motorvakantie 2006

Gestart door @Nippon, 10 november, 2005, 18:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LTpaul

Citaat van: "peter"Waarom zou je dat niet kunnen?Ook op kortere afstand zijn er mooie gebieden.Plan je vakantie maar eens in het voor-of najaar en zelfs de Vogezen is een stil paradijsje waar je heerlijk kan motorrijden.Aanrader.

ben je al eens in het Taunusgebergte geweest?
nog geen 2 uurtjes karren en het feest kan beginnen :lol:  :lol:
je weet niet waar dat is :?:  :?:  :?:  :?:











bij koblenz de brug over, klein stukje recht uit voor zover dat lukt zonder van de weg te raken, en dan links of rechts af, maakt niet uit, feesten :!:  :!:

Karin

Citaat van: "peter"Waarom zou je dat niet kunnen?Ook op kortere afstand zijn er mooie gebieden.Plan je vakantie maar eens in het voor-of najaar en zelfs de Vogezen is een stil paradijsje waar je heerlijk kan motorrijden.Aanrader.

Wat mij tegen houdt om in mijn eentje ver weg te gaan is, omdat ik totaal geen verstand van het technische van een motor heb. Ik ben dan altijd bang dat ik iets aan de motor krijg en dan in middle of nowhere sta zonder enige kennis van zaken  :oops:  Dat houdt mij tegen....anders zou ik zeker die plekjes opzoeken zoals de foto's van zwerver.  :wink:

Maar je hebt gelijk op kortere afstand zijn ook mooie gebieden. Vogezen nog niet geweest, staat wel op het programma voor Hemelvaartweekend. En het Taunusgebergte duik in begin mei weer in. Dus ach...zo slecht heb ik het natuurlijk niet. Maar het lijkt me helemaal geweldig om een motorreis te maken naar die gebieden zoals scandinavie.

peter

Wees gerust karin,zolang de fazer op de markt is heb ik er nog geen opgehaald met problemen.Trouwens,de meeste problemen aan moderne motoren zijn toch niet op te lossen langs de kant van de weg.En een goede reisverzekering doet wonderen....tentje opzetten en wachten.En alles komt goed.

DeWitte

Citaat van: "peter"Trouwens,de meeste problemen aan moderne motoren zijn toch niet op te lossen langs de kant van de weg.

:stupid: klopt daarbij net alsof motoren beter gebouwd zijn dan auto's ; met auto's vaak meer gezeik gehad nl.:?  op 22 jaar brommere; 1 spanningsregelaar XTZ750 (stekker losgetrokken en naar huis getuft), 1wiellager achter XT600 (ook rustig naar huis getuft), 1 lekke band St 1100 (bij 1e beste bandenboer in Belgie laten plakken en ook verder), 1x omgekiept Gs A 1150 op een tuperwaredoos :mrgreen: (stof ervan af geklopt en knipperlicht vastgetaped en verder gereden :wink: )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

rvs_gps

Karin zei:
CiteerWow, dat ziet er wel erg goed uit Zwerver. Soms kan ik echt jaloers worden op mensen die dit kunnen doen.

Ook naar die landen valt dat best wel mee.
We zijn enkele jaren geleden met z''n zessen naar Noorwegen geweest.
Gewoon geboekt met bureau Scandinavia en gaan met die banaan. Kan ik je echt aan bevelen. Is weliswaar niet helemaal van de bewoonde wereld af maar je krijgt toch wel een indruk.
En leuke weggetjes genoeg :lol:



Of idylische plekjes:


Ik kan me naturlijk wel voorstellen dat je als vrouw niet alleen gaat, maar er zijn toch vast wel enkele mensen te vinden die met je mee willen gaan.

Ron

Zwerver

Citaat van: "Karin"
Wat mij tegen houdt om in mijn eentje ver weg te gaan is, omdat ik totaal geen verstand van het technische van een motor heb. Ik ben dan altijd bang dat ik iets aan de motor krijg en dan in middle of nowhere sta zonder enige kennis van zaken  :oops:  Dat houdt mij tegen....anders zou ik zeker die plekjes opzoeken zoals de foto's van zwerver.  :wink:

Maar je hebt gelijk op kortere afstand zijn ook mooie gebieden. Vogezen nog niet geweest, staat wel op het programma voor Hemelvaartweekend. En het Taunusgebergte duik in begin mei weer in. Dus ach...zo slecht heb ik het natuurlijk niet. Maar het lijkt me helemaal geweldig om een motorreis te maken naar die gebieden zoals scandinavie.

Ik denk dat motorpech op een zondag in de Ardennen minstens even moeilijk is als motorpech in Scandinavie, zo niet moeilijker...
In Scandinavie wordt zo'n beetje overal Engels gesproken, wat voor mij persoonlijk al iets makkelijker communiceert dan Frans.
Verder zul je in het zomerseizoen in Scandinavie zelden lang op hulp hoeven wachten met pech, het aantal routes langs de mooiste stukken natuur is beperkt, en dus zal er altijd wel iemand langskomen die je helpt bij problemen. En ondanks hun vaak stugge en wat afstandelijke houding
zal geen Noor, Fin of Zweed iemand met pech zomaar laten staan, in dit soort dunbevolkte landen is men van oudsher gewend om elkaar te helpen.
Scandinavie lijkt heel erg onherbergzaam, maar eigenlijk is het zo'n beetje het makkelijkste gebied om met een motor te gaan kamperen;
goede wegen (of je moet er echt op uit gaan om de onverharde stukken te gaan rijden), duidelijke bewegwijzering, meeste tankstations zijn 24 per dag open, en hebben meest een supermarktje, campings in overvloed, en bijna allemaal beschikken ze wel over een binnen-kook-ruimte met wat pannen en gas/electra stellen.
Tref je erg slecht weer, dan zijn de trekkershutten ook een aardig alternatief om weer op te drogen. Deze hutten zie je niet alleen bij campings, maar ook steeds meer bij particulieren, die wat land over hebben en zo wat bijverdienen.
Albijal lijkt Scandinavie een stuk moeilijker om alleen te reizen dan het werkelijk is; gewoon doen dus, al was het maar voor

de mooie wegen (Trollstigen)


de middernachtzon (1 uur 's nachts op de Lofoten)


de fjorden (Oxfjord)


en de rustige campings (Kjendalsbreen)
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Zwerver

Citaat van: "rvs_gps"En leuke weggetjes genoeg :lol:

Leuke weg, die naar Lysebotn.. Voor die haarspeld in de onverlichte tunnel was best verrrassend!  :D
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

@Nippon

gewoon doen Karin  :wink:

Ik ga zelf al 12 jaar naar het "noorden" heb nog nooit met pech stilgestaan :angel:

wie weet kom je nog thuis met zo'n noorse spetter  :mrgreen:

TTigertje

Damn! Foto's zien d'r errug gaaf uit! :shock:
Jullie hebben geen ervaringen met hotels??Vertel, vertel please......  :)

Ik geloof dat ik een lichte voorkeur voor Scandinavië krijg (2006)
Of ga ik toch weer naar 't Zuiden........... :roll:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Herrie

Citaat van: "TTigertje"

Ik geloof dat ik een lichte voorkeur voor Scandinavië krijg (2006)
Of ga ik toch weer naar 't Zuiden........... :roll:

Het heeft beide z`n voor en nadelen. Het grote voordeel richting zuid zijn de wat meer mogelijkheden om onderweg ff `n terrasje te pikken b.v.

In Segovia naast de Kathedraal, of in Portugal, vlak bij het strand:

Midden Spanje:

In Scandinavië is het zeker in het hoge noorden wat meer behelpen

Anders sta je te vaak stil bij:

Maar daar staat ook weer natuur wat tegenover, gratis sneeuw! :

Maarje kunt ook nog richting west  :lol:
Want ook daar zijn pubs  :lol:

En,natuur in Scotland

Of in Ireland:


In Scandinavië zoek ik meestal naar een hutje om te overnachten, liefst bij particulieren, niet duur en mooi uitzicht, droog en warm, want in Mei kan het nog aardig fris zijn   :o


In Schotland/Ireland was B&B, iets duurder maar wel leuk om even wat met de eigenaar te kletsen



En in Spanje/Portugal doe ik kamperen,

Al is het in midden Spanje soms even zoeken naar een camping.

Happy trails!

Herrie

@Nippon

Ik zou best 'ns naar 't zuiden willen poekelen :wink:  ben al 2/3jaar bezig om eens naar Portugal te gaan via baskenland, maar iedere keer is een bosbrand of +40 graden  :shock:

TTigertje

Damn! Jullie maken het er niet makkelijker op! :?

