Hoofdmenu

Ducati GP 6

Gestart door Desmo-devil, 09 februari, 2006, 21:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Hey Motzi, laat me nou even lol hebben, volgende race is het misschien al weer anders. Was maar een dolletje  en niet serieus bedoeld.
No hard feelings on this side.

May Day

Bijna helemaal gelijk Motzy. Vorig jaar was de yamaha inderdaad sneller. Maar de m1 van dit jaar heeft zware chatter-problemen op Jerez. Dus als Rossi op de motor van vorig jaar gereden zou hebben zou hij waarschijnlijk gewonnen hebben (en op vanaf eerste rij gestart zijn). Maar voor zover ik weet reed hij gewoon op de 2006 machine (dus kansloos voor overwinning).
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Desmo-devil

Waarom rijden die gasten dan niet gewoon op de 2005 machine als die sneller is ?
Pedrosa rijd toch ook op de 2005 Honda en die is ook sneller dan de 2006 machine.
Hebben jullie hier trouwens een verklaring voor. Die nieuwe machines zouden toch sneller moeten zijn als ze zijn door ontwikkeld. Bij het testen
moeten ze dat toch ook al in de gaten hebben.? Kunnen jullie als echte kenners dat eens uitleggen aan een leek zoals ik ?

Busaberke

Citaat van: "Desmo-devil"Waarom rijden die gasten dan niet gewoon op de 2005 machine als die sneller is ?
Pedrosa rijd toch ook op de 2005 Honda en die is ook sneller dan de 2006 machine.
Hebben jullie hier trouwens een verklaring voor. Die nieuwe machines zouden toch sneller moeten zijn als ze zijn door ontwikkeld. Bij het testen
moeten ze dat toch ook al in de gaten hebben.? Kunnen jullie als echte kenners dat eens uitleggen aan een leek zoals ik ?

Bij het (door)ontwikkelen van een motor worden regelmatig keuzes gemaakt die achteraf geen verbetering blijken te zijn, of alleen op bepaalde circuits goed uitpakken.
Zo'n GPmotor is natuurlijk een ongelofelijk complexe machine met ontelbare parameters die elk behoorlijk roet in het eten kunnen gooien.

Zoiets komt soms heel onverwachts.
Kijk maar eens naar Rossi, die reed bijna iedereen het snot voor de ogen tijdens de wintertests, totdat bij de laatste wintertest plotseling dat chatter probleem opdook.  :?

Ik meen mij te herinneren dat Doohon destijds heel vaak in het begin van het seizoen met de oude machine reed. Hij stapte pas over nadat de nieuwe machine echt een bewezen verbetering bleek te zijn.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Honda jongens moeten 2006 RCV211 rijden en ontwikkelen voor meneer Pedrosa terwijl hijzelf rijdt al bewezen 2005 model want hij punten moet scoren voor HRC en anderen niet
Hyden heeft nog voor dit jaar contract met HRC en wat zal volgend jaar gebeuren weet ik niet maar hij is in iedere geval numero 2 bij HRC Repsol naast numero 1 Pedrosa(Spanjaard>Repsol)
Mijn mening is dat Melandri dit jaar Looser No1 bij Honda is en dat is jammer ik vind dat hij beter rijdt dan alle andere Honda coureurs (Motzy zelfs is Elias fan)

Wat betreft Yamaha M1 2006 antwoord kan je lezen van baas zelfs


Davide Brivio - Camel Yamaha Team Director
"It seems that everything that could go wrong did go wrong for us this weekend. On Friday morning when we needed the time to test it rained and things have gone continually against us since then. We obviously still have a lot of work to do and for some reason our bike clearly doesn't work at this circuit so we are keen to find out why, if we can, in tomorrow's test. The engineers have a lot of data and everyone is working at 100% to find a solution. We were fast at Sepang, Qatar and Catalunya so there is no need to panic and we can look forward to the next race. On a positive note I thought both riders showed character to fight back after the first corner incident and hopefully they will have better luck next time."


Colin Edwards

"I probably made the best race start of my whole life, Valentino got away well too and we went together into the first bend. Elias came up on the inside and I actually saw everything happen but to be honest I thought Vale would be able to stay on the bike so I kept my corner speed and tried to just run it around the outside. Unfortunately he went down and I had nowhere to go but the gravel. It really capped the weekend off for us but the truth is that we weren't fast enough to challenge today. This track has been a real pain for us and I can't wait to get away. We've got a test tomorrow but I'll be happy when we get to Qatar, where the bike worked really well in testing."


