Motor invoeren

Gestart door DeWitte, 21 november, 2005, 13:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

iemand ervaring met het invoeren van een Motor? 2e vraag liggen de prijzen lager in Duitsland of Belgie??

shoot; alle info is welkom :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

standuc

Eerste vraag: Ja :yes6rs:

Tweede vraag: Ja :yes6rs:

Mijn Ducje is ingevoerd uit Duitsland en lag na invoer ongeveer 5500 oude guldens onder de prijs in Nederland.

Busaberke

Belangrijk:

een in te voeren motor dient ongeacht de leeftijd meer dan 6500 km gereden (of op de klok  :wink: ) te hebben.
Anders istie belastingtechnisch "nieuw" met de volle mep BPM tot gevolg!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

standuc

Klopt helemaal Busaberke, :yes6rs:

Om dat te omzeilen heb ik destijds een teller van een vriend erop gezet.
Mijn Ducje had slechts 2500 km gelopen toe ik hem invoerde. :worship-cool:

Het is een kwestie van papieren invullen, naar de keuring gaan en vervolgens de BPM gaan betalen.
Thats it................ :thumbsup:

7 dagen later had ik het kenteken in huis.

Herr Tod

Ik heb mijn motor ook ingevoerd. De dagwaarde was hier 500 euro (ongeveer 35%) hoger dan de prijs waarvoor ik hem had gekocht :lol: Na een dikke 2 weken kon ik rijden :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Ik heb nu 2 motoren uit Duitsland geimporteerd. Bij jonge motoren loont het zich absoluut. Hoe ouder de motor hoe meer het verschil wegebt van het BPM voordeel. Duitsers zijn veel grundlicher met hun motor. Bijkomend voordeel van een duitser is dat op de fahrzeugbrief het aantal vorige eigenaren staat. Als je een jonge fiets hebt met veel eigenaren, weet je dat het niet goed zit.

DeWitte

heeft er ook iemand ervaring met invoeren vanuit Belgie??  :? de eisen zullen wel gelijk zijn voor de rdw; doel meer op prijsverschillen.....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"heeft er ook iemand ervaring met invoeren vanuit Belgie??  :? de eisen zullen wel gelijk zijn voor de rdw; doel meer op prijsverschillen.....

Prijs in Belgie is doorgaans hoger, terwijl deze in feite hetzelfde moet zijn als in Duistland. Voor mij geen belg gevoelsmatig...

WhomBom

invoeren is echt n aanrader....

        mijn '95 gs met 10.000 km gelopen kostte in DL 1850 € (dacht ik)
mn broer's '94 gs met 25.000 km gelopen kostte in NL 2500 € (zoiets)

je moet er alleen de kosten van eventueel transport ( als je t zelf doet spriet enz.) keuren, kenteken maken enz. nog even bijtellen.

kom je toch op n 400 euro voordeel uit, voor n fiets die en jonger is, en minder gelopen heeft  :idea:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

is het van belang dat de originele papieren (kentekenbewijs) en factuur bij de motor zitten??? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Fahrzeugbrief en certifcaat van overeenstemming moeten erbij zijn, verder kun je van internet wel een mooi koopcontractje down-loaden, vooral belangrijk als je particulier koopt. :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Joepie1958"Fahrzeugbrief en certifcaat van overeenstemming moeten erbij zijn, verder kun je van internet wel een mooi koopcontractje down-loaden, vooral belangrijk als je particulier koopt. :lol:

In duitsland staan ze erop, dat je een koopcontract tekent. Is daar heel gebruikelijk. Fahrzeugbrief is idd noordzakelijk iets. Vaak zit het cvo certificaat er niet bij. Dit kan je dan opvragen bij de Duitse importeur. Geeft deze niet thuis, dan kan je altijd nog terecht bij TUV Hannover in Lelystad. Het enige nadeel aan bij het invoeren is de tijd die je er mee kwijt bent. Voor de rest heeft het alleen maar voordelen imo. Goedkoop, staat van de motor, aantal eigenaren bekend, tuv, etc etc.

DeWitte

zou onderstaande ook voor motoren gelden?? bron RDW: er wordt geen woord over motoren gerept :? as ik tijd krijg eens een belletje tegenaan gooien :wink:

CiteerNieuwe procedure EU-import

Voordelige 2-in-1-service RDW
Verkeersminister Peijs is op donderdag 15 december akkoord gegaan met de nieuwe procedure voor EU-import. Als u vanaf 1 januari 2006 uit een EU-land een gebruikte personenauto met buitenlands kentekenbewijs importeert en een Nederlands kentekenbewijs (deel 1A en 1B) wilt krijgen, hoeft u alleen nog maar voor de verificatie van de voertuiggegevens naar een RDW-keuringsstation. Een technische keuring is niet meer nodig.
Als alle gegevens kloppen, wordt uw auto opgenomen in het kentekenregister en ontvangt u binnen drie werkdagen het Nederlandse kentekenbewijs in huis.

Kentekenbewijs én APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor introduceert de RDW nu een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:

• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50 (incl. BTW)
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW

De kosten voor de verificatie van de voertuiggegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel 1A en 1B) bedragen samen € 94,25.

Bel voor een afspraak op één van onze keuringsstations: 0900 07 39 (10 cpm).

Meer informatie
Na ontvangst van het kentekenbewijs, kunt u voor uw kentekenplaten terecht bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De APK-keuring bij de RDW is niet verplicht en mag door ieder RDW-erkend APK-bedrijf uitgevoerd worden. Dat is vooral praktisch, als u verwacht dat uw auto voor de APK gerepareerd moet worden. De RDW doet namelijk alleen keuringen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"zou onderstaande ook voor motoren gelden??

Waarschijnlijk wel.
Motoren worden toch wel vaker gemakshalve "vergeten" , het blijven ambtenaren he!

Invoeren wordt steeds interessanter, nu nog ff de BPM laten vervallen!  :evil:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Zal wel mooi zijn he, aangezien er geen apk is op motoren is het alleen nog maar controleren van de gegevens en klaar ben je.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober