Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CafeCB360

Ja die moet ik nog richten  :-X

Weer eens wat gedaan:

Toestraks de achternaaf schoongemaakt en gespoten:





Netzoals de remankerplaat:



Alleen was toen de zwarte verf op!

Velgen gaan schuren, en aan de binnenkant in de menie gezet tegen de roest:


Ook de tandwiel beschermer:


En de voetsteunen:



Tadaaaaa  :cheers:  8)

Steefke™

Kleine tip! gebruik geen menie waar nog spuitlak over heen moet komen. Deze verstaan zich namelijk niet waardoor de menie oplost en niet meer droog wordt. Mss was je reeds achter gekomen. ;)
Smells like rubber

CafeCB360

Zat even weinig vaart in helaas :( andere vrouwtje heeft ook aandacht nodig!

Dit weekend de velgen opgeschuurt en gespoten! Is erg goed gelukt vind ik zelf! :cool:




En nog wat klein spul:



En verder de zundapp netjes gemaakt en eens flink gepoetst en wat klein onderhoudt:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Citaat van: CafeCB360 op 01 oktober, 2008, 14:17:22
En verder de zundapp netjes gemaakt en eens flink gepoetst en wat klein onderhoudt:


:headbang: :cum: :worship-cool:

Smells like rubber

CafeCB360

bedankt voor de reacties  :twisted:

eigenlijk was het te koud om te spuiten maar wilde het toch afmaken, afgelopen weken al stukje voor stukje het hele blok schoongemaakt...  en vanmiddag een uur staat voorverwarmen met de verffohn.

Vervolgens gespoten:






Vervolgens nog een uur met de fohn de lak verwarmt zodat deze goed kon bakken.... niet ideaal maar heb het al eens zo gedaan met een zundappblokje in hartje winter en dat is ook goed gegaan :P  8)

QuattroFrits

En waarom ligt die handmatige claxon er onder ??  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

om te toeteren uiteraard :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

CafeCB360

k moest even een steun hebben om het blok recht te houden :P k weet het, het is beun  :-X

CafeCB360

Toestraks even het kleppendeksel eraf gehaalt om de tuimelaars/nokkenas te controlleren dit scheen een zwak punt van de 2 cilinder te zijn....

Alles mooi eraf gehaalt:




Nou komen we bij de nokkenas/tuimelaars en zie ik dat deze toch wat slijtage sporen hebben.... en wat ijzervijlsels onder de nokkenas:







Toestraks verder gegaan, nokkenas moest er toch af.... en ik vertrouwde de linker cilinder niet helemaal.... omdat deze eerst helemaal niet liep en erna minder pittig dan de andere leek het?

Nokkenas eraf: buisje ertussen gelegt zodat me de distributieketting niet naar onderen zou kieperen:




Vervolgens de kop eraf:



Helaas bleek ik gelijk te hebben, de linker cilinder heeft wat kleine loop sporen erin en van de linker zuiger alle 2 de zuigerveren zijn helemaal kapot:
Van de rechter zuigerveer mist een klein stukje(dat rode) de linker lijkt ook wat te missen, maar die is compleet(vergeleken met een hele zuigerveer)



Cilinder + zuigers eraf:


Blokje op de werkbank:


Kop, cilinders, zuigers en nokkenas veilig ingepakt..... een kennis met verstand van zaken gaat er hopelijk morgen even naar kijken!

Ik kon via het motorforum een nieuw setje zuigers kopen, naar alle waarschijnlijkheid ga ik dit doen.... en dan de cilinders laten honen..... en opzoek naar een nokkenas + tuimelaars!

Steefke™

haha jij deinst ook nergens voor terug. Jammer dat de nokkenas zo beschadigd is. Ik hoop dat je er nog ergens een vandaan kunt toveren. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als ie klaar is. :yes6rs:
Smells like rubber

CafeCB360

@steefke ja ik zag er eerst op tegen om aan het blok te beginnen, (kosten, specifiek werk) maar stiekem vond ik het niet erg dat open moest, geweldig om aan te sleutelen  :-X alleen de kosten  :(

Vandaag weer verder aan het blok:

Koppelingskap eraf:


Oliepompje + zeefje:


Koppeling eraf + zeefje:



Zeefje zag er niet uit, helemaal vol met metaalsplinters ook het lager van het koppelingshuis was geen drol meer waard.... dit liet mij dus besluiten het blok te demonteren!

Maar eerst moest de olieroter eraf..... zat een leuke moer op.....

Na even denken kwam ik op het idee om een oude dop van een ratelset aan te passen, en dit werkte prima:



Alles eraf:


Oliepompje zag er nog goed uit:


Vervolgens de startmotor + dynamo eraf:


De rotor kreeg ik er nou niet af daar heb ik een trekker voor nodig:


Vervolgens het blok maar gaan splitsen:




Al meteen bleek dat het lager indd snot gaar was, en ook kwam een ik hoop rotzooi tegen die later de resten van een naaldlager bleken te zijn  :|



Blok verder bekeken, alles in verder in goede staat gelukkig  8)






En oja nog wat leuks gevonden  :lol: de 2 kleine resterende zuigerveerstukjes  :lol:  :lol:  :lol:


Tot zo ver!!

Wordt helaas een duur grapje :( 2 krukaslagers, koppelingsas? lager, naaldlager +/- 170 euro maargoed hierna zal ik er nooit echt meer naar hoefen omkijken  8)  :cheers:

Steefke™

Ziet er indukwekkend uit  :worship-cool: succes met blokske
Smells like rubber

Desmo-devil

#44
Hallo CB360,Ik zie hier dat je goed bezig bent met Honda.
Maar ik zie ook dat je een zundapp hebt.
Ik ben bijna klaar met de restauratie van een Sprinter uit 81 voor mijn zoon die bijna 16 wordt.
Brommer is helemaal gestript , gestraald, en nieuw gespoten.
Blokje is gereviseerd, nieuwe gelagerd etc.
Nog een paar dingen zoals nieuwe achterveren en logo's op de tank moeten gebeuren.
Ik heb alleen nog een paar probleempjes met de stroom, heb jij daar ervaring mee?
Hoor graag van je.
Desmo

piccie lukt even niet zie ik.