Valentino Rossi

"We knew this was going to be a difficult race but maybe not so difficult! I saw Toni come up on the inside and he hit me; this is racing and these things happen. I have known Toni for many years and he is a good rider. He apologised to me after the race so I told him not to worry - only to remember to brake next time and if it is too late then to hit another bike instead of me! Anyway I came back on the track and had a nice battle with Alex Hofmann. I am disappointed because I wanted to win the first race of the season but there is nothing we can do now. Only work hard to make sure we don't have these problems again and look forward to the next race in Qatar."
Proud on the South  

Motzippaldy

Citaat van: "Busaberke"

Ik meen mij te herinneren dat Doohon destijds heel vaak in het begin van het seizoen met de oude machine reed. Hij stapte pas over nadat de nieuwe machine echt een bewezen verbetering bleek te zijn.



Darvoor waren ander Honda coureurs als
Crivile, Okada, Itoh etc. bike testen voor eerste man(Doohan)
Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Busaberke"

Ik meen mij te herinneren dat Doohon destijds heel vaak in het begin van het seizoen met de oude machine reed. Hij stapte pas over nadat de nieuwe machine echt een bewezen verbetering bleek te zijn.



Darvoor waren ander Honda coureurs als
Crivile, Okada, Itoh etc. bike testen voor eerste man(Doohan)

Zo moet je dat ook doen, de risico's zijn immers te groot.
Kijk maar eens naar de F1, war Ferrari soms pas halverwege het seizoen de nieuwe wagen gaat gebruiken (en dan nog geen zeikbloem raakt ):rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"Honda jongens moeten 2006 RCV211 rijden en ontwikkelen voor meneer Pedrosa terwijl hijzelf rijdt al bewezen 2005 model want hij punten moet scoren voor HRC en anderen niet
Hyden heeft nog voor dit jaar contract met HRC en wat zal volgend jaar gebeuren weet ik niet maar hij is in iedere geval numero 2 bij HRC Repsol naast numero 1 Pedrosa(Spanjaard>Repsol)
Mijn mening is dat Melandri dit jaar Looser No1 bij Honda is en dat is jammer ik vind dat hij beter rijdt dan alle andere Honda coureurs (Motzy zelfs is Elias fan)


ik vindt dat er weer erg snel conclusies getrokken worden na slechts één race.

Het seizoen is pas begonnen er kan nog zoveel gebeuren.

Rossi heeft wat betreft het chatteren niet zozeer een probleem.  Ik denk meer dat het een Yamaha probleem is en dat van de yamaha rijders Rossi er nog het beste mee om kan gaan..
Bovendien..chatteren kan zomaar ineens de kop opsteken en ook zomaar ineens weer verdwijnen..het kan makkelijk zo zijn dat ze er de volgende race geen last van hebben.
Bovendien is chattering eigenlijk een luxe probleem.  De suzuki's (en vorig jaar de kawa"s)  hebben een tegenovergesteld en veel groter probleem...geen tractie.
Ik denk (en dat is maar gissen hoor) dat het met Rossi helemaal goed gaat komen maar dat desondanks er toch iets bij yamaha mbt de rijwielgedeeltes niet helemaal 100% is..bedoel..de rest was ook nergens te bekennen..Edwards reed ook zwaar onder de maat.

Voor de RCV rijders ..tsja.
Imo is Hayden de nummer 1 bij repsol..
Alleen Hayden ziet zichzelf nu geconfronteerd met de wijzigingen in de RCV die er op zijn aanwijzingen in zijn aangebracht en dat pakt niet helemaal lekker uit. aldus zijn eigen woorden.
Pedrosa heeft gewoon een wereldrace gereden en is denk ik ook voor honda de man van de toekomst.

Melandri..wederom tsja...één race..wat moet je er van zeggen

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"Honda jongens moeten 2006 RCV211 rijden en ontwikkelen voor meneer Pedrosa terwijl hijzelf rijdt al bewezen 2005 model want hij punten moet scoren voor HRC en anderen niet
Hyden heeft nog voor dit jaar contract met HRC en wat zal volgend jaar gebeuren weet ik niet maar hij is in iedere geval numero 2 bij HRC Repsol naast numero 1 Pedrosa(Spanjaard>Repsol)
Mijn mening is dat Melandri dit jaar Looser No1 bij Honda is en dat is jammer ik vind dat hij beter rijdt dan alle andere Honda coureurs (Motzy zelfs is Elias fan)


ik vindt dat er weer erg snel conclusies getrokken worden na slechts één race.

