Motor invoeren

Gestart door DeWitte, 21 november, 2005, 13:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

dat CVO (certificaat van overeenstemming) hoe heet dat op z'n duits?? en hoe ziet dat uit??

iemand een voorbeeldje??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"dat CVO (certificaat van overeenstemming) hoe heet dat op z'n duits?? en hoe ziet dat uit??

iemand een voorbeeldje??

ik ..on nee..dat waren belgen moto's toen..daar heet het gelijkvormigsattest of ziets..heb je niks aan..

tip..

loop ff bij de douane binnen en vraag de precieze bpm na op die datum
vraag vervolgens wat de BPM dan is als je per bijvoorbeeld 1 juni komt.
kan best wat verschil inzitten...
je kunt best laten keuren en pas later je bpm afdragen als het op een later tijdstip goedkoper is.

DeWitte

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Certificaat_van_Overeenstemming.htm

CiteerCertificaat van Overeenstemming (CVO)
Het Certificaat van Overeenstemming is het "geboortebewijs" van het voertuig. Sinds enkele jaren hebben personenauto's, motorfietsen, bromfietsen en driewielige motorrijtuigen die Europees typegoedgekeurd zijn een CVO. Hierop staan alle specificaties van het voertuig.

Met het CVO wordt aangetoond dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen. Als u bij de invoerkeuring bij de RDW geen CVO meeneemt, dan kan dit in bepaalde gevallen betekenen dat u voor extra kosten komt te staan. Dit is afhankelijk van het land van herkomst van het voertuig.

Ook kan het voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten. Bij het ontbreken van de trekgewichten mag u met het voertuig geen aanhangwagen trekken.

Wilt u weten of u wel of geen CVO nodig heeft, belt u dan met de klantenservice van de RDW.

maar eeuh  :? hoe heet dat CVO op zijn duits?? na???

edit : bpm kun je berekenen op de de pagina van de VVE.
http://www.vwe.nl/Home/Page/Diensten/calculator_afdracht%20invoer.aspx
NL nieuwprijs invoeren en datum afgifte 1e kentekenbewijs en klaar is kees. In mijn geval 790 pleuro aftikken :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Generaal

http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/15/4


Hier staat veel goede info, hopelijk heb je hier iets aan?

http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugbrief

Hier staat ook wat info!

DeWitte

http://de.wikipedia.org/wiki/Betriebserlaubnis

betrieberlaubnis also  :lol:  jawohl (klinkt streng dat duits wa)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

muss aber nichts kosten, gehoert zum motorrad,.
BMW Nederland wilde er de hoofdprijs voor hebben (ik geloof iets van 60 euro), de man die de motor aan mij verkocht kreeg het gratis bij zijn dealer in Germania. 8)  8)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Cyclebase

vorige maand R1 ingevoerd vanuit Belgie, had alleen maar het oude kentekenbewijs van de motor, dus geen CVO.

Hebben ze ook niet naar gevraagd, weet dus niet of ze daar niet (meer) echt op letten of dat ik gewoon geluk gehad heb.
ILLEjaar dat ging hard .... maar deze gaat hardeR1

Steefke™

Ik heb vorig jaar ne husk van belgie ingevoerd (uiteindelijk niet laten keuren maar dat had een andere reden). Ik heb toen navraag gedaan volgens de gegevens die ik toen kreeg zou je alleen het orginele kenteken en een factuur/verkoopbevestiging nodig hebben om in te voeren/keuren.
Smells like rubber

DeWitte

met dat eendagskenteken mag je daar de hele dag mee rondkoetschen??
Dus in mijn geval smorgens naar ut werk, 's middags naar de RDW en dan thuis ff de uitlaten weer omwisselen en 's avonds nog een rondje circuit?? bedoel verzekerd is ie wel.

en als de pliessie je aanhoudt zeggen, ik ben verdwaald :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Dwars"met dat eendagskenteken mag je daar de hele dag mee rondkoetschen??
Dus in mijn geval smorgens naar ut werk, 's middags naar de RDW en dan thuis ff de uitlaten weer omwisselen en 's avonds nog een rondje circuit?? bedoel verzekerd is ie wel.

en als de pliessie je aanhoudt zeggen, ik ben verdwaald :rofl:

Op de site van de RDW staat:

Eéndagskentekenbewijs
Voor de dag van de invoerkeuring door de RDW kunt u, bij het maken van de keuringsafspraak, een (gratis) ééndagskenteken aanvragen. Het ééndagskenteken is alleen in Nederland geldig en wel op de keuringsdag. Het keuringsstation stuurt u het ééndagskenteken met de bevestiging van de keuringsafspraak toe. Het kenteken is bedoeld om met het voertuig van en naar het keuringsstation en het BPM-aangiftepunt te rijden.


Ik denk als jou richtingsgevoel niet deugt en je verdwaald dat niemand daar iets aan kan doen.  :twisted:
Vraag is of je dat risico moet nemen. Raak je namelijk (zonder je schuld) in een ongeval betrokken en is aantoonbaar, dat jij niet rechtstreeks op weg bent naar de keuring, zal de verzekering van de tegenpartij erg moeilijk gaan doen en alles in het werk stellen om jou een oortje proberen aan te naaien.

grtz HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

En waar koop je dan zo'n motor ? via Ebay of zo ? of bij een motorgarage/handelaar aldaar ? Ik wil ook es gaan kijken wat ze voor mij in duitsland hebben staan !! :lol:  en wat daar bij de prijzen zijn...
Kan ik alvast vergelijken als ik volgend jaar wat nieuws wil..(zit er dit jaar niet meer in denk ik...vrouw heb ik keuken beloofd.. :oops: )
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

eens ff vlug gekeken...maare..bijna alles op 98PS of 101PS ??
Ook een R1 is daar 98 of 101 PS...moet dus nog wat aan gebeuren..hoe wat waar ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

volgens mij zijn de meesten toch gewoon open... had een of ander voordeel, dat begrenzen bij die duitsers... heel veel fietsen met bijvoorbeeld 110 pk zijn dus begrensd op 98... weinig nadeel, schijnbaar meer voordeel. Bij n r1 is het de keuze tussen 98 of 150 pk... is wel veel verschil dus.....
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

het "voordeel" in Duitsland om pcies onder de 100ps te blijven zit um in de verzekeringspremie die exhorbitant hoog is voor fietsen boven de 99ps en hoger :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away