Column 2: Vrouwen en motoren..

Gestart door Hakinnen, 05 december, 2005, 23:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Beloofd is beloofd.  2de column.  zie het maar als de 'december editie"

Had echter een klein probleemke waaover hieronder meer te lezen valt.
"de kop vol" met allerlei andere zaken en Gebrek aan inspiratie enigzins

We gaan het dus anders doen.  T'is wellicht eens te proberen als we het  eens om draaien.  In plaats van "ik schrijven" en jullie lezen andersom.
Ik geef het onderwerp en de inleiding...de lezers maken evt het verhaal af door in hun reacties  hun eigen ervaringen over het onderwerp te laten zien.  de ervaringen en meningen van meerdere mensen zijn natuurlijk altijd beter als hetgeen er via mij op papier komt.

Neem de tekst net als in het eerste column wederom niet al te serieus.
Voor de Yammie Fazer liefhebbers..... neem ook dat gedeelte  tekst met een "stevige korrel zout",...Fazers hebben tenminste goede remmen.

ben benieuwd of er mensen zijn (of zelfs motorrijdende vrouwen) die iets te vertellen hebben over het onderwerp...
;)

Vrouwen en Motoren

Scheurende schonen.....


Zeg eens B
Wie "A" zegt moet "B" zeggen.  Na een "eerste"komt een "tweede".
Zo ook met een column voor een lokaal motorforum. Het is aan de columnist die taak te vervullen, zeker nadat de betreffende columnist al heeft laten doorschemeren dat "er een tweede op komst is". Probleem in deze is echter dat ondergetekende / de columnist wederom met " de bek vol tanden zit". Sterker nog. Deze keer schijnt er geen zinnig geschreven woord de gedachtegang te kunnen verlaten richting toetsenbord en tekstverwerker.

Writersblock
"Writersblock" heet dat in deftige bewoording. Veroorzaakt door een gebrek aan inspiratie in eerste instantie en een gebrek aan juiste bewoordingen in tweede. Simpelgezegd, .uw columnist krijgt het maar moeilijk voor elkaar om het onderwerp aan te snijden en er iets "columnachtigs" over op papier te zetten. Loze gedachten dus. Wanhopig zoekend naar een "insteekpunt" over een onderwerp dat al bekend was. Vrouwen en motoren. De "scheurende schonen".
Het zinnetje "de scheurende schonen" doet ondergetekende meteen aan de Suske en Wiske stripreeks denken.  Echter bij de gedachte aan tante Sidonia schijnt het woordje "schonen" al te verbleken. Van "scheuren" was nog geen sprake.....Van inspiratie evenmin.

De insteek
"De blik verruimen" dan maar. Op zoek naar een insteek. Als de insteek er eenmaal is rolt de rest er meestal vanzelf uit en moet het toetsenbord het zwaar ontgelden.
"De verruimende blik" helpt ook al niet veel.  Een rondgang over de keukentafel waarop de laptop toevallig staat levert weinig op qua inspiratie. Een GSM, een halfvolle mok koffie, een kinderboek met als titel "Het weerwolvenbos" en te volle asbak doen weinig goeds.  Iets verderop wordt de aandacht getrokken door een op een dressoirkastje gelegen prachtige "full colour" brochure van de Ducati Sportclassics.  De nieuwe reeks Ducati's waarbij qua design teruggegrepen werd naar tijden van weleer. Prachtig, prachtig, prachtig mooi. Die brochure is bijna heilig hier ten huize. Slingert overal rond en wordt zeer vaak bekeken.  Wie 'm durft te ontvreemden is zwaar het haasje.  S'avonds mee naar bed nemen en onder het kussen verstoppen gaat volgens vrouwlief net iets te ver. Net als het s'avonds hoopvol in de "sinterklaas schoen" stoppen van de brochure volgens de sinterklaas spelende eega blijkbaar iets te ver scheen te gaan.  In plaats van een felbegeerde Ducati sportclassic werd er s'morgens een tweetal boxershorts en bijbehorende sokken van de Hema in de sportieve maat 43 aangetroffen.  "Sinterklaas vrouwlief" scheen dat blijkbaar genoeg te vinden.  Wat dat betreft was er enige teleurstelling echter we komen richting "columninsteek" nu.  Sinterklaas was een vrouw en een Ducati sportclassic een motorfiets.  Vrouwen en motoren moest het worden immers.....

In gedachten ditmaal
We graven dieper.  In gedachten ditmaal.  Met de ogen dicht zodat er ditmaal geen plaats is voor "blikverruimende" zaken waar we niks aan hebben.
Denken, denken, denken......vrouwen en motoren.......? Gedachten ,gedachten.....ah! Hebbes!  De eerste gedachte is vaak de beste toch? Er zijn er echter meerdere.  In gedachten doemen de beelden weer op.  Waar denken we aan?  Vrouwen en motoren uiteraard! Op zoek naar inspiratie, op zoek naar de insteek van het verhaal.
In de reeks gedachten zijn er enkele die er bovenuit komen.

De eerste
De eerste dateert van enkele jaren geleden toen ondergetekende in de stromende regen per motorfiets vanuit Duitsland over de snelweg richting drogere oorden scheurde.  Nat tot op het vel, koud tot aan het bot en toch ging het best hard toen in de regen.  Een korte blik door een beslagen vizier in een verregende achteruitkijkspiegel leerde dat er meerdere dwazen waren dan ondergetekende alleen . In het kleddernatte beeld van de achteruitkijkspiegel priemde een felle motorkoplamp op enige afstand. Linkerwegvlak net als ik! In onbezonnen overmoed ging het gas een streepje verder open om even later te worden geconfronteerd met een reeds in "het achterwiel hangende" andere motorfiets! Onmogelijk, het ging immers al zo hard en bovendien stond de weg zo goed als blank door het vele regenwater!? Enkele ogenblikken later ter hoogte van afslag Heerlen-Noord kwam er een zwarte Kawasaki GPX600 langszij om vervolgens ondergetekende in opperste verbazing het achterlicht en een wolk "spray" te laten zien.  Onder de helm van de Kawa piloot wapperde een lange blonde paardenstaart en het figuur in het natte zwarte leer was overduidelijk vrouwelijk! Tering! Ingehaald door een vrouw! In de stromende regen nog wel!  Man, man, wat een doffe ellende zeg. Toentertijd werd het verhaal angstvallig verzwegen tegen "motormaten". Maar het bewijs was geleverd. Motorrijdende vrouwen hebben "ballen', soms zelfs groter dan hun mannelijke tegenhangers!

September 2005
Een andere gedachte dateert van nog niet zo lang geleden.  September 2005 om precies te zijn.  Vrouwen en motoren.  WK superbikes Assen 2005.
Ondergetekende moest er vier dagen zijn.  Om te werken weliswaar, echter dat "werken" verschafte wel mooi toegang tot het heiligdom.  Paddock en pitstraat. Niks mis mee dus.
Waar ook niks mis mee was , was de eerste indruk bij het betreden van het paddock op de vroege donderdagochtend bij aankomst.  Ter hoogte van het accreditatie centrum werd de speurende blik vrijwel meteen gevangen door een tweetal op een scooter.  De bestuurder was een kale Italiaan die luistert naar de naam Gianluca Nanneli, Flamboyant WK Supersport coureur in dienst van het Scuderia Caracchi Team. Bijnaam "Nanna #69". Wat meer indruk maakte was de passagier van "Nanna",  zijn vriendin van dat moment zeer hoogstwaarschijnlijk.  De speurende blik ging meteen in "autofocus". Een spaarzaam helder moment zorgde godzijdank nog net tijdig voor het indrukken van het rempedaal van de bestelbus alvorens het witte gevaarte het accreditatiecentrum ging  rammen.  Hadden we er weer mooi opgestaan als we met bus en al het accreditatie centrum in waren gegaan...."Ja....uh...sorry he, maar da meiske op da scooterke...!" Nanna's passagier vertroebelde zo ongeveer alle heldere gedachten. Ongetwijfeld net als 80% van de mensen in het WK superbike van Italiaanse afkomst en oogverblindend mooi. Een plaatje! Achterop gezeten bij Gianluca op zijn scootertje en zich ogenschijnlijk onbewust van alle aandacht. Zo'n 1m70 vrouwelijke pracht. Getinte huid, lang gitzwart haar en schier oneindig lange benen van nooit eerder geziene vorm. Gehuld in iets wits en korts dat weinig te raden en veel te wensen overliet.  Het maakte indruk, zware indruk. Superbike Girls!
Het WK superbike Assen  begon goed.  De eerste indruk was meteen raak. Die eerste uren van die eerste dag werden de normaal aanwezige gedachten aan motorfietsvering, afstellingen, Noriyuki "Nitro" Haga, krijsende Corona Suzuki's en bulderende bloedrode Ducati's verdrongen door dat meisje achterop Gianluca's scootertje.
Bewijs geleverd.  Vrouwen en motoren.  Ze horen bij elkaar. Geen kerel die het kan ontkennen.....

