MSN taal wenselijk of nie> na??

Gestart door suzuki-girl, 26 september, 2006, 10:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Volgens mij vergeten jullie dat Fortuyn niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Hij had eerder al een groot succes met Leefbaar Rotterdam en wilde dat succes landelijk uitbreiden.

Maar nu is 'ie dood en voor je het weet komen er naast moskeen ook islamitische ziekenhuizen. Die trend blijft maar doorgaan en daar ben ik fel tegen. Ik ben niet per se tegen 'buitenlanders' maar het moet niet zo zijn dat de paar lege plekken die er nog zijn worden opgevuld met zo'n, in mijn ogen, flauwekul. Men wil hier graag komen leven, dan moet je er ook wat voor over hebben en niet alleen maar 'willen en krijgen'.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Volgens mij vergeten jullie dat Fortuyn niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Hij had eerder al een groot succes met Leefbaar Rotterdam en wilde dat succes landelijk uitbreiden.

Maar nu is 'ie dood en voor je het weet komen er naast moskeen ook islamitische ziekenhuizen. Die trend blijft maar doorgaan en daar ben ik fel tegen. Ik ben niet per se tegen 'buitenlanders' maar het moet niet zo zijn dat de paar lege plekken die er nog zijn worden opgevuld met zo'n, in mijn ogen, flauwekul. Men wil hier graag komen leven, dan moet je er ook wat voor over hebben en niet alleen maar 'willen en krijgen'.

mijn visie hierover had ik al gegeven en in jouw redenatie blijf je te kort door de bocht gaan  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Volgens mij vergeten jullie dat Fortuyn niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Hij had eerder al een groot succes met Leefbaar Rotterdam en wilde dat succes landelijk uitbreiden.

Maar nu is 'ie dood en voor je het weet komen er naast moskeen ook islamitische ziekenhuizen. Die trend blijft maar doorgaan en daar ben ik fel tegen. Ik ben niet per se tegen 'buitenlanders' maar het moet niet zo zijn dat de paar lege plekken die er nog zijn worden opgevuld met zo'n, in mijn ogen, flauwekul. Men wil hier graag komen leven, dan moet je er ook wat voor over hebben en niet alleen maar 'willen en krijgen'.

Fortuyn was een idealist met politieke ambities.  Een "volks" charmeur bovendien die bepaald geen blad voor de mond nam...Populist wellicht zelfs..

En als belangrijkste punt voor zijn kortstondige succes in de landelijke politiek..Fortuyn bezat het talent om als " gewone jongen / man van het volk" " een stem"  te geven aan de heersende onlustgevoelens van het volk..

Er wierp zich plots een leider op die ergens voor stond, zaken beloofde en een duidelijke stem had in het verwoorden van de onlustgevoelens van de  nederlandse samenleving...

Fortuyn had niet alleen een kritische kijk op alles wat "islam" was en was bovendien een (naar mijn idee terecht) tegenstander van het fundamentalisme...
Maar fortuyn had overal kritiek op..op de bureaucratie, het onderwijs en zeer zeker op de zorg..

of ie er gelijk in had is een andere zaak en niet aan mij of jou om te beoordelen..daarvoor snappen wij (gelukkig) veel te weinig van politiek..

Feit is natuurlijk wel dat ie zijn gelijk niet alleen nooit heeft kunnen bewijzen maar dat ie bovendien niet de kans heeft gehad om zijn ideologie te verwezenlijken ....

Nu ie er niet meer is streven sommigen ernaar om te handelen vanuit " het gedachtengoed"  van Fortuyn..hetgeen ze maar zeer beperkt lukt om de simpele redenen dat ze of niet geloofwaardig zijn of de kunde ervoor niet in huis hebben...

En ja..er komen meer moskeeen en islamitische ziekenhuizen...so what?
dacht je nu echt dat als ome pim nog had geleefd die er niet kwamen?
Als pim het uberhaupt ooit tot premier had geschopt?

We zitten niet meer in begin 19de eeuw of zo..de wereld draait door en wordt door technologie, internet en een 24uurs economie steeds kleiner..
de multi-culture samenleving is niet meer te stoppen laat staan uit te sluiten...
hoeft toch geen probleem te zijn..?
bedoel, de verenigde staten van Amerika is al sinds haar ontstaan en sinds de blanken Winnietoe onder zijn gevederde reet het reservaat in geschopt hebben 1 smeltkroes van multi-cultuur..je vindt er geen amerikaan die geen italiaanse , afrikaanse, ierse of weet ik veel wat voor roots heeft...toch..functioneerd al tijden zo..

Wat jij volgens mij eigenlijk wilt zeggen is dat je het allemaal maar niks vindt en het van jou allemaal zo nodig niet hoeft met dat Islamgezever en een evt moskee bij jullie in het dorp...
Prima..kan ik me in vinden..ik zou er ook niet blij mee zijn als er hier bij ons een moskee gevestigd zou worden ...geef ik grif toe..en ik heb bepaald ook geen interesse in Islamgezever..in tegenstelling..ik vindt sommige Islam gedachten niet meer van deze tijd, al zou ik dat zelfde kunnen roepen over de christelijke geluiden die er vanuit het vaticaan komen

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat we er niet onderuit komen...die multi-cultuur..
Als ik hier ne Marokaanse buurman krijgt zal mij dat een absolute rotzorg zijn zolang ie zich gedraagd als ieder ander met een nederlandse nationaliteit en zich schikt naar wetten , waarden en normen zoals die in nederland gelden...

Ik denk dat je niet zozeer onderscheidt moet maken in afkomst, geloof of cultuur...
Het onderscheidt dient imo gemaakt te worden in gedrag..

ik vindt dan ook dat er teveel over 1 kam geschoren wordt..niet alle marokanen zijn dieven immers..


ben je lief mag je blijven ongeacht je afkomst of religie..
ben je stout mag je oprottuh...

ben je eenmaal volgens je paspoort nederlander dien je je ook te schikken naar nederlandse wetten ,normen en waarden imo en moet je niet zodra je je felbegeerde nederlanderschap verkregen hebt en ook de voordelen daarvan plukt opeens tegen de nederlandse samenleving gaan verzetten en allerlei islam gezever gaan prediken...

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"blijf je te kort door de bocht gaan  :yes6rs:

Kan zijn, maar als je te ruim door de bocht gaat wordt je binnendoor ingehaald :wink: Komt nog eens bij dat je je niet goed informeert. Je kent de geschiedenis achter Fortuyn nog niet een klein beetje, behalve dat wat je op TV hebt gezien, maar je hebt wel je mening klaar. Je weet niet waar Wilders voor staat, je leest alleen een inleiding in de krant, denkt 'wat een sukkel' en daar baseer je je mening op. Zo komt het bij mij over.

Iedereen zegt 'schop die criminele buitenlanders het land uit'. Leuk en aardig, maar het probleem is dat onze grondwet zegt dat alle mensen gelijk zijn. Dus ook alle criminelen, ongeacht de afkomst. Oftewel, je kunt die het land niet uitschoppen, je kunt ze hooguit in het gevang zetten op kosten van de samenleving. Er is maar 1 manier om dat te veranderen en dat is door te zeggen 'mensen zijn niet gelijk', iets wat overigens helemaal waar is aangezien de koningin nog steeds voorrang krijgt op anderen in het ziekenhuis. Daar staat Wilders voor (althans, dat zegt hij), praktische oplossingen en niet dat constante softe debatteren wat nu al jaren duurt en niets oplevert.

Ik ben beste vrienden met een Marokkaan op mijn werk, hier en daar ontmoet ik genoeg mensen van buitenlandse afkomst, kan ik het prima mee vinden. Waarom? Omdat die zich hebben aangepast en in principe net zoals mij zijn.

Maar op mijn vorige werk liepen er een aantal rond waar je aan zag dat ze een soort afschuw hebben tegen onze cultuur en daar erger ik me aan. Ik heb eens met zo iemand gepraat en die was kwaad omdat 'wij' onze cultuur aan 'hen' opdringen. Ja wacht even, je hebt er zelf voor gekozen om hier te komen wonen. Ik zeg niet dat je meteen van de shoarma naar de aardappel moet overstappen maar je moet niet verwachten dat je hier kunt doen, laten en krijgen wat je wilt omdat je een minderheid bent.

Het probleem ligt eigenlijk niet zo zeer bij de andere cultuur maar bij de mietjes cultuur van Nederland. Er ontstaan steeds meer studentenverenigingen speciaal voor Turken, Marokkanen enz... integratie helemaal onderuit gehaald. Wat blijkt? De universiteiten juichen het toe en geven zelf financiële steun. In mijn ogen, helemaal van de pot gerukt. Ik snap ook wel dat mensen met een andere cultuur elkaar opzoeken, ik zoek ook andere Limburgers op als ik tussen hollendere zit maar als die er niet zijn heb ik er geen problemen mee en kan ik het net zo goed vinden met een hollender. Voor hetzelfde geld ontmoet ik een leuke meid tussen die hollendere die motor rijdt en net zo gewapt is als ik en die ik niet had ontmoet tussen de Limbo's...

