MSN taal wenselijk of nie> na??

Gestart door suzuki-girl, 26 september, 2006, 10:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Motzippaldy

Proud on the South  

WhomBom

haha, op het gs500 forum was ook een halve rel aan de gang omdat er een paar weigerden shift, enter, komma, punt of wat dan ook te gebruiken, waardoor hetgeen ze typten nogal onbegrijpelijk werd.  :lol:


Ik moet eerlijk zeggen, ik gebruik ook wel afkortingen en dialect, wa  :wink:  dus ik ga geen ketel zijn getinte kleurtje verwijten  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Naar mezelf kijkend, verbeter mij en voeg toe als ik iets vergeet, kort ik alleen woorden in zoals 'die' en 'hem' af door de eerste letter weg te laten, vaker zet ik er dan een apostrof (weglatingsteken) voor zodat het nog steeds correct is. Zo 'rolt' een zin wat makkelijker tijdens het lezen, voor mij althans.

Citaat van: "Dwars"dit lijkt me toch heel wat anders :? : leef/woon/werk je in Limburg zou toch het minste zijn als je de taal (het "plat" in dit geval) ook spreekt of op zijn minst verstaat  :yes6rs:

Dat gaat al de goede richting op. Je bent hier in Limburg, hier leven en leefden al vele generaties die zich Limburger noemen en noemden. Wil je hier komen leven dan zorg je maar dat je die cultuur overneemt, op zijn minst respecteerd. Niet mee eens? Heb jij even pech :evil:

Hetzelfde geldt voor de rest van dit trieste land, hoe komt iemand er bij om het idee van 'multiculti' uit te werken? Dat is helemaal de verkeerde instelling, een teken van zwakheid vind ik het. Dit is Nederland, al een paar eeuwen, zo nu en dan even onderbroken door Frankrijk, Spanje en Duitsland maar gelukkig hebben die landen min of meer dezelfde cultuur. Oftewel, er is hier maar 1 cultuur en dat is de Nederlandse cultuur, men past zich maar aan en anders, heel simpel gezegd, wegwezen!

Nou kan ik hier nog een heleboel over schrijven maar ik draaf een beetje door en verlies het oorspronkelijke onderwerp uit het oog :oops:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

je dwaalt idd nogal af :wink: wil er wel graag op reageren: onze niet te stuiten multi-culti zoals jij het noemt fleurt echter ook de boel flink op; vergis je niet deze mulit-culti is door ons zelf geïnitieerd en dat is ook goed zo, anders waren we maar dezelfde bekrompen boerenpummels gebleven die we voorheen waren. (en sommigen helaas nog steeds zijn)

Let niet alleen op de negatieve aspecten van multi-culti en er zitten zeker net zoveel of misschien nog wel meer positieve aspecten aan 8)  Terug naar af zou niet wenselijk zijn en zal praktisch onmogelijk blijken.  Daarom het dialoog openhouden en verdraagzaamheid blijven tonen (ja en dat uit mijn mond :shock: ) kan de onderlinge geschillen slechten. Iedereen  die (wilders en andere randdebielen na-) roept met kreten zoals "opzouten met die neger of joegoslaaf", kent onze geschiedenis echt niet goed. Hou alleen al de nederlandse kolonies tegen het licht (wij waren met van de grootste "schweinen" wereldwijd  :yes6rs:) of neem de gastarbeiders die in de jaren 60 geronseld werden door de nederlandse regering wereldwijd. Nou niet opeens gaan zeuren om de negatieve aspecten van dat "erfgoed". En van alle landen op de wereld, ben ik blij dat mijn dochter hier in Nederland met al zijn "gemier en geregel" mag opgroeien: LET OP: mag
.

