicht.

Verplicht? Nee, dat meen je niet!

Waarom wordt er in de formule 1, dè autosport waar de allernieuwste en allerbeste technieken worden getest en toegepast, géén gebruik gemaakt van de zaligmakende techniek ABS!! :roll:

Ik heb al wat véél beters op de Britse bike....LBS en RBS!
(LinkerBuitenSpiegel en RechterBuitenSpiegel :lol: !
En de toepassingen daarvan zijn oneindig!!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Hakinnen

Citaat van: "TTigertje"
Citaat van: "Dwars"Waarom is het op nieuwe auto's dan bijv. al jaren verplicht.

Verplicht? Nee, dat meen je niet!

Waarom wordt er in de formule 1, dè autosport waar de allernieuwste en allerbeste technieken worden getest en toegepast, géén gebruik gemaakt van de zaligmakende techniek ABS!! :roll:


waarschijnlijk om dezelfde reden als waarom het in de motorsport ook niet gebruikt mag worden. het is enigzins de bedoeling dat de rijder zelf ook nog een bijdrage levert aan de de prestaties.

ik geloof wel in ABS en zie er onder natte omstandigheden of een "echte noodstop" het voordeel wel van in.  al is het "dom" om er blind op te vertrouwen.

Onder droge omstandigheden? hmm...hoeft van mij niet.
Heb es een keertje met een VFR met ABS bijna een bocht gemist omdat ik nog volle patat in de ankers aan het gaan was toen de ABS een eind aan de remmerij maakte.  ABS greep in, en weg volleremvermogen.
Remde waarschijnlijk zo hard dat het wiel tegen blokkeren / schuiven aan zat? (volgens de ABS?) Of die ABS stond "te vroeg"?
Weet het niet precies maar ik wil geen ABS op een sportmotor.

denk bovendien dat ik met ABS niet sneller stilsta dan zonder ABS (op droog asfalt). :wink:

Hakinnen

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Dwars"Wou jij zeggen dat je net zo gecontroleerd kunt remmen/lossen in kritieke situaties/noodstop als een ABS-unit? geloof je toch zelf niet. Waarom is het op nieuwe auto's dan bijv. al jaren verplicht. kom op :!: die machine maakt geen fouten, bestuurders wel.

ABS is zeker niet zaligmakend, wil ik echt niet beweren, alleen maar als je zo defensief rijdt als ikke :rofl:

wat ik ermee wil zegge is dat je niet op een brike moet zitten met de gedachte "ik ram die handle zo hard mogelijk in" en hoop/vertrouw erop dat het ABS systeem mijn fout corrigeerd  :wink:
zeg wel eens tegen die jongens als je ABS 2x p/week afgaat dan ken je niet motorrijden (lees : remmen)

:^

mee eens

Wacko Jacko

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: ".[/b....



goede motorkleren is de beste investering die een motorrijder kan doen!

:stupid:

Busa , hier ben ik het helemaal mee eens !!!!

DeWitte

denk dat alleen met goede kleding je er echt niet bent, toch? :?

Maar iig, Wacko Jacko welkom en stel je aub hier ff voor  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Wacko Jacko

Waar dit topic mee begon vorige week !!
Ik was erbij , en geloof me maar , als deze rijder geen goede protectie had ( lees motorpak , backprotector , en een uitstekende helm ) was dit heel anders afgelopen !!!!

Trouwens , bericht klopt niet helemaal.
38 jarige motorrijder uit Munstergeleen , was IK
Het slachtoffer was een 37 jarige mororrijder uit VOERENDAAL.

De politie had mijn motor naar het bureau gereden , en voor de goede orde , maar meteen de gegevens van mijn motor nagekeken !!
Zodoende de gegevens verwisseld.

DeWitte

Thanx voor de up-date :wink: ; hoe is ut met die Jong ? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Ace

Citaat van: "Dwars"Thanx voor de up-date :wink: ; hoe is ut met die Jong ? :?

Gaat alweer een stuk beter met hem.Wel heeft hij besloten om te stoppen met motorrijden. :(

WhomBom

weer effe waar t over gaat in dit topic (eigenlijk dan, meja, who cares! ( t nederlandse rode kruis))

Ongelukken in t algemeen, motor ongelukken dus ook worden verzoorzaakt door oude mannetjes, in kleine autotjes  :!:

vooral pastoors zijn in dit opzicht bloedlijp  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"Ongelukken in t algemeen, motor ongelukken dus ook worden verzoorzaakt door oude mannetjes, in kleine autotjes  :!:

vooral pastoors zijn in dit opzicht bloedlijp  :evil:

grote onzin dus; meeste ongelukken worden door broekies (jungskes) van 18-25 die mede door hun uitermate hoge testosteron-spiegel, daarbij liggend in een ouwe afgetrapte golf gti, uiteraard voorzien van een petje achterstevoren en de radio op 20, zichzelf maar vooral ook anderen in gevaar brengen :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "WhomBom"Ongelukken in t algemeen, motor ongelukken dus ook worden verzoorzaakt door oude mannetjes, in kleine autotjes  :!:

vooral pastoors zijn in dit opzicht bloedlijp  :evil:

grote onzin dus; meeste ongelukken worden door broekies (jungskes) van 18-25 die mede door hun uitermate hoge testosteron-spiegel, daarbij liggend in een ouwe afgetrapte golf gti, uiteraard voorzien van een petje achterstevoren en de radio op 20, zichzelf maar vooral ook anderen in gevaar brengen :yes6rs:


idd  :shock:   lijmsnuivers zijn 't  :evil:

QuattroFrits

Citaat van: "WhomBom"weer effe waar t over gaat in dit topic (eigenlijk dan, meja, who cares! ( t nederlandse rode kruis))

vooral pastoors zijn in dit opzicht bloedlijp  :evil:

Denk eraan mannen en vrouwen, "de een zijn dood is de ander zijn brood"

:angel:  :angel:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

owjaa, wat ik nog had willen zeggen... abs zou nog niet zo verkeerd zijn, want bij meneer pastoor had t geregend, en schoot ik met twee slippende wielen door, alsof je gewoon effe t gas losliet... abs had dan toch wel gescheeld denk ik.... :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."