"To Wii or, not to Wii

Gestart door De Sjeng, 07 november, 2009, 16:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 08 november, 2009, 18:01:17

maar je moet er een hebben anders tel je niet mee :-X

Gelukkig, dan tel ik niet mee.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Citaat van: Dwars® op 08 november, 2009, 18:01:17
wij hebben zo'n Wii ook vorig jaar met kerst aangeschaft met Wii sport en het balanceboard erbij. Mijn dochter (bijna 10) speelt er af en toe mee (2x per maand) aangezien wij het absoluut eerder stimuleren dat ze liever buiten gaat spelen/ravotten. Godzijdank want volgens mij verblöd je nogal van dat ge-game :yes6rs:. Mij zie je er iig nooit op, ik speel liever kwajongen met echte mensen of zo :mrgreen:

maar je moet er een hebben anders tel je niet mee :-X

Ik ben het echt niet met je eens, hier hebben de kids de Wii, de playstation2 en 3  en een PSP, en doet de oudste heel fanatiek online COD (en andere online games)
Kids stompen niet zo gauw af.
Waar wij vroeger altijd naar onze vriendjes toe moesten gaan de kids nu online en bouwen daar hele sociale netwerken op.
De jongste voetbalt nog 3x per week en als er vriendjes komen spelen, zijn die bij goed weer buiten.
De oudste houdt zich meer met gamen en aanverwante zaken bezig.
Ik vind het prima, ik weet dat hij gewoon vrienden heeft en ik weet iig waar hij uithangt, ipv op straat hangen en rotzooi uit te halen, zit ie gewoon lekker thuis
Het is nu gewoon een hele andere tijd dan vroeger.
En de Wii vind ik nog geweldg (Wii fit). :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: QuattroFrits op 08 november, 2009, 20:51:17
Citaat van: Dwars® op 08 november, 2009, 18:01:17

maar je moet er een hebben anders tel je niet mee :-X

Gelukkig, dan tel ik niet mee.  :twisted:

:stupid: ik spel nog steeds cowboyeen en indianen  :mrgreen:

Mijn zoon van 6 en ½ doet het liefst fietsen(op het achterwiel) en als hij binnen is dan doet hij liefst lego bouwen, papieren vliegtuigen maken en schilderen  :yes6rs:
Hij doet af en toe ook beetje spellen op PC met eenvoudige spellen(moto cross racen en lego Batman/Indiana Jones) en daar ben ik heel blij  ;)
Proud on the South  

De Sjeng

Het moet natuurlijk niet tervervanging van het buitenspelen, maar voor een regenachtige dag of s'avonds. Denk ik geen probleem.
En voor de vrouw een shii erbij kopen natuurlijk( http://www.youtube.com/watch?v=_SXNAtwYMBw )
God Forgives, I Don't

karz

#19
Wat je hier leest is een beetje typisch

internet werd ooit ook gedismist als sjpielerei.
Ik mocht vroeger ook nooit zoveel 'computeren' op de c64 (want dat was spelen, maar ik deed niet veel spelletjes :roll:) en moest mijn huiswerk maken. Nu zit ik in de IT en dat wilde ik altijd, maar werd pas serieus genomen toen ik na mts electro (toen was er nog niks te mbo informatica) naar hts informatica ging.
Sommige mensen zien een gameconsole nog steeds als de sjpelcompjoeter waar je een blokje in moest doen en dan met een onergonimisch joystickje moest rammelen om te rennen ofzo.

De spellen van nu en idd de sociale netwerken eromheen zijn heel andere koek. De spellen zijn veel moeilijker en vragen veel meer skill.
Dan heb ik het over intelligentie (als je stom als stront, dan ben je bij veel spellen al kansloos. Dat is ook het moment dat sommigen liever buiten gaan spelen :mrgreen:) , hand oog coordinatie, beslissingsvermogen, ruimtelijk inzicht , tactisch inzicht, reactiesnelheid etc.  
Dat lijkt overdreven, maar het is echt zo. Er zit al een enorm verschil tussen een COD,GOW,Halo en bijv. DOOM van een 10-15 jaar terug.
Als je de eerste 3 goed kunt, speel je de laatste met 2 vingers  in je neus op het allermoeilijkste level uit.

Ik ben in real life slecht in het onthouden van de weg bijv. Daar heb ik in de games ook last van. Ik ben altijd de laatste die na 100x spelen eindelijk de weg weet op de map en weet waar de wapens liggen enzo.

Leeftijd maakt ook uit, als ik brugmugstemmetjes aan de andere kant hoor dan weet ik al dat ik patse ga krijgen.
Is gewoon zo, ik ben te oud om tegen deze gasten te spelen, net zoals ik zou zijn als we buiten aan het voetballen waren.
Ieder levensjaar kost je een halve miliseconde aan reactiesnelheid. Ik verbaas me echt wel hoe slim en wijs sommige van die mennekes / en vrouwkes al zijn op jonge leeftijd.

Gamen, kan je veel over jezelf vertellen, ook hoe je functioneert in een team, omgaat met kritiek, geldingsdrang hebt etc..

Moet dit dan het buiten spelen vervangen ?   Tsja..liefst niet, maar wordt er nog buiten gespeeld dan ?  Durven we dat nog wel, onze kinderen zomaar  buiten laten spelen ?   Of moet er dan toch een telefoon of gps tracker mee ?  Of nog liever een chaperon ?
Wij speelden vroeger alleen maar buiten, al vanaf het teruglopen van school. Kon je van alles uitvreten.
Nou, ik woon vlak bij een school, daar lopen(rijden) meer ouders dan kinderen als het tijd begin/eind schooldag is.
Maar dit is een andere discussie. Toch denk ik dat het ergens wel iets met elkaar te maken heeft.





sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Ik ben het wel met Karz eens. Van gamen wordt je echt niet dommer, het helpt dus echt wel bij de ontwikkeling.
Maar toch is een digitaal sociaal netwerk heel wat anders dan sociale contacten onderhouden in de echte wereld.
Ben je tijdens het gamen iemand moe of krijg je herrie, dan zet je de console uit en ben je er van af. Zo werkt het in de echte wereld natuurlijk niet. Zo zijn er natuurlijk legio verschillen.

Daarom ben ik van mening dat gamen goed is voor de ontwikkeling van kinderen (en ouderen), maar dat als het 20 graden is en de zon schijnt de kids gewoon lekker buiten moeten spelen en zich af en toe eens het hoofd moeten stoten om te ervaren hoe dat is.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

B-Witch

Citaat van: SuzukiLimburg op 09 november, 2009, 10:45:43
Maar toch is een digitaal sociaal netwerk heel wat anders dan sociale contacten onderhouden in de echte wereld.
Ben je tijdens het gamen iemand moe of krijg je herrie, dan zet je de console uit en ben je er van af. Zo werkt het in de echte wereld natuurlijk niet. Zo zijn er natuurlijk legio verschillen.

Daarom ben ik van mening dat gamen goed is voor de ontwikkeling van kinderen (en ouderen), maar dat als het 20 graden is en de zon schijnt de kids gewoon lekker buiten moeten spelen en zich af en toe eens het hoofd moeten stoten om te ervaren hoe dat is.

Niet mee eens, mijn zoon heeft via internet veel vrienden erbij gevonden.
Hij is van nature geen sociaal wonder, maar heeft zich wel op die manier de vriendenkring uitgebreid.
Zelfs in het buitenland heeft hij contacten met mensen, waar hij af en toe ook mensen van ziet in real life.
(nog goed voor de talen ontwikkeling ook).

Daarbij zijn het altijd de mensen die geen kids of kinderen hebben die nog niet in die leeftijdscatogorie zitten, die beter weten wat goed is voor andermans kinderen.
Zoals ik al vaker tegen dit soort mensen zeg: wacht maar tot die van jou op die leeftijd zijn, eens zien wat die dan doen.
Mijn ervaring is dat ze tot een jaar of 10 11 niet zo heel veel met internet en games bezig zijn, dat begint daarna pas.

Mijn zoon zit momenteel op het MBO ICT beheer, en wil daarna nog naar het HBO om zich verder te verdiepen in de wereld van de informatica.
Daar ben ik trots op, en vergeet niet dat deze hele wereld draait op ICT, zonder kun je geen dag meer.
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn  :mrgreen:

Maar ondanks dat ik geen kinderen heb, ligt mijn neefje van ongeveer 10 jaar oud wel ieder vrij moment bij mij in huis.
Die interesseert zich toch al sinds enige jaren in games en internet en hij is er ook erg handig mee.
Toch ga ik als het goed weer is liever met hem buiten voetballen, dan dat hij van 's morgens vroeg tot 's avonds laat achter die klommel zit.

Even om een en ander in context te brengen dan maar, ik speel zelf ook graag games en heb thuis 4 consoles naast elkaar staan. Van de originele NES tot de WII. En ik ben zelf ook ICT'er :yes6rs:

Ps. je mag best trots zijn op je zoon, mijn verhaal had verder niks met hem te maken.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Social network en real life.
Het voordeel van een social network als bijkomstigheid van gamen is dat het leeftijds,huidskleur etc grenzen vervaagt en in contact komt met mensen waarmee je in real life nooit in aanraking zou zijn gekomen.
En ik ook al is het via de headset, aan de andere kant zitten toch ook mensen van vlees en bloed.
Zeker als je tegen mensen in de buurt speelt is het niet ontdenkbaar dat je er in real life ook vrienden aan overhoudt.

En juist dat zou wel een uitkomst kunnen zijn voor bijv. kinderen die niet goed meekunnen qua populariteit ofzo. Zij het dat ze raar uitzien, rare kleren aan hebben, gewoon een te hoog/ te laag niveau hebben voor hun klasgenoten noem maar op.
Je trekt hun wereld wat breder als de klas en de buurt, en voor sommigen kan dat een redding zijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: De Sjeng op 08 november, 2009, 17:12:20
Ok, ik ben erzover uit!! vanuit de reacties ook uit de prive sfeer, word het toch de wii. Ik ben nu aan het kijken voor wat goedkope en leuke spellen voor de kids(4 & 8 ) en die pappa. Ombouwen is nog geen optie gezien de garantie, dus welke spellen zijn er leuk voor de kids?? (en welke voor die pappa??)

kom mer es kieke... we hebben alleen kinderspellen, ook sommige wat leuk zijn voor pappa..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Heb mij al(eeeehhh voor de kids natuurlijk) een nieuwe wii besteld die tevens al omgebouwd is.(en dus zijn garantie behoud) tevens spel besteld house of the dead.(zat een geweer bij!!  :yes6rs: :yes6rs:)
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Citaat van: De Sjeng op 09 november, 2009, 19:16:11
zat een geweer bij!!  :yes6rs: :yes6rs:)

LET OP !!!!

De Sjeng, VUURWAPENGEVAARLIJK.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

#27
Citaat van: QuattroFrits op 09 november, 2009, 19:44:32
Citaat van: De Sjeng op 09 november, 2009, 19:16:11
zat een geweer bij!!  :yes6rs: :yes6rs:)
LET OP !!!!
De Sjeng, VUURWAPENGEVAARLIJK.  :twisted:

Nope!!
God Forgives, I Don't

Mounty

Citaat van: De Sjeng op 09 november, 2009, 20:12:15
Citaat van: QuattroFrits op 09 november, 2009, 19:44:32
Citaat van: De Sjeng op 09 november, 2009, 19:16:11
zat een geweer bij!!  :yes6rs: :yes6rs:)
LET OP !!!!
De Sjeng, VUURWAPENGEVAARLIJK.  :twisted:

Nope!! niet vuurwapengevaarlijk, heb bewijs (bewijs van goed gedrag mbt vuurwapens, tbv schietvereniging)

schiet je nog met vuurwapens ? pistool of geweer ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

#29
Schiet niet meer, werd meer in de kantine gehangen dan geschoten.
God Forgives, I Don't