msn taal is mede daardoor inherent aan de tijd waarin we leven en dat is op zich ook prima: stilstand zou teruggang betekenen. Het is alleen de vraag of msn taal wenselijk is op een forum: zoals ik al zei: het moet " leesbaar" blijven imo. Als we daarbij, niet op alle slakken zout leggen: zoals Frits al min of meer zei; "eerst voor je eigen deur vegen".  maakt het leven een stuk draaglijker en vooral leuker :yes6rs: . Niet de lol en de humor uit het oog verliezen, we leven maar 1x en dat moet je een beetje lollig doorbrengen met alle andere rukkers en debielen op deze wereld.

toch?? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Hmm, mijn motie dat Hollanders alleen maar binnenshuis mogen praten als zij zich in Limburg verstigen vindt hier geen draagvlak denk ik : :(
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

crazy j

ok dan , ik snap dat k ook hier me aan schuldig heb gemaakt . met het typen van berichten die niet leesbaar waren, ik zal er in het vervolg meer op gaan letten.
denk dat het inderdaad handig is als beetje meer naar mijn oudere broer luister, hij heft me inderdaad ervoor gewaarschuwd dat niet iedereen er echt blij mee is om het zo te zeggen  :wink:
klinkt meschien raar maar toch mijn excusses voor alle berichten die niet goed leesbaar waren door slecht taalgebruik.
living the life the way it comes

Schmetzke

Citaat van: "crazy j"ok dan , ik snap dat k ook hier me aan schuldig heb gemaakt . met het typen van berichten die niet leesbaar waren, ik zal er in het vervolg meer op gaan letten.
denk dat het inderdaad handig is als beetje meer naar mijn oudere broer luister, hij heft me inderdaad ervoor gewaarschuwd dat niet iedereen er echt blij mee is om het zo te zeggen  :wink:
klinkt meschien raar maar toch mijn excusses voor alle berichten die niet goed leesbaar waren door slecht taalgebruik.

:worship-cool:  :thumbsup:

B-Witch

Citaat van: "crazy j"ok dan , ik snap dat k ook hier me aan schuldig heb gemaakt . met het typen van berichten die niet leesbaar waren, ik zal er in het vervolg meer op gaan letten.
denk dat het inderdaad handig is als beetje meer naar mijn oudere broer luister, hij heft me inderdaad ervoor gewaarschuwd dat niet iedereen er echt blij mee is om het zo te zeggen  :wink:
klinkt meschien raar maar toch mijn excusses voor alle berichten die niet goed leesbaar waren door slecht taalgebruik.

Het is oke, Crazy J, trek het je niet aan, je hoeft echt niet volkomen perfect Nederlands te schrijven.
Half Nederland kan dat zelfs niet  :wink:
Zolang het maar te lezen is, vinden we het prima.
Daarbij bewijs je met bovenstaand stukje dat als je wil, je het best redelijk kan.
kleine tip, lees voor je op OK drukt, even je post na, vaak vind je dan je schrijffouten, en kan je ze nog verbeteren.
:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "crazy j"ok dan , ik snap dat k ook hier me aan schuldig heb gemaakt . met het typen van berichten die niet leesbaar waren, ik zal er in het vervolg meer op gaan letten.
denk dat het inderdaad handig is als beetje meer naar mijn oudere broer luister, hij heft me inderdaad ervoor gewaarschuwd dat niet iedereen er echt blij mee is om het zo te zeggen  :wink:
klinkt meschien raar maar toch mijn excusses voor alle berichten die niet goed leesbaar waren door slecht taalgebruik.

kon ze wel lezen..duurde alleen wat langer en met behulp van kids.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

crazy j

ok daar ben ik blij om.
:D  :wink:  
ja fz-ron daar kun je de kids ook voor gebruiken natuurlijk.  :D
living the life the way it comes

Mounty

Citaat van: "crazy j"ok daar ben ik blij om.
:D  :wink:  
ja fz-ron daar kun je de kids ook voor gebruiken natuurlijk.  :D

hebben ze tenminste enig nut.....behalve ons het leven zuur maken.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

:lol: Iedereen maakt schrijffouten en soms valt het niet op, dan druk je op ok en leest het nog eens en....shit.... toch nog een voutje, even edit en nog te verbeteren. :lol:

:oops: Zo gebeurd het mij tenminste vaker en ik erger mezelf hieraan, ik schrijf graag fatsoenlijk nederlands zoals me dat lang geleden eens geprobeerd is bij te brengen. :oops:

En zelfs dat van J is nog goed te lezen en ik doe dat nog zonder hulp van kids, want ik heb er geen. :twisted:

Dus mensen, probeer het op zijn minst leesbaar te houden dan moet eigenlijk heel veel kunnen. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"je dwaalt idd nogal af :wink: wil er wel graag op reageren: onze niet te stuiten multi-culti zoals jij het noemt fleurt echter ook de boel flink op; vergis je niet deze mulit-culti is door ons zelf geïnitieerd en dat is ook goed zo, anders waren we maar dezelfde bekrompen boerenpummels gebleven die we voorheen waren. (en sommigen helaas nog steeds zijn)

Let niet alleen op de negatieve aspecten van multi-culti en er zitten zeker net zoveel of misschien nog wel meer positieve aspecten aan 8)  Terug naar af zou niet wenselijk zijn en zal praktisch onmogelijk blijken.  Daarom het dialoog openhouden en verdraagzaamheid blijven tonen (ja en dat uit mijn mond :shock: ) kan de onderlinge geschillen slechten. Iedereen  die (wilders en andere randdebielen na-) roept met kreten zoals "opzouten met die neger of joegoslaaf", kent onze geschiedenis echt niet goed. Hou alleen al de nederlandse kolonies tegen het licht (wij waren met van de grootste "schweinen" wereldwijd  :yes6rs:) of neem de gastarbeiders die in de jaren 60 geronseld werden door de nederlandse regering wereldwijd. Nou niet opeens gaan zeuren om de negatieve aspecten van dat "erfgoed". En van alle landen op de wereld, ben ik blij dat mijn dochter hier in Nederland met al zijn "gemier en geregel" mag opgroeien: LET OP: mag
.

:wink:

:shock:

pfff..kom net mien bed  oet omdat ich neet keen slaopuh ondanks eine flinke grip en ne ganse lading pillekes..metaen zonne lestige tekst veur de keeze..maar alé..zit get in wat ze doa schrifs Hub..

alé, de sigaret brend toch noch waal ff

Uh...ff denken...wat gaan ik roepuh..?
yo..ff olie op het off-topic vuurke dan maar

Ja, wij hollanders waren door de eeuwen heen "schweinen" maar das niks nieuws en niet "uitermate Hollands"of Hollanders eigen"...
Vrijwel ieder volk heeft in de loop der geschiedenis wel wat rotzooi uitgehaalt..denk dat dat de mens eigen is en niet te catagoriseren is naar bepaalde volkeren of landen..
Bedoel...wij waren het in de kolonies maar de belgen in de kongo , de fransen in Vietnam en nieuw-genua en Algerije evengoed..

niks nieuws..kun je zelfs mee terug gaan naar de tijd der kruisvaarders , vikingen...recht van de sterkste..wil je niet meewerken mag je opzouten of sterven...

Rotzooi maken en herrie schoppen is de mens eigen in haar streven naar onafhankelijkheid en macht..

ik denk dus niet dat de "hollanders" bepaald lievertjes waren maar ik denk wel dat zij geen uitzondering vormen op wat ten allen tijden overal ter wereld gebeurd..zelfs genocide is niet slechts van vroeger..gebeurt nog steeds..

Het is imo dus niet zo dat wij bij het te snel vooroordelen en veroordelen van de multi-cultuur dan maar eerst voor onze "eigen deur dienen te vegen" en dan tot de conclusie moeten komen dat we geen recht van spreken hebben..tuurlijk hebben we recht van spreken , heeft iedereen immers, wij de hollanders die zoals jij zegt "schweinen waren in de kolonies" maar net zo goed die Turkse gastarbeiders die in 1915 ook een regering hadden die genocide uitvoerde..

Ben het dus niet eens met de stelling dat wij uit grond van het verleden van ons volk niks mogen zeggen als ons de multi-culturele samenleven niet aanstaat.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de "dialoog open moet blijven en er verdraagzaamheid dient te zijn"

echter ik vindt dat er ook daar grenzen liggen...

Het oude vrouwtje in de Rotterdamse binnenstad die keer op keer beroofd wordt of de marktkoopman in DenHaag die keer op keer bestolen wordt of het schoolgaande kind in "weetikveel" dat bedreigd wordt door een andere "cultuur" dan de nederlandse kan er niks aan doen "dat de nederlandse regering gastarbeiders ronselde in de jaren 60".

Als er op de scheveningse stranden keer op keer sprake is van tereur door Marokaanse randjongeren kun je moeilijk tegen de slachtoffers blijven verkondigen dat wij dat aan ons zelf te danken hebben,we die mensen zelf hieraan gehaald hebben en we nu niet opeens moeten gaan zeuren om de negatieve aspecten van dat erfgoed!  na?

De dialoog dient zeker open te blijven , verder dienen we imo de multi-culturen te verwelkomen en dient er verdraagzaamheid te zijn..
Echter, wanneer de mult-cultuur zich weigert aan te passen, de samenleving tot last is en er keer op keer een poging tot een zinvolle dialoog is geweest mag wat mij betreft de verdraagzaamheid een keer ophouden en mogen we terugvallen op waar we vroeger zo goed in waren.

wat wilbers betreft..tsja....ongeacht in wat jij of ik van zijn uitspraken vinden kiest hij de makkelijke weg met zijn uitspraken..
Net als Fortuiyn deed en voor hem anderen..
Als "het volk" ergens ontevreden over is en het nederlandse volk is momenteel redelijk ontevreden over de "multi-culturele samenleving" dan is er uiteraard niks gemakkelijker als dat volk naar de mond praten als politicus...ga je gewoon wat lopen roepen waarvan je weet dat "het gehoor en aanhang" zal krijgen en voila...je hebt een achterban en als je het een beetje serieus doet zelfs een behoorlijke achterban.
de vraag is of je allemaal waar kan maken zodra je wat te vertellen hebt
Fortuiyn deed imo ook zoiets als het ware..die riep:"t'is verdomme genoeg geweest..de maat is vol nederland is vol, te vol, ik ga dat oplossen als u mij kiest...at your service"....
Hey..dacht half nederland..die kale zegt daar ff hardop wat wij al jaren denken en die gaat daar ook nog wat aan doen..! Wow...Fortuiyn is da man! Ik stem op pim.

ff ter vergelijking..
Allemaal leuk en aardig maar ik kan hier natuurlijk ook wel gaan roepen dat ik het "beter kan en allemaal beter weet" dan Rossi's verings-engineer..
Rossi heeft last van "chatter" ..."Yo roept da Hakki de vearingsdude oet stjein: jONGKE toch...diene veurvork is vol, t is genog gewaes valentino..ich los dich dat waal es ff op".  
zeer de vraag of ik zodra ik het plaatsje heb overgenomen van "de veringsmacht" ik kan waarmaken wat ik roep...do not think so..

alé..maar we dwalen af...
dussuh wat mij betreft mag die multiculturele samenleving er best zijn , no problemo ....als ze zich maar netjes gedragen en dat doen de meeste ook en zich een beetke inleven in hoe het er hier aan toe gaat.
ik vindt dat de gasten zich aan de gastheer dienen aan te passen en niet andersom..

Als die wilbers roept..opzouten met die marokanen , vindt ik dat domme ongefundeerde , niet onderbouwde (alé..das hetzelfde als "ongefundeerd" maar het staat interesant) "alles over één kam scherende" en zelfs enigzins opruiende praat..

Als wilbers nu zou roepen:"opzouten met die marokanen die voor overlast zorgen en die keer op keer ne hoop scheise machen en het verdommen om zich aan te passen ". zou ie daar imo wel een "punt"mee hebben..


maakt verder niet uit of het marokanen, polen ,bmw-rijders, yoegoslaven , fazer-piloten, sjteindenaere, bronstige kamelen, koloniale kongonezen , scheurende schonen, afghaanse befteckels of dementerende Ducatisten zijn..zolang ze zorgen voor wat "multi-cultuur" wat "sjpass maken" en zich niet beter of slechter gedragen dan de doorsnee individu zijn ze wat mij betreft allemaal welkom, ..al moet ik over die fazer piloten nog eens nachtje of twee slapen...

Yo..genoeg gezeverd...ga mijn bed weer in...de griep wacht




:wink:

edit:  back on topic dan maar he...voordat we hier in een "multi-cultuur" discussie verzeild raken op een ...motor-forum

ennuh..yeah ..Dwars , ook ik ben blij dat mijn kroost hier mag opgroeien, heb je gelijk in..

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Het oude vrouwtje in de Rotterdamse binnenstad die keer op keer beroofd wordt of de marktkoopman in DenHaag die keer op keer bestolen wordt of het schoolgaande kind in "weetikveel" dat bedreigd wordt door een andere "cultuur" dan de nederlandse kan er niks aan doen "dat de nederlandse regering gastarbeiders ronselde in de jaren 60".

Als er op de scheveningse stranden keer op keer sprake is van tereur door Marokaanse randjongeren kun je moeilijk tegen de slachtoffers blijven verkondigen dat wij dat aan ons zelf te danken hebben,we die mensen zelf hieraan gehaald hebben en we nu niet opeens moeten gaan zeuren om de negatieve aspecten van dat erfgoed! na?

Kijk dit noem ik nou typisch "fortuin- opportunisme"
Citeerop·por·tu·nis·me (het ~)
1 het handelen zonder bepaald beginsel waarbij men ernaar streeft elke omstandigheid ten gunste van zich of zijn partij aan te wenden[/i]

let op  :!: : niet dat ik je daar van beschuldig: tegendeel: want proef uit je relaas dat onze denkwijzen meer raakvlakken dan verschillen naar voren brengen. :wink:

Kijk: criminaliteit is niets nieuws :?  daar hadden ze in de tijd van Jezus al last van (als je de bijbel mag geloven) en is het gemakkelijk om voorbeelden te over aan te halen: Je zal maar Jood zijn in Syrie of Palestijn in Israel: de stempel heb je dan al en echt makkelijk leeft dat ook niet, Mark my words. Bedoel ik daarmee> Niet de goeien met de slechten vergelijken welke bevolkingsgroep dat ook moge zijn: kijk voor criminelen zijn allerlei oplossingen te verzinnen: handen afhakken, vierendelen, de brandstapel (speciaal voor vrouwen :twisted: ) of zoals veel geopperd: uitzetten naar het land van herkomst. dan hebben we in het laatste geval een probleem met criminele kids van marokaanse ouders: ze zijn nl hier geboren en hebben volgens de letter van onze wet net zoveel recht om hier in het gevang te zitten als onze "gewone" nederlandse criminelen. En vergis je niet (in het algemeen) daar zijn er meer van dan wenselijk :yes6rs: Kampratten bijv. die het alleenrecht schijnen te hebben op motordiefstallen :!:

edit : beterschap ook voor mw Haki :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"


tegendeel: want proef uit je relaas dat onze denkwijzen meer raakvlakken dan verschillen naar voren brengen. :wink:

Yep, weet ik. was me reeds opgevallen.....van die denkwijzen en raakvlakken..
Wellicht komt er nog een tijd dat we beiden  ne KTM 990A kopen..!
moet niet gekker worden...
(ik zal maandag es bellen voor da orange noppenhok..)


Citeerbeterschap ook voor mw Haki :wink:

Thanks...die ligt weer onder de wol en heeft het erger da mij..maarja..die rookt ook niet..zelf schuld dus  :mrgreen: