2013 prijs BMW R1200GS

Gestart door DeWitte, 16 december, 2012, 06:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

BMW maakt de 2013 prijzen bekend van de nieuwe BMW R 1200 GS en de BMW F 800 GT. De nieuwe GS staat vanaf 9 maart 2013 in de showroom voor 16.950 euro.  Dat is inclusief het beproefde BMW Motorrad ABS systeem. Dankzij verdere verbeteringen van zowel de toureigenschappen als de offroad prestaties, heeft de nieuwe R 1200 GS alles in huis om de lat weer hoger te leggen in het allroad segment. Compleet nieuw is ook het lucht/watergekoelde boxerblok. Het vermogen is ten opzichte van zijn voorganger met 15 pk toegenomen van 81 kW (110 pk) bij 7.750 t/min naar 92 kW (125 pk) bij 7.700 t/min.

De nieuwe BMW R 1200 GS is standaard uitgerust met ABS en het innovatieve ride-by-wire systeem E-gas. Optioneel zijn tractiecontrole (ASC) met diverse instelmogelijkheden voor de motorkarakteristiek en een LED koplamp leverbaar. Deze lamp kenmerkt zich door een sterke en heldere lichtopbrengst. Een typerend LED dagrijlicht is geïntegreerd in de koplampunit. Het unieke, semi-actieve veersysteem ESA (Electronic Suspension Adjustment) is op de nieuwe R 1200 GS als optie leverbaar. De demping wordt hierbij automatisch aangepast, zodat de wegligging van de BMW R 1200 GS in alle omstandigheden optimaal is. De nieuwe R 1200 GS wordt eveneens af fabriek leverbaar met verlagingset en verlaagde buddy.



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Kunt zeggen wat je wil, het blijft een vette bike..
God Forgives, I Don't

Joepie1958

Ik vindt 'm zooooo lelijk :shock:
Maar ik zou er zoooooo graag eentje hebben :-X



Ik heb even in de spiegel gekeken want volgens mij vrouw zou ik op m'n kop gevallen zijn, maar ik kan niets ontdekken dus het zal wel met het prijskaartje samenhangen want met een beetje extra's zal zoiets toch wel weer een mille of 22 kosten :evil:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 16 december, 2012, 09:35:37
Kunt zeggen wat je wil, het blijft een vette bike..

:laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so: :laughing49so:

Wat een lelijk hok !! Dat ding ziet er uit of onderdelen van wel 10 fabrikanten in elkaar hebben gezet  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

joff

Is hier niet, te futuristisch de juiste benaming voor.
Ik persoonlijk kan hier namelijk weinig GS meer in herkennen.

Busaberke

Citaat van: HD4ever op 16 december, 2012, 11:53:08
Wat een lelijk hok !! Dat ding ziet er uit of onderdelen van wel 10 fabrikanten in elkaar hebben gezet  :-X

Citaat van: joepie1958
want met een beetje extra's zal zoiets toch wel weer een mille of 22 kosten :evil:

Jullie gaan nog verrast worden door het aantal van deze lelijke hokken dat verkocht gaat worden.
Er staat immers zowel BMW als GS op, dan is de rest van ondergeschikt belang.

Sommigen zouden nog een vermogen betalen voor een drol met deze typeplaatjes ...  :behindsofa:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

lelijk is ie zeker, zie die zijkappen met Gs sticker erop, hoe ver die doorlopen naar onder/voren en de snavel heeft wat weg van een Klingon kinstuk. Daarentegen zal zeker fantastisch sturen (zoals alle Gs-en) maar de nieuwe eigenaren zullen de testrijders zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend (voor die centen zeker)

En wat BB zegt, iedereen wil um toch. Yuppen brommert :yes6rs: laatste stoere Gs vond ik de 1150 (adventure) maar ook alleen maar omdat ik er een had toen :lol: man, man wat een slecht in elkaar getimmerde frikandel kan ik melden :cry: De 1200 serie daarna was nog vele malen slechter :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Ben benieuwd naar de zwarte versie , volgens mij zie ja dan pas écht waar de ontwerper door geïnspireerd geraakt werd:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

#8
18.000 € kolere...

en wat een lelijkerd , net een ijskrabber :-X
de zus van m'n vrouw ziet er beter uit  :yes6rs:

voor dat geld koop ik liever een echte GS  :yes6rs:

een HPN uit Seibersdorf  :mrgreen:

Joker

Citaat van: DeWitte op 17 december, 2012, 11:09:10
lelijk is ie zeker, zie die zijkappen met Gs sticker erop, hoe ver die doorlopen naar onder/voren en de snavel heeft wat weg van een Klingon kinstuk. Daarentegen zal zeker fantastisch sturen (zoals alle Gs-en) maar de nieuwe eigenaren zullen de testrijders zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend (voor die centen zeker)

En wat BB zegt, iedereen wil um toch. Yuppen brommert :yes6rs: laatste stoere Gs vond ik de 1150 (adventure) maar ook alleen maar omdat ik er een had toen :lol: man, man wat een slecht in elkaar getimmerde frikandel kan ik melden :cry: De 1200 serie daarna was nog vele malen slechter :yes6rs:

Vreemd dat jij het zo'n slechte motor vind. mijn 1150Gs kocht ik met 16000 km op de klok en deed hem weg met bijna 90000km er op. het enige wat ooit is stuk gegaan was een olie keer ring aan de voorvork en die heeft Notten toen voor 2 tientjes vervangen.
Dussssssss had ik geluk of jij pech ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

m@rtijn

ik vind de GS vooral heerlijk rijden. En daarmee ben ik niet de enige...een echt bijzondere motor is het daarmee al lang niet meer.
Maar over smaak valt te twisten. Rijden doet dat ding als de beste!!

En de nieuwe...ach...het went...dus echt lelijk vind ik hem niet. Ik zou hem m'n garage niet uitstampen! :yeah:
off-line

DeWitte

Citaat van: Joker op 17 december, 2012, 19:59:23
Citaat van: DeWitte op 17 december, 2012, 11:09:10
lelijk is ie zeker, zie die zijkappen met Gs sticker erop, hoe ver die doorlopen naar onder/voren en de snavel heeft wat weg van een Klingon kinstuk. Daarentegen zal zeker fantastisch sturen (zoals alle Gs-en) maar de nieuwe eigenaren zullen de testrijders zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend (voor die centen zeker)

En wat BB zegt, iedereen wil um toch. Yuppen brommert :yes6rs: laatste stoere Gs vond ik de 1150 (adventure) maar ook alleen maar omdat ik er een had toen :lol: man, man wat een slecht in elkaar getimmerde frikandel kan ik melden :cry: De 1200 serie daarna was nog vele malen slechter :yes6rs:

Vreemd dat jij het zo'n slechte motor vind. mijn 1150Gs kocht ik met 16000 km op de klok en deed hem weg met bijna 90000km er op. het enige wat ooit is stuk gegaan was een olie keer ring aan de voorvork en die heeft Notten toen voor 2 tientjes vervangen.
Dussssssss had ik geluk of jij pech ?


Ik had pech, wel al met de 2e Gs. Ook mijn 1100, niks dan gezeik mee. Vooral cardanas ( 2x),
versnellingsbak (3x) stuk of 5 achterwiel lagers. Tel daar nog wat Remschijven bij en ik heb hele maandsalarissen bij BMW achtergelaten. Buiten het reguliere onderhoud dan nog wa? Nogmaals sturen doen die hokken perfect, rijdt heerlijk. Maar een Honda of nu zelfs al de 2e Ktm is stukken betrouwbaarder. Vraag ook maar eens aan Roger van That hoe vaak zijn 1200 bij de dokter was. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Dan hoop ik maar dat ik met mijn huidige 1150 ook nog een poosje geluk heb.
over problemen met de 11 en 1200 heb ik inderdaad vaker gehoord .
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

crazy j

Citaat van: DeWitte op 18 december, 2012, 05:00:34
Citaat van: Joker op 17 december, 2012, 19:59:23
Citaat van: DeWitte op 17 december, 2012, 11:09:10
lelijk is ie zeker, zie die zijkappen met Gs sticker erop, hoe ver die doorlopen naar onder/voren en de snavel heeft wat weg van een Klingon kinstuk. Daarentegen zal zeker fantastisch sturen (zoals alle Gs-en) maar de nieuwe eigenaren zullen de testrijders zijn, kwalitatief uitermate teleurstellend (voor die centen zeker)

En wat BB zegt, iedereen wil um toch. Yuppen brommert :yes6rs: laatste stoere Gs vond ik de 1150 (adventure) maar ook alleen maar omdat ik er een had toen :lol: man, man wat een slecht in elkaar getimmerde frikandel kan ik melden :cry: De 1200 serie daarna was nog vele malen slechter :yes6rs:

Vreemd dat jij het zo'n slechte motor vind. mijn 1150Gs kocht ik met 16000 km op de klok en deed hem weg met bijna 90000km er op. het enige wat ooit is stuk gegaan was een olie keer ring aan de voorvork en die heeft Notten toen voor 2 tientjes vervangen.
Dussssssss had ik geluk of jij pech ?


Vraag ook maar eens aan Roger van That hoe vaak zijn 1200 bij de dokter was. :yes6rs:
dat kan ik al bevestigen tijdens de periode dat ik t rijlessen was is zijn vorige bmw geloof 2x naar garage geweest omdat er iets stuk was en de nieuwe  1200 ( laatste editie van de vorige uitvoering) is ook al 1x voor een defect naar de garage geweest.  maja pap van mij heeft ook geloof 6 jaar op een 1150 gs rondgetuft en die heeft zover ik weet nergens last van gehad ( behalve de hoogte  :mrgreen:)
living the life the way it comes

Busaberke

#14
Citaat van: Joker op 18 december, 2012, 18:21:24
Dan hoop ik maar dat ik met mijn huidige 1150 ook nog een poosje geluk heb.
over problemen met de 11 en 1200 heb ik inderdaad vaker gehoord .

Ach, een kleinigheidje blijf je altijd houden ....  :mrgreen:



Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009