Motor invoeren

Gestart door DeWitte, 21 november, 2005, 13:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

dus ook kosten om de motor weer orgineel te maken zonder begrenzing..
ff navragen wat zoiets kost.....voor de XJR1300 zou dit +/- 350 euro kosten om van 95PK naar de volle 106PK te gaan..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Motoren zonder Europese typegoedkeuring importeren van buiten EU

Het importeren van Amerikaanse en Japanse motoren door particulieren is afgelopen maand een stuk eenvoudiger gemaakt. Het is voortaan namelijk ook mogelijk om motoren zonder Europese typegoedkeuring te importeren uit landen buiten de Europese Unie en de EVA-landen (Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein).

Omdat wel vastgesteld moet worden of deze motoren voldoen aan de Europese milieu- en veiligheidseisen, moeten ze gekeurd of getest worden voor ze de weg op mogen. Een particulier die een fabrieksmatig geproduceerde motorfiets wil importeren, kan bij de RDW een keuring aanvragen bij het testcentrum in Lelystad. De keuring van een motorfiets zonder Europese typegoedkeuring kost 552 euro en neemt ongeveer een halve dag in beslag. Voorheen was directe import uit verre landen een stuk lastiger en duurder, omdat speciale testprocedures noodzakelijk waren.

Het is al enige tijd mogelijk fabrieksmatig geproduceerde personenauto's en lichte bedrijfswagens uit landen buiten de EU en EVA-landen direct via de RDW te laten registreren. Sinds april 2006 heeft de RDW bijna 300 van deze auto's gekeurd. De voertuigen kwamen voornamelijk uit de Verenigde Staten, Canada, Japan en soms uit het Midden-Oosten.

Bron: VWE 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away