motorvakantie 2006

Gestart door @Nippon, 10 november, 2005, 18:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

@Nippon

tja... 'ns kijken  :!:

de zoon gaat 8 maanden stage lopen in Den Haag.
Dus gaan wij (vrouw en ik)
weer 'n keer 1week naar de Elzas/Vogezen alleen al voor 't vreten
dan zet ik de vrouw thuis af met de vuile was en vertrek voor 2,5 week naar finland ( waar ik dit jaar niet heen kon door zeer slecht weer :evil: ).

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

ga je kamperen E  :?: tentje ook in Finland of hoe?? vertel eens.... :P
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"ga je kamperen E  :?: tentje ook in Finland of hoe?? vertel eens.... :P

yep op deze manier 8)  brik,tent en mezelf

met de boot van Rostock/Hanko en dan zien we wel verder op de terug reis via Vaasa/Umea en dan de hele oostkant van Finland/russische grens :mrgreen:

DeWitte

hoe is ut weer daaro in de zomer??? wat doe je
s avonds en kook je zelf :?:  :?: vertel............

komop laat je niet elk woord uit de mond trekken :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"hoe is ut weer daaro in de zomer??? wat doe je
s avonds en kook je zelf :?:  :?: vertel............

komop laat je niet elk woord uit de mond trekken :mrgreen:

het weer is daar in de zomer beter dan hier :!:  meer zonuren
wat ik 's avonds doe  :?: nou ligt eraan ben ik helemaal alleen of zijn er mede campers in de buurt, zoja dan ga ik met m'n vork langs de tent en schuif onuitgenodigt aan tafel :lol: .
ik neem wel altijd een fles sterke drank mee (je maakt er veel vrienden mee  :shock:) vooral niet gaan nachtbraken anders haal je de volgende dag je kilometers niet "je rijdt namelijk lang in scandinavië maar niet veel" je rijdt meer uren voor dezelfde km als hier in nederland of duitsland als ik terug ben in limburg dan ben ik zo'n 5/8 kg afgevallen van de fysieke inspanning ( nee niet van 't :cum: :wink: ) .
ieder jaar neem ik nog teveel kleren mee en 't vreten zal ik dit jaar drastisch minderen.
Een creditcard is je beste vriend je kunt er echt overal mee betalen  :worship-cool:

TTigertje

Goed! Dan zal ik er eens aan trekken...... :lol:

2,5 week en hoeveel km's?
Heb je Finland al eens eerder gedaan, waarom finland? en niet Zweden of Noorwegen?
Ben al tijdje nieuwsgierig naar scandinavië aan het kijken, maar weet nog altijd niet wat ik wil. Hoe hou je het budget een beetje christelijk? Ook als je niet met een tent wil gaan?
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Karin

En je gaat het reisje naar Finland met een vriend beleven of alleen :roll:

@Nippon

Citaat van: "TTigertje"Goed! Dan zal ik er eens aan trekken...... :lol:

2,5 week en hoeveel km's?
Heb je Finland al eens eerder gedaan, waarom finland? en niet Zweden of Noorwegen?
Ben al tijdje nieuwsgierig naar scandinavië aan het kijken, maar weet nog altijd niet wat ik wil. Hoe hou je het budget een beetje christelijk? Ook als je niet met een tent wil gaan?

noorwegen heb ik in 2002 gedaan naar de "nordkapp" helemaal in m'n uppie  :roll:
Zweden heen via de 45 (midden zweden) en terug via Noorwegen de E6
Denemarken,Zweden en Noorwegen heb ik algedaan (wil niet zegge dat ik alles al gezien heb  :wink: ).
Finland heb ik alleen het hoge noorden gedaan toen ik naar de Nordkapp ging.

stja... waarom scandinavië  :?:  de eenzaamheid, de natuur en ik kan daar 'ns rustig kakken zonder dat ik moet braken  :evil:  niet 't gevoel dat ik in het zuiden heb van "een melkkoe"   :shutup:.

is 't duur  :!:  stja... eten kost wel wat, maar koop dingen die daar goedkoop zijn zoals zalm.
Kaas, vlees en drank wil nog wel een prijzig zijn maar je kunt ook wel 2 weken zonder of nie en die benzine kost daar minder  :oops:

dus op naar finland :thumbsup:  tis goed voor minstens 6000 km  :mrgreen:

met een tent is 't te doen  :wink: met een hotel of hytter ben je te gebonden ik ga altijd op de bonnefooi "mijn reis is mijn doel en niet m'n bestemming"

@Nippon

Citaat van: "Karin"En je gaat het reisje naar Finland met een vriend beleven of alleen :roll:

in m'n uppie  :yes6rs:

Zwerver

@BoxerQ:

Dat gaat een mooie rit worden! Hoop dat je hetzelfde weer treft als wij daar hadden.
Mocht je nog wat camping of route info willen, laat maar ff weten.

Kwa prijzen was het 2 jaar terug niet veel duurder dan Nederland, op de alcohol en tabak na.

Mocht je echt leuke plaatselijke informatie willen hebben, neem eens contact op met de Finse Allroad Club, die jongens rijden zowel in de zomer als de winter erg mooie ritten :
http://www.allroadtour.fi/index_en.html



@Dwars:
Hoe het daar is in de zomer?

Soms zelfs ver boven de poolcircel te warm om een tent op te zetten:


En soms zelfs te warm voor de rendieren:


Maar gelukkig genoeg meren om af te koelen:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

@Nippon

kijk dat bedoel ik nou  :wink:

weg van overbodige luxe en iets anders "doen" dan alleen maar consumeren en de begaande paden volgen  :lol:

Dit is mijn ding  :wink:

Tis wat anders dan de alpenbewoners lastig te vallen met een hoeveelheid aan motoren die alleen maar (soms betaald) 'n berg op en af rijden.

maar goed  :!:  laat jullie je door mij niet tegen houden en geniet van het leven en je motor  :mrgreen:

Karin

Wow, dat ziet er wel erg goed uit Zwerver. Soms kan ik echt jaloers worden op mensen die dit kunnen doen.

peter

Waarom zou je dat niet kunnen?Ook op kortere afstand zijn er mooie gebieden.Plan je vakantie maar eens in het voor-of najaar en zelfs de Vogezen is een stil paradijsje waar je heerlijk kan motorrijden.Aanrader.

rvs_gps

PSST stil moet je dat nou verraden......