Dat softe gedoe met 'ach laat die arme buitenlander toch' is de verkeerde instelling. Als dat zo door gaat kun je straks helemaal niet meer terug en zullen ze zeggen 'tja vroeger stonden we dat allemaal toe dus in alle eerlijkheid kunnen we nu niet zeggen "oops foutje, even terug draaien"'. Zoals ze nu zeggen 'ja vroeger haalden we ze hierheen dus kunnen we ze nu niet meer terug sturen'. Nee inderdaad, dat kan niet meer, dat hadden ze toen moeten doen zoals het tegenwoordig gaat met uitzendkrachten. Verplicht die mensen om te integreren door ze juist niet te geven wat ze graag willen. Dat is makkelijk gezegd natuurlijk want ze zullen er niet blij mee zijn. Ik ben ook niet blij met veel dingen maar ik kan er niets tegen doen en leg me er maar bij neer. Een tijd later blijkt dan dat het op zich niet zo erg was als ik in het begin had gedacht.

Dit zijn geen simpele onderbuik gevoelens, hier is wel degelijk over nagedacht en afgewogen. Het geheel zal toch een andere richting op moeten als deze. Een andere richting ga je op door te sturen, stuur je sloom dan zul je wijf door de bocht gaan en misschien zelfs er naast gaan. Stuur je hard en krachtig dan komt het misschien wel goed.

Stof tot nadenken wellicht? Probeer dan wel de gedachten van 'naïeve jeugdige denkwijze' even uit te schakelen en zie wat er van komt.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"
Komt nog eens bij dat je je niet goed informeert.

degene die niet goed geinformeerd is ben jij  :yes6rs: daarbij de geschiedenis toon het gelijk over het soort "opportunisten" als Fortuyn en Wilders wel degelijk waren/zijn. Dit soort "politica" zie je alleen de kop op steken als het econmisch ff wat tegenzit en de wereld door terroristische actie's angst ingeboezemd wordt. Hun gelijk zal blijken als ze bij de komende kamerverkiezing een paar zetels zullen krijgen en de daarop volgende verkiezingen ze net zo snel weer kwijt zijn. Been there....

Citaat van: "Herr Tod"Dit zijn geen simpele onderbuik gevoelens, hier is wel degelijk over nagedacht en afgewogen..

Zijn wel degelijk onderbuikgevoelens, zal het je sterker vertellen en zeker niet lang genoeg over nagedacht. Onderbuikgevoelens gebasseerd op angst: en dat is een hele slechte raadgever. Daarbij wijt ik je gedachtengang,in tegenstelling tot jouw denkwijze niet aan leeftijd. (als we toch op de man spelen :yes6rs: jij begon :wink: ) aan de eenzijdige en te sterk gekleurde informatievergaring die je hanteerd. Oogkleppen af. Zo breed mogelijk je blikveld en alle facetten meenemen, niet alleen die je aanspreken.

Stel voor dit dialoog trouwens elders voort te zetten: Vanaaf bij een pilsje in Eys  8) (want dat is inmiddels al weer ff geleden en zelfs P vraagt leeft die nog)  niet dat ik de ijdele hoop heb je van mijn gelijk te overtuigen, maar laat me minstens 1 poging wagen :idea:

en ik vind msn taal wel lollig: ongeacht de oorsprong oid, zolang het maar leesbaar blijft: want daar ging het toch om hiero??  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Multiculturele samenleving is net als gelijkheid tussen man en vrouw een geconditioneerd iets.
Als je de beschaving / omgeving weghaald dan krijg je een ouderwetse stammenoorlog.

Verschillende volkeren zijn niet bedoeld om samen te leven. Het kan zeker, maar dan moet er orde handhaving , wetten er regels zijn.

Het zal een probleem blijven totdat er alleen nog maar mokka kleurige mensen rondlopen waarvan de native oorsprong op zicht niet meer te achterhalen is, en er dus ook niet meer in meer/minder heid termen en bevolkingsgroepen geredeneerd kan worden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"Stel voor dit dialoog trouwens elders voort te zetten: Vanaaf bij een pilsje in Eys  8) (want dat is inmiddels al weer ff geleden en zelfs P vraagt leeft die nog)  niet dat ik de ijdele hoop heb je van mijn gelijk te overtuigen, maar laat me minstens 1 poging wagen :idea:

Rond een uur of 01:00 ? Dan ben ik thuis van het werk :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"Stel voor dit dialoog trouwens elders voort te zetten: Vanaaf bij een pilsje in Eys  8) (want dat is inmiddels al weer ff geleden en zelfs P vraagt leeft die nog)  niet dat ik de ijdele hoop heb je van mijn gelijk te overtuigen, maar laat me minstens 1 poging wagen :idea:

Rond een uur of 01:00 ? Dan ben ik thuis van het werk :roll:

wat werk tot 01:00??  :shock: da's geen werk maar slavernij :lol:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Dat is middagdienst... heeft zo zn voordelen, naar huis rijden is wel relaxed. 15 km in ongeveer 9 minuten inclusief warm rijden en geen snelweg :mrgreen: Dat is dan mijn Joe Bar ritje :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: