ikke en mijn suzie

Gestart door suzuki 1000 k5, 06 mei, 2006, 20:59:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"jij   :twisted:

Wat is de prijs? Jou GS? Dan wordt het makkelijk voor Anjo  :lol:  :lol:

geloof dat jij op de kopt gevallen bent :shock: kheb nog een skelter voor je :rofl:


Hakinnen

oja..@topicstarter..

klein tipke waar je wat voordeel uit kunt halen...je doet er goed aan om het olieniveau in je voorvork naar 105mm te brengen bij circuitgebruik.

de standaard KYB voorvork set-up van de K5/6 is niet okay..met name bij het aanremmen..

suzuki 1000 k5

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Dat moet hem zijn. K5 met Rossi helm kan niet missen. Had nog ff wat tijd over.. :wink: Ga nu snel ff koffie zetten, want zo begint de eerste training in Shanghai.

BTW. mooie rijstijl. 8) Paul heeft mooie foto's van je gemaakt. Way better dan circuitfoto.be.
BINGO   :!:  :!:  en bedankt voor ze erop te zeten.

suzuki 1000 k5

Citaat van: "Hakinnen"oja..@topicstarter..

klein tipke waar je wat voordeel uit kunt halen...je doet er goed aan om het olieniveau in je voorvork naar 105mm te brengen bij circuitgebruik.

de standaard KYB voorvork set-up van de K5/6 is niet okay..met name bij het aanremmen..
daar heb ik geen verstand van hoe dat moet of zo :?:  en zelf wat aan veranderen durf ik niet zo, hoor vaak zat als ze zelf, en geen verstand er van hebben dat het dan helemaal knudde is met de veering. met goede uitleg hoe het moet wil ik wel het gaan proberen. en natuurlijk wat ik verander dat ik het ook op schrijf zodat ik het altijd terug kan zetten want het zal voor ieder  persoon verschil zijn wat hij het prettigst vind. hoop dat je het uit kan leggen dan ga ik het zeker doen of laat het doen.

DeWitte

wbt topic van Suzuki 1000 K5 ff beetje schoon te houden  :wink: gaan we hier verder met geouwehoer over een "challenge"

klik op :!:
http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=1021&highlight=
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "suzuki 1000 k5"
Citaat van: "Hakinnen"oja..@topicstarter..

klein tipke waar je wat voordeel uit kunt halen...je doet er goed aan om het olieniveau in je voorvork naar 105mm te brengen bij circuitgebruik.

de standaard KYB voorvork set-up van de K5/6 is niet okay..met name bij het aanremmen..
daar heb ik geen verstand van hoe dat moet of zo :?:  en zelf wat aan veranderen durf ik niet zo, hoor vaak zat als ze zelf, en geen verstand er van hebben dat het dan helemaal knudde is met de veering. met goede uitleg hoe het moet wil ik wel het gaan proberen. en natuurlijk wat ik verander dat ik het ook op schrijf zodat ik het altijd terug kan zetten want het zal voor ieder  persoon verschil zijn wat hij het prettigst vind. hoop dat je het uit kan leggen dan ga ik het zeker doen of laat het doen.

Er is op zich niet zoiets als een standaard goede "persoonlijke" uitleg omdat het idd zoals je zelf aangeeft voor iedereen anders is qua vering

Bij de standaard K5/6 Kayaba vorken is er niks aan de hand zolang ze op straat of met mate op circuit gebruikt worden..

Echter, zodra er serieus circuit gereden gaat worden komen de beperkingen van de standaard set-up vrij snel naar buiten.
Dat ligt niet aan de instellingen , is ook niet te verkomen of te verhelpen met afstellen of een andere set-up van de voorvork maar is puur te wijten   aan de gebruikte componenten in de vork.  Niet dat er iets mis is met die componenten of zo maar Suzuki heeft voor de K5/6's gekozen voor een "sportieve straat"set-up voor een "gemiddelde rijder". Das op zich een verstandige en logische keuze...de meeste K5'/6's worden immers op straat gebruikt..

Zodra je op circuit gaat en het allemaal wat sneller begint te gaan loop je tegen de beperkingen van het gebruikte materiaal aan..
Met name bij het laat en hard aanremmen trekt de voorvork het niet en is  ie te snel aan "einde veerweg".  Resultaat is een vork die geen veerweg meer heeft, een motor die aan de voorzijde te laag komt, een te snel "opwippende"voorkant bij het lossen van de voorrem en het insturen en in de gevallen dat er echt laat en hard geremt wordt een vibrerende voorvork en onstabiele voorzijde...

Op circuit zolder zul je er waarschijnlijk niet zo snel last van hebben, op assen waarschijnlijk wel en op spa-franco zeker. Er is één bocht op spa (de omlaaglopende linkse na de "brusselbocht?") waar iedere standaard K5  last heeft met aanremmen van een vibrerende voorzijde.
Als je hard en laat remt en een hoop massa aan de voorzijde hebt gaat de voorzijde  behoorlijk vibreren omdat de vork het niet redt.
Remmend insturen kun je dan al helemaal vergeten en je zult zelfs eerder en "opbouwender" moeten aanremmen om de voorzijde rustig te houden.

Hele punt is dat de standaard voorvork setting van de GSX-R1000 te soft is voor serieus circuitgebruik.  Dat is met afstellen niet te verhelpen, wat er niet in zit kun je immers niet uithalen.
Voor een redelijk snelle recreatieve circuitrijder ligt de eenvoudige oplossing in een setje stuggere lineaire voorvorkveren en minstens zo belangrijk in de juiste SAE waarde en hoeveelheid voorvorkolie.
Daarmee maak je de vork meer geschikt voor circuitgebruik, het geeft je bovendien een "nieuwe" en beter te gebruiken basis voor een afstelling omdat het je afstelmogelijkheden verruimd..

Pas ie dan nog te kort komt heeft het zin om overige componenten zoals zuigers en shimstracks in de vork te gaan modificeren..

Als je nergens last van hebt ben je of niet snel genoeg of je hebt een hele mooie vloeiende rijstijl die het materiaal spaart..in dat geval lekker blijven doortuffen..

suzuki 1000 k5

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "suzuki 1000 k5"
Citaat van: "Hakinnen"oja..@topicstarter..



Als je nergens last van hebt ben je of niet snel genoeg of je hebt een hele mooie vloeiende rijstijl die het materiaal spaart..in dat geval lekker blijven doortuffen..
DANKJE :!:  hakinnen :wink: dit was een duidelijke uitleg en ben er iets leerzamer van geworden. denk dat die 2 laatste regels wel ergens bij mij passen. 8 mei zolder was ook mijn aller eerste circuit dag die ik heb gehad en ook zeer zeker niet mijn laatste. dus valt nog veel bij te leren. leer wel snel,  kijk en let goed op.

Joep

Ha ook weer eens uit het Midden-LImburgse erbij.
Volgens mij heb ik je al een paar keen zien rijden in Roermond. Kan het zijn dat dat ook af en toe was met iemand achter op? Ik ben in iedeer geval die langzame draak op z'n VF uit ' 83 :lol:

Veul plezeer hiej en zo te lezen lukt dat met het knallen wel.

suzuki 1000 k5

Citaat van: "Joep"Ha ook weer eens uit het Midden-LImburgse erbij.
Volgens mij heb ik je al een paar keen zien rijden in Roermond. Kan het zijn dat dat ook af en toe was met iemand achter op? Ik ben in iedeer geval die langzame draak op z'n VF uit ' 83 :lol:

Veul plezeer hiej en zo te lezen lukt dat met het knallen wel.
hoi "joep" kan best dat je mij eens hebt gezien maar niet met iemand achter op de motor. ja dat had ik ook al snel in de gaten maar ben niet hier op M.F.L. om wetstrijdjes te doen  maar om gezellig met iemand, meerdere wat rond te scheuren de eifel b.v. waar ik graag kom of ergens anders is natuurlijk ook goed. dus ook de vijlenerbos !! gr