"To Wii or, not to Wii

Gestart door De Sjeng, 07 november, 2009, 16:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Het Sinterklaas/ kerst gebeuren zit er weer aan te komen, en heb hier een beetje advies in nodig. Gezien mijn spruiten niet meer weten wat ze moeten vragen voor de feestdagen(hebben nog niet genoeg), kwamen ze op het idee voor een spelcomputer(wii,PS2,PS3,xbox)
En wie kan ik het beste vragen voor advies?, diegene die altijd kind blijven->bikers gezien ze altijd met groot speelgoed spelen.
Iemand ervaring met deze spelcomputers??
God Forgives, I Don't

Timeeh

Nou, mijn mening is PS3... dit omdat ik er zelf goed aan verslaafd kan raken.

Denk dat als je 'jonge' kinderen hebt beter voor de Wii kunt gaan. Dit omdat het in mijn ogen allemaal wat speelser is opgebouwd.

Ps2 worden geen games meer voor gemaakt; is overigens wel een goedkope oplossing ivm aanschaf en spellen, alleen de nieuwe spellen zijn er dus niet meer voor te koop.

De Ps3 en X-box zij ongeveer gelijk aan elkaar, willen de kids on-line spelen moet je voor de X-box een abonnement kopen voor de PS niet. Ook heeft de ps een Blue-ray speler en hij ziet er gewoon mooier uit! :D.

Hoop dat je er iets aan hebt haha!

Yvil

Als ik niet motor reed en niet zo cool was  :roll:  zou ik een hendige nert zijn  :mrgreen:

Zelf heb ik een XBOX360 met meer dan 25 spellen. Hoe oud zijn de spruiten eigenlijk?
Persoonlijk zou ik de keuze laten gaan tussen een PS3 of de Xbox360. Kwa beeld zijn
ze vrijwel identiek.

De Wii vind ik niet veel op het gebied van grafics. Is wel eens grappig om met wat
vrienden te doen, maar dan houdt het ook wel op. Ook de keuze voor spellen vind
ik beperkt.

Pre voor xbox360: De goedkoopste versie heb je al voor iets van 190 euro incl een spel.
Nadeel is dat je dan een minimale harde schijf hebt van 256mb. Dat is toch eigenlijk wat
weinig. Het topmodel xbox360 (heb ik zelf) krijg je voor een 235 euro met een 120GB schijf
en twee spellen. En die is helemaal zwart... (touwens ook met 250Gb ook verkrijgbaar)
Nog een voordeel is dat je hierbij ook nog eens een headset krijgt om online onderling
te praten en een maand gratis online gamen om het eens te proberen. Normaal moet je
die erbij kopen.

Nadeel X360: Online spelen kost geld. In de winkel kost een abonnement +/- 60 euro p jaar.
Echter op het internet betrouwbaar te verkrijgen voor 35 euro voor 12 tot 13 maanden.

Pre voor PS3: Je hebt een bluerayspeler er in zitten en tegen woordig ook een 120 of 250Gb hardeschijf
(waarvan die laatste totaal onnodig is  ;)). En online spelen is gratis!

Nadeel: Prijs ongeveer 280 euro zonder spel, 330 met een goed spel erbij...

Nog niet zo lang geleden was de keuze nog heel makkelijk.... Koste de X360 nog niet de helft van
een PS3. Nu is de keuze toch al een stuk moeilijker.

Ik ben in ieder geval heel tevreden over de X360. Veel spellen voor te krijgen en persoonlijk nog nooit
problemen mee gehad. Als je echter geen bluerayspeler hebt en die daadwerkelijk zou gaan gebruiken is
het misschien slimmer een PS3 te kopen. Gebruik je die bluerayspeler niet dan zou ik zeggen kijk wat
je het mooiste vind en kies één van deze twee....

Een winkel waar ze veel kennis in huis hebben, goeie prijzen hebben en zo'n beetje alle vragen kunnen
beantwoorden: Game mania in Wijck => http://www.gamemania.nl/default.aspx
Ook tweede hands spellen en andere goede aanbiedingen en acties!!

Succes!!


Yvil

Citaat van: Timeeh op 07 november, 2009, 16:17:41
Nou, mijn mening is PS3... dit omdat ik er zelf goed aan verslaafd kan raken.

Denk dat als je 'jonge' kinderen hebt beter voor de Wii kunt gaan. Dit omdat het in mijn ogen allemaal wat speelser is opgebouwd.

Ps2 worden geen games meer voor gemaakt; is overigens wel een goedkope oplossing ivm aanschaf en spellen, alleen de nieuwe spellen zijn er dus niet meer voor te koop.

De Ps3 en X-box zij ongeveer gelijk aan elkaar, willen de kids on-line spelen moet je voor de X-box een abonnement kopen voor de PS niet. Ook heeft de ps een Blue-ray speler en hij ziet er gewoon mooier uit! :D.

Hoop dat je er iets aan hebt haha!

Damn, zo had het ook gekund  :-X

:thumbsup:


Oh ja, ps3 en x360 voor alle leeftijden en idd zeer verslavend!!

karz

#4
Wii is misschien wel het leukst voor kinderen, zelf heb ik  niets met nintendo titels.
Maar het allemaal heel cartoony en jumpy en sparkly..

Het verschil tussen PS3 en Xbox is buiten aanschafprijs niet heel groot.
Wel hoor ik van verschillende mensen die ze allebei in bezit hebben dat de PS3 een beetje stof staat te happen.
Dit vanwege de weinige (exclusieve) titels en de ,weliswaar gratis, maar niet levende online community.

Dat laatste is natuurlijk niet relevant als je niet online gaat spelen. Ikzelf vind online gamen een ontzettende toevoeging.
Als dat er niet was dan was ik snel uitgekeken.

Ik heb zelf dus de Xbox 360 (ook de zwarte, de witte is voor vrouwen :mrgreen: )met xboxlive gold membership. Dat kost 60,- per jaar en gezien de tijd die ik het gebruik is dat money well spent. Ik bedoel, avondje zuipen ben je het ook kwijt.

De PS2 was de beste spelcomputer van zijn tijd met een shitload aan titels die je overal voor een habbekrats kunt scoren.
De PS2 is dus zeker ook een optie, maar ik weet niet of je kinderen e.a. moeten verantwoorden bij klasgenoten / vrienden :lol: , het blijft natuurlijk ouwe leem nu.

Misschien niet onbelangrijk :

'ombouwen'  om gekopieerde spellen te spelen. Volgens mij is dat met alle 3 (wii,xbox,ps3) mogelijk , maar je verliest dan  waarschijnlijk de mogelijkheid om online te gamen.

En online gamen is niet het enige wat je online doet, je kunt ook demo's van nieuwe spellen downloaden, of wat oudere spellen in een nieuw jasje etc. Gewoon om wat meer te kunnen met je console dan alleen de spellen die je hebt.

Wat misschien ook een handige bijkomstigheid is , is de mogelijkheid om de console als mediaplayer te gebruiken (dit gaat dus niet met een ps2) . Je kan dan video/muziek/foto's bekijken via je xbox/ps3/(wii ? ) over je netwerk.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

the Stig

Ik heb zelf een wii ik zelf vind dit wel leuk omdat ik eigenlijk al van jongs af aan nintendo minded ben opgevoed  :mrgreen:. Ik ben het er echter wel mee eens dat de wii meer voor de jonge kinderen is of wanneer je met een groep vrienden bent en in een melige bui bent is dat ook wel lachuh  :cool:.

Vwb de xbox360 of ps3 ben ik het met de rest eens daar zit amper verschil in. De een is vol lof over Microsoft en bij de ander is Sony helemaal heilig. Is net wat je (ze) zelf wil(len).

Om online te gamen met de xdoos moet je idd een xboxlive gold membership hebben maar deze zijn net als Yvil zegt ook voor ong. 35 euro op internet te kopen.

(een heel verhaal getypt en nu zie ik dat Karz hetzelfde heeft getypt  :oops:)

Gassie

ikzelf heb ook de wii omdat ik ook zoals stig met de nintendo spellen ben opgevoe d
graphics zijn inderdaad een stuk minder dan de xbox en de ps3
maar als je wacht tot volgend jaar er zou een wii hd uitkomen

heb trouwens de mijne laten chippen na een jaar en moet zeggen ik speel nu weer meer dan ooit omdat ik de spellen nu download en op een dvd tje brand
KTM SMT 2011

Mounty

Hier ook de Wii..van mijn dochter (12) als favoriet...de PS2 word bijna nooit gebruikt, ondanks dat ie omgebouwd is en de spellen dus te downloaden zijn.. De Xbox is hier ook in huis, leuk maar o zo veel geweld en zo in de spellen..hou ik niet zo van. Qua grafix is de Xbox beter dan de Wii maar voor de kids is de wii leuker.. (ook is de wii softwarematig te patchen zodat je de spellen ook kunt downloaden...voor de Xbox heb je een chip nodig hiervoor en vervalt je garantie.)
De PS3 is verglijkbaar met de Xbox alleen heeft die idd een bleuray speler...films kun je er ook op afspelen maar verwacht niet de echte bleuraykwaliteit.... heb het vergeleken met een sony bleuray speler en beduidend verschil op een flatscreen van 1 meter..

ik hoop dat he er wijzer van word....anders kom je maar es kijken naar de wii..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

the Stig

Aangezien dit topic ook over de wii gaat, heb ik ook nog een vraag:

Hoe gaat dat ombouwen en welke chip/software etc is daarvoor nodig? Hoe, wat en waar kan/moet ik dat laten doen, of kan het ook zelf?
De spellen kun je gewoon dowloaden via een torrent site? en het branden kan gewoon op een standaard DVD of moet ik daar een dual layer DVD voor hebben?
Alle info hierover is welkom aangezien mijn wii nog origineel is.

Gassie

Citaat van: the Stig op 07 november, 2009, 19:31:30
Aangezien dit topic ook over de wii gaat, heb ik ook nog een vraag:

Hoe gaat dat ombouwen en welke chip/software etc is daarvoor nodig? Hoe, wat en waar kan/moet ik dat laten doen, of kan het ook zelf?
De spellen kun je gewoon dowloaden via een torrent site? en het branden kan gewoon op een standaard DVD of moet ik daar een dual layer DVD voor hebben?
Alle info hierover is welkom aangezien mijn wii nog origineel is.
ik heb mijn wii laten ombouwen bij webshop ulestraten kostte me 60 euro je kan dan alle spellen downloaden en branden op een verbatim dvd op 4xspeed max
er is alleen wat veranderd bij de laatste update van de wii hierna kan ik geen amerikaanse en japanse spellen meer branden maar op het web en ook nieuwsgroepen vind je genoeg pal spellen
KTM SMT 2011

Yvil

De X360 is idd ook gewoon om te bouwen. Dan kun je ook zolang het goed gaat nog online gamen. Echter een
vriend van mij is toevallig afgelopen week gebanned for life (met die betreffende omgebouwde X360). Heeft wel
bijna twee jaar gewoon online kunnen gamen met gedownloade games.

De PS3 is NIET om te bouwen.

Voor wat betreft het geweld in de spellen... Je kunt idd hele grove en bloederige spellen kopen op de X360 en de PS3
maar dat ligt aan jezelf. Er zijn ook zat titels voor het jongere segment. Heb zelf hier enkele leuke spellen voor kinderen
liggen. Bijvoorbeeld banjo and kazooie, nuts and bolds (in het nederlands Bouten en moeren ;))

Online gamen voegt idd een gigantische demensie toe aan het gamen en raad ik absoluut aan. De X360 online-wereld
is echt gigantisch en idd beter ontwikkeld dan de PS3 online activiteiten. Ook de menu's zijn veel uitgebreider en over-
zichtelijker.

Succes ermee!!

Varadero3005

Citaat van: Gassie op 07 november, 2009, 19:40:12
Citaat van: the Stig op 07 november, 2009, 19:31:30
Aangezien dit topic ook over de wii gaat, heb ik ook nog een vraag:

Hoe gaat dat ombouwen en welke chip/software etc is daarvoor nodig? Hoe, wat en waar kan/moet ik dat laten doen, of kan het ook zelf?
De spellen kun je gewoon dowloaden via een torrent site? en het branden kan gewoon op een standaard DVD of moet ik daar een dual layer DVD voor hebben?
Alle info hierover is welkom aangezien mijn wii nog origineel is.
ik heb mijn wii laten ombouwen bij webshop ulestraten kostte me 60 euro je kan dan alle spellen downloaden en branden op een verbatim dvd op 4xspeed max
er is alleen wat veranderd bij de laatste update van de wii hierna kan ik geen amerikaanse en japanse spellen meer branden maar op het web en ook nieuwsgroepen vind je genoeg pal spellen

Software hiervoor is te downloaden in de nieuwsgroepen en kun je makkelijk zelf doen. Kijk op FTD3 en vindt wat je nodig hebt. In 15 minuten gepiept.

Joepie1958

koop maar een paar hoela-hoeps, da's veel goedkoper en stukken gezonder (ook voor jezelf :twisted:)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

De Sjeng

Ok, ik ben erzover uit!! vanuit de reacties ook uit de prive sfeer, word het toch de wii. Ik ben nu aan het kijken voor wat goedkope en leuke spellen voor de kids(4 & 8 ) en die pappa. Ombouwen is nog geen optie gezien de garantie, dus welke spellen zijn er leuk voor de kids?? (en welke voor die pappa??)
God Forgives, I Don't

DeWitte

wij hebben zo'n Wii ook vorig jaar met kerst aangeschaft met Wii sport en het balanceboard erbij. Mijn dochter (bijna 10) speelt er af en toe mee (2x per maand) aangezien wij het absoluut eerder stimuleren dat ze liever buiten gaat spelen/ravotten. Godzijdank want volgens mij verblöd je nogal van dat ge-game :yes6rs:. Mij zie je er iig nooit op, ik speel liever kwajongen met echte mensen of zo :mrgreen:

maar je moet er een hebben anders tel je niet mee :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away