Karin
En dan dichter bij huis.  Vanuit huis als het ware. Internet, motoren, motorrijden, motorforums. Wat moeten we daarmee qua "vrouwen en motoren" of "scheurende schonen"?
Waarschijnlijk de oorzaak van dit onderwerp.  Een foto van een vrouw op een motor in een topic van een lokaal motorforum.  Actiefoto bovendien.  Mooie foto bovendien.  Viel me meteen op, waarschijnlijk omdat ik een kerel verwachte? Vrouwfiguur in de bocht, gezeten op een blauwe Yamaha Fazer 600.  Behoorlijk in de bocht bovendien. Tenminste zo lijkt het op de foto.  "Karin" is haar naam dacht ik en meer weet ik er eigenlijk niet van. Slechts die ene foto.  Niks "mens en machine".  Nee, "vrouw en motor", een "scheurende schone". Het bewijs is geleverd.  Vrouwen rijden motor.  Gaan zelfs op een "mannenmanier" door de bocht.  De foto draagt het beeld voor eeuwig met zich mee.

Mannenwereld
We zijn er wederom nog niet uit. Echter het moge duidelijk zijn beste mannen en motorrijders. We kunnen er niet meer omheen als het ware.  Zelfs in een "mannenwereld" als de motorwereld zijn ze aanwezig.  Vrouwen.  Zelfs in de diverse competities zijn ze al gesignaleerd.  Was nog niet zo heel lang geleden een motorrijdende vrouw een schaarsheid en een motorracende vrouw zelfs een unieks iets.  Tegenwoordig hoort het er allemaal bij.  Een vrouwelijke Paris-Dakar deelneemster per motorfiets?  So what?  Moet kunnen en het kan ook.  Vrouwelijke wegrace pilotes?  Tuurlijk, Katja Poensgen is al bekend maar ook in de diverse 1000cc Cup wedstrijden strijden een aantal vrouwen mee.

Plaats van de vrouw
De plaats van de vrouw in de motorwereld is al lang niet meer van ondergeschikt belang.
De motorrijdende vrouw fungeert niet langer slechts als levend accessoire bij manlief achterop. De tijden dat kerels megacool waren als op de achterkant van hun motorhesje de tekst: "if you can read this the bitch fell off" te lezen was is voorgoed voorbij.  Wellicht signaleren we over niet al te lange tijd vrouwelijke motorrijders met de tekst: If you can read this your passed by a woman" op de achterzijde van hun motorjasje!?  Girlpower op twee wielen.

ValentinA rossi?
Nee, vrouwen horen er helemaal bij op vandaag en zo hoort het ook. Het is zelfs algemeen bekend dat vrouwen betere reflexen hebben dan mannen en dat ze tevens beter in staat zijn om meerdere dingen tegelijk te doen. In principe zou dat zomaar kunnen betekenen dat vrouwen beter kunnen motorrijden dan mannen.  Het wachten is op een vrouwelijke variant van Valentino Rossi.  En dat ze er is en in aantocht is moge duidelijk zijn.  Motorrijden is niet meer uitsluitend voor mannen evenals motorsport.

Fazer 600
Vrouwvriendelijke motorkleding, kleine maatjes handschoenen en laarzen.  Het is er allemaal al en de markt wordt groter.  Steeds meer vrouwen verlaten huishouden of baan regelmatig om net als hun mannelijke tegenhangers te genieten van de vrijheden die motorrijden biedt.
Een motor als de suzuki 600 Bandit of de Yamaha Fazer 600 zijn uitermate populair bij het motorrijdende vrouwvolk.  De Yamaha Fazer 600.  Goedkoop, vrouwvriendelijk en absoluut niks mis mee.  Vrouwenmotor bij uitstek. De Ford Ka onder de motoren.  Als een Fazer 600 een hond zou zijn zou het een Labrador Retriever wezen. En wat is er nu helemaal mis aan een Labrador. Erg weinig afgezien van het feit dat ze net als een Fazer  en een Ford Ka meestal niet vooruit te branden zijn en dat vrijwel in iedere willekeurige straat wel een exemplaar te vinden is.

Bovendien..
Bovendien , beste kerels.  Het interesseert vrouwen allemaal zo veel niet denk ik.  Vrouwen rijden motor om het motorrijden en zeveren niet als zoveel mannen eindeloos over pk's ,banden en de laatste nieuwe modellen.  Nee, daar hangt mijn jas, helm en handschoenen en daar staat mijn Fazertje.....we gaan rijden.  En zo hoort het.

De insteek gevonden
We lijken er dus uit.  Hebben de "insteek" weliswaar gevonden maar er nog niet veel mee gedaan. De inleiding is er nu en daar gaan we het bij laten.  Het bewijs is dus beschreven. In de motorwereld horen vrouwen, vrouwen rijden motor en vrouwen kunnen motorrijden.
Het verhaal is zeker nog niet af..het "writersblock" slaat weer toe, de inspiratie weer uitgeput.

Niet getreurd
Echter, niet getreurd...
Reacties zijn welkom, reageren is immers mogelijk alhier.
Het verhaal kan verder gaan.  Geef uw mening en beschrijf uw ervaringen.
Vrouwen en motoren....
Scheurende schonen....


Ik ben zeer benieuwd......... :wink:  

(mijn vriendin rijdt overigens geen motor.  ze heeft het wel geprobeerd jaren geleden...."the bitch fell off"  :mrgreen:

Karin

Citaat van: "Hakinnen"Bovendien..
Bovendien , beste kerels.  Het interesseert vrouwen allemaal zo veel niet denk ik.  Vrouwen rijden motor om het motorrijden en zeveren niet als zoveel mannen eindeloos over pk's ,banden en de laatste nieuwe modellen.  Nee, daar hangt mijn jas, helm en handschoenen en daar staat mijn Fazertje.....we gaan rijden.  En zo hoort het.

[/i]

:worship-cool:  Niet Zeiken Maar Rijden  :twisted:

Maar om even toe te voegen. Mannen houden veel meer ervan om hun motor "op te leuken" of "upgraden" (mag ook). Dat soort dingen hebben vrouwen volgens mij inderdaad minder.

Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit dan dat ik een leuk knipperlichtsetje op mijn motor heb zitten.  :wink:

Zomaar even mijn 2 eurocent.....

Busaberke

Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:

nou " lederschtrumpf" jij hebt anders ook een lekker vutje  :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:

nou " lederschtrumpf" jij hebt anders ook een lekker vutje  :rofl:

Waar jij allemaal op let :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:

nou " lederschtrumpf" jij hebt anders ook een lekker vutje  :rofl:

Waar jij allemaal op let :shock:

twas maar een grapje :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:

nou " lederschtrumpf" jij hebt anders ook een lekker vutje  :rofl:

:shock:

hoe kan het nou dat ik in jouw geval geen warm gevoel van zo'n complliment krijg, maar eerder een onbehaaglijk gevoel .........  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Ik heb liever dat mijn broek lekker en mooi zit

Is idd ook heel belangrijk, met name bij dames!  :yes6rs:     :angel:

nou " lederschtrumpf" jij hebt anders ook een lekker vutje  :rofl:

:shock:

hoe kan het nou dat ik in jouw geval geen warm gevoel van zo'n complliment krijg, maar eerder een onbehaaglijk gevoel .........  :?

als dat is wat ik bereikt heb vandaag, ben ik nu al klaar :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
b]ValentinA rossi?[/b]
Nee, vrouwen horen er helemaal bij op vandaag en zo hoort het ook. Het is zelfs algemeen bekend dat vrouwen betere reflexen hebben dan mannen

idd, heel handig in bed :twisted: maarrrrrrr motorrijden is toch ech wel meer iets voor mannen; uitzonderingen daargelaten....

(hier ga ik gezeik mee krijgen) :angel:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"
b]ValentinA rossi?[/b]
Nee, vrouwen horen er helemaal bij op vandaag en zo hoort het ook. Het is zelfs algemeen bekend dat vrouwen betere reflexen hebben dan mannen

idd, heel handig in bed :twisted: maarrrrrrr motorrijden is toch ech wel meer iets voor mannen; uitzonderingen daargelaten....


geldt ook andersom die uitzondering :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Citaat van: "Dwars"

idd, heel handig in bed :twisted: maarrrrrrr motorrijden is toch ech wel meer iets voor mannen; uitzonderingen daargelaten....

(hier ga ik gezeik mee krijgen) :angel:

Zo zie je maar weer, beter dat jij het zegt dan iemand met z'n volle verstand  :yes6rs:

DeWitte

gaap, wat zijn jullie voorspelbaar zeg :lol:


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

okee, hier dan een reaktie van een vrouw
:mrgreen:
Vrouwen en motoren.

Niet meer weg te denken uit het straatbeeld.
Vrouwen schijnen hun weg naar de motorzaak gevonden te hebben, en om nou te zeggen dat er een typische "vrouwenmotor" bestaat, gaat mij net te ver.
In principe kan het iedere motor zijn, maakt niet uit.

Vrouwen rijden motor om ervan te genieten, althans ik betrap me daar steeds weer op
In mijn drukke dagelijkse leven tussen werk en gezin, en huishouden probeer ik naarstig een momentje vrij te maken om nog even  een rondje te kunnen gaan sturen, tussen de soep en de aardappelen door zal ik maar zeggen.
Even een moment voor jezelf, even afschakelen van het dagelijks bestaan. Even de kop leegmaken.
Dat motorrijden niet meer uitsluitend  een mannen business is, kun je overal aan merken.
Het aan bod in de motorzaken. Kleding, handschoenen en dergelijke, speciaal voor de vrouw ontworpen.
En op straat kom je ze vaker tegen, dames met ballen.
Meiden die in staat zijn een mooi stukje te sturen, en niet onder doen voor de mannelijke motorrijder.

Motorrijden en terrasjes, zijn 2 dingen die met elkaar onlosmakelijk verbonden zijn.
Rijd met goed weer maar eens onze bekende toeristen route af.
Je ziet ze dan overal.
Mooie machines, blinkend in de zon, nieuwste van het nieuwste materiaal, geen cent gespaard om maar de mooiste van het hele terras te hebben staan.
En dan kom jij aan met je Bandit, parkeert, op het moment dat je je helm gaat afzetten, voel je al ogen priemen in je rug. Niks om geven, gewoon tafeltje zoeken, en even koffie en peuken pauze. Je loopt het terras op met nog meer ogen op je gericht.
Ruige stoere boys, de kaartjes van MotoPort hangen nog ongeveer aan hun nieuwe met de motor mee gefinancierde pak, dat op de kneesliders met schuurpapier bewerkt is.
Dan denk ik ach laat ze maar, ik geniet iedere minuut op mijn motor.
Maar ook mannen die een gesprek met je aangaan, en je laten merken dat ze het geweldig vinden dat er ook vrouwen op de motor stappen.

Motorvrouwen onder elkaar.
Gezelligheid ten top, vaak zijn dit meiden die een beetje uitgekeken zijn op het doorsnee vrouwenleven, huisje boompje beestje wel gezien hebben, vaak nog geen kinderen, of ze al groot. Vrouwen die niet meelopen in het geijkte plaatje van koken, poetsen, en shoppen, geen 13 in het dozijn type.
Net wat anders, levensgenieters.
Altijd leuk om samen te babbelen, en vooral om samen te rijden.
Vrouwen zijn niet onderhevig aan macho gedrag, hoeven zich niet te bewijzen ten opzichte van elkaar. Gewoon jezelf zijn is het motto bij de motorrijdende vrouw.
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Suzuki-girl, mooi gesproken  :thumbsup:  :stupid: