Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CafeCB360

Hoi Desmo,
Leuk dat je zoon zundapp gaat rijden  :worship-cool:

Stroom van een zundapp stelt in principe vrij weinig voor.... wat ik altijd gedaan heb is aan de hand van een electrisch schema een complete nieuwe kabelboom gemaakt.... middagje werk maar dan heb je hier geen omkijken meer naar.

Wat je als eerst zult moeten doen.... wat voor type is het? Heb je knipperlichten? En dan kijken naar de onsteking.... zit er een gewone contactpunten onsteking in moet je even kijken hoeveel spoelen erin zitten....

Dan zoek je het juiste schema op, dit kun je vinden op www.wildeman.nl of www.zunflappie.nl

Neem aan dat het hiermee wel moet lukken! Ik zit nogal krap met tijd de komende tijd(druk school/stage) als het geen haast heeft wil ik er over een paar weken wel eens naar kijken mocht je erzelf niet uikomen(wat me sterk lijkt)

Groetjes Marc

CafeCB360

mijn pakkingsetje bestelt in amerika is ook binnen  8) heeft nog geen week geduurt!! Erg mooi!

Alle pakkingen:


Alle o-ringen etc.... zitten er ook allemaal:


Ook de kleppenseals:




Heb ook een keerringsetje gekocht  8)

Desmo-devil

#47
Hey , bedankt voor de tip.

Dit is 'm !




Steefke™

Smells like rubber

BeemerBert

Citaat van: Desmo-devil op 14 oktober, 2008, 12:07:03
Hallo CB360,Ik zie hier dat je goed bezig bent met Honda.
Maar ik zie ook dat je een zundapp hebt.
Ik ben bijna klaar met de restauratie van een Sprinter uit 81 voor mijn zoon die bijna 16 wordt.
Brommer is helemaal gestript , gestraald, en nieuw gespoten.
Blokje is gereviseerd, nieuwe gelagerd etc.
Nog een paar dingen zoals nieuwe achterveren en logo's op de tank moeten gebeuren.
Ik heb alleen nog een paar probleempjes met de stroom, heb jij daar ervaring mee?
Hoor graag van je.
Desmo

piccie lukt even niet zie ik.



Dit zouden meer mannen moeten doen  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

CafeCB360

tijd op eens te gaan poetsen!!

Eerst met alle oliespul beginnen, pompje, zeefje, rotor etc...

Oliepompje uitelkaar:

Grootste gedeelte is al lekker schoon:

Schoon oliepompje met nieuwe pakking:





Olierotor etc ook schoon, dat was een rotzooi zat helemaal dichtgekoekt:


Distributieketting + spanmechanisme.... (ketting en spanner wordt wel vervangen, spanner heb ik moeten uitboren)


En nog wat blokdelen:


Vanmiddag het afgebrokenboutje van de kettingspanner opnieuw tabben(is al uitgeboort) en de rest van de versnellingsbak schoonmaken :cool:



CafeCB360

afgebroken boutje:


nieuwe zuigerveertjes:


poetsen 8-)



We komen er wel!

CafeCB360

nou weer us verder....

boutje van de kettingspanner was afgebroken!, uitboren was niet gelukt dus maar een helicoil erin plaatsen.... hierbij heb ik mn eerste fuck up gemaakt en perongeluk door t carter heen geboort.....
Achteraf was dit nog niet zo'n ramp anders had ik de tap nooit ver genoeg kunnen doordraaien zodat de helicoil op de juiste plaats kwam.....

Dit wordt nog dicht gelast en dan is het weer in orde  8)




Keerring setje binnen:


Kickstarteras schoonmaken:



Vervolgens de tandwielas:



Komen we bij de koppelingsas?(weet de naam zo snel even niet)

Lager eraf gehaalt, dat lag flink in puin:






Alle asjes naast elkaar:





Dinsdag komt iemand voor mijn zundapp kijken als die verkocht wordt kan ik de onderdelen gaan bestellen en komt er eindelijk wat meer schot in de zaak!  8)
Morgen hopelijk nog de carters schoonmaken en de onderdelen van de koppeling, dan is alles schoon  8)

Donderdag ga ik alles naar de verzinker brengen werd eindelijk eens tijd! 26 november kan ik dit gaan ophalen en dan kan ik langzaam aan gaan opbouwen  8)

Gr. Marc!

Gassie

wat een werk maar word wel mooi denk ik uit eindelijk
KTM SMT 2011

CafeCB360

vandaag nog even wat gepoetst:






En dan deze etterbak:


Pennetje wat de schaal van het naaldlager op zn plek houdt.... zit te diep in het carter waardoor de schaal gewoon gaat draaien.... en t ergste is dat hij er niet uit wil :( iemand tips??

Mounty

als je een vervanger hebt...een klein gaatje erin boren..0,2mm of zo en dan eruittrekken ?
ik heb laatst zoiets gedaan bij een 3,5ccm motortje waar een en ander vast zat...met de dremel een gaatje erin en dan met een kromme naals erin het geheel losgekregen en eruit kunnen trekken..
Ik weet niet hoe dik die pen bij jou is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

CafeCB360

jeuhj vandaag geslaagt voor mijn motorrijbewijs  :cool: :cool:

verder nog geen updates, heb wel een nieuwe nokkenas bestelt  :cool:

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Yvil

 :yeah: Gefeliciteerd :thumbsup:

Nu nog leren rijden :schater:
Ben ik ook pas bijna een jaar mee bezig,
langzaam maar zeker wordt het wat :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: CafeCB360 op 30 oktober, 2008, 15:11:23
jeuhj vandaag geslaagt voor mijn motorrijbewijs  :cool: :cool:

verder nog geen updates, heb wel een nieuwe nokkenas bestelt  :cool:

Van harte Gefeliciteerd en veel veilige km's netjes tussen de lijntjes.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.