Husqvarna bouwt 900 cc motor

Gestart door DeWitte, 10 mei, 2011, 09:18:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Er waren al langere tijd vermoedens over het feit dat Husqvarna bezig is met het maken van een straatmotor. Het Zweedse merk (welke onder BMW valt) heeft nu enkele foto's vrijgegeven van een staande twee cilinder van 900cc. Husqvarna zal zich met de motor richten op fun, vermogen en eigenheid. Wat vanuit de foto's direct opvalt, is dat een groot deel van de 900cc motor uit de schappen van BMW komt. Naar verwachting zal de motor meer vermogen en koppel hebben als de BMW donor.

Hoe de motor er precies uit gaat zien is nog onbekend, maar kijkende naar de Husqvarna Mille 3 conceptmotor op EICMA, verwachten we van Husqvarna een gewaagde start. We verwachten dat zij een motor gaan produceren die nog niet in een bepaald segment te plaatsen is. Verdere details worden in November tijdens het EICMA verwacht.

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 10 mei, 2011, 09:18:24
Er waren al langere tijd vermoedens over het feit dat Husqvarna bezig is met het maken van een straatmotor. Het Zweedse merk (welke onder BMW valt) heeft nu enkele foto's vrijgegeven van een staande twee cilinder van 900cc. Husqvarna zal zich met de motor richten op fun, vermogen en eigenheid. Wat vanuit de foto's direct opvalt, is dat een groot deel van de 900cc motor uit de schappen van BMW komt. Naar verwachting zal de motor meer vermogen en koppel hebben als de BMW donor.

Hoe de motor er precies uit gaat zien is nog onbekend, maar kijkende naar de Husqvarna Mille 3 conceptmotor op EICMA, verwachten we van Husqvarna een gewaagde start. We verwachten dat zij een motor gaan produceren die nog niet in een bepaald segment te plaatsen is. Verdere details worden in November tijdens het EICMA verwacht.



Een kleine correctie  :mrgreen: het Ilaliaanse merk  :yes6rs:. Husqvarna is al jaren geen Zweedse motor meer maar :mrgreen:
Smells like rubber

DeWitte

Husqvarna NUDA 900R  
 
Husqvarna maakt met dit model haar comeback in het tweecilinder segment waar zij jarenlang een echte trendsetter is geweest. Met de NUDA 900R volgt Husqvarna de traditie aangezien deze motor ook een nieuwe trend zet.  De naam zegt alles. De Nuda is naakt, sexy en brutaal. Met een motorvermogen van meer dan 100PK en een even hoog koppel is dit de ultieme rijdersmachine. Dit ten opzichte van het gewicht van 185Kg de ultieme mix voor een breed scala van gebruiksmogelijkheden.

De Husqvarna NUDA 900R wordt op dit moment voor het eerst getoond aan de wereld via Internet maar ook Live. De motor staat dit weekend (1-3 juli 2011) tentoon tijdens de BMW Days in Garmisch-Partenkirchen. Tijdens dit evenement kunnen 30.000-40.000 bezoekers voor het eerst de comeback van Husqvarna aanschouwen


ik vin um zeer stoer :worship-cool:










Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

niet schlecht voor een ouwe naaimachine-fabrikant :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

Ik houd normaal gesproken alleen van functioneel naakt  :mrgreen: , maar deze kan mij ook wel bekoren!  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

psst, tis wel een Beemerblok  :yes6rs:

(waar jij normaal allergisch voor bent, toch?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Herr Tod

Ik zie hem ook niet concurreren met een Dorseduro of een Diavel... die laatste vandaag nog in de Roertunnel gezien tuffend op de rechterbaan. Potverdomme... dat is zo'n vet ding he! Hybride race chopper :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Citaat van: De Witte op 06 juli, 2011, 12:07:48
psst, tis wel een Beemerblok  :yes6rs:

(waar jij normaal allergisch voor bent, toch?)

niet voor de blokken, maar wel voor de ontwerpstijl.
Deze Husk lijkt (gelukkig) in de verste verte nog niet op een Beemer.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

ik vind het een vette machine. Maakt me geen drol uit wie hem bouwt en wat voor blok eronder lig het is gewoon vet apparaat  :yes6rs:
Smells like rubber

Desmo-devil

Ik vind het gewoon een supermotard, vergelijkbaar met de Ducati hypermoto. Mooi ? eeeeeh ik vind 'm niet lelijk !!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Filmpje van een nuda met akrapovic pijpje en dan op weg naar londen
moet zeggen lekker geluid heeft dat ding

The traffic that greets me every morning
KTM SMT 2011

Joker

 Ik heb gelezen dat hij ook maar een 13 liter tankje heeft
Kan me eens iemand uitleggen war zo'n ontwerper bezielt ?
je kan nog geen zondagmorgen gaan touren of je moet tussendoor nieuwe peut kopen
en als je naar Oostenrijk wilt dan trek maar 4 dagen uit voor de heen en terug reis
idioot toch ?!
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.