Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CafeCB360

Ik heb een cb360 uit 1974 gekocht 2cilinder 356cc,

De bedoeling is om hier een redelijk low-budget project van te gaan maken.

Nou foto's zeggen meer dan woorden:











Omdat we binnen helaas geen plaats hebben moet ik zolang buiten sleutelen:


Maar eens begonnen:







beetje het idee van hoe en wat:



wat een klote weer :( :(

kan dus weinig doen aangezien hij buiten staat, party tent opgezet maar die waaide weg  :sleep:  :bom:

nouja gisteren en vandaag toch nog wat kleine dingen gedaan:

Uitlaten moeten zoals de linker komen te zitten ongeveer,
spatbord ben ik nog niet over uit, even kijken hoe het staat als het achterlicht + kenteken er weer op zit ;)

kwam tot de ontdekking dat er totaal niks van dempmateriaal in de uitlaat zit:

wel verstandig om te doen neem ik aan?

Uitlaten zijn van binnen ook wat geroest, hoe krijg ik dit het beste schoon? Nacht in de caustic soda zetten?

Stuur met die gekke verhoging eraf gehaalt:



Ik had nog een m-stuurtje liggen:
,
Alleen moet die lompe hoge stuurbevesteging er nog tussen en dat is geen gezicht, dus waarschijnlijk worden het clipons,

Vreemde beugel voor de koplamp eraf gehaalt en maatje van me had nog beugels liggen:




Op de laatste foto zit onder de koplamp zo'n vreem dingetje (op het t-stuk) waar de remleiding naar toeloopt, is dit een controlle sensor?
Kan die ertussen uitgelaten worden? Want heb nog een nieuwe remslang liggen,.... of niet verstandig?

En dan de tank, lekker roestig van binnen dus dat wordt weer een klere werkje.


Zoals ook te zien is, zit er een flinke bak plamuur tegen opgegooit.
Even kijken of het de moeite waard is om de tank netjes te maken of meteen kijk voor een vervangende.

Morgenvroeg nieuwe accu ophalen, neem gelijk de bobine's + condensators mee zodat die gecontroleert kunnen worden. Contactpuntjes gaan wel gewoon netjes.

06-08-2008

Wordt er beetje moe van, ding wil maar niet starten...

Carburateurs brandschoon gemaakt, nieuwe accu erin, hij vonkt iig wel...

Af en toe lijkt het alsof ie ff wil en dan pruttelt hij paar slagen en is t weer weg..... lijkt ook alsof alleen de rechtercilinder in leven komt

nog tips?

09-08-2008

Ben er al gedeeltelijk achter, als ik de bobine's op het linkercontactpuntje aansluit doen ze beide niks.... en op het rechtercontactpuntje doen beide bobine's het......

Puntjes gaan gewoon open etc.... dus morgen de kabel van het linkercontactpuntje eens vervangen kijken wat ie dan doet....

10-08-2008
Ben er net al achter wat het was! De kabel van de linkercontactpunten was gaar en gaf niks meer door.... die vervangen en nu vonken beide bougies mooi!

Contactpuntjes waren netjes dat had ik als eerste gecontroleert! Verder heb ik net de nokjes even voorzien van een puntje vet.

Wat ik wel zag dat er kleine vonkjes tussen de puntjes overspringen.... nu heb ik dit bij mn brommer ook al eens gehad maar geen problemen mee gehad... werd mij echter wel verteld dat de condensators dan ver kapot zijn...?

Maargoed morgen verder met de tank schoonmaken en kijken of ik hem aan het lopen krijg!, straks feestje aangezien ik gisteren 19 ben geworden

12-08-2008
Vandaag weer verder, wilde de kleppenspeling controleren maar kwam erachter dat mijn voelermaatjes met 0,05mm verspringen en niet met 0,01mm wat ik nodig heb voor de uitlaat klep (0,08mm) inlaat kan wel maar doe t liever tegenlijk.

Nou goed starten kan toch nog niet dan de tank maar schoonmaken. Schoonspoelen met terpentine, grind erin en rammelen maar.... dat zo'n 5/6 keer gedaan begon redelijk schoon te raken.

Toen merkte ik op dat ik een scheur aan de linker kan van de tank zag..... na verder inspectie bleek een heel stuk plamuur los te zijn gekomen met dit als resultaat :(


geen klein stukje maar egt n flinke brok zie ook de tank:


Nouja wat doen we dan, aangezien het low-budget moet worden en een nieuwe tank er dus niet in zit, en ik plamuren stiekem wel beetje leuk vind gooien we der maar n pot plamuur tegen op!
Onvet en ontroest:

2 dikke lagen plamuur erop gekwakt:

en schuren maar:




Het ging al er lekker! Begon er goed uit te zien  8)
Lamme arm:


Vorm beviel me nog niet helemaal en zaten wat oneffenheden in, nog een laagje plamuur:


En weer schuren:



Morgen even afplamuren met fijnplamuur en wat andere deukjes weg werken.... schuren en snel in een kleur spuiten dan springen de oneffenheden eruit en kijken wat er dan nog aan gedaan moet worden  8)

We komen er wel :D :D

20-08-2009
Woehoe!

Hij heeft gelopen   gisteren sloeg hij al even aan, en na inspectie kwam ik erachter dat de gasschuiven etc helemaal vast geplakt zaten....

Carburateurs helemaal uit elkaar gehaalt en een nacht in de cillitbang laten weken. Vanmorgen brand schoon, en ja hoor lopen  Wel heel onregelmatig en maar even....

Erna was hij weer niet meer aan te krijgen, nou blijkt de benzine kraan weer verstopt te zijn!
Vrijdag op vehikel kijken voor een andere tank/benzinekraan en dan weer verder  

Olie heb ik ook ververst.... 15w40 officieel moet er 10w40 in maar is me verteld dat dit niks zou mogen uitmaken?

23-08-2009
Zo waren de carb's schoongemaakt:


Voorspatbord aangepast, eerst met de hand getekent en afgeslepen.... Erna de mooiste kant(als je t spatbord door 2 deelt) afgeplakt, tape eraf gehaalt en naar de andere kant gelegt zodat er een mooie symmetrie is. Gelijk geslepen, helemaal afgeplakt en de andere kant van t spatbord gelijk met de tape afgeslepen!



Ben nog op de vehikel geweest,achterlicht gekocht:

Koplamporen:

En een ander zitje voor een leuke prijs!



Alleen ben ik nog niet over dat zitje uit... hij is eigenlijk te smal achter.... waardoor de framebuizen er langs afsteken... en eigenlijk is het zadel te kort want ik wil er wel met zn 2e op kunnen zitten....

Mogenlijkheid was het kontje doorzagen en aantal cm breder maken of gedeelte van het frame afslijpen, alleen zie ik dat laatste niet zo zitten....  :evil:

Verder heb ik nog voelermaatjes en ontroester gekocht op de vehikel!

26-08-2009
Hij loopt jaa woehoe  8)
Gisteren dus de tank helemaal schoongemaakt, vandaag erop gezet 10 keer staan kicken accu leeg gestart met de startmotor..... af en toe n knal uit de uitlaat denk wat is dit nou.....

Ohja condensators lagen nog in mn tas  :lol:  :lol:  :lol:
Erop gezet, 1 trapje en lopen  :shock:  8)  8)
Liep niet heel netjes, dus de onsteking helemaal opnieuw afgestelt, wat een irritant werkje is dat zeg.....

Meteen erna weer gestart en liep als een zonnetje! Komt wel een gigantisch geluid uit de uitlaten maar hij doet t!
Filmpje! :


Ben er nog niet uit over wat ik wil:

Of, maar dan wordt het zitje wel verlengt(stuk karton) en wat verbreedt.




Nou blok loopt netjes geen vreemde geluiden etc, dus tijd voor de rest van de sloop:
Voorvork eens laten zakken, ziet er zo uit!











Toen was er geen motor meer, komend weekend hopelijk beginnen aan het frame.... ga wat minder tijd krijgen ivbm school+stage helaas!

28-08-2008
Net de kleppengestelt!

Leuk werk zeg :D egt geweldig om aan te werken zo'n 4takt blok  8)  8)  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Bij de linkercilinder stond de inlaatklep op 0,09mm (moet 0,05 zijn) en de uitlaatklep van de rechtercilinder stond op 0,10 mm (wat 0,08mm moet zijn).

Was even puzzelen hoe het in elkaar zat maar is gelukt!
Blok al gedeeltelijk schoongemaakt zodat er niks in kan vallen,



Na het stellen van de kleppen al wat gepoetst, wordt nog een flinke klus met al die hoekjes/randjes etc....


Verder nog het voorwiel uit de voorvork gehaalt en de remschijf eraf gehaalt. Morgen de band eruithalen en de spaken eruithalen!


01-09-2008
Nouja aangezien ik wat te hard gezopen had in t weekend ging het niet zo heel snel met de motor.
Frame grotendeels kaal geschuurt en in de menie gezet.

Ja toch in de menie, want er zat egt in elk klein hoekje wel iets van roest,




Morgen nog een laagje erover zodat alels bedekt is.... dan laat ik het een aantal weken uitharden, licht opschuren en dan spuiten!

Toestraks ook het voorwiel uit elkaar gedraait, en vanavond het blok verder schoonmaken!

:cheers:  :cheers:




03-09-2008

Heb alle posts gekopierd van een ander forum, dus kan soms wat onduidelijk zijn!
Gisteren het frame voor de 2e keer in de menie gezet net zoals de zijstandaard en t-stuk.

Ook de voorvelg heb ik uit elkaar gehaalt, spaken worden verzinkt en velgen + naven worden zwart.

daaaaaaag :yeah:

DeWitte

jezus, RESPECT :shock:, voor het project en voor de foto-reportage  :worship-cool: :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Smells like rubber

Herr Tod

Damn :shock: Zo veel werk zou ik me nooit aandoen... voor een Honda :nana9oi:

Grepke :lol: Goed bezig!
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 03 september, 2008, 10:47:03
jezus, RESPECT :shock:, voor het project en voor de foto-reportage  :worship-cool: :cool:

:yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

CafeCB360

haha bedankt  O0

@Herr Tod, ik was al op diverse forums aan het wachten op de eerste suzuki->honda reactie  :mrgreen: :mrgreen: maar je bent de eerste  :mrgreen:

weer een update :P

Frame is voor de 2e keer in de menie gezet.

Verder bezig geweest met de remklauw uit elkaar halen en schoonmaken! Blok schoonmaken en ontvetten zodat het gespoten kan worden(wat een klere werk).....

Verder de voorvork schoongemaakt en klaar gemaakt om te spuiten. Vervolgens gespoten:



Ook de zijstandaard en die houder van de remtrommel:



Verder nog het voorwiel uit elkaar gehaalt!:




De naven en velgen worden ook zwart! Met verzinkte spaken.

Verder de kmteller houder en de kmteller zelf al in de primer gezet!

Binnenkort meer ;)

Herr Tod

Citaat van: CafeCB360 op 03 september, 2008, 20:34:15
@Herr Tod, ik was al op diverse forums aan het wachten op de eerste suzuki->honda reactie  :mrgreen: :mrgreen: maar je bent de eerste  :mrgreen:

Ach ja... je weet wie het zegt he. Als je es tijd hebt wil ik je project eens in het echt aanschouwen, kun je meteen m'n nieuwste paard zien :cool:

Rock on O0
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


CafeCB360

Ja precies  :mrgreen:

Zondag in de namiddag mischien? Ja had hem al op foto's gezien! Erg leuk ding  :worship-cool: :worship-cool:


limbofighter

Mooi als je dit alles zelf kan ..respect :worship-cool:

Keep up the good work :D
Flex lasapparaat hamer en beitel voor het bouwen van een fightertje

Yvil

Hoe zit dat eigenlijk. Waren die Zundapps zo vaak kapot dat al die
ex-rijders zo kunnen sleutelen??? :shock:

Citaat van: Herr Tod op 03 september, 2008, 20:57:03
Citaat van: CafeCB360 op 03 september, 2008, 20:34:15
@Herr Tod, ik was al op diverse forums aan het wachten op de eerste suzuki->honda reactie  :mrgreen: :mrgreen: maar je bent de eerste  :mrgreen:

Ach ja... je weet wie het zegt he. Als je es tijd hebt wil ik je project eens in het echt aanschouwen, kun je meteen m'n nieuwste paard zien :cool:

Rock on O0

En jullie blijken elkaar ook schijnbaar al te kennen :mrgreen:




Maaruh... Respect :thumbsup:

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

CafeCB360

bedankt voor de leuke reacties  :cool:

Ja ik doe alles zelf iig dat probeer ik.... tot nu toe lukt dat vrij goed. In de monteurshandleiding staat een hoop nuttige informatie ;)

Nouja als een Zundapp is ook oud ondertussen dus sleutelen ontkom je niet aan :P Maar heb de afgelopen 3 jaar ongeveer zo'n 4/5 zundapps opgeknapt en veranderd etc..... Ook de nodige blokjes gereviseerd(ook voor andere) en daar leer je wel van hoor ;) Gewoon door het te doen... en je verneukt altijd wel een keer wat  :-X  :-X

Maargoed zaterdag hele dag de tijd als t goed is. Kan ik hopelijk het frame spuiten en mischien al spullen naar de verzinker brengen  :cool:

karz

Citaat van: Yvil op 04 september, 2008, 00:04:44
Hoe zit dat eigenlijk. Waren die Zundapps zo vaak kapot dat al die
ex-rijders zo kunnen sleutelen??? :shock:


Mijn eerste motor was een zundapp die ik gekregen had van mijn oom omdat ie niet meer liep na een tijdje stilstand.
Als je 15 bent en brommer wil rijden heb je een enorme drijfveer  :yes6rs: , dus sleutelen aan dat ding, ook al weet je niet wat je doet.

Volgens mij gingen ze niet speciaal vaak kapot, maar ze waren gewoon leuk om te twitchen en tunen, dus je bleef rotzooien
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: karz op 04 september, 2008, 07:58:49Volgens mij gingen ze niet speciaal vaak kapot, maar ze waren gewoon leuk om te twitchen en tunen, dus je bleef rotzooien

:yes6rs: :yes6rs:
Smells like rubber