Het seizoen is pas begonnen er kan nog zoveel gebeuren.

Rossi heeft wat betreft het chatteren niet zozeer een probleem.  Ik denk meer dat het een Yamaha probleem is en dat van de yamaha rijders Rossi er nog het beste mee om kan gaan..
Bovendien..chatteren kan zomaar ineens de kop opsteken en ook zomaar ineens weer verdwijnen..het kan makkelijk zo zijn dat ze er de volgende race geen last van hebben.
Bovendien is chattering eigenlijk een luxe probleem.  De suzuki's (en vorig jaar de kawa"s)  hebben een tegenovergesteld en veel groter probleem...geen tractie.
Ik denk (en dat is maar gissen hoor) dat het met Rossi helemaal goed gaat komen maar dat desondanks er toch iets bij yamaha mbt de rijwielgedeeltes niet helemaal 100% is..bedoel..de rest was ook nergens te bekennen..Edwards reed ook zwaar onder de maat.

Voor de RCV rijders ..tsja.
Imo is Hayden de nummer 1 bij repsol..
Alleen Hayden ziet zichzelf nu geconfronteerd met de wijzigingen in de RCV die er op zijn aanwijzingen in zijn aangebracht en dat pakt niet helemaal lekker uit. aldus zijn eigen woorden.
Pedrosa heeft gewoon een wereldrace gereden en is denk ik ook voor honda de man van de toekomst.

Melandri..wederom tsja...één race..wat moet je er van zeggen

:stupid:

Na 1  race kan je idd heel weinig zeggen. Iedere baan vergt andere (fijn)afstellingen. Als je dat niet voor 100% op de rit hebt, dan rij je sowieso al mee in de subtop. Ene Valentino Rossi daar gelaten. Op Qatar had bijv. Yamaha het goed op de rit. Beide heren reden zeer goed. Zelfs Checa was vooraan te vinden met de Dunlops. Ik verwacht veel van de Ducs, maar ben me er heel goed van bewust dat het nog echt een ongeslepen diamant is. Smooth rijden is er echt niet bij, wat me toch wel belangrijk lijkt, zeker als de temperaturen gaan stijgen (bandenslijtage). Pedrosa wordt echt de topper van Honda. Die laten ze niet meer gaan.

Hayden rijdt imo dit jaar nog bij Honda. Volgend jaar bij Yamaha. Let maar op. Hayden is de nummer 1 bij Repsol. Dit is Pedrosa zijn overgangsjaar waar er niet veel wordt verwacht wordt van hem. Dit maakt de druk voor Hayden extra zwaar imo. Dat gaat hij niet trekken ben ik bang.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"Honda jongens moeten 2006 RCV211 rijden en ontwikkelen voor meneer Pedrosa terwijl hijzelf rijdt al bewezen 2005 model want hij punten moet scoren voor HRC en anderen niet
Hyden heeft nog voor dit jaar contract met HRC en wat zal volgend jaar gebeuren weet ik niet maar hij is in iedere geval numero 2 bij HRC Repsol naast numero 1 Pedrosa(Spanjaard>Repsol)
Mijn mening is dat Melandri dit jaar Looser No1 bij Honda is en dat is jammer ik vind dat hij beter rijdt dan alle andere Honda coureurs (Motzy zelfs is Elias fan)


ik vindt dat er weer erg snel conclusies getrokken worden na slechts één race.

Het seizoen is pas begonnen er kan nog zoveel gebeuren.

Rossi heeft wat betreft het chatteren niet zozeer een probleem.  Ik denk meer dat het een Yamaha probleem is en dat van de yamaha rijders Rossi er nog het beste mee om kan gaan..
Bovendien..chatteren kan zomaar ineens de kop opsteken en ook zomaar ineens weer verdwijnen..het kan makkelijk zo zijn dat ze er de volgende race geen last van hebben.
Bovendien is chattering eigenlijk een luxe probleem.  De suzuki's (en vorig jaar de kawa"s)  hebben een tegenovergesteld en veel groter probleem...geen tractie.
Ik denk (en dat is maar gissen hoor) dat het met Rossi helemaal goed gaat komen maar dat desondanks er toch iets bij yamaha mbt de rijwielgedeeltes niet helemaal 100% is..bedoel..de rest was ook nergens te bekennen..Edwards reed ook zwaar onder de maat.