Ga me eerst eens wat verdiepen in Scandinavië. Na Vogezen, Franse Alpen, Provence, Zuid-Tirol, Dolomieten, Toscane, Elba, Umbrië, Schwarzwald, Ebbegebirge, Harz wil ik mijn horizon weer eens wat verwijden :P . Van de andere kant maakt het niet echt zo heel veel uit waar je heen gaat, de weg is toch ons doel! :D
Nog zoveel mooie bestemmingen op verlanglijstje......... :lol:
Dus daar komen we wel uit........ :lol:





Vroeger had men toch van die wandelstokken met plaatjes...... :wink:  :wink:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Herrie

Citaat van: "TTigertje"
Vroeger had men toch van die wandelstokken met plaatjes...... :wink:  :wink:

yep, en nu "plakpleetsjes", ik zie m`n koffers iedere dag in de garage staan, als ik de beemer naar buiten duw, dan dwaalt m`n blik er ff naar toe. En dan zijn het toch leuke herineringen aan mooie ritten.
Plus, dat onderweg het toch voor sommige mensen aanleiding is om een gesprek te beginnen. En het scheelde in Segovia een boete, 2 agenten liepen al met bonnenboekie in de hand om de motor heen, zagen de stickers, begonnen wat te wijzen en spaans te praten. Ik werd erbij gehaald en na een gesprekje over Zweden en Noorwegen werd het boekje opgeborgen, Mocht een half uurtje nog op het plein staan, m`n koffie drinken en moest dan echt wel weg zijn als ze terug kwamen  :lol:


Citeerde weg is toch ons doel!  
Zeker, bijna het mooiste wat er is, ff lekker een paar weken alleen de weg af  :D  :D
Niemand om rekening mee te houden, just me, myself and I.
En het mooiste om weer heel thuis te komen, de straat in te draaien en je dochter achter het raam zien staan springen: Jaaa,hij is er weer!!

Happy trails

Herrie

@Nippon

Citaat van: "Herrie"
Citaat van: "TTigertje"
Vroeger had men toch van die wandelstokken met plaatjes...... :wink:  :wink:

yep, en nu "plakpleetsjes", ik zie m`n koffers iedere dag in de garage staan, als ik de beemer naar buiten duw, dan dwaalt m`n blik er ff naar toe. En dan zijn het toch leuke herineringen aan mooie ritten.
Plus, dat onderweg het toch voor sommige mensen aanleiding is om een gesprek te beginnen. En het scheelde in Segovia een boete, 2 agenten liepen al met bonnenboekie in de hand om de motor heen, zagen de stickers, begonnen wat te wijzen en spaans te praten. Ik werd erbij gehaald en na een gesprekje over Zweden en Noorwegen werd het boekje opgeborgen, Mocht een half uurtje nog op het plein staan, m`n koffie drinken en moest dan echt wel weg zijn als ze terug kwamen  :lol:


Citeerde weg is toch ons doel!  
Zeker, bijna het mooiste wat er is, ff lekker een paar weken alleen de weg af  :D  :D
Niemand om rekening mee te houden, just me, myself and I.
En het mooiste om weer heel thuis te komen, de straat in te draaien en je dochter achter het raam zien staan springen: Jaaa,hij is er weer!!
Happy trails

Herrie

ik krijg tranen in mijn ogen van zo'n gedachte  :thumbsup:

iemand die mij begrijpt buiten m'n vrouw hé  :wink:

Hakinnen

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "peter"Waarom zou je dat niet kunnen?Ook op kortere afstand zijn er mooie gebieden.Plan je vakantie maar eens in het voor-of najaar en zelfs de Vogezen is een stil paradijsje waar je heerlijk kan motorrijden.Aanrader.

Wat mij tegen houdt om in mijn eentje ver weg te gaan is, omdat ik totaal geen verstand van het technische van een motor heb. Ik ben dan altijd bang dat ik iets aan de motor krijg en dan in middle of nowhere sta zonder enige kennis van zaken  :oops:  Dat houdt mij tegen....anders zou ik zeker die plekjes opzoeken zoals de foto's van zwerver.  

ah...Karin..

"die moet ik ff onthouden"....column, / vrouwen en motoren, "geen kennis van zaken"... :mrgreen:

Jaja...

mooie foto's in dit topic overigens.