Voor de RCV rijders ..tsja.
Imo is Hayden de nummer 1 bij repsol..
Alleen Hayden ziet zichzelf nu geconfronteerd met de wijzigingen in de RCV die er op zijn aanwijzingen in zijn aangebracht en dat pakt niet helemaal lekker uit. aldus zijn eigen woorden.
Pedrosa heeft gewoon een wereldrace gereden en is denk ik ook voor honda de man van de toekomst.

Melandri..wederom tsja...één race..wat moet je er van zeggen

:stupid:

Na 1  race kan je idd heel weinig zeggen. Iedere baan vergt andere (fijn)afstellingen. Als je dat niet voor 100% op de rit hebt, dan rij je sowieso al mee in de subtop. Ene Valentino Rossi daar gelaten. Op Qatar had bijv. Yamaha het goed op de rit. Beide heren reden zeer goed. Zelfs Checa was vooraan te vinden met de Dunlops. Ik verwacht veel van de Ducs, maar ben me er heel goed van bewust dat het nog echt een ongeslepen diamant is. Smooth rijden is er echt niet bij, wat me toch wel belangrijk lijkt, zeker als de temperaturen gaan stijgen (bandenslijtage). Pedrosa wordt echt de topper van Honda. Die laten ze niet meer gaan.

Hayden rijdt imo dit jaar nog bij Honda. Volgend jaar bij Yamaha. Let maar op. Hayden is de nummer 1 bij Repsol. Dit is Pedrosa zijn overgangsjaar waar er niet veel wordt verwacht wordt van hem. Dit maakt de druk voor Hayden extra zwaar imo. Dat gaat hij niet trekken ben ik bang.

denk ik ook voor wat die Ducs betreft.

Ze hebben een mega goede krachtbron ontwikkeld die niet alleen erg sterk is maar die ook zijn vermogen erg netjes schijnt af te geven.
Ik denk dat de Ducs qua krachtbron wel met de RCV's meekunnen. (De RCV is imo nog steeds de beste motor in het hele veld. Alé, Yamaha is dan wel wereldkampioen maar daar is wel Valentino (en al het ontwikkelingswerk dat ie in de Yam heeft gestoken) voor nodig geweest.
Voordat Rossi en zijn engineers zich over de Yams ontfermden was het een ongeleid projectiel.
Imo is de RCV gewoon na al die tijd nog steeds de meest bruikbare racer.
Ik denk bijvoorbeeld ook dat het goede rijden van Pedrosa voor een groot deel te danken is aan die RCV.  De RCV schijnt heel makkelijk te rijden te zijn en van alle motoGP racers de coureur het minst te belasten.
Ik ben er niet van overtuigd dat als Pedrosa op bijvoorbeeld een net zo snelle Duc gezeten had ie ook tweede had kunnen worden of het tempo zo lang had kunnen volhouden. De rauwe opstandige Duc had waarschijnlijk het 51 kilo zware menneke na de eerste race helft al volledig afgemat.

Er is nog veel werk aan de Ducs...ze zijn zeer goed op weg maar eerlijk is eerlijk...als je Capirossi ziet knokken met het ding blijkt er imo alleen maar dat het geen makkie is om er snel mee te gaan.  Lijkt me een fiets waar je een groot hart , veel kracht en een goede concentratie en conditie voor nodig hebt.  Iedere keer als ik capi zie rondgaan met het ding denk ik van .."hmmm...zo te zien zou die Duc 'm wel es ne keer willen pakken".
Capi zit regelmatig op het randje met de fiets volgens mij..

Als ze in Bolonga de fiets nu nog eens qua rijwielgedeelte op hetzelfde niveau krijgen als de RCV's zijn ze er ver denk ik..
Neemt niet weg dat ik het zeer knap vindt dat een kleine europese fabrikant het de japanners zowel in de MotoGP als in de SBK toch redelijk moeilijk kan maken.

Denk ook dat kawa eindelijk op weg is om de pk's veilig op het asfalt te krijgen..

De suzuki's....tjsa..lijkt wel of er totaal geen ontwikkeling in die MotoGP fietsen zit .  Ik zou bijna zeggen " ga voor de motoGP gewoon een SBK GSX-R bij Alstare / Corona lenen"...

:wink:

May Day

De Yamaha heeft inderdaad het chatterprobleem tot nu toe alleen maar op Jerez, de andere circuits waar ze getest hebben waren ze razend snel. Dat rossi de snelste yamaha man is, ook MET chatter, daar sta ik niet van te kijken. Die man is gewoon net een tikje beter dan een edwards die toch ook wel het gas weet te vinden. De grote vraag is of er nog meer circuits zijn waar yamaha tegen dit probleem aan loopt. Ik ben bang van wel en dan wordt rossi dus GEEN kampioen dit jaar.

Honda heeft de zaak redelijk onder controle maar missen de ervaren man die echt snel is. Hayden is wel snel maar niet constant genoeg en klaagt ook over de 2006 machine. Pedrosa is ook wel snel maar mist de ervaring met de zware machines en kan niet in de regen rijden. Bij Fortuna lijkt het erop dat Melandri door Elias verslagen wordt maar beiden maken imo geen kans op de titel. Moest ik op een Honda gokken dan toch op Hayden en niet Pedrosa.

Dan blijft over ducati. Ik durf er wel een bak bier op te zetten dat die kampioen worden. De bridgestones kunnen een hele race op hun donder krijgen zonder dat de rondetijden dramatisch inzakken. De snelheid hebben ze altijd gehad en het sturen begint nu toch ook op hoog niveau te komen. Roodkapje wordt dus op zijn oude dag nog kampioen!
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Desmo-devil

Gelukkig is dit Topic toch nog uitgemond in een leuke  verhelderende discussie.  : :angel:

Hakinnen

Bayliss rijdt met de SBK Duc op dit moment tijdens de FIM SBK trainingen in valencia "motoGP tijden"..

de beste man is compleet ontketend..

Pikant detail...ruben xaus is gisteren met een SBK Duc één ronde sneller geweest dan de MotoGP yamaha in 2005.

Ik denk dat als de progressie in de SBK zo door gaat en de motoGP machines volgend jaar maar 800cc mogen hebben dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de SBK sneller gaat worden dan MotoGP

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"Bayliss rijdt met de SBK Duc op dit moment tijdens de FIM SBK trainingen in valencia "motoGP tijden"..

de beste man is compleet ontketend..

Pikant detail...ruben xaus is gisteren met een SBK Duc één ronde sneller geweest dan de MotoGP yamaha in 2005.

Ik denk dat als de progressie in de SBK zo door gaat en de motoGP machines volgend jaar maar 800cc mogen hebben dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de SBK sneller gaat worden dan MotoGP

Damn...Zal Xaus weer zijn draai hebben gevonden? Wat voor materiaal zal hij hebben als prive rijder?

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Bayliss rijdt met de SBK Duc op dit moment tijdens de FIM SBK trainingen in valencia "motoGP tijden"..

de beste man is compleet ontketend..

Pikant detail...ruben xaus is gisteren met een SBK Duc één ronde sneller geweest dan de MotoGP yamaha in 2005.

Ik denk dat als de progressie in de SBK zo door gaat en de motoGP machines volgend jaar maar 800cc mogen hebben dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de SBK sneller gaat worden dan MotoGP

Damn...Zal Xaus weer zijn draai hebben gevonden? Wat voor materiaal zal hij hebben als prive rijder?


Xaus zit bij Sterilgarda Berik Ducati...volgens mij is dat de reden dat Caracchi maar één fiets in de dikke klasse heeft.  Er schijnt wat Carrachi steun in $$ naar Sterilgarda te zijn gegaan.  Ik denk dat Xaus een van fabrieksonderdelen voorziene 999RF05 rijdt?

Neemt niet weg dat ie terug is, alleen weet je het bij hem nooit he.
Als ie niet op de Duc zit wandelt ie nog steeds op krukken door de Paddock, heeft weer es een "off-season" crash gehad ergens.

Muggas is ook out..gecrasht, wat gebroken , zal er een week of 6-8 zoet mee zijn...

en daarmee komen we aan het volgende ................ :?:

Wie o wie gaat Muggeridge vervangen op de tenkate blade de volgende race

nou roep niet Jurgen he..


ik hoop stiekum op die snelle vechtjas uit oss..maarja die wilt  ook het onk winnen op zijn 600tje...en heeft dus hele andere ambities